Type gehuurd: Fullsize SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Rentalcars.com
Opgehaald in: Los Angeles (LAX)
Afgeleverd in: Las Vegas McCarran International Airport
Meegekregen: Chevrolet Tahoe
Wanneer: 16-07-2014 tot 09-08-2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9,5 (lang verhaal want ik ben hier erg enthousiast over.

)
Sommigen van jullie weten misschien nog, dat ik voor de zomer een topic had dat 'Fullsize autohuur onder de 25' heette. Dat ging over het wel of niet kunnen huren van een bepaald type SUV onder de 25. Dat is een aardig potje touwtrekken geweest, wat maanden geduurd heeft. Zoek dat topic vooral op als het jou mogelijk ook aangaat! Aangekomen bij Alamo op LAX hebben we besloten niet het verkoopgesprek aan te gaan met een medewerker, maar gelijk naar één van de doe-het-zelf kiosken te gaan. Hier alles snel in kunnen vullen, zonder tussenkomst van medewerkers. Ik las ergens dat het systeem je ook upgrades aan kan bieden, maar dat hebben wij niet gezien. Eén van de medewerkers riep ons nog wel na dat de sleutels in de auto's zitten. Op het parkeerterrein stonden vooral Suburban's maar dat vond zelfs ik een beetje teveel van het goede (we waren met z'n 2en). (

) Aan het einde van de rij stond nog 1 Tahoe, één van het één na laatste type. Zwart, met best wat miles op de teller. Ondertussen hadden wij al een nieuw model gevonden, dat in een hoek, fris gewassen met de ruitenwissers nog omhoog, stond te wachten om geparkeerd te worden. Leder, navigatie, alles erop! Dat leek ons wel wat.

Aan de jongedame die buiten de sleutels stond te verdelen (ze zaten dus NIET in de auto's) gevraagd of we die mee konden krijgen in plaats van de zwarte. Die begon heel lelijk tegen me te doen. Die witte is veel luxer en daardoor duurder, die mag je echt niet meenemen ....
Na ruim 10 uur vliegen en met de eerste tekenen van een jetlag was ik niet scherp genoeg meer om hier gelijk tegenin te gaan. Immers, een Tahoe (fullsize SUV) is een Tahoe en dat zij een nieuw model bestellen met leder en alles, is niet mijn probleem, toch? Mezelf dus in eerste instantie weg laten sturen met de sleutels van de zwarte Tahoe. Echter met het inladen van deze auto kwam ik erachter dat het knullige systeem om de achterste zitrij van de 7-zitter los te halen niet goed meer werkte. Na een paar pogingen (in de hete zon) hebben we een soort 'manus van alles' die er rondliep geroepen en het hem laten proberen. Hij begon wild te trekken aan de stoelen maar hij kreeg het ook niet voor elkaar. Wel liep het zweet ook al snel van zijn gezicht. Toen ik aan hem vroeg of we de nieuwe, witte Tahoe even verderop niet mee konden krijgen, zette hij het gelijk op een lopen en kwam aangescheurd met de nieuwe Tahoe.

Wij blij natuurlijk. De man 5 dollar in z'n handen geduwd; hij ook blij. Ik was een beetje bevreesd dat de chagrijnige persoonlijkheid die me eerder vertelde dat deze auto niet mee mocht nog roet in het eten zou gooien, dus wij hebben de koffers in de auto gesmeten en zijn de poort uitgereden.
Moraal van dit verhaal: laat je niet zomaar iets ontzeggen door 1 medewerker. Met een beetje duwen, voelen en vragen bij andere personen en wapperen met dollarbiljetten kun je een hoop voor elkaar krijgen. Die oude Tahoe had heus geen straf geweest, maar deze auto was op alle fronten beter.
De auto zelf dan: HEERLIJK. Ik kan er niks anders van maken. Ruimte en opbergvakken te over. Geweldige airco, fantastisch navigatiesysteem, super stoelen. Wat is het jammer dat zulke auto's in dit land verketterd worden. Ik snap die Amerikanen heel goed, dat ze dit soort auto's omarmen. Het verbruik van tussen de 1:8 en 1:10 viel me ook alles mee, zeker met die benzineprijzen daar. Iemand die we daar ontmoetten reed met een gehuurde Dodge Grand Caravan en die verbruikte ruwweg hetzelfde. Daar heb ik ook een flink stuk in gereden .... Haalt het echt niet t.o.v. een Tahoe. Stoelen en airco zijn zoveel beter ... en dat wil je wel bij 53 graden in Death Valley. Blij dat we de 5000 kilometer in deze Tahoe hebben gereden en niet in een goedkopere klasse. Het is tevens een geweldige terreinauto, waar we erg veel lol mee hebben gehad op bospaadjes bij Bryce Canyon en zandpaden bij Lake Powell. Als je het kunt betalen en je hebt 'iets' met auto's: DOEN. Het is echt ons reismaatje geworden bij deze prachtige reis.
Foto's volgen nog.