Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Website verhuur: www.airbnb.com

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jokke & gerre
Amerika-ontdekker

Website verhuur: www.airbnb.com

Bericht door Jokke & gerre »

ik meende vroeger een link gevonden te hebben met een lijst van airB&B's op deze site.
Maar ik kan ze nu niet meer vinden, ook niet met de zoekfunctie.
Iemand een idee waar ik die link kan vinden?
Laatst gewijzigd door markro op 09 jan 2012, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: airB&B

Bericht door LT-- »

Bedoel je deze?
viewtopic.php?f=10&t=35225
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

www.airbnb.com en dan de plaats intikken waar je een slaapplaats zoekt; je kunt meerdere zoekcriteria zoals wijke, prijs etc. opgeven.
Jokke & gerre
Amerika-ontdekker

Bericht door Jokke & gerre »

Dat was idd de link. merci
heb al eens gekeken voor NY.
er staan er wel wat betaalbare bij(als het voor 2 personen bedoeld is toch???) maar zijn gelegen in brooklyn en bronx.
is dit wel een goed idee?
We hebben een trip van ongeveer 10maanden voor de boeg dus willen het low budget houden.
Kijken we dan eerder naar hostels of air B&b's?
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

De ene airbnb accomodatie is de andere niet, je kunt dus niet zeggen of het aan te bevelen is of niet. Er zitten super verblijfplaatsen bij, maar ongetwijfeld ook crappy kamers. Het is belangrijk dat je daarom goed de reviews leest en kiest voor een kamer/appartement met veel en goede reviews. Maar hierover staat een boel geschreven in het topic van dit forum dat ik hierboven geplaatst heb!

Wij hebben goede ervaringen met airbnb, ook in New York (in Harlem, grenzend aan de noordzijde van Central Park).
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Waarom zou Brooklyn eventueel niet goed zijn?
Is m.i. een veilige buurt op fatsoenlijke afstand (10-30 minten met de metro) van Manhattan.

Wij zijn zelf ook nog op zoek en kijken juist in Brooklyn, omdat je daar (meestal) je auto kunt parkeren.
Apple
Amerika-ontdekker

Bericht door Apple »

Wij hebben in totaal een drietal verblijfplaatsen geboekt op AirBnB, New York, San Francisco en LA. Ik heb er nog geen ervaringen mee, maar wij hebben vooral gekeken naar het type verblijf en de reacties daarop.
Afbeelding
Sanny
Amerika-ontdekker

Re: Website verhuur: www.airbnb.com

Bericht door Sanny »

wij hebben ook geboekt in NY (manhattan, prijzig maar wel erg leuk, op aanraden van vrienden die er al zijn geweest), 2x SF (begin en einde; op basis van locatie/recensies (mission en castro), Muir Beach (te gek...) en zijn nog op zoek naar iets leuks in/rondom LA en vervolgens rond Morro Bay (of ergens in de buurt) en rond Monterey (of ergens in de buurt)...
supergoedkoop is het ook weer niet maar volgens mij een te gekke ervaring. ben erg benieuwd!!!! :thumbup:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Hier om de hoek (Ditmas Park, Brooklyn) wordt een kamer aangeboden voor $590 per week. Twee personen.

http://www.airbnb.com/rooms/302057?preview=true

Heb het huis niet persoonlijk gezien, maar ken het soort huizen wel. Vlak bij de Q trein, halte Courtelyou Road, 30 minuten van Times Square. Courtelyou (kor-TEL-joe) Road met een paar aardige restaurantjes en koffiebarren (met echte koffie, 'coffeebars' kent men niet in de VS, tenminste niet openlijk), plus zelfs een cafe met Belgisch bier (eigenaar is in Antwerpen geboren, maar op z'n 4e verhuist naar de VS), en een bloemenwinkel/bar, beide met muziek. Plus om de hoek echte Mexicaanse en India/Pakistan restaurantjes, autowasserijen, moskeeen, een Ierse pub (naast een moskee!), autoreparatiewerkplaatsen. Echt gemengd dus.

Interessante buurt: appartementgebouwen, maar ook huizen die je in een voorstad verwacht. Met in de zomer het geluid van grasmaaiers!

Heb het huis en de kamer niet zelf gezien, maar het lijkt allemaal wel te kloppen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Hoi, ik heb die website geplaatst en ondertussen 1 x gebruik gemaakt van, was in de buurt van Carmel (CA) (Marina) en super bevallen, ook goed de reviews in de gelezen en aan de hand daarvan een keuze gemaakt. ik wil een volgende keer hier zeker weer naar zoeken en/of gebruik van maken.
Succes met zoeken :thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

ik stel mijn vraag maar even in dit topic, maar misschien staat het ook in een ander topic al. Dan graag de link.

Hoe zit het nou precies met Airbnb in New York. Ik krijg namelijk verschillende reacties. Ik zelf ergens gelezen dat het in NY verboden/illegaal zou zijn, maar er zijn toch wel veel mensen die er toch gebruik van maken. Moet ik dit nu zien als een soort gedoogbeleid, of gewoon echt niet aan beginnen?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Volgens mij is het belangrijkste dat men bang is dat huizen aan de markt onttrokken worden (net als in Amsterdam, bijvoorbeeld). Voor zover ik begrepen heb, mag airbnb WEL als je komt 'logeren' en de huiseigenaar/verhuurder zelf aanwezig is, en NIET als de verhuurder zelf ergens anders woont.

Op dit ogenblik zijn er een paar processen gaande, maar totdat er een echte rechtelijke uitspraak is (en dat kan jaren duren, vooral als airbnb er een principezaak van maakt, dan kan het doorgaan tot het Hooggerechtshof) zal het waarschijnlijk wel allemaal gedoogd worden.
Friezin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Friezin »

Volgens mij mag het onder bepaalde voorwaarden nu wel in NY, het probleem is dat bijna niemand zich aan deze voorwaarden houdt. Er is een ware opstand aan het uitbreken tegen Airbnb, in sommige appartementecomplexen woont nog maar een enkele vaste huurder, voor de rest allemaal toeristen. Kijk dus niet raar op als je erg onvriendelijk wordt bejegend door medebewoners en het romantische idee van logeren tussen de locals is dus ook van de baan.
Verder lijkt het erop dat Airbnb een beetje ten onder gaat aan haar eigen succes, steeds meer klachten vind je terug van louche aanbieders, huizen die bij aankomst erg vuil blijken of aanbieders die als je midden in de nacht aan komt met je 3 bloedjes van kinderen opeens extra geld vragen etc. Airbnb screent zijn verhuurders niet, iedereen kan wat foto's van een leuk huis van internet plukken en deze op hun site zetten. Of je kunt het huis van je buren verhuren als die op vakantie zijn en jij past op hun planten. En vergeet niet de grote groep die illegaal onderverhuurt, deze groep is substantieel, als de huisbaas erachter komt op het moment dat jij er logeert sta je stante pede op straat.
Dan heb je nog het probleem van de positieve en negatieve recensies. Je kunt geen negatieve recensie plaatsen want huurders en verhuurders beoordelen elkaar, dus als jij negatief bent over je verhuurder zal die ook een negatieve recensie over jou plaatsen en vice versa.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Het is zoals Bennogr heeft aangegeven. Een kamer huren in een bewoont appartement mag wel en een compleet appartement huren niet (meer).

Verder werkt Airbnb hartstikke goed, alleen in de meest toeristische steden ter wereld is soms sprake van zwendel. NY en Amsterdam zijn er voorbeelden van waar dingen soms niet goed gaan. Dat hoeft je er niet van te weerhouden in die steden van Airbnb gebruik te blijven maken. Let, als je een kamer/woning mooi vindt, goed op of er veel recensies zijn van gasten. Niet 3 of 10, maar 70 of meer. Dan weet je zeker dat al die mensen daar geslapen hebben en tevreden waren. En let op het profiel vand e verhuurder: is er een foto? een facebook account gelinkt aan het profiel? contact gegevens en identificatie geverifieerd? De kans dat er in dat geval sprake is van oplichting is dan nihil.

Mocht er tóch iets mis gaan, maak je dan in ieder geval geen zorgen om je geld en of je een dak boven je hoofd zult hebben. Airbnb betaald je je geld direct terug en regelt ook een andere slaapplaats voor je. Dat kan dan ook in een hotel zijn, mochten er geen gelijkwaardige Airbnb's beschikbaar zijn die nachten. Airbnb heeft het systeem behoorlijk goed dichtgetimmerd, maar misbruik kom je overal tegen, vooral daar waar opntzettend veel verdiend wordt aan toeristen.

Afgelopen zomer heb ik zelf in het zuidoosten van de VS via Airbnb geslapen in Savannah, Charleston en New Orleans. De ene goedkoper dan de andere en dus ook de ene mooier dan de andere, maar alles was dik in orde en we hebben prima contact gehad met de personen waarvan we huurden (de hosts).
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Afgelopen september werkte airbnb ook erg goed in Den Haag. Mooi appartement in een rustige buurt (nou ja, langs de Schildersbuurt, maar daar was het (zoals gewoon?) rustig.) Goed contact met verhuurder, heeft zelfs de sleutel bij mijn zus afgegeven, een paar dorpen verderop (sorry, maar voor een Amsterdammer is Den Haag toch eigenlijk een dorp).
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Mijn ervaring van afgelopen september...
Brooklyn is geweldig! Alles wat je op Manhattan vindt en meer...Goede barretjes, goede restaurants en relaxte sfeer! Yep, de bezienswaardigheden moet je met de subway naar toe (30 minuten naar Midtown!).
En AirBnB was waar we op gehoopt hadden...Midden in de wijk, een eigen living (ipv een lobby), een keuken (ipv een lobby oid) en goed en prettig contact met de host en zijn gezin.
Voor ons geen seconde twijfel bij een volgende keer NYC...Brooklyn en AirBnB..!
Enne, ook in Washington gebruik gemaakt van een AirBnB en ook hier een geweldige ervaring !!
Grote Amerika fan
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik heb tot nu toe ook alleen maar positieve ervaringen. Nu in het totaal 7 keer gereisd met Airbnb en hele dierbare contacten aan overgehouden.
Voor onze komende reis hebben we ook weer twee Airbnb adressen. Omdat we met vier personen zijn wel eigen huis en appartement maar de eerste bewust bij mensen in de achtertuin om zo toch contact te hebben.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ok thanks, ben weer een beetje geholpen.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Friezin schreef:Verder lijkt het erop dat Airbnb een beetje ten onder gaat aan haar eigen succes, steeds meer klachten vind je terug van louche aanbieders, huizen die bij aankomst erg vuil blijken of aanbieders die als je midden in de nacht aan komt met je 3 bloedjes van kinderen opeens extra geld vragen etc. Airbnb screent zijn verhuurders niet, iedereen kan wat foto's van een leuk huis van internet plukken en deze op hun site zetten. Of je kunt het huis van je buren verhuren als die op vakantie zijn en jij past op hun planten. En vergeet niet de grote groep die illegaal onderverhuurt, deze groep is substantieel, als de huisbaas erachter komt op het moment dat jij er logeert sta je stante pede op straat.
Ik herken die klachten niet eigenlijk. Airbnb verifieert in elk geval telefoonnummers en mailadressen van verhuurders. En staan garant voor een slaapplek. Als de verhuurder onverhoopt verzaakt, mag je op kosten van airbnb iets nieuws/beters uitzoeken.
Friezin schreef:Dan heb je nog het probleem van de positieve en negatieve recensies. Je kunt geen negatieve recensie plaatsen want huurders en verhuurders beoordelen elkaar, dus als jij negatief bent over je verhuurder zal die ook een negatieve recensie over jou plaatsen en vice versa.
Zowel huurder als verhuurder hebben twee weken de tijd een recensie over elkaar te schrijven. Pas na die twee weken wordt de recensie geplaatst op de website, tegelijkertijd. Je kunt dus niet elkaars recensie zien en daarop reageren. Ik schrijf zelf als huurder altijd een openbare recensie voor bij de listing, en maak ook gebruik van de mogelijkheid een privé recensie te sturen aan de verhuurder. In die laatste komen dan wat tips als "graag een stofzuiger ipv alleen stoffer en blik", of "de buurvrouw was aardig maar kwam pas na 20 min. met de sleutels". Die tips vind ik niet relevant voor toekomstige huurders, maar wel voor verbetering van de listing.

Wij hebben nu zeker 15 keer via airbnb gehuurd en ik wil niet meer anders. Zoveel leuker dan een hotel met identieke lelijk ingerichte kamers, zonder buitenruimte en met een minibar waar je niet eens in je eigen cola in mag leggen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Friezin
Amerikafan

Bericht door Friezin »

Bello, inderdaad Airbnb heeft dit onlangs veranderd, dat eerst beiden een recensie moeten aanleveren en dat het dan pas geplaatst wordt. Daarvoor was het zoals ik het aangeef.

Omdat ik zelf een zeer negatieve ervaring heb gehad met Air bnb, ben ik in het fenomeen gaan duiken en heb alles uitgeplozen, heb ook contact met anti-airbnb commitees inmiddels in San Francisco en New York. Dit zijn voornamelijk boze bewoners die hun eigen appartementencomplex niet meer terug herkennen, omdat er alleen nog maar toeristen in zitten. Maar ook verhuurders (zoals ik) die zien gebeuren dat hun huizen illegaal worden onderverhuurd. Daarnaast zijn velen boos omdat dit voor hun de huren doet stijgen en ze geen betaalbare woonruimte meer kunnen krijgen. Zodoende heb ik ook dit soort verhalen gehoord van mensen die opeens geen slaapplek hadden en voor wie Airbnb op het moment surpreme onbereikbaar was, maar ook van 2 dames die gedrogeerd waren door de eigenaar. En Air bnb checkt misschien wel je telefoonnummer en je mailadres, maar ze checken niet of het huis dat je aanbiedt a) wel echt bestaat, b) wel van jou is, c) er wel zo uitziet als op de foto's. Ook checken ze niet of de verhuurder of huurder een strafblad heeft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer