Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jeroen161: Eerste rondreis van LA naar LA
Reis Jeroen161: Eerste rondreis van LA naar LA
Hallo allemaal,
Aankomende zomervakantie gaan wij een rondreis doen voor de eerste keer! Ik heb al een reisschema opgesteld, alleen zou ik graag feedback willen krijgen van jullie! Mijn vraag is ook of 2 volle dagen in Yosemite te veel is, en of ik deze misschien ergens anders kan gebruiken? De vluchten staan al vast.
1 - DUS - LAX
2 - Los Angeles
3 - Los Angeles - Joshua Tree - Kingman
4 - Kingman - Grand Canyon
5 - Grand Canyon
6 - Grand Canyon - Monument Valley
7 - Monument Valley - Page
8 - Page
9 - Page - Bryce Canyon
10 - Bryce Canyon - Zion
11 - Zion
12 - Zion - Las Vegas
13 - Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
14 - Mammoth Lakes - Yosemite
15 - Yosemite
16 - Yosemite
17 - Yosemite - San Fransisco
18 - San Fransisco
19 - San Fransisco - Monterey
20 - Monterey - Pismo Beach
21 - Pismo Beach - Los Angeles
22 - LAX - DUS
Ik twijfel ook nog een beetje over de laatste dagen, aangezien we ook best graag naar Sequoia zouden willen gaan, of het dan misschien beter is om dit te doen:
19 - San Fransisco - Sequoia
20 - Sequoia
21 - Sequoia - Los Angeles
Alvast bedankt!!
Aankomende zomervakantie gaan wij een rondreis doen voor de eerste keer! Ik heb al een reisschema opgesteld, alleen zou ik graag feedback willen krijgen van jullie! Mijn vraag is ook of 2 volle dagen in Yosemite te veel is, en of ik deze misschien ergens anders kan gebruiken? De vluchten staan al vast.
1 - DUS - LAX
2 - Los Angeles
5 - Grand Canyon
6 - Grand Canyon - Monument Valley
7 - Monument Valley - Page
8 - Page
9 - Page - Bryce Canyon
10 - Bryce Canyon - Zion
11 - Zion
12 - Zion - Las Vegas
13 - Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
14 - Mammoth Lakes - Yosemite
15 - Yosemite
16 - Yosemite
18 - San Fransisco
21 - Pismo Beach - Los Angeles
22 - LAX - DUS
Ik twijfel ook nog een beetje over de laatste dagen, aangezien we ook best graag naar Sequoia zouden willen gaan, of het dan misschien beter is om dit te doen:
19 - San Fransisco - Sequoia
20 - Sequoia
21 - Sequoia - Los Angeles
Alvast bedankt!!
-
Stelpmeister
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis Jeroen161: Eerste rondreis van LA naar LA
Ik hoop komende zomer een soortgelijke trip te doen alleen dan precies andersom.
Mag ik zo brutaal zijn en vragen wat jij voor de vliegtickets ongeveer betaald hebt? Ben nog altijd op zoek naar een goede prijs.
Mocht je info willen over de trip die ik hoop te kunnen doen dan zou je even bij de volgende link moeten kijken. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=56840
Mag ik zo brutaal zijn en vragen wat jij voor de vliegtickets ongeveer betaald hebt? Ben nog altijd op zoek naar een goede prijs.
Mocht je info willen over de trip die ik hoop te kunnen doen dan zou je even bij de volgende link moeten kijken. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=56840

Tuurlijk mag je dat vragen
! Wij hebben de tickets nog niet gekocht maar hebben al wel tickets op het oog die we waarschijnlijk morgen gaan kopen, deze zijn vanaf Dusseldorf rechtstreeks met airberlin, voor €800 p.p. op 10 juli heen en dan 31 juli terug. (Willen graag rechtstreeks, en via KLM kost het dan ongeveer €1150 p.p.)
Ik zie het inderdaad in je topic! Ons leek het juist fijn als je de laatste dagen rustig aan kan doen en daarom hebben wij hem zo bedacht
Ik zie het inderdaad in je topic! Ons leek het juist fijn als je de laatste dagen rustig aan kan doen en daarom hebben wij hem zo bedacht
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
2 volle dagen in Yosemite is zeker niet te veel hoor...je kan er ook gerust langer blijven!
Probeer zeker te slapen in de vallei zelf (bv. in Curry Village).
Als je van wandelen houdt, zou ik zeker de Panorama Trail willen aanraden...Een hele mooi daghike! Je moet dan wel zeker de bus reserveren!
http://timenelisa.wordpress.com/2011/07 ... -yosemite/ --> voor verslagje van de Panorama Trail
Op het einde van je reis zou ik zeker toch ook tijd nemen om highway 1 op het gemak te rijden...echt een prachtige weg! Vergeet geen stop bij Big Sur en de bixby brigde!
Elisa
Probeer zeker te slapen in de vallei zelf (bv. in Curry Village).
Als je van wandelen houdt, zou ik zeker de Panorama Trail willen aanraden...Een hele mooi daghike! Je moet dan wel zeker de bus reserveren!
http://timenelisa.wordpress.com/2011/07 ... -yosemite/ --> voor verslagje van de Panorama Trail
Op het einde van je reis zou ik zeker toch ook tijd nemen om highway 1 op het gemak te rijden...echt een prachtige weg! Vergeet geen stop bij Big Sur en de bixby brigde!
Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wat ver om van Las Vegas naar Mammoth Lakes te rijden. Als je geen stop maakt inn death Valley (wat eigenlijk wel heel mooi is) zou ik iets eerder stoppen, bijvoorbeeld in Lone Pine of Bishop.
Sequoia (en Kings Canyon) is zeer de moeite waard, maar je mist dan de kust. De 2 dagen Yosemite is inderdaad niet te veel, kijk eens naar ons 2013-verslag voor Yosemite. En ook voor Sequoia/Kings Canyon.
Overweeg ook eens om in SF te beginnen. Je kunt dan besparen op autohuur en parkeerkosten want SF is goed lopend en met het OV te doen. Het is ook mooi om zo snel mogelijk naar Yosemite te gaan omdat de watervallen dan nog mooier zijn. Leg zo snel mogelijk de accommodatie vast als je in het park wilt overnachten.
Marianne
Sequoia (en Kings Canyon) is zeer de moeite waard, maar je mist dan de kust. De 2 dagen Yosemite is inderdaad niet te veel, kijk eens naar ons 2013-verslag voor Yosemite. En ook voor Sequoia/Kings Canyon.
Overweeg ook eens om in SF te beginnen. Je kunt dan besparen op autohuur en parkeerkosten want SF is goed lopend en met het OV te doen. Het is ook mooi om zo snel mogelijk naar Yosemite te gaan omdat de watervallen dan nog mooier zijn. Leg zo snel mogelijk de accommodatie vast als je in het park wilt overnachten.
Marianne
Dankjewel voor jullie feedback allemaal!
Marianne, helaas is het niet mogelijk om ergens anders te beginnen aangezien de tickets al geboekt zijn en deze voor een goede prijs rechtstreeks waren naar LA en van LA.. Ook willen wij liever eindigen met de Highway 1, omdat we hier wat rustiger aan kunnen doen, want dan wel weer jammer is, is Yosemite inderdaad. Ik neem aan dat ook al stromen de watervallen bijna niet/niet meer dat het nog steeds heel mooi is
? Wat betreft van Las Vegas naar Mammoth Lakes heb je wel gelijk ja, misschien is het handiger om eerder te stoppen.
Wat denken jullie verder over de route? Zouden jullie dagen verschuiven of zo grotendeels laten?
Dag 13 - Las Vegas - Death Valley - Bishop/Lone Pine
Dag 14 - Bishop/Lone Pine - Yosemite
Rest is dan nog hetzelfde.
Marianne, helaas is het niet mogelijk om ergens anders te beginnen aangezien de tickets al geboekt zijn en deze voor een goede prijs rechtstreeks waren naar LA en van LA.. Ook willen wij liever eindigen met de Highway 1, omdat we hier wat rustiger aan kunnen doen, want dan wel weer jammer is, is Yosemite inderdaad. Ik neem aan dat ook al stromen de watervallen bijna niet/niet meer dat het nog steeds heel mooi is
Wat denken jullie verder over de route? Zouden jullie dagen verschuiven of zo grotendeels laten?
Dag 13 - Las Vegas - Death Valley - Bishop/Lone Pine
Dag 14 - Bishop/Lone Pine - Yosemite
Rest is dan nog hetzelfde.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De volle dag LA houd je veel beter voor op het einde. De eerste ochtend ben je zowiezo vroeg wakker en dan kan je daar winst uit putten door vroeg uit LA te vertrekken richting Joshua Tree.
Als jullie echt veel wandelingen willen doen kan het zo, maar anders nemen jullie in de eerste twee weken ruim de tijd om daarna ietwat gehaast te zijn. Slechts één nacht voor Vegas en geen overnachting in Death Valley.
Vergeet Sequoia en geniet van de PCH.
Als jullie echt veel wandelingen willen doen kan het zo, maar anders nemen jullie in de eerste twee weken ruim de tijd om daarna ietwat gehaast te zijn. Slechts één nacht voor Vegas en geen overnachting in Death Valley.
Vergeet Sequoia en geniet van de PCH.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Volgend jaar in de zomer is de Mariposa Grove (met sequoia bomen) gesloten in Yosemite.
Je zou dan 1 nacht Yosemite minder kunnen doen en sequoia np kunnen toevoegen.
Om uit te komen met de dagen heb ik 1 overnachting in Page weggehaald.
Akkoord met Marcopstal om de volle dag LA voor het einde te houden.
Afhankelijk van jullie plannen bij Grand Canyon zou het hier ook met 1 overnachting kunnen.
1 DUS - LAX
2 Los Angeles - Joshua Tree - Kingman
3 Kingman - Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon - Monument Valley
6 Monument Valley - Page
7 Page - Bryce Canyon
8 Bryce Canyon - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
12 Lone Pine - Yosemite
13 Yosemite
14 Yosemite - via Glacier Point - Sequoia
15 Sequoia
16 Sequoia - San Fransisco
17 San Fransisco
18 San Fransisco - Monterey
19 Monterey - Pismo Beach
20 Pismo Beach - Los Angeles
21 Los Angeles
22 LAX - DUS
Groetjes,
Ingrid
Je zou dan 1 nacht Yosemite minder kunnen doen en sequoia np kunnen toevoegen.
Om uit te komen met de dagen heb ik 1 overnachting in Page weggehaald.
Akkoord met Marcopstal om de volle dag LA voor het einde te houden.
Afhankelijk van jullie plannen bij Grand Canyon zou het hier ook met 1 overnachting kunnen.
1 DUS - LAX
2 Los Angeles - Joshua Tree - Kingman
3 Kingman - Grand Canyon
4 Grand Canyon
6 Monument Valley - Page
7 Page - Bryce Canyon
8 Bryce Canyon - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
12 Lone Pine - Yosemite
13 Yosemite
14 Yosemite - via Glacier Point - Sequoia
15 Sequoia
16 Sequoia - San Fransisco
17 San Fransisco
18 San Fransisco - Monterey
20 Pismo Beach - Los Angeles
21 Los Angeles
22 LAX - DUS
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja hoor, kijk van te voren welke nog wel en niet de moeite zijn. Er zijn mensen die in augustus/september nog naar de Lower Falls lopen, maar dat heeft echt geen zin.Jeroen161 schreef: Ik neem aan dat ook al stromen de watervallen bijna niet/niet meer dat het nog steeds heel mooi is? Wat betreft van Las Vegas naar Mammoth Lakes heb je wel gelijk ja, misschien is het handiger om eerder te stoppen.
Je kunt inderdaad Sequoia toevoegen zoals Ingrid aangeeft, maar je kunt ook een van de andere sequoiagroves in Yosemite bekijken. Dat hgeeft je de tijd voor een overnachting in deaht Vlaley. Je kunt dan nog een bijna volle dag uittrekken voor Las Vegas.
1 DUS - LAX
2 LA - Kingman
3 Kingman - Grand Canyon
4 Grand Canyon
6 Monument Valley - Page
7 Page - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas - Death Valley
12 Death Valley - Mammoth Lakes
13 Mammoth Lakes - Yosemite
14 Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite - San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco - Monterey
20 Pismo Beach
21 LA
22 LA -DUS
Marianne
-
Kristel De Schryver
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Planning van Marianne lijkt sterk op de planning die ik had voor mijn rondreis. Wij hadden ook 2 nachten voor Grand Canyon. Dat vond ik een nachtje teveel. Dus die nacht zou ik persoonlijk eerder bij Page of Las Vegas plaatsen. Bij Page is héél veel te zien. Wij hadden daar 2 nachten en onze dagen waren goed gevuld. Wij kwamen aan net na de middag en hebben toens Horseshoe Bend nog bezocht en Scenic View bij Lake Powell. Dag erna hebben wij de Rainbow Bridge Cruise gedaan en nadien De Glen Canyon Stuwdam nog bezocht. Rondleiding vonden wij trouwens een beetje tegenvallen. Als je die toch wilt doen, moet je tijdig reserveren en dit kan alleen ter plaatse. Dan de volgende ochtend hebben wij Lower Antelope Canyon bezocht en direct erna Upper Antelope Canyon. Nadien zijn wij doorgereden naar Bryce. Daar hebben wij nog enkele uitkijkpunten kunnen doen. Las Vegas vonden wij ook super. Daar hadden wij 3 overnachtingen en was voor ons nog te kort. Wij hebben zowel het oude (Fremont Street) als het nieuwe (de Strip) bezocht. Daarnaast hadden wij ook wat rewards verzameld via het My Vegas spel waardoor we dus ook enkele shows (Cirque de Soleille en Tournaments of the Kings) en buffeten (Aria, MGM, Bellagio) hebben aangedaan. Dit neemt uiteraard ook tijd in beslag. Verder kan ik er mij wel in vinden. Veel plezier nog met de planning!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, zeker als je in Kingman overnacht, of misschien zelfs Williams, is 1 nacht GC ook prima. Met een stop wat eerder op de route, bijvoorbeeld in 29 Palms, dan zou ik 2 nachten toch wel mooi vinden. Maar het hangt er helemaal van af wat je overal wilt doen. In mijn schema is nog van alles te schuiven natuurlijk. Wij vonden Page midden in de zomer te warm om veel te doen, en zonder een boottocht heb je aan 1 nacht vaak ook voldoende voor de bekendste highlights.
Ik ben wel benieuwd of het aan te raden is om zowel de Upper als Lower Canyon te doen, is dat niet wat te veel van het goede? Hoe is dat jou bevallen?
@Jeroen, kijk alvast eens naar accommodatie. En waar je in een weekend zit. het beste is om een weekend in Las Vegas te vermijden vanwege de hotelprijzen en in de parken vanwege de drukte.
Marianne
Ik ben wel benieuwd of het aan te raden is om zowel de Upper als Lower Canyon te doen, is dat niet wat te veel van het goede? Hoe is dat jou bevallen?
@Jeroen, kijk alvast eens naar accommodatie. En waar je in een weekend zit. het beste is om een weekend in Las Vegas te vermijden vanwege de hotelprijzen en in de parken vanwege de drukte.
Marianne
Dankjewel allemaal! De dag LA naar het einde verschuiven is niet handig, omdat we dan niet kunnen overnachten in Maswik Lodge in GC Village en omdat Las Vegas dan op zondag valt.. En omdat de Mariposa grove gesloten is zijn er nog wel 2 andere plekken, maar deze zijn veel kleiner.. Daarom gaan wij ook graag nog naar Sequoia NP. Van LV via DV naar Bishop is het ongeveer 5 uur rijden, dit lijkt mij goed te doen toch? Ik heb nu onderstaand schema gemaakt, met 1 dag LV meer, 1 dag GC minder, 1 dag Yosemite minder en Sequoia nu erbij. Wij vliegen laat terug (18:00) dus dan rijden wij de laatste dag nog terug vanaf Pismo Beach ipv de een-na-laatste dag, dit lijkt me goed te doen toch?
1 - DUS - LAX
2 - Los Angeles
5 - Grand Canyon - Monument Valley
6 - Monument Valley - Page
7 - Page
8 - Page - Bryce Canyon
9 - Bryce Canyon - Zion
10 - Zion
11 - Zion - Las Vegas
12 - Las Vegas
13 - Las Vegas - Death Valley - Bishop
14 - Bishop - Yosemite
15 - Yosemite
16 - Yosemite - Sequoia
17 - Sequoia
18 - Sequoia - San Fransisco
19 - San Fransisco
20 - San Fransisco - Monterey
21 - Monterey - Pismo Beach
22 - Pismo Beach - LA en LAX - DUS
1 - DUS - LAX
2 - Los Angeles
7 - Page
8 - Page - Bryce Canyon
9 - Bryce Canyon - Zion
10 - Zion
11 - Zion - Las Vegas
12 - Las Vegas
14 - Bishop - Yosemite
15 - Yosemite
16 - Yosemite - Sequoia
17 - Sequoia
18 - Sequoia - San Fransisco
19 - San Fransisco
20 - San Fransisco - Monterey
21 - Monterey - Pismo Beach
22 - Pismo Beach - LA en LAX - DUS
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het logement in GC kan je altijd nog evalueren, soms komen er terug zaken vrij.
Aankomen op een zondag in Vegas is geen probleem, dat is enkel op vrijdag en zaterdag het geval.
Als je vroeg vertrekt uit Vegas is het te doen om tot Bishop te rijden.
Het terugrijden de laatste dag kan wel gelet op de late vlucht.
Aankomen op een zondag in Vegas is geen probleem, dat is enkel op vrijdag en zaterdag het geval.
Als je vroeg vertrekt uit Vegas is het te doen om tot Bishop te rijden.
Het terugrijden de laatste dag kan wel gelet op de late vlucht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
Kristel De Schryver
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij vonden het super zo! Wij hadden een superontvangst in het Lake Powell Motel en onze gastheer 'Jake' was zo vriendelijk om voor ons de Lower te reserveren om 08.15 uur. Wij zijn zelf tot daar gereden. Rond 10.00 uur waren we terug uit de canyon en hadden dus nog meer dan voldoende tijd om terug te rijden en om 11.00 uur in te checken voor de Upper. Die hadden we reeds thuis al geboekt omdat we de voorkeur hadden voor de tour van 11.30 uur. Blijkbaar nog geen slecht idee geweest, want we zagen op een bord dat alles uitverkocht was en de eerstvolgende beschikbare tour pas 3 dagen later was. Ik vond beiden canyons prachtig, toch wel één van mijn hoogtepunten van de reis. Zoveel mooie kleurschakeringen, pure kunst. Met de hulp van de gids heb ik zelfs enkele mooie plaatjes kunnen schieten. Het leuke aan beide canyons op dezelfde dag te doen is dat je de gelijkenissen en/of verschillen beter opmerkt qua lichtinval, vormgeving, enz. Mijn vriend was beetje minder enthousiast, maar die was dat over de gehele reis al niet. Hij houdt duidelijk niet zo van wandelen en stenen.Martin & Marianne schreef:Ik ben wel benieuwd of het aan te raden is om zowel de Upper als Lower Canyon te doen, is dat niet wat te veel van het goede? Hoe is dat jou bevallen?
Dankje voor de reacties! We hebben toch besloten om Sequoia niet te doen, zodat we in Yosemite wat rustiger aan kunnen doen. Helaas is wel de Mariposa grove dicht, we gaan dan waarschijnlijk naar de Tuolumne grove. Hebben jullie misschien nog feedback?
1 - DUS - LAX
2 - Los Angeles
7 - Page
8 - Page - Bryce Canyon
9 - Bryce Canyon - Zion
10 - Zion
11 - Zion - Las Vegas
12 - Las Vegas
14 - Bishop - Yosemite
15 - Yosemite
16 - Yosemite
18 - San Fransisco
21 - Pismo Beach - LA
22 - LAX - DUS
1 - DUS - LAX
2 - Los Angeles
7 - Page
8 - Page - Bryce Canyon
9 - Bryce Canyon - Zion
10 - Zion
11 - Zion - Las Vegas
12 - Las Vegas
14 - Bishop - Yosemite
15 - Yosemite
16 - Yosemite
18 - San Fransisco
21 - Pismo Beach - LA
22 - LAX - DUS
Hele mooie route met misschien als enige puntje dat je niet in Death Valley overnacht, maar goed dat kan een keuze zijn. Ik zou echter al op dag 2 uit LA rijden, en die extra dag op het einde inzetten.
Groetjes,
Daniel
Daniel
In 2013 zijn we in Yosemite geweest en ook in Tuolumne Grove de sequoia's bekeken. Misschien heb je iets aan ons verslag. In het verslag staat ook veel info over San Francisco. Misschien heb je iets aan. In het reisverslag van 2009 over Bryce. Succes met de voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2135 Weergaves
-
Laatste bericht door MandyC
-
- 4 Reacties