Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

allemaal beestjes

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Elly
Amerika-newbie

allemaal beestjes

Bericht door Elly »

Hoi allemaal

ik weet niet of mijn onderwerp hier gepast staat maar terwijl ik aan't plannen was bedacht ik me net dat ik ergens gelezen heb dat op diverse plaatsen in de USA immense achtpotige diertjes leven. :?
Daar ik een grote panische angst voor die 'lieve vriendjes' heb :shock:, vroeg ik me af of ik ze vaak zou gaan kunnen tegenkomen?
Mag ik jullie advies zodat ik mij 'grondig' en vooral mentaal kan voorbereiden op een eventuele confrontatie hahahaha :lol:
Ik zou vertrekken (eventjes een verkorte versie uiteraard :D )vanuit Seattle, daar olympic National Parc doen, dan mnt Rainier daarna richting Ecola State Parc in Cannon beach Oregon, vervolgens naar portland en Silver falls state park. Dan Lassen Volcanic, richting San Francisco en LA om door te rijden naar Tucson :D (dat laatste gedeelte moet nog dieper uitgewerkt worden).
Graag jullie mening :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: allemaal beestjes

Bericht door michelly »

Hallo naamgenoot :D

Ik denk dat je je in het Noordelijke gedeelte van je reis geen zorgen hoeft te maken.
In Tucson is de kans dat je leuke spinnetjes tegen komt natuurlijk groter. Wij hebben ooit tarantula's gezien in Zion, Page, Petrified Forest en Texas.
Ik heb het ook niet zo op spinnen maar vond het toch wel heel gaaf om ze een keertje te zien.

Elly
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben inderdaad ook in Catalina State Park Arizona een tarantula gezien. En, zoals Elly zegt, ook al ben je niet gek op spinnen, het is toch bijzonder deze eens in het echt te zien. Maar, zoals overal op de wereld,: hoe noordelijker, hoe minder enge kruipertjes. Je loopt daarentegen wel weer kans een beer of zo naast je tent te zien en daar is ook niet iedereen stuk van :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je zou ook op sommige plekken zwarte weduwes kunnen tegenkomen. En wat meer richting California en Arizona ook schorpioentjes. Mocht je in Cabins of een tent overnachten altijd in de ochtend even de schoenen ondersteboven houden.
Maar eerlijk is eerlijk,de meeste mensen zullen tijdens hun reis geen spinnen, slangen of andere ongedierte tegenkomen.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Ik ben gelukkig nog nooit een tarantula of schorpioen tegengekomen in Amerika! Ze zitten er vast wel maar zijn banger voor mij dan ik voor hen (hoewel ik ook helemaal geen fan van welk soort insecten, schorpioenen, slangen en andere enge beestjes dan ook ben).
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ik moet zeggen dat ondanks dat er veel beesten rondkruipen, je er maar weinig ziet! In 9 reizen hebben we 1 maar enorme spin gezien, die was in de tent meegereisd van MV naar Page. Ondanks dat ik ze ook eng vind, is het wel leuk om ze op de foto te zetten. Ooit sliepen we in een huisje, waar ook black widows voorkwamen. Toen ik hiernaar vroeg zei de man achter de balie: don't play with them, just kill them.... Met dat in mijn achterhoofd was ik gerustgesteld. Ik heb daar trouwens geen spin gezien.
Ik zou me er maar niet te druk over maken...
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Tijdens onze reis door Texas dit jaar hebben we tijdens de wandeling door Paulo Duro SP een redelijk aantal flinke spinnen gezien. Ze waren toch wel zo groot als mijn handpalm, zwart en harig. Ze zouden niets doen maar als je in de buurt kwam gingen er toch wel twee pootjes omhoog. Veel dichterbij ben ik maar niet gekomen. Ik denk dat je dit soort beesten niet snel zal tegenkomen in het noorden.
http://chippie777.wordpress.com/2014/07 ... lac-ranch/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Elly
Amerika-newbie

Bericht door Elly »

Dankjewel allemaal voor jullie reacties
Ik ga lekker door met plannen, hoewel ik precies toch kamperen van mijn lijstje ga schrappen :shock: :? :lol:
Zelfs foto's maken van die mini-chihuahua-achtige-behaarde-achtpotige-monstertjes zou mij niet lukken, zo groot is mijn angst.
De rilling loopt bij het lezen van de tekstjes hier nog steeds over mijn rug :?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Leuk verhaal chippie777. Ik neem ook altijd een stuk of 5 paar mini klompjes (niet delftsblauw) mee. Van die dingen die je voor je autoruit kunt hangen. Altijd leuk om die na een leuk of lang gesprek aan iemand te geven en met een paar van die mensen heb ik nu nog steeds contact.

Even terugkomend op het onderwerp. Voor Yellowstone (omdat daar ontzettend veel wildlife loopt) zou ik iedereen adviseren om een verrekijker mee te nemen. Ik de woestijnen van Arizona, Nevada of California is een blacklight zaklamp ook een (voor sommigen) leuk speeltje om schorpioenen te zoeken in het donker. Ik heb dit met een groep mensen in death valley gedaan en het verbaasde me eerlijk gezegd hoeveel we er nog redelijk vlakbij het hotel vonden. Dit filmpje verduidelijkt het een beetje...niet op slippers lopen.
https://www.youtube.com/watch?v=JAsAeZrU5MI
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

@Elly, ik heb een behoorlijke spinnenfobie en ben er gelukkig nog nooit tegenaan gelopen. Zolang je er niet in het bijzonder naar opzoek gaat (en niet in regio's, zoals Texas, komt waar er echt heel veel zitten) is de kans waarschijnlijk heel klein dat je tegen een tarantula of iets dergelijks aan loopt. Ik ben 3 keer in het zuidwesten geweest en 1 keer in het zuidoosten. Voor dunne spinnen ben ik overigens niet erg bang, ook niet als ze redelijk groot zijn. Het zijn vooral de dikke, harige exemplaren waarvan ik het doodsbenauwd krijg. Sommige plekken, zoals grotten in warme landen, mijd ik ook. Ergerlijk hoor, zo'n irreeele angst :x
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Ja, daar had ik ook slapeloze nachten van voor die tijd. Toen we jaren geleden in New Mexico waren liepen er honderden over de camping. Ik ben de camper niet meer uit geweest. De volgende dag waren er heel veel dood dus wat dat voor "actie"was ?????

Nu gingen we weer naar New Mexico: helemaal NIETS van dat enge gespuis gezien dus maak je niet druk voor niets!!! Sowieso hebben ze het nooit op jou gemunt. Zelfs slangen zagen wij in die 10 x 1 keertje.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer