Ik ben de route even aan het doorlopen, maar wat heb je zoal gezien al ginds, of lees ik daarover? Want je vertrekt best snel uit Denver, geen RMNP, Custer, Mount Rushmore of Devils Tower.
Dan Yellowstone. Ga je wandelingen maken? Want ik zie "loop 1" en "loop 2" staan, maar dat moet je echt een beetje specifieker uitwerken. Op 1 dag kun je niet alles zien op het bovenste rondje, of op het onderste. Je zult moeten kijken welke bezienswaardigheden je daar vooral wilt bekijken, en of je daarvoor moet wandelen of niet. Fairy Falls en Imperial Geyser, of Queens Laundry, ik noem er maar twee. En bij de iets langere wandelingen ervaar je meestal pas echt het park, en daar zijn er heel veel van in Yellowstone!
Trouwens, de gedeelde badkamers in Old Faithful moet je toch echt anders zien. Je hebt een kamer met een eigen wastafel, spiegel... En dan heb je op de gang een soort wc-blok en doucheblok. Erg proper en niet erg druk. Het is dus niet zo dat je op je kamer geen voorzieningen hebt, en dat je echt een badkamertje deelt met enkele kamers. Ik had er in ieder geval absoluut geen probleem mee, en het was één van de knapste hotels waar ik al gelegen heb.
Over het stukje van Jackson tot Colorado NM weet ik zelf niks, maar net voor het Colorado NM ligt Cisco, UT, op een snelweg parallel aan de interstate. Da's een spookstadje uit de popcultuur. Misschien wel leuk als stop? Ik vind het ook wel een beetje weinig dagen in Moab, ik zou er toch nog een dagje extra aan plakken. Arches vraagt één dag voor alle uitzichtpunten, en een halve dag à één dag voor een wandeling, vind ik. Dat is natuurlijk persoonlijk, en ik weet niet waar je die dag nog zou halen, maar da's mijn idee. Voor MV heb je daarentegen aan een halve dag wel genoeg, dus dat lijkt me wel te doen.
De weg naar en van Torrey, de 24 en daarna de 12, is één van de mooiste stukken weg die ik al gereden heb, maar het kost wel wat tijd. Onderschat dat niet! In het donker zijn de uitzichtpunten toch net wat minder indrukwekkend
Twee dagen Page vind ik dan weer een beetje veel van het goede, maar ik neem aan dat dat is in afwachting van een permit voor The Wave? Als die wegvalt, zou je hier misschien een dagje kunnen stelen voor Moab?
In het laatste stukje vind ik het misschien wel raar om al LV in te rijden, dan naar DV te gaan, en weer terug naar LV te komen. Ik zou misschien zelfs gewoon vanuit Williams in 1 ruk tot in DV te rijden, en daar te slapen. Dat vond ik in ieder geval een onvergetelijke overnachting. En zelfs al rijd je dat laatste stuk in het donker, dan ben je er de volgende dag van 's ochtends. Ik weet niet precies welke data je gaat, maar in DV bekijk je toch alles beter 's ochtends en 's avonds. Niet rond de namiddag
Als je dat niet ziet zitten, zou je ook bijvoorbeeld vanuit de GC kunnen doorrijden tot iets voorbij Needles, of tot iets als Lake Havasu, om van daaruit via de Mojave National Preserve naar DV te rijden. Dan rijd je een stukje R66, en daar staat nog een oud treindepot, en als je wilt, kun je er de Kelso Dunes in wandelen.