Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lier88: 2e maal USA hulp gevraagd
Reis Lier88: 2e maal USA hulp gevraagd
Afgelopen september had ik een topic geopend dat wij last minut naar west usa wilde en mede dankzij jullie hebben mijn man en ik de mooiste reis ooit gemaakt. Dankzij alle tips en verhalen was onze reis compleet.
1 ding was al snel duidelijk we wilde zo snel mogelijk terug.
Ik heb helaas niet de positie dat ik zelf vakantie kan inplannen, dit word gedaan.
Nu heb ik vakantie van 13 tm 31 maart.
Is dit uberhoud een periode dat de NP te bezoeken zijn? Is de temp wel een beetje warm?
Afgelopen oktober hebben wij het volgende gedaan;
las vegas- death valley-mammoth lakes-yosemite-san fransisco-monterey-morro bay-los angeles.
We willen nu graag de andere kant op.
Wij hebben het volgende gevonden;
13-03 aakoms las vegas
14-03 las vegas
15-03las vegas - Grand canyon / overnacting flagstaff
16-03 flagstaff-Page - Monument vallley bezoeken / overnachting Moab
17-03vanuit Moab Canyonisland NP en death horse point bezoeken / overnachting Moab
18-03Moab - Denver / overnachting ?
19-03 Denver-Rocky Mountain NP / Overnachting Cheyene
20-03Cheyenne - Cody
21-03 Cody-Yellowstone NP / overnachting ?
22-03 Yellowstone Np / overnachting ?
23-03 Yellow Stone - Teton NP - Salt lake City / overnachting Salt lake City
24-03 Salt lake City - Bryce Canyon / overnachting ?
25-03 Bryce Canyon - Zion NP-las vegas / overnachting las vegas
26-03 ls vegas-ams
Hierin mis ik dus wel Lake Powell, is dit een must do?
Vegas is nu in t begin een extra nacht, dit kan ook omgedraaid worden naar een laatste extra nacht.
Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden, of het haalbaar is en praktisch is, en of we iets missen of juist kunnen skippen.
Hartelijk dank alvast!
groetjes, Lianne
1 ding was al snel duidelijk we wilde zo snel mogelijk terug.
Ik heb helaas niet de positie dat ik zelf vakantie kan inplannen, dit word gedaan.
Nu heb ik vakantie van 13 tm 31 maart.
Is dit uberhoud een periode dat de NP te bezoeken zijn? Is de temp wel een beetje warm?
Afgelopen oktober hebben wij het volgende gedaan;
las vegas- death valley-mammoth lakes-yosemite-san fransisco-monterey-morro bay-los angeles.
We willen nu graag de andere kant op.
Wij hebben het volgende gevonden;
13-03 aakoms las vegas
14-03 las vegas
15-03las vegas - Grand canyon / overnacting flagstaff
16-03 flagstaff-Page - Monument vallley bezoeken / overnachting Moab
17-03vanuit Moab Canyonisland NP en death horse point bezoeken / overnachting Moab
18-03Moab - Denver / overnachting ?
19-03 Denver-Rocky Mountain NP / Overnachting Cheyene
20-03Cheyenne - Cody
21-03 Cody-Yellowstone NP / overnachting ?
23-03 Yellow Stone - Teton NP - Salt lake City / overnachting Salt lake City
24-03 Salt lake City - Bryce Canyon / overnachting ?
25-03 Bryce Canyon - Zion NP-las vegas / overnachting las vegas
26-03 ls vegas-ams
Hierin mis ik dus wel Lake Powell, is dit een must do?
Vegas is nu in t begin een extra nacht, dit kan ook omgedraaid worden naar een laatste extra nacht.
Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden, of het haalbaar is en praktisch is, en of we iets missen of juist kunnen skippen.
Hartelijk dank alvast!
groetjes, Lianne
-
gastxyz
Re: 2e maal USA hulp gevraagd
In maart ligt er in Yellowstone nog meters sneeuw.
Je reis is naar mijn persoonlijke mening ook veel te veel. Je vliegt overal voorbij.
Maart is een mooie maand voor b.v. Joshua Tree, Death Valley, en zuid-Arizona (Tucson en Phoenix en omgeving).
Dan heb je al een redelijk volle reis. Misschien nog te combineren met Sedona en Page en omgeving.
Je reis is naar mijn persoonlijke mening ook veel te veel. Je vliegt overal voorbij.
Maart is een mooie maand voor b.v. Joshua Tree, Death Valley, en zuid-Arizona (Tucson en Phoenix en omgeving).
Dan heb je al een redelijk volle reis. Misschien nog te combineren met Sedona en Page en omgeving.
Re: Reis Lier88: 2e maal USA hulp gevraagd
Los van het feit dat je route veel (veel!) te druk is, is begin maart eigenlijk onbegonnen werk om deze parken te bezoeken. Het is dan nog winter. Vrijwel alle wegen zullen nog dicht zijn in de Rocky's (Yellowstone, Grand Teton, Rocky Mountain NP) en de paar wegen die open zijn zul je met sneeuwkettingen moeten rijden. Wandelen zal niet gaan, aangezien de meeste trails op z'n vroegst rond mei opengaan. Is het geen optie een paar maanden later te vertrekken?
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad veel te veel, en gezien de periode dat je wilt gaan ook niet mogelijk. In Yellowstone zijn tot mei vrijwel alle wegen in het park afgesloten, in Rocky Mountain NP zul je ook niet veel kunnen doen.
Neem wat meer de tijd en laat de precieze route afhangen van het weer en de toegankelijkheid van de parken.
Lake Powell ligt bij Page en daar is ontzettend veel te doen, en in die tijd van het jaar zal het er ook aangenaam zijn. Je zou Antelope Canyon kunnen bezoeken, Lake Powell, Horseshoe bend, misschien loten voor de Wave, naar de Toadstool Hoodoo etc. Mocht je naar de Wave willen: je kunt nog tot 30 november meeloten voor een permit, zie hier en zie mijn 2011-verslag voor ons bezoek..
Probeer eens een route samen te stellen met Page, Zion (Bryce kan koud zijn en sneeuw hebben), Grand Canyon, Joshua Tree en Death valley.
Je schrijft dat je tot de 31e vakantie hebt, waarom niet je dan niet wat meer dagen? Hoe lang kun je maximaal weg?
Kijk eens naar de verslagen van Kalaman voor zijn reizen in de winter en lente: http://www.kalamantravel.com/blog
Een paar mogelijke routes:
13-mrt naar Las Vegas
14-mrt Las Vegas - Zion
15-mrt Zion
16-mrt Zion - Bryce
17-mrt Bryce - Page
18-mrt Page
19-mrt Page - Grand Canyon
20-mrt Grand Canyon
21-mrt Grand Canyon - Twentynine Palms
22-mrt Twentynine Palms (Joshua Tree)
23-mrt Twentynine Palms - Death Valley
24-mrt Death Valley - Las Vegas
25-mrt Las Vegas
26-mrt Las Vegas
27-mrt Las Vegas
Of met Moab:
13-mrt naar Las Vegas
14-mrt Las Vegas - Grand canyon
15-mrt Grand canyon
16-mrt Grand canyon - Page
17-mrt Page - Monument valley
18-mrt Monument valley - Moab
19-mrt Moab (Arches)
20-mrt Moab (Canyonlands, Dead horse Point SP)
21-mrt Moab - Capitol Reef
22-mrt Capitol Reef - Bryce
23-mrt Bryce - Zion
24-mrt Zion
25-mrt Zion - Las Vegas
26-mrt Las Vegas
27-mrt Las Vegas
Marianne
Neem wat meer de tijd en laat de precieze route afhangen van het weer en de toegankelijkheid van de parken.
Lake Powell ligt bij Page en daar is ontzettend veel te doen, en in die tijd van het jaar zal het er ook aangenaam zijn. Je zou Antelope Canyon kunnen bezoeken, Lake Powell, Horseshoe bend, misschien loten voor de Wave, naar de Toadstool Hoodoo etc. Mocht je naar de Wave willen: je kunt nog tot 30 november meeloten voor een permit, zie hier en zie mijn 2011-verslag voor ons bezoek..
Probeer eens een route samen te stellen met Page, Zion (Bryce kan koud zijn en sneeuw hebben), Grand Canyon, Joshua Tree en Death valley.
Je schrijft dat je tot de 31e vakantie hebt, waarom niet je dan niet wat meer dagen? Hoe lang kun je maximaal weg?
Kijk eens naar de verslagen van Kalaman voor zijn reizen in de winter en lente: http://www.kalamantravel.com/blog
Een paar mogelijke routes:
13-mrt naar Las Vegas
14-mrt Las Vegas - Zion
15-mrt Zion
16-mrt Zion - Bryce
17-mrt Bryce - Page
18-mrt Page
19-mrt Page - Grand Canyon
20-mrt Grand Canyon
21-mrt Grand Canyon - Twentynine Palms
22-mrt Twentynine Palms (Joshua Tree)
23-mrt Twentynine Palms - Death Valley
24-mrt Death Valley - Las Vegas
25-mrt Las Vegas
26-mrt Las Vegas
27-mrt Las Vegas
Of met Moab:
13-mrt naar Las Vegas
14-mrt Las Vegas - Grand canyon
15-mrt Grand canyon
16-mrt Grand canyon - Page
17-mrt Page - Monument valley
18-mrt Monument valley - Moab
19-mrt Moab (Arches)
20-mrt Moab (Canyonlands, Dead horse Point SP)
21-mrt Moab - Capitol Reef
22-mrt Capitol Reef - Bryce
23-mrt Bryce - Zion
24-mrt Zion
25-mrt Zion - Las Vegas
26-mrt Las Vegas
27-mrt Las Vegas
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik snap in deze niet waarom je via Page wilt rijden. Flagstaff - MV- Moab is al een flinke dag. Je hebt kans dat er rond Monument Valley ook nog sneeuw ligt.16-03 flagstaff-Page - Monument vallley bezoeken / overnachting Moab
Behalve dat je helemaal geen tijd voor Denver hebt en de dag erna maar heel kort voor RMNP zul je wr door sneeuw maar weinig plaatsen in het park kunnen bezoeken.18-03Moab - Denver / overnachting ?
19-03 Denver-Rocky Mountain NP / Overnachting Cheyenne
Als je van deze kant aankomt heb je een probleem, want waarschijnlijk kun je alleen vanaf Gardiner Yellowstone binnen en is maar een beperkt aantal wegen te rijden. Forumlid A3 heeft dit ook ooit eens in de winter gedaan. Een goed beeld van Yellowstone ga je zeker niet krijgen, want vooral de geisergebieden zijn volgens mij nog onbereikbaar.21-03 Cody-Yellowstone NP / overnachting ?
Je kunt volgens mij via de westkant wel naar Jackson, maar ook hier zul je in het park zelf met afsluitingen te maken krijgen. Jackson (hole) is ook een wintersportdorp23-03 Yellow Stone - Teton NP - Salt lake City / overnachting Salt lake City
Erg weinig tijd voor Zion.25-03 Bryce Canyon - Zion NP-las vegas / overnachting las vegas
Lake Powell was eind April toen ik er in 2012 was ijs en ijskoud, dus dat zal in maart zeker ook zo zijn. Rond de Grand Canyon, MV, RMNP, Yellowstone, Grand tetons, SLC en Bryce heb je nog grote kans op witte wegen. Zelfs in Zion kan nog sneeuw liggen.
Zelfs als je heel avontuurlijk bent ingesteld zou ik nog veel zaken veranderen. Het is nu onhaalbaar en niet praktisch. Je mist, door de omstandigheden en het nog niet open zijn van veel plaatsen nogal veel.Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden, of het haalbaar is en praktisch is, en of we iets missen of juist kunnen skippen.
Vorig jaar ben ik midden en eind Mei in de Grand Tetons, Yellowstone en RMNP geweest. In de eerste 2 parken waren de hoofdwegen wel open, maar ik kon bij de tetons bv nog niet de boot over Jenny lake pakken. In zowel Grand Teton als Yellowstone waren veel voorzieningen nog gesloten. In Yellowstone en RMNP lag er nog veel sneeuw langs de wegen. In RMNP waren de paden rond bear lake nog zo goed als onbegaanbaar vanwege sneeuw zo diep als tot je bovenbeen en de trail ridge road was nog niet helemaal open.
Wat voorbeelden:
Yellowstone
RMNP
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Voor de warmte heb je in mijn ogen enkele goede mogelijkheden.
Een rondje door zuid Florida (Miami - Orlando - Key West - Tampa) of zoiets
Een rondje zuid Arizona met zuid Californië (Phoenix - Tucson - San Diego) om maar enkele bekende plaatsen te noemen.
Yellowstone moet je toch zeker niet eerder zijn dan ½ - eind mei
Een rondje door zuid Florida (Miami - Orlando - Key West - Tampa) of zoiets
Een rondje zuid Arizona met zuid Californië (Phoenix - Tucson - San Diego) om maar enkele bekende plaatsen te noemen.
Yellowstone moet je toch zeker niet eerder zijn dan ½ - eind mei
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Hoi Lianne. Ben het met de andere forumleden eens, voor het gedeelte wat jullie op het oog hebben is het te vroeg in het voorjaar. Jullie hebben ook niet veel dagen dus hou je reis beperkt, bijv. van Los Angeles naar Las Vegas. Reis door het gedeelte van Californië, Arizona, New Mexico, Utah en Nevada. Dan zijn jullie je dagen al kwijt.
In dit gedeelte is genoeg te zien en te doen. Succes met de voorbereiding. Klaas
In dit gedeelte is genoeg te zien en te doen. Succes met de voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ontzettend bedankt weer allemaal.
We gaan eens brainstormen en anders verplaatsen wij het gewoon naar Oktober.
We gaan eens brainstormen en anders verplaatsen wij het gewoon naar Oktober.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ook oktober is niet echt een goede maand voor Yellowstone en Rocky Mountain NP.
Je route is ook erg druk.
Ik zou eerder opteren voor de routes die Marianne voorstelt.
Of neem Tucson (oa Saguaro) en vb Petrified Forest op in je route.
Groetjes,
Ingrid
Je route is ook erg druk.
Ik zou eerder opteren voor de routes die Marianne voorstelt.
Of neem Tucson (oa Saguaro) en vb Petrified Forest op in je route.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in oktober meer tijd hebt zou je kunnen overwegen om dan te gaan, maar ook dan heb je inderdaad problemen met het weer.
Als je dan net zo veel tijd hebt als in maart schiet je er niet veel mee op om het te verschuiven. Heb je al eens de verslagen bekeken waar ik naar heb verwezen? Dan krijg je een goede indruk van de omstandigheden in die periode.
Marianne
Als je dan net zo veel tijd hebt als in maart schiet je er niet veel mee op om het te verschuiven. Heb je al eens de verslagen bekeken waar ik naar heb verwezen? Dan krijg je een goede indruk van de omstandigheden in die periode.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht