Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GC : logies waar ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
area51
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

GC : logies waar ?

Bericht door area51 »

Beste,

Plan een eerste dag komende van MV richting GC met tegen vier uur een rondvlucht vanop GC Airport, nabij Tusayan...

De volgende dag een flinke hike in de GC.

De dag hierna s'morgens vertrek richting Meteor Crater / R66 / Kingman...

Dacht nu om de eerste overnachting in Tusayan te nemen met zwembad en de dag erop in de GC in een van de lodges ( MASWIK/YUVAIPAN/EL TOVAR.. ) .
Nu de hotels in GC nog beschikbaar zijn...

Is dit een goede keuze of zouden jullie beter overnachten in de GC of in Tusayan op beide dagen ...
Wat zijn de beste lodges in het park..
Heb mooie foto's van 'elk'-beesten gezien op jullie reisverslagen en zou dit ook wel eens willen zien van dichtbij vandaar :)

Parkeren nabij de lodges smorgens is dit een probleem eigenlijk of mag dit niet en moet je ook hier shuttlebussen nemen, zou wel lastig op en weer rijden zijn in dit geval..

Precies al velen volop aan het plannen en boeken voor zomer 2015..
Wat dien je zeker geboekt te hebben voor februari eigenlijk ?
Lodges in de parken ( seqouia-bryce-page-zion-... ),Upper Antilope Canyon,Rondvluchten,MV paardentocht,...
of lopen deze eigenlijk zo een vaart niet buiten de parklodges...

Alvast bedankt om jullie verhelderende licht ook hierover te laten schijnen ;)

L.
2016: Hawai + Maleisie + Memphis/philly 2015: SW USA + Boston+DC 2014: Azie/Australie / 2013 : west canada / 2012 : Florida&NY / 2011 : NYC / 2010 : Kenia
It's better to travel one mile then to read a thousand books ...
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: GC : logies waar ?

Bericht door ingrid14 »

Mijn voorkeur is 2x in een Lodge aan de Rim.
1. Bright Angel Lodge 2. Maswik Lodge
Moest je voor dag en dauw willen vertrekken in de Maswik Lodge kan je al om 6u ontbijten (en een vers broodje, banaan, ... kopen voor 's middags)

(Ik ben inmiddels meerdere malen in GC geweest en heb het meeste succes met de 'elk'-beesten gehad langs de spoorlijn, achter de Maswik Lodge. Ze stonden ook eens gewoon op het grasveldje bij de Bright Angel Lodge)

Parkeren in de buurt van de lodges als je er niet slaapt kan wel een probleem worden.
Je kan natuurlijk altijd op de grote parkings gaan staan en dan met de shuttle bussen naar de rim.

Ik zou niet wachten tot februari met reserveren.
Zeker zo snel mogelijk te boeken: Yosemite, Page, Grand Canyon, Monument Valley
Kan iets later (maar ik zou ook niet te lang wachten) : Bryce, Zion (Springdale), Sequoia (alhoewel ik dat niet in je routetopic zie staan, is de route gewijzigd?)
Upper Antelope: als je de tour van 11u30' wilt zou ik al gaan reserveren, anders kan je wachten
Rondvlucht GC + paardentocht in MV: kan nog even wachten maar als je jouw ideale tijdstip wilt hebben, zou ik ook hier niet te lang mee wachten

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
area51
Amerika-ontdekker

Bericht door area51 »

Hi,

THX word een drukke week precies voor me ! Alvast bedankt voor de tips..
Wat zijn de verschillen,zijn er eigenlijk ? , tussen de verschillende lodges in GC, kom in de gidsen enkel El Tovar meestal tegen en de Thunderbirds en om te eten Maswik..
Ervaringen met de verschillende lodges ?

Ha..ja... de route werd gewijzigd, Sequioa erin gestoken en iets meer tijd voor Bryce en Zion genomen, dit dank zij het volgeboekt te zijn van de Phantom Ranch alzo een dagje minder in GC die we gebruiken om de rest te breken.. normaal nu maar 1 lange rit van 580km/6h richting Meteor Crater en de R66 maar dat mag op zo een dag :) en SF - Sequoia 5h met break in het vliegtuigmuseum en een kort bezoek moet kunnen denk ik..

Supersite deze :)

THX

L.
2016: Hawai + Maleisie + Memphis/philly 2015: SW USA + Boston+DC 2014: Azie/Australie / 2013 : west canada / 2012 : Florida&NY / 2011 : NYC / 2010 : Kenia
It's better to travel one mile then to read a thousand books ...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Meestal valt er niet veel te kiezen. Wij hebben eens in de Thunderbird Lodge overnacht (2002). Aan de rim, ruime kamer (we waren toen met z'n vieren), canyon view en netjes. In 2011 heb ik in de Maswik Lodge overnacht omdat er niets virj was aan de rim. Viel me erg mee qua afstand en de cabin was wel iets gedateerd, maar heel netjes en niet duur (rond de 90 dollar). In 2013 zaten we in de Yavapai Lodge. Prachtige kamer, niet de goedkoopste kamer daar. Met koelkast en tv. Koelkast is wel handig maar verder hoeft voor ons die luxe niet, je zit toch niet op je kamer. Hoewel de kamer erg mooi was zou ik liever aan de rim of in de Maswik Lodge zitten want met de bus is het toch vrij omslachtig om naar een restaurant te gaan

Als je sowieso al een nacht in GC Village wilt overnachten zou ik die andere nacht ook daar overnachten, dat scheelt weer een keer in- en uitpakken. Tenzij je dat zwembad heel belangrijk vindt natuurlijk. Parkeren in het park kan lastig zijn als je buiten het park overnacht, maar bij de lodges is voldoende parkeerruimte. en verder kun je de shuttlebus gebruiken.

Om te eten Maswik? Dat begrijp ik niet. Handig voor het ontbijt als je daar overnacht of als je laat aankomt en je hebt geen zin meer om te lopen (zoals wij in 2011) maar eten in de Arizona room of bij de bright Angel Lodge is veel leuker en beter.
Kijk eens in mijn reisverslagen om een idee te krijgen.

Marianne
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Mag ik hier heel even op inhaken? Weten jullie ook vanaf hoelang van tevoren je een accommodatie kunt boeken bij de grand canyon? (lijkt me geweldig om zo'n lodge van bright angel direct aan de rim te boeken, maar die zijn natuurlijk ook het eerste weg :wink: )
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Meestal kun je tot een jaar van te voren reserveren in de parken. Je kunt het bekijken op http://www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

http://www.grandcanyonlodges.com/about-xanterra/

Met bovenstaande link, kan je kijken tot wanneer je nu kan reserveren bij alle verschillende plekken in het park.... en dat is zeker één jaar op voorhand!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Dank jullie wel. Gaat bij mij pas om 2016, dus moet ik het even in juli of misschien daarvoor al in mijn agenda zetten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer