Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

90 dagen usa en uitgeschreven in nl

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
robrom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 90 dagen usa en uitgeschreven in nl

Bericht door robrom »

Bennogr schreef:Voor zover ik weet is 'common law marriage' alleen voor mensen die al wettig in de VS zijn. Bij immigratie moet je gewoon de geldende regeltjes volgen, hoezeer je het er eventueel ook mee oneens bent.

En de eeuwige vraag natuurlijk: wat is nou precies het verschil tussen een partnerschapscontract en een huwelijk? Een huwelijk is toch ook gewoon een contract?
Verschil trouwen en geregistreerd partnerschap

Er is een aantal verschillen tussen het huwelijk en het geregistreerd partnerschap:

Beëindigen huwelijk of partnerschap 
Een geregistreerd partnerschap kan buiten de rechter om eindigen. Voorwaarde is wel dat u en uw partner het beide eens zijn en dat er geen minderjarige kinderen zijn. Voor de ontbinding van een huwelijk moet u  altijd naar de rechter. Verder kent het geregistreerd partnerschap geen scheiding van tafel en bed, het huwelijk wel.Voorwaarde is wel dat u en uw partner het beide eens zijn en dat er geen minderjarige kinderen zijn. Voor de ontbinding van een huwelijk moet u  altijd naar de rechter. Verder kent het geregistreerd partnerschap geenscheiding van tafel en bedJa-woord 
Als u trouwt, moet u elkaar het ‘ja-woord’ geven. Bij een geregistreerd partnerschap is dit niet verplicht.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Rob, zoals ik daarna schreef, hebben we in ieder geval wel minstens één voorbeeld op het forum van een stel waarvan de omzettingsakte wel door de Amerikaanse immigratiedienst geaccepteerd werd als bewijs van huwelijk.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
robrom
Amerika-ontdekker

Bericht door robrom »

Dutchess schreef:Rob, zoals ik daarna schreef, hebben we in ieder geval wel minstens één voorbeeld op het forum van een stel waarvan de omzettingsakte wel door de Amerikaanse immigratiedienst geaccepteerd werd als bewijs van huwelijk.
Oke tja het is allemaal volgens mij ook maar net hoe de pet staat van de amtenaar :)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Report by Members of the Alliance of Business Immigration Lawyers:
Importantly (...) civil unions, domestic partnerships, and other forms of relationship recognition short of marriage are NOT accorded the same familial status as marriage under U.S. immigration law.
DOS will issue a B-1/2 visa to a “cohabitating partner” of a principal non-immigrant visa holder, but these will only allow the “cohabitating partner” to obtain a six- to twelve-month stay upon entry, whereas the principal non-immigrant may be on temporary assignment to the United States for several years at a time.

Immigrant visas:
Same-sex spouses are recognized for immigration purposes, provided the marriage was recognized by the state where it was performed. If the party resides in a state that does not recognize the marriage, but it was valid where performed, it will be recognized for immigration purposes.
Same-sex partners or those in a domestic relationship enjoy NO immigrant visa benefits.
However, they may be able to visit under a B-2 visa for an extended period. If one partner is a U.S. citizen or permanent resident, this would raise the issue of whether the non-U.S. partner is a bona fide nonimmigrant. This might be overcome where the U.S. partner can show that he or she is only in the U.S. temporarily or travels frequently.

En dan ook nog:
Only a few states recognize common law marriages, and each has specific stipulations as to what relationships are included:
Alabama. Colorado. District of Columbia. Iowa. Kansas. Montana.

But do not make the mistake to assume that what is accepted at a state level - or not ! - also goes for US Immigration Purposes.
Immigration is a FEDERAL issue.

The misunderstanding about registered partnerships as accepted by USCIS, is probably caused by the fact that domestic partners of NON-immigrants are allowed to stay in the US on a tourist visa (B-2) in increments of 6 months at a time, as a dependent.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Tsja, je trouwt natuurlijk alleen omdat dat contract niet zo makkelijk ontbonden kan worden als een samenlevingscontract!

Of: je gaat een samenlevingscontract natuurlijk alleen aan omdat dat makkelijker te ontbinden is dan een huwelijk!

Of ben ik nou te sacrcastisch?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
robrom
Amerika-ontdekker

Bericht door robrom »

Waar staat dat DOS voor?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Bennogr schreef:Tsja, je trouwt natuurlijk alleen omdat dat contract niet zo makkelijk ontbonden kan worden als een samenlevingscontract!
Of: je gaat een samenlevingscontract natuurlijk alleen aan omdat dat makkelijker te ontbinden is dan een huwelijk!
Of ben ik nou te sacrcastisch?
Anno 2014 is dat gewoon neo-realisme hoor Bennogr.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
robrom
Amerika-ontdekker

Bericht door robrom »

De reden voor een geregistreerd partnerschap was bij mij simpel dat is zo gegaan omdat ik een eigen bedrijf heb gehad hier in nederland
En dat mocht het voorkomen dat ik failliet zou gaan, wat mogelijk is met een eigen zaak. Je voor je het aan ziet komen kan zeggen ik ontbind ons contract en dan ben ik alleen aansprakelijk waarbij mijn prive spullen over gezet konden worden op mijn voormalig partner. Slimme maar stiekeme truc'
Gelukkig ben ik me bedrijf gestopt vanwege de financieele crisis en dus kan ik nu wel trouwen als ik zou willen. Alleen is het de vraag doen we dat hier., of in de vs.

volgens de immigratie advocaat eerst i129f formulier in vullen
Versturen zodra ik over 3 maanden weer in nl ben.
De goedkeuring afwachten zodra die binnen is afreizen naar de vs om binnen 90 dagen te trouwen.
Dan formulier i 485 indienen voor een full resident
deze mag je afwachten terwijl je verblijft in de vs

Hij wil best deze formulieren invullen dat kost ons dan 3000 usd das best duur voor 6 a4tjes....
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

DOS is afkorting voor State Department.
Buiten de US zijn immigratie aangelegenheden het terrein van Department of State.

In de US is de verantwoordelijke agency USCIS (vroeger de INS). USCIS = US Citizenship and immigration Services.
USCIS val onder Department of Homeland Security (DHS).

Ik denk dat omzetten partnership in Ned. moet gebeuren als het daar is afgesloten destijds.
Trouwen op zich is sneller geregeld in de US dan in Ned. naar ik heb begrepen.

Je hebt zelf een bedrijf gehad. Heb je ook klanten gehad die je vertelden dat jij je geld toch wel makkelijk verdiende ?
Als de advokaat inderdaad de hele procedure begeleidt, alle formulieren invult, en helpt alle documenten te verzamelen, betaal je niet alleen voor het werk maar ook voor kennis opgedaan tijdens een dure studie.

Daarbovenop heb je dan nog fee voor indienen petities, visa fee, immigrant fee, fingerprint fee, kosten documenten, Medical Exam, ev. vaccinaties.
Daarbovenop de fee voor Status Adjustment procedure.
En de kosten van huwelijk sluiten.
Al met al nog een keer ong. 2000 dollar naar ik schat.
Laatst gewijzigd door USInsider op 10 nov 2014, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
robrom
Amerika-ontdekker

Bericht door robrom »

USInsider schreef:DOS is afkorting voor State Department.
Buiten de US zijn immigratie aangelegenheden het terrein van Department of State.

In de US is de verantwoordelijke agency USCIS (vroeger de INS). USCIS = US Citizenship and immigration Services.
USCIS val onder Department of Homeland Security (DHS).
Tnx

Ik heb nog niet gehoord van mijn partner of die kosten daarin vallen zal is polsen bij hem haha thx
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Mocht je nog andere afkortingen tegenkomen, hier is een hele lijst.

http://www.immihelp.com/immigration/us- ... onyms.html
robrom
Amerika-ontdekker

Bericht door robrom »

Usinsider ik heb even gebeld en de advocaat rekend 1400 usd voor paperwork and fees en 1700usd als salaris

Opzich zoals je zegt valt het best mee omdat je inderdaad zijn ervaring en expertise meerekend

Maargoed al kost het me 5000 usd als we maar samen kunnen zijn ik mis hem echt verschrikkelijk haha heb hem nu 6 maanden niet gezien grrrrr
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Houdt er wel rekening mee dat dat alleen de kosten zijn in de US.
Jij hebt kosten in Ned. als: visa fee, immigrant fee, fingerprint fee, documents fee, Medical Exam, ev. vaccinaties.

Maar inderdaad samen zijn is veel waard. Ik wens jullie veel succes en geluk !

Overigens ik ben ook (?) uit het Gooi afkomstig.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

VisaJourney is een site met veel info die je zou kunnen helpen. Start bij 'BEGIN HERE'.
http://www.visajourney.com/content/guides
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer