Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Martin & Marianne: 2015
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reis Martin & Marianne: 2015
Dit jaar ging onze reis niet door maar we zijn weer volop aan het plannen voor de herkansing.
Er is nog niets geboekt (behalve accommodatie in Yellowstone en Yosemite maar dat kan geannuleerd worden).
Voorlopig ziet het er zo uit:
1 AMS - Las Vegas
2 Las Vegas - Zion
3 Zion
4 Zion - Grand Canyon North Rim
5 Grand Canyon North Rim
6 Grand Canyon North Rim - Capitol Reef NP
7 Capitol Reef NP
8 Capitol Reef NP - Onderweg
9 Onderweg - Cody
10 Cody - Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone - Grand Teton NP
15 Grand Teton NP - Boise
16 Boise - Mitchell
17 Mitchell - Crater Lake
18 Crater Lake - Redwood NP
19 Redwood NP - Redwood NP
20 Redwood NP - San Francisco
21 San Francisco
22 San Francisco - Yosemite Village
23 Yosemite Village
24 Yosemite Village - Tuolumne Meadows
25 Tuolumne Meadows
26 Tuolumne Meadows - Lone Pine
27 Lone Pine - Las Vegas
28 Las Vegas AMS
We hebben niet weer mee geloot voor de High Sierra Loop in Yosemite maar willen wel daar een paar wandelingen maken vandaar twee nachten Tuolumne Meadows. Omdat we in juni willen staat dit op het laatst. Een rondje vanuit SF zou ook kunnen, dan zouden we eerst naar het noorden rijden en Yosemite op het laatst doen.
Het lukt nog niet om iets in de GC te vinden. Dat kan ook 1 nacht worden en dan een nacht Kanab of zo of misschien loten we wel mee voor de Wave.
Waar we nog mee zitten is het stuk van Grand Teton naar Redwoods/Crecent city. We hebben het nu zo gepland dat we ten de avond naar John Day Fossil Bed NM zouden kunnen gaan. Crater Lake hebben w al bezocht, dat kunnen we overslaan, maar we rijden er min of meer langs.
De vraag is: wat zouden we nog meer kunnen doen op dat stuk, en hebben we voldoende tijd voor dit deel? Verder nog tips?
We hebben al het 2013-verslag van H&H gelezen, en het 2009-verslag van Elly. Ik ga dat van Vana er ook nog op na slaan. Zijn er nog meer verslagen die interessant zijn voor ons?
Onder onze reisverslagen staat al een planning 2015 met wat meer details.
Martin & Marianne
Er is nog niets geboekt (behalve accommodatie in Yellowstone en Yosemite maar dat kan geannuleerd worden).
Voorlopig ziet het er zo uit:
1 AMS - Las Vegas
2 Las Vegas - Zion
3 Zion
5 Grand Canyon North Rim
6 Grand Canyon North Rim - Capitol Reef NP
7 Capitol Reef NP
8 Capitol Reef NP - Onderweg
9 Onderweg - Cody
10 Cody - Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone - Grand Teton NP
15 Grand Teton NP - Boise
16 Boise - Mitchell
17 Mitchell - Crater Lake
18 Crater Lake - Redwood NP
19 Redwood NP - Redwood NP
20 Redwood NP - San Francisco
21 San Francisco
22 San Francisco - Yosemite Village
23 Yosemite Village
24 Yosemite Village - Tuolumne Meadows
25 Tuolumne Meadows
26 Tuolumne Meadows - Lone Pine
27 Lone Pine - Las Vegas
28 Las Vegas AMS
We hebben niet weer mee geloot voor de High Sierra Loop in Yosemite maar willen wel daar een paar wandelingen maken vandaar twee nachten Tuolumne Meadows. Omdat we in juni willen staat dit op het laatst. Een rondje vanuit SF zou ook kunnen, dan zouden we eerst naar het noorden rijden en Yosemite op het laatst doen.
Het lukt nog niet om iets in de GC te vinden. Dat kan ook 1 nacht worden en dan een nacht Kanab of zo of misschien loten we wel mee voor de Wave.
Waar we nog mee zitten is het stuk van Grand Teton naar Redwoods/Crecent city. We hebben het nu zo gepland dat we ten de avond naar John Day Fossil Bed NM zouden kunnen gaan. Crater Lake hebben w al bezocht, dat kunnen we overslaan, maar we rijden er min of meer langs.
De vraag is: wat zouden we nog meer kunnen doen op dat stuk, en hebben we voldoende tijd voor dit deel? Verder nog tips?
We hebben al het 2013-verslag van H&H gelezen, en het 2009-verslag van Elly. Ik ga dat van Vana er ook nog op na slaan. Zijn er nog meer verslagen die interessant zijn voor ons?
Onder onze reisverslagen staat al een planning 2015 met wat meer details.
Martin & Marianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne 2015
Wij hebben Redwood niet gedaan dit jaar vanwege de regen, maar zijn er wel doorheen gereden, net als Humbolt. Humbolt hebben we wel een paar stops gemaakt en daar hadden we best wel meer tijd willen hebben voor het maken van wandelingen. Verder vonden wij de kust daar prachtig en dan met name Bandon Beach. Rogue Umpqua scenic byway vonden wij wat tegenvallen. Je rijdt veel tussen de bomen en weinig vergezichten waar wij dan weer van houden. Het stuk van Roseburg naar Coos bay (ik weet niet of jullie zo ver komen) vonden wij dan weer wel mooi. De watervallen langs de scenic byway zijn wel weer een bezoekje waard.
Leuk!!
En nu gaan jullie wel hoor! Carlijn en ik hebben wel weer zin in Martin&Marianne verslagje
En natuurlijk lees ik graag de tips mee over oa Redwood Np
En nu gaan jullie wel hoor! Carlijn en ik hebben wel weer zin in Martin&Marianne verslagje
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben jullie gevolgd Marja (en genoten van de prachtige foto's
), maar we zullen jullie verslag nog wat uitgebreider gaan bestuderen. Het staat al in de planning vermeld.
@Hinko: we doen ons best!
Wat ik nog vergeten was te vragen: tips voor het stuk van Capitol reef naar Cody zijn ook welkom. Cody is geen hele grote must, maar we vinden het wel leuk om er nog eens naar toe te gaan. We kunnen via Dinosaur, of de snelste route nemen.
Marianne
@Hinko: we doen ons best!
Wat ik nog vergeten was te vragen: tips voor het stuk van Capitol reef naar Cody zijn ook welkom. Cody is geen hele grote must, maar we vinden het wel leuk om er nog eens naar toe te gaan. We kunnen via Dinosaur, of de snelste route nemen.
Marianne
- bedeve
- Amerika-expert
Daar sluit ik me helemaal bij aan.!Hinko schreef:Leuk!!
En nu gaan jullie wel hoor! Carlijn en ik hebben wel weer zin in Martin&Marianne verslagje![]()
![]()
Alvast veel plezier met de voorpret !
PS
Wellicht ten overvloede ; met laarzen nooit meer pijn aan de achillespees
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Beaver
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wat een leuke route,
gaan jullie naar de powwow in Cody 20/21 juni? Dan kunnen we elkaar daar tegen komen. Zal zeker jullie reisverslag volgen als we zelf rondreizen door zw en nw Amerika.
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Marianne, welke datum zijn jullie in de GC ? Ik heb een aantal overnachtingen vastgelegd in verschillende maanden waaronder juni, die ik nog moet annuleren. Ik wacht nog tot de koers hopelijk nog verbetert, maar anders zouden we wat af kunnen spreken qua moment van annuleren/boeken.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De kortste route van Grand Teton naar Redwoods loopt via Us-20. Jullie route via JDFBNM is minder dan een uur langer en de Painted Hills is mijn ogen de omweg zeker waard. Waarschijnlijk weet je het al; op weg naar Boise kun je via Craters Of The Moon rijden en op weg naar Mitchell kom je langs de Sheep Rock Unit van JDFBNM. Ook Baker City (Oregon Trail) ligt niet ver uit de route. Hells Canyon lijkt me te ver weg en ook voor een rit door de Sawtooth Mountains zou je minstens één extra dag nodig hebben, denk ik.Martin & Marianne schreef:
Als je het Buffalo Bill Historical Center wilt bezoeken, zou ik voor de snelste route kiezen en de eerste dag al zo ver mogelijk rijden, zodat je op tijd in Cody bent. Het museum sluit n.l. om 18.00u en de tijd gaat er (bij mij in ieder geval) heel snel.Martin & Marianne schreef: Cody is geen hele grote must, maar we vinden het wel leuk om er nog eens naar toe te gaan. We kunnen via Dinosaur, of de snelste route nemen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Misschien kun je ipv Boise voor bijv. Stanley kiezen in de Sawtooth Mountains. Eigenlijk zou je er dan een dag meer voor uit moeten trekken. Misschien als Cody geen must is eerst Grand Teton doen, daarna Yellowstone en zo via de Sawtooth Mountains naar Oregon.
Misschien heb je ook nog iets aan ons 2012 verslag?
Ik ben trouwens ook een fan van jullie verslagen. Ben benieuwd naar je Tuolumne Meadows (hoe spreek je dat eigenlijk uit
)- wandelingen. Wij willen daar komende zomer ook wat tijd voor uittrekken.
Elly
Misschien heb je ook nog iets aan ons 2012 verslag?
Ik ben trouwens ook een fan van jullie verslagen. Ben benieuwd naar je Tuolumne Meadows (hoe spreek je dat eigenlijk uit
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tuolumne spreek je ongeveer uit als toe áh lum (n)ie. Bij http://www.yosemitehikes.com (ook hiervoor een geweldige site
) schrijven ze too-AH-lum-ee). Ik hoor meestal maar 1 lettergreep in het begin (twah) in plaats van 2.
Ja, die Sawtooth Mountains zal ik nog eens in de groep gooien, is toch wel mooi. Jullie 2012-verslag heb ik ook gelezen maar zal ik er ook nog eens bekijken.
@ OF: wij zijn al eens in het BB-museum geweest. Toen was het ook 's avonds open, dat is nu niet meer zo zie ik. Jammer. Daar moeten we dus wel rekening mee houden.
We hebben trouwens nog wel wat speling, de tickets zijn nog niet geboekt (Martin vond een goede prijs naar SF, maar wel 25 uur reistijd, via Istanbul).
Ik hoop dat we niet te vroeg zijn voor de High Sierra wandelingen. Qua muggen is het echt de verkeerde periode en het kan ook nog besneeuwd of drassig zijn. Of allebei.
Marianne
Ja, die Sawtooth Mountains zal ik nog eens in de groep gooien, is toch wel mooi. Jullie 2012-verslag heb ik ook gelezen maar zal ik er ook nog eens bekijken.
@ OF: wij zijn al eens in het BB-museum geweest. Toen was het ook 's avonds open, dat is nu niet meer zo zie ik. Jammer. Daar moeten we dus wel rekening mee houden.
We hebben trouwens nog wel wat speling, de tickets zijn nog niet geboekt (Martin vond een goede prijs naar SF, maar wel 25 uur reistijd, via Istanbul).
Ik hoop dat we niet te vroeg zijn voor de High Sierra wandelingen. Qua muggen is het echt de verkeerde periode en het kan ook nog besneeuwd of drassig zijn. Of allebei.
Marianne
Voor vliegricketten zou je ook eens bij Norvegien airlines kunnen kijken .Dan vlieg je via Oslo. Volgens mijn echtgenoot waren dat ( afgelopen weken) vrij goede prijzen . Wel moet je betalen voor bagage.
Hallo Marianne,
Misschien heb je nog iets aan ons verslag van de voorbije septembermaand, staat op http://www.usacali.wordpress.com
Wij plannen voor volgend jaar nu een week ipv 5dagen Yosemite. Onze allerlaatste hike van de reis wordt normaal gezien op 16 juni de hike naar Waterwheel falls, nog een heel stuk voorbij Glen Aulin, en terug, daar waren dit jaar de mensen van het High Sierra avontuur heel lovend over. Ik ga ervan uit dat het pad er dan toch al wel redelijk zal bijliggen.
Lilo
Misschien heb je nog iets aan ons verslag van de voorbije septembermaand, staat op http://www.usacali.wordpress.com
Wij plannen voor volgend jaar nu een week ipv 5dagen Yosemite. Onze allerlaatste hike van de reis wordt normaal gezien op 16 juni de hike naar Waterwheel falls, nog een heel stuk voorbij Glen Aulin, en terug, daar waren dit jaar de mensen van het High Sierra avontuur heel lovend over. Ik ga ervan uit dat het pad er dan toch al wel redelijk zal bijliggen.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie verslag staat al vermeld in onze planning Lilo!
Waterwheel Falls lijkt me geweldig maar is voor ons te ver denk ik. Het zou mooi zijn als we een overnachting in Glen Aulin zouden kunnen regelen.
Nu eens nadenken of we nog een dag uittrekken voor de Sawtooth Mountains. Dat ziet er prachtig uit in het verslag van Elly. Craters of the Moon hebben we al eens bezocht, dus dat slaan we nu over.
@ beabert: Norwegian vliegt niet op Las Vegas zo te zien. En als ik SF invul dan krijg ik geen vertrekdata in mei of begin juni.
Marianne
Waterwheel Falls lijkt me geweldig maar is voor ons te ver denk ik. Het zou mooi zijn als we een overnachting in Glen Aulin zouden kunnen regelen.
Nu eens nadenken of we nog een dag uittrekken voor de Sawtooth Mountains. Dat ziet er prachtig uit in het verslag van Elly. Craters of the Moon hebben we al eens bezocht, dus dat slaan we nu over.
@ beabert: Norwegian vliegt niet op Las Vegas zo te zien. En als ik SF invul dan krijg ik geen vertrekdata in mei of begin juni.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat Dinosaur NM misschien net te ver uit de richting ligt om mee te pakken. Het is toch wel een uur of 11/12 reizen van Capitol Reef naar Cody. En ondanks dat je het splitst zou ik toch gewoon voor de snelste weg gaan, of mss een tussenstop in Salt Lake City of bij Bear Lake.
Mocht je wel zo willen rijden. Dinosaur Quarry neemt amper tyd in beslag, maar voor het canyondeel moet je wel een paar uur uittrekken. Je kan ook nog langs het visitor center van de quarry de 149 afrijden, je steekt op een gegeven moment de green river over en een paar km later stopt de asfaltweg. Dan moet je bij de Y-splitsing links aanhouden en een kleine km doorijden. Aan de linkerkant staan allerlei oude rotstekeningen in de bergwanden gegraveerd.
Mocht je wel zo willen rijden. Dinosaur Quarry neemt amper tyd in beslag, maar voor het canyondeel moet je wel een paar uur uittrekken. Je kan ook nog langs het visitor center van de quarry de 149 afrijden, je steekt op een gegeven moment de green river over en een paar km later stopt de asfaltweg. Dan moet je bij de Y-splitsing links aanhouden en een kleine km doorijden. Aan de linkerkant staan allerlei oude rotstekeningen in de bergwanden gegraveerd.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
jullie gaan lekker lang zeg! Leuk!
En ook tijd voor mijn favoriet, capitol reef! (gaan jullie proberen de cathedral valley loop te rijden?)
Geniet van de voorpret!
Geniet van de voorpret!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn niet van die dirt road rijders, dus ik ben bang dat het geen Cathedral Valley Loop wordt.
Marianne
Marianne
Wow, heerlijke reis lijkt me dit hoor. Vanzelfsprekend zie ik Yosemite er weer in staan, hoeveelste keer wordt dat?
Overigens jammer dat Grand Teton (relatief) minder tijd krijgt. Als wandelaars moet dat park jullie toch een hoop bieden (en voor je website
). Wij deden er dit jaar vier wandelingen en ik vond het jammer dat dat er niet meer waren!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eh, de 8e keer Yosemite? En nog steeds veel dingen niet gedaan.
Je hebt eigenlijk helemaal gelijk wat Grand Teton betreft hoewel we daar toch al veel gedaan hebben in bijvoorbeeld 1991, 2004 en 2008. Ik moet Martin nog overhalen maar ik ga toch eens een nieuw schema maken. En dan even niet kijken naar wat we al gereserveerd hebben, maar helemaal opnieuw beginnen.
Zou eerste helft van juni niet te vroeg zijn om veel te wandelen bij Grand Teton? Ik ga even kijken wat jullie allemaal gedaan hebben daar. Ik zag Heron Pond in het verslag van Ingrid14 en dat zag er prachtig uit.
Marianne
Je hebt eigenlijk helemaal gelijk wat Grand Teton betreft hoewel we daar toch al veel gedaan hebben in bijvoorbeeld 1991, 2004 en 2008. Ik moet Martin nog overhalen maar ik ga toch eens een nieuw schema maken. En dan even niet kijken naar wat we al gereserveerd hebben, maar helemaal opnieuw beginnen.
Zou eerste helft van juni niet te vroeg zijn om veel te wandelen bij Grand Teton? Ik ga even kijken wat jullie allemaal gedaan hebben daar. Ik zag Heron Pond in het verslag van Ingrid14 en dat zag er prachtig uit.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben de route iets aangepast. Het is ons gelukt om 2 nachten GC te boeken, maar wel iets later dan eigenlijk de bedoeling was. Nu hebben we Cody laten vallen en we gaan eerst naar Grand Teton. Er kan nog steeds geschoven worden want we hebben nog geen tickets geboekt.
1 AMS - Las Vegas
2 Las Vegas - Zion
3 Zion
5 Grand Canyon North Rim
6 Grand Canyon North Rim - Torrey
7 Torrey - Jackson
8 Jackson - Grand Teton NP
9 Grand Teton NP - Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone - Mountain Home/Boise
14 Mountain Home - Mitchell
15 Mitchell - Union Creek
16 Union Creek - Crescent City / Klamath
17 Crescent City / Klamath - Orick
18 Orick - Gualala
19 Gualala - San Francisco
20 San Francisco
21 San Francisco - Yosemite Village
22 Yosemite Village
23 Yosemite Village - Tuolumne Meadows
24 Tuolumne Meadows
25 Tuolumne Meadows - Lone Pine
26 Lone Pine - Las Vegas
27 Las Vegas
28 Las Vegas - Amsterdam
Misschien dat we maar 1 nacht bij de North Rim doen en de volgende dag alvast iets naar het noorden rijden. Ik heb zitten kijken naar de Johnson road en de Glendale Road. De eerste is verhard en daarna zou je de onverharde Glendale Road weer naar de 89 kunnen nemen. Is iemand bekend met eht onverharde dele? Dus niet het deel dat naar Wilis Creek loopt, maar de dirt road die boven Orderville op de 89 uitkomt.
Tussen Torrey en Jackson ligt de route ook open. Is de 72 en dan de 10 iets?
Ook de overnachtingsplaatsen na Yellowstone zijn nog voorlopig, we kunnen ter plekke kijken wat we gaan doen. Tips voor leuke motels, restaurants etc zijn welkom!
Marianne
1 AMS - Las Vegas
2 Las Vegas - Zion
3 Zion
5 Grand Canyon North Rim
6 Grand Canyon North Rim - Torrey
7 Torrey - Jackson
8 Jackson - Grand Teton NP
9 Grand Teton NP - Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone - Mountain Home/Boise
14 Mountain Home - Mitchell
15 Mitchell - Union Creek
16 Union Creek - Crescent City / Klamath
17 Crescent City / Klamath - Orick
18 Orick - Gualala
19 Gualala - San Francisco
20 San Francisco
21 San Francisco - Yosemite Village
22 Yosemite Village
23 Yosemite Village - Tuolumne Meadows
24 Tuolumne Meadows
25 Tuolumne Meadows - Lone Pine
26 Lone Pine - Las Vegas
27 Las Vegas
28 Las Vegas - Amsterdam
Misschien dat we maar 1 nacht bij de North Rim doen en de volgende dag alvast iets naar het noorden rijden. Ik heb zitten kijken naar de Johnson road en de Glendale Road. De eerste is verhard en daarna zou je de onverharde Glendale Road weer naar de 89 kunnen nemen. Is iemand bekend met eht onverharde dele? Dus niet het deel dat naar Wilis Creek loopt, maar de dirt road die boven Orderville op de 89 uitkomt.
Tussen Torrey en Jackson ligt de route ook open. Is de 72 en dan de 10 iets?
Ook de overnachtingsplaatsen na Yellowstone zijn nog voorlopig, we kunnen ter plekke kijken wat we gaan doen. Tips voor leuke motels, restaurants etc zijn welkom!
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 nov 2014, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Als jullie in het restaurant bij de North Rim willen eten, zou ik alvast vooraf reserveren. Ik kan me nog herinneren dat wij dat niet hadden gedaan en uiteindelijk pas na half 10 terecht konden. Er was verder destijds nog een simpel cafetaria met niet al te veel keuze, maar wellicht is dat inmiddels veranderd.
Hebben jullie Avenue of the Giants al eens gedaan? Wij vonden Humbolt SP erg indrukwekkend.
Hebben jullie Avenue of the Giants al eens gedaan? Wij vonden Humbolt SP erg indrukwekkend.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 1788 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne