Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rosalor: West kust en oost kust (7 weken) zomer 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rosalor
Amerika-ontdekker

Reis Rosalor: West kust en oost kust (7 weken) zomer 2015

Bericht door Rosalor »

Hoi Allemaal,

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de geweldige hoeveelheid informatie en leuke tips die hier op het forum te vinden is. Hier hebben wij al heel veel aan gehad.

Ik en mijn vriendin (beide student en onder 25) willen aankomende zomer voor het eerst naar Amerika. Nu willen wij graag zowel de oost kust als de west kust bezoeken en hebben we in totaal 50 dagen. Wij hebben al een vlucht naar New York geboekt alleen de binnenlandse vlucht nog niet omdat we nog niet helemaal over het reisschema uit zijn.

Wij hebben dus al een schema gemaakt alleen hebben wij een luxe probleempje :wink: . Wij hebben een dag over die we ergens kwijt kunnen. En daarnaast vonden we zelf dat we aan de west kust al een redelijk 'ruim' schema gemaakt hadden.

Nu is mijn vraag wat jullie van ons schema vinden en of jullie tips hebben. En daarnaast of jullie nog iets leuks weten om te bezoeken waar we nu in ons schema nog geen rekening mee hebben gehouden.

Hartstikke bedankt alvast!

Dit is ons schema tot nu toe:
1. Dusseldorf - New York
2. New York
3. New York
4. New York - via Rhode Island of newport - Cape Cod
5. Cape Cod - Boston
6. Boston
7. Boston - via Salem - White Mountains
8. White Mountains - Green Mountains
9. Green Mountains - Watkins Glen State Park
10. Watkins Glen State Park - Niagara Falls
11. Niagara Falls - Toronto
12. Toronto
13. Toronto - Pittsburgh
14. Pittsburgh - Seneca Rocks
15. Seneca Rocks - via Blue ridge Parkway - Virginia Beach
16. Virginia Beach (incl middag naar Nofolk)
17. Virginia Beach - Washington
18. Washington
19. Washington
20. Washington - Baltimore
21. Baltimore - Philadelphia
22. Philadelphia - vliegen naar Las vegas
23. Las Vegas
24. Las Vegas
25. Las Vegas - via Death Valley - Mammoth Lakes
26. Mammoth Lakes - via Tioga Pass & Yosemite - Oakurst
27. Oakurst
28. Oakurst - San Fransisco
29. San Fransisco
30. San Fransisco
31. San Fransisco - Monterey
32. Monterrey - Los Angeles
33. Los Angeles
34. Los Angeles
35. Los Angeles - via Palm Springs & Joshua tree - Kingman of Williams
36. Kingman of Williams - Grand Canyon
37. Grand Canyon - Page
38. Page - via Monument Valley - Moab
39. Moab
40. Moab - Salt Lake City
41. Salt Lake City - Idaho Falls
42. Idaho Falls - dag naar Yellow stone Park
43. Idaho Falls - Salt Lak City
44. Salt Lake City - via Capitol Reef - Bryce Canyon
45. Bryce Canyon
46. Bryce Canyon - Zion
47. Zion - Las Vegas
48.
49. Las Vegas - New York
50. New York - Dusseldorf
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Rosalor: West kust en oost kust (7 weken) zomer 2015

Bericht door Mrvanilla »

Hoi en welkom, mooie plannen hebben jullie. Over het eerste deel kan ik niet al te veel zinnigs zeggen, maar het tweede deel is op sommige plaatsen veel (VEEL) te gehaast. Zo is 'een dagje' Yellowstone niet haalbaar. Ja, je kan zeggen dat je er geweest bent, maar iets zien zul je vrijwel niet. De meeste mensen die naar een park als Yellowstone gaan trekken daar tenminste drie volle dagen voor uit. Het park is enorm uitgestrekt en zeker in de zomer zul je oponthoud hebben door drukte, overstekende dieren etc. Daarnaast zul je voor alle bezienswaardigheden steeds een stuk moeten rijden. Het is geen Vondelpark zullen we maar zeggen ;).

Daarnaast schiet je ook nog eens langs het aangrenzende park Grand Teton, wat schitterend is en - als je dan toch in de buurt bent - een bezoek meer dan waard is.

Persoonlijk zou ik me concentreren op het zuidwesten. Zoals het nu is kun je alles ten noorden van Las Vegas beter laten vallen; dag 40 t/m 44. Deze kun je dan op plekken als Moab, Zion, Yosemite en de kustweg inzetten, waar je nu te weinig tijd hebt om echt iets te zien en doen. Succes!
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Over het eerste deel:

Als je eerder nog niet in NYC was dan is 2 volle dagen toch wel erg krap. Eigenlijk heb je minstens 4 dagen nodig?
Verder lijkt ook de tijd voor Philadelphia erg kort te zijn. (afhankelijk van het vertrekuur naar Vegas natuurlijk)

Over het tweede deel sluit ik me aan bij de eerdere reactie, dit is veel teveel op te weinig tijd. Absoluut geen "ruim" schema dus. :D

Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes is heel veel voor één dag een extra overnachting in Death Valley is aangewezen.
Mammoth Lakes - Oakhurst is ook ver, en Oakhurst is zeker niet de beste locatie voor een bezoek aan Yosemite, je zit immers een uur rijden buiten het park.
Monterey - Los Angeles is veel te ver voor één dag, een extra overnachting in Pismo Beach of omgeving is aangewezen.
Voor Moab heb je te weinig tijd, daar heb je minstens 2,5 dag ter plaatse nodig. Door MV onderweg te doen mis je ook de beste tijdstippen voor deze locatie, zonsopgang en zonsondergang.
Het is echt zinloos om richting Yellowstone te rijden. Daar heb je ter plaatse eigenlijk 3 dagen nodig, je mist dan ook nog Grand Teton. Vanuit Idaho Falls is het overigens 2 uur rijden tot in Yellowstone !!!!
SLC - Capitol Reef - Bryce is niet haalbaar op één dag.
Bryce Canyon kan met één overnachting, voor Zion heb je er best toch wel twee.

Kortom, een dag over heb je niet met wat je wil zien, eerder een week te weinig.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Rosalor
Amerika-ontdekker

Bericht door Rosalor »

Dankje wel voor je reactie Mrvanilla,

We zaten inderdaad al met een probleempje bij Yellow stone park. Maar omdat we er zulke goede verhalen over hebben gehoord willen we er wel graag naartoe. Ons eerste idee was om een bus reis te nemen vanuit idaho falls maar je hebt wel gelijk dat het veel te weinig is voor Yellow stone park. Daarom hebben we het al iets aangepast en slaan we Idaho Falls over omdat we al wel genoeg watervallen zullen zien. We zaten daarom nu meer aan het volgende te denken.

40. Moab - Salt Lake City
41. Salt Lake City - Yellow stone Park
42. Yellow stone Park
43. Yellow stone Park
44. Yellow stone Park - Salt Lake City
45. Salt Lake City - via Capitol Reef - Bryce Canyon
46. Bryce Canyon

Dan hebben we dag 48 als het ware ook ingevuld. Dit lijkt mij een betere planning dan of niet?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die extra dag Yellowstone lost nog niet het probleem op van de andere plaatsen waar je te weinig tijd hebt. Ik zou echt Yellowstone laten vallen, of het deel in het noordoosten flink inkorten. Plaats dat deel eens in het NO-forum. Ik kan niet alles beoordelen, maar je zou kunnen beginnen met het schrappen van Toronto en Baltimore en je meer focussen op NY (is ook kort), Washington en een stuk natuur.

Uitgaande van het aantal dagen dat je nu voor het zuidwesten hebt moet je echt keuzes maken. Voor Moab hebben jullie ook weinig tijd. de kustweg kan met 1 stop maar dan moet je wel verder rijden dan Monterey. Twee stops zou mooi zijn, maar je moet eerst kijken wat je er wilt doen. Van Las Vegas naar Mammoth Lakes via DV is ook veel, daar zou een extra stop ook mooi zijn,
Voor Bryce zou ik 1 nacht doen en voor Zion twee. Maar dat hangt ook af van de tijd die je kwijt bent om naar Bryce te rijden.
Wat wil je in Oakhurst doen? Waarom niet in het park overnachten? Ook voor Yosemite zou een extra dag niet verkeerd zijn. Willen jullie in hotels overnachten of gaan jullie kamperen?

Aan de ene kant wel goed dat je nog geen binnenlandse vlucht hebt gemaakt want nu ben je nog flexibel, aan de andere kant vraag ik me af of het niet handig was geweest om alles in een te boeken. Nu zit je met kosten voor bagage op je binnenlandse vlucht. En je moet ruim op tijd in NY zijn om je aansluiting te halen. Met een multicity was die stop in NY niet nodig geweest maar had je een andere route kunnen volgen.

Kijk ook eens of het handiger is om op een andere stad te vliegen, of dat een one way handig is, bijvoorbeeld van Phoenix naar La (dat scheelt die 2 dagen LA-GC).

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

En daarnaast vonden we zelf dat we aan de west kust al een redelijk 'ruim' schema gemaakt hadden.
Grappig vind ik het wel. Jullie hebben duidelijk geen idee hoeveel tijd sommige ritten eigenlijk duren of wat er allemaal te zien is op andere plaatsen omdat je er vrij weinig tijd voor hebt.
Ik zou misschien voor het noordoostdeel een apart topic in het daarvoor bestemde forumdeel openen, want dan krijg je ook over dat stuk wat meer reponse. NY krijgt bij jullie evenveel dagen als Washington DC. Nu kun je in beide steden makkelijk een week doorbrengen, maar qua gevoel klopt dat niet helemaal.

Ik ben alleen bekend met het zuid en midwesten (en Florida) dus ook van mij alleen info over het zuidwesten.

Gebruik http://www.ontdek-amerika.nl/ om je wat meer in te lezen over wat er allemaal in sommige plaatsen en gebieden te doen is.

Ik zou de route in het zuidwesten wat anders indelen. Afhankelijk van hoelaat je aankomt in Las Vegas zou je al gelijk naar Zion kunnen rijden. Je verliest tijdens de vlucht namelijk weinig tijd door tijdzones. En zoals anderen ook al aangaven moet je voor sommige plekken echt meer tijd nemen. Ik heb heel het deel Yellowstone, Salt Lake City eruit gelaten. Als dat er persé in moet moet je echt een keuze maken tussen bv Moab en LA/San Francisco/Kustroute met de tijd die je hebt of je noordoost route echt met een dag of 5 inkorten vrees ik.

22. Philadelphia - vliegen naar Las Vegas
23. Las Vegas - Zion
24. Zion
25. Zion - Bryce
26. Bryce - Capitol Reef
27. Capitol Reef - Moab
28. Moab
29. Moab
30. Moab - Monument Valley
31. MV - Page
32. Page - Grand Canyon
33. Grand Canyon - Kingman
34. Kingman - LA
35. LA
36. LA
37. LA - Pismo Beach
38. Pismo Beach - Monterey
39. Monterey - San Francisco
40. San Francisco
41. San Francisco
42. San Francisco - Yosemite
43. Yosemite
44. Yosemite - Mammoth Lakes
45. Mammoth Lakes - Death Valley
46. Death Valley - Las Vegas
47. Las Vegas
48. Las Vegas
49. Las Vegas - New York
50. New York - Dusseldorf

Een busreis naar Yellowstone? Je huurt toch wel een auto voor deze reis neem ik aan? Yellowstone is niet echt een park die ik vanuit een bus zou doen. Lekker zelf rondkijken en vooral in de avond en ochtendschemer zelf rondrijden op zoek naar wildlife. Je kunt dan ook zelf overal de tijd voor nemen, want echt heel goed is Yellowstone niet te plannen.
Rosalor
Amerika-ontdekker

Bericht door Rosalor »

Haha ja in de ''dag die we over hadden'' hebben we ons inderdaad in verkeken dan :D . We doen dit dus ook voor het eerst. Maar beter dat we er nu achter komen.

Ja nouja we hadden zelf voor ogen om de leukste dingen van New York eruit te halen (die ons het leukst lijken) maar we zijn geen mensen die overal uren hoeven te zijn. Maar we zullen er nog even naar kijken. Sowieso was het onze eerste blik met dingen die we allemaal wilden zien, maar na aanleiding van jullie reacties zullen we denk ik alles opnieuw even moeten bekijken en kijken wat realistisch is.

Komt denk ik dat er zo veel te zien is en we eigenlijk natuurlijk alles willen maar we zien wel in dat het niet realistisch is op deze manier. Het inkorten aan de oostkust is misschien ook wel een goede optie inderdaad!

Maar hartstikke bedankt voor de tips allemaal, ik zal vanavond of morgen alles opnieuw bekijken en ik denk maar een compleet nieuw schema maken... We zijn iets te enthousiast geweest haha.

Een nieuw schema zal ik dus van het weekend plaatsen.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo,

Mooie plannen hebben jullie.
Wij hebben vorig jaar een reis van 54 dagen naar zowel oost- als westkust gedaan. Misschien kan je eens gaan kijken naar ons verslag op http://www.usa4ever.com
Yellowstone en Grand Teton deden wij het jaar ervoor, kan je terugvinden bij 'Wyoming'.

Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Rosalor schreef: en slaan we Idaho Falls over omdat we al wel genoeg watervallen zullen zien.
Je kan bezwaarlijk spreken van watervallen in Idaho Falls. :wink:

Afbeelding

Totale hoogte: +/- 6 m

Zoals jullie planning nu is, sluit ik me aan bij Marianne en PSVwally. Yellowstone heeft op met de tijd die jullie hebben weinig zin. In de buurt zijn nog mooie dingen te zien.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Denk maar zo. Er zijn hier mensen al 20x naar de USA geweest en ook zij hebben dingen gemist.
Rosalor
Amerika-ontdekker

Bericht door Rosalor »

Bedankt voor alle reacties en adviezen! We hebben lopen puzzelen met het reisschema en vonden de tip om de route aan de oostkust in te korten wel heel handig. Dit hebben we dus gedaan, waardoor we extra tijd hebben aan de westkust en wel meer tijd hebben in Yellowstone.

Lijkt dit een wat meer realistisch tijdschema?

We hebben nu het volgende reisschema staan:
1. Düsseldorf - New York
2. New York
3. New York
4. New York
5. New York - Newport - Cape Cod
6. Cape Cod- Boston
7. Boston
8. Boston - Watkins Glen State Park
9. Watkins Glen State Park
10. Watkins Glen State Park - Niagara Falls
11. Niagara Falls - Pittsburgh
12. Pittsburgh - Washington
13. Washington
14. Washington
15. Washington - Philadelphia
16. Philadelphia
17. Philadelphia - Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las Vegas
20. Las Vegas - Zion
21. Zion
22. Zion - Bryce Canyon
23. Bryce Canyon
24. Bryce Canyon - Capitol Reef
25. Capitol Reef - Salt Lake City
26. Salt Lake City - Grand Teton NP
27. Grand Teton NP - Yellowstone
28. Yellowstone
29. Yellowstone
30. Yellowstone - Salt Lake City
31. Salt Lake City - Moab
32. Moab
33. Moab - Monument Valley
34. Monument Valley - Page
35. Page - Grand Canyon
36. Grand Canyon - Kingman
37. Kingman - Joshua Trees & Palm Springs- Los Angeles
38. Los Angeles
39. Los Angeles
40. Los Angeles - Cambria
41. Cambria - San Francisco
42. San Francisco
43. San Francisco
44. San Francisco - Yosemite
45. Yosemite
46. Yosemite - Tioga Pass - Mammoth Lakes
47. Mammoth Lakes - Death valley
48. Death Valley - Las Vegas
49. Las Vegas - New York
50. New York - Düsseldorf
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zet zoals gezegd even het eerste deel in het NO-forum, dan krijg je voor dat deel ook tips en wordt dit topic niet vervuild.

Jullie route in het ZW ziet er mooi uit. Bryce zou een nacht korter kunnen tenzij jullie er meerdere lange wandelingen willen doen. Je kunt echter vel beter een extra dag bij Moab plaatsen, je hebt daar immers 2 - veel grotere - parken.

Marianne
Rosalor
Amerika-ontdekker

Bericht door Rosalor »

We hebben het eerste deel van de reis net in het deel van het noord oosten geplaatst om over dat deel tips te krijgen. Over Bryce is inderdaad een goed advies. We zaten namelijk nog met die extra dag Moab die we nog ergens vandaan moesten halen. Door een nacht minder in Bryce te zijn, is dit inderdaad een goede oplossing!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk ook eens of het stuk naar Yellowstone niet handiger kan. Bijvoorbeeld Capitol Reef - SLC - Yellwostone (via WEst Yellwostone) en dan vanaf grand Teton (Jackson) in een keer naar Mmoab of tot Green River.
Na de GC zou je ook naar Las Vegas kunnen en dan Death valley etc en eindigen in LA. Je hoeft geen rondje te maken lijkt me, dus dat scheelt je weer een dag rijden.
Of begin in Phoenix en eindig in LA:

17 Philadelphia - Phoenix
18 Phoenix - Grand Canyon
19 Grand Canyon - Page
20 Page - Monument Valley
21 Monument Valley - Moab
22 Moab
23 Moab
24 Moab - Jackson
25 Jackson - Yellowstone
26 Yellowstone
27 Yellowstone
28 Yellowstone
29 Yellowstone - Salt Lake City
30 Salt Lake City - Capitol Reef
31 Capitol Reef - Bryce
32 Bryce - Zion
33 Zion
34 Zion - Las Vegas
35 Las Vegas
36 Las Vegas
37 Las Vegas
38 Las Vegas - Death Valley
39 Death Valley - Mammoth Lakes
40 Mammoth Lakes - Yosemite
41 Yosemite
42 Yosemite
43 Yosemite - San Francisco
44 San Francisco
45 San Francisco
46 San Francisco - Cambria
47 Cambria - Los Angeles
48 Los Angeles
49 Los Angeles
50 Los Angeles

Hier zitten een paar lange rijdagen in maar je hebt een extra dag Yellowstone en Yosemite.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer