http://www.techinvestornews.com/Tech-Ne ... isis-fearsU.S. amps up security screening for foreign travelers, citing ISIS fears
WASHINGTON — The Homeland Security Department is adding new screening requirements for Europeans and other travelers from countries for which a visa isn't required for U.S. entry.
The screenings, planned to go into effect Monday, will require millions of travelers from around the world to provide more passport data, contact information and aliases before they can travel to the United States.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vanaf 3 november: meer gegevens doorgeven voor VWP
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
vanaf 3 november: meer gegevens doorgeven voor VWP
Ik weet niet wat ze tot nu toe vroegen, en wat je nu nog meer moet delen, maar :
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Re: vanaf 3 november: meer gegevens doorgeven voor VWP
Ze willen o.a. ook gegevens van je ouders en werkgever hebben. De maatregel heeft te maken met de vele Syriegangers die in het westen zitten.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
inderdaad wel vreemd dat er verder niet echt staat wat met meer informatie precies wordt bedoeld.
In de kop gaat het over ISIS, dus misschien dat er meer gekeken gaat worden naar reisgedrag? Contact Information, adres en telefoonnummers?? Misschien werkgevergegevens?
En ook misschien vragen over of je pas ziek bent geweest om ziekteoverdracht te isoleren?
In de kop gaat het over ISIS, dus misschien dat er meer gekeken gaat worden naar reisgedrag? Contact Information, adres en telefoonnummers?? Misschien werkgevergegevens?
En ook misschien vragen over of je pas ziek bent geweest om ziekteoverdracht te isoleren?
En als je die niet meer hebt?gegevens van je ouders
http://www.reuters.com/article/2014/11/ ... me=topNews
Het is wel de vraag wat te doen als mensen geen ouders meer hebben of gebrouilleerd zijn, hoe gaat DHS dat oplossen? Want niet iedereen heeft in de familie een perfecte situatie.
Het is wel de vraag wat te doen als mensen geen ouders meer hebben of gebrouilleerd zijn, hoe gaat DHS dat oplossen? Want niet iedereen heeft in de familie een perfecte situatie.
Dan kun je natuurlijk nog steeds naam en bijvoorbeeld geboortedatum invullen.
Naam van de ouders wordt trouwens in veel landen gevraagd voor o.a. visumaanvraag, het is dan volgens mij gewoon een vorm van nauwkeurigere identificatie.
Naam van de ouders wordt trouwens in veel landen gevraagd voor o.a. visumaanvraag, het is dan volgens mij gewoon een vorm van nauwkeurigere identificatie.
Terug in Texas!
Werkgever? En als je Koos Werkeloos bent?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ken mensen die niet de geboortedatum van hun ouders kennen... (en eerlijk gezegd zou ik dat zelf ook moeten opzoeken, ergens in een stapel papieren die ik heb van onze emigratie zal dat nog wel staan, vermoed ik)hemmie schreef:Dan kun je natuurlijk nog steeds naam en bijvoorbeeld geboortedatum invullen.
Elke
Die werkgever is wel een interessant punt, als je bedenkt dat er zoveel mensen geweigerd worden voor een visum omdat ze geen banden met het buitenland hebben. Maar in de link wordt gesproken over employment information, dat kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je niet werkt.
In de link wordt alleen gesproken over naam van de ouders, dus dan zou je de geboortedatum niet nodig hebben.
In de link wordt alleen gesproken over naam van de ouders, dus dan zou je de geboortedatum niet nodig hebben.
Terug in Texas!
Ik weet de geboortedatum van mijn ouders exact, inclusief de geboorteplaats en een groot deel van hun woongeschiedenis. Dan praat ik wel over mijn adoptieouders, van mijn biologische ouders weet ik niet veel.kastelke schreef:Ken mensen die niet de geboortedatum van hun ouders kennen... (en eerlijk gezegd zou ik dat zelf ook moeten opzoeken, ergens in een stapel papieren die ik heb van onze emigratie zal dat nog wel staan, vermoed ik)hemmie schreef:Dan kun je natuurlijk nog steeds naam en bijvoorbeeld geboortedatum invullen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En wat gebeurt er met een nog geldige lopende ESTA? Is dat al bekend?
Martin
Martin
Idd, wat met de lopende ESTA te doen?
Ligt al netjes uitgeprint te wachten op zijn reis haha
Ligt al netjes uitgeprint te wachten op zijn reis haha
Volgens deze advocaten website: http://www.morganlewis.com/pubs/IMM_Ale ... rce=homepg hoef je niets te doen met een bestaande ESTA.
Individuals with a current and valid ESTA clearance do not need to reapply. However, upon the expiration of that ESTA clearance or expiration of the individual’s VWP-country passport, a new ESTA clearance with the new data fields will be required for any future travel under the VWP.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ben benieuwd of dit gevolgen heeft voor de hoeveelheid afgekeurde esta's.
Gelukkig lopen de afgegeven esta's gewoon door, heb vorige week net een nieuwe aangevraagd.
Gelukkig lopen de afgegeven esta's gewoon door, heb vorige week net een nieuwe aangevraagd.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik heb net even gekeken en op zich vind ik de vragen wel mee vallen. De namen van je ouders, en je geboorte plaats en contact informatie, en of je nu werkt of gewerkt hebt. De ja/nee vragen zijn trouwens ook verandert.
Nieuwe ESTA vragen per 3 november 2014
Als veiligheidsmaatregel worden er op het ESTA formulier vanaf vandaag meer vragen gesteld.
FAQs over de nieuwe maatregel
BronEffective today, those seeking to travel to the United States from countries in our Visa Waiver Program (VWP) will be required to provide additional data fields of information in the travel application submitted via the Electronic System for Travel Authorization (ESTA). The new information sought includes additional passport data, contact information, and other potential names or aliases. We are taking this step to enhance the security of the Visa Waiver Program, to learn more about travelers from countries from whom we do not require a visa.
FAQs over de nieuwe maatregel
12. I have a valid, approved ESTA application. Do I need to update my application or submit a new one?
No, individuals with a current and valid ESTA do not need to reapply. However, upon the expiration of that ESTA or expiration of the passport a new ESTA with the new data fields will be required for any future travel under the VWP.
Laatst gewijzigd door Dutchess op 03 nov 2014, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Re: Nieuwe ESTA vragen per 3 november 2014
Oeps. Mijn excuses for het dubbelposten.
Misschien kan dit samengevoegd worden met het andere topic aangezien hierboven de officiële bronnen staan?
Note mod: de topics zijn samengevoegd
Misschien kan dit samengevoegd worden met het andere topic aangezien hierboven de officiële bronnen staan?
Note mod: de topics zijn samengevoegd
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Mooi dat ik er net twee weken geleden een heb aangevraagd :p
Ik heb 10 minuten terug een nieuw ESTA formulier voor mij en mijn vriendin aangevraagd. De vorige verloopt per 2 december en we gaan eind december weer een weekje naar Amerika.
Er is niet veel veranderd, je moet inderdaad wat informatie geven over je ouders en werkgever.
Ikzelf heb momenteel een baan dus kon mijn gegevens van mijn werkgever opgeven. Mijn vriendin is momenteel werkloos, zij heeft haar gegevens van haar vorige werkgever ingevuld. Zo staat dat ook aangeven. " heb je momenteel een werkgever of heb je een werkgever gehad, vul dan deze informatie in"
Indien je dus nooit gewerkt heb kan je meteen op "nee" drukken.
Ik moet nu 72 uur wachten op de goedkeuring. Zover ik me kan herinneren kreeg ik die de vorige keer meteen al na de betaling. Maar er staat keurig aangeven dat de goedkeuringstijd van 72uur niet betekent dat het een afwijzing is. Zij gaan zover ik begrijp de aanvragen strenger controleren? ivm terreur. Je moet nu namelijk ook aangeven of je je naam ooit gewijzigd hebt.
Er is niet veel veranderd, je moet inderdaad wat informatie geven over je ouders en werkgever.
Ikzelf heb momenteel een baan dus kon mijn gegevens van mijn werkgever opgeven. Mijn vriendin is momenteel werkloos, zij heeft haar gegevens van haar vorige werkgever ingevuld. Zo staat dat ook aangeven. " heb je momenteel een werkgever of heb je een werkgever gehad, vul dan deze informatie in"
Indien je dus nooit gewerkt heb kan je meteen op "nee" drukken.
Ik moet nu 72 uur wachten op de goedkeuring. Zover ik me kan herinneren kreeg ik die de vorige keer meteen al na de betaling. Maar er staat keurig aangeven dat de goedkeuringstijd van 72uur niet betekent dat het een afwijzing is. Zij gaan zover ik begrijp de aanvragen strenger controleren? ivm terreur. Je moet nu namelijk ook aangeven of je je naam ooit gewijzigd hebt.
-
- Amerika-expert
Zorg vooral dat je je volledige naam invult die in je paspoort staat. Ik heb een tijdje geleden een probleempje gehad toen ik mijn roepnaam ipv mijn volledige voornaam gebruikt had. Mijn paspoort en rijbewijs vermelden mijn volledige voornaam, ik had de verkorte versie ingevuld en toen werden ze wat achterdochtig. Dat was overigens een paar jaar geleden, toen ze wel streng waren, maar niet zo streng als nu.
Als er naar aliassen gevraagd wordt, vul ik tegenwoordig al mijn voornamen in en geef dan mijn roepnaam + achternaam op (en soms ook mijn initialen, die combinatie heb ik ook wel eens gebruikt). Voor alle zekerheid.
Als er naar aliassen gevraagd wordt, vul ik tegenwoordig al mijn voornamen in en geef dan mijn roepnaam + achternaam op (en soms ook mijn initialen, die combinatie heb ik ook wel eens gebruikt). Voor alle zekerheid.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 694 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg
-