Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bianca89: het Westen in juli 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Bianca89: het Westen in juli 2015

Bericht door Mrvanilla »

Ik kan alleen maar oordelen over die tentjes in Curry Village; de prijs/kwaliteit verhouding is hier natuurlijk compleet zoek. Je betaalt enorm veel geld voor wat zeil en twee veldbedden. Maar daar staat tegenover dat je overnacht in een werkelijk schitterende omgeving en dat je niet op en neer hoef te rijden. Ik vond het persoonlijk heel leuk, al heb ik een hekel aan kamperen. Maar de sanitaire voorzieningen waren schoon en je spendeert toch niet veel tijd in je tent. Welke keuze je moet maken kan ik niet voor je zeggen, maar ik denk dat een paar nachten op zo'n locatie heel bijzonder kan zijn.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zit je op een boekingssite te kijken (gezien de prijzen in euro's)? Hou er rekening mee dat de werkelijke prijs afhangt van de koers op het moment dat je er zit. Voor meer mogelijkheden in het park zie http://www.yosemitepark.com. Curry VIllage ligt mooi, en ook Housekeeping Camp is mooi gelegen. Als er een cabin of stoneman room vrij is of komt in CV dan is dat aan te raden (zie ons 2008- en 2013-verslag). In El Portal heb je ook nog de Cedar Lodge, die is goedkoper dan de Yosemite view Lodge. Oakhurst is goed gelegen voor de Mariposa Grove maar aangezien die gesloten is volgend jaar heb je eigenlijk weinig in Oakhurst te zoeken. Je rijdt er ook niet langs als je van SF komt, de 10 of 140 is mooier om het pak binnen te rijden. I
Kijk eens op http://www.nps.gov/yose voor een kaart van het park (links onder park tools). En op deze tabel zie je afstanden en reistijden tot aan de vallei.
Als je in het park overnacht kun je 's avonds nog een rangeractiviteit bijwonen of gewoon genieten van het park als de dagjesmensen verdwenen zijn.

De Yosemite Riverside Inn ligt in Groveland. Leuk plaatsje, maar ik zou het veel te ver vinden, niet alleen voor de rit naar de vallei of bijvoorbeeld Glacier Point, maar ook voor Mammoth Lakes.

Marianne
Bianca89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Bianca89 »

Besluit genomen en meteen geboekt! We gaan in een tent op Curry Village. Ik blijf in de gaten houden of er geen cabins of stoneman rooms vrij komen, maar dit lijkt me al wel prima zo!

Wederom bedankt voor de adviezen!
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef: De Yosemite Riverside Inn ligt in Groveland.
Pas op. Het hotel ligt 23 km buiten Groveland, zo'n beetje in de middle of nowhere, wel in de "goede" richting.
Ik heb geen eigen ervaring met de tenten. Ik ken wel verschillende mensen die er best tevreden over waren.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

Hoi,
Weer een nieuwe vraag. Ik ben de afgelopen tijd druk bezig geweest om te kijken wat we allemaal kunnen/willen doen op onze route, leuke tijdsbesteding!
Nu lees ik echter op http://www.allesamerika.com/zion-national-park.html dat 1 nacht bij Zion genoeg is als je geen wandelaar bent.

Wat ik nu in Zion heb gevonden wat voor ons leuk lijkt:
- Met de auto: Kolob Canyons Road en/of Zion-Mount Carmel Road
- Zion Canyon Scenic Drive (met een bus) (http://www.allesamerika.com/zion-attrac ... delen.html)
- Wandeling: Canyon Overlook, 1,6 km, ongeveer één uur: Aan het eind van deze wandeling heeft u een prachtig uitzicht over de vallei en de Zion-Mt Carmel Highway. Het begin van dit wandelpad bevindt zich aan de oostkant van het park, oostelijk van de lange tunnel aan Route 9.

Zijn twee overnachtingen bij Zion voor ons dan de moeite waard, of kunnen we beter een nacht ergens anders plaatsen? En waar? SF misschien, aangezien ik daar veel dingen heb gevonden die ik graag zou willen doen? Of hebben jullie nog een betere optie?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt op zich nu voldoende tijd voor SF, maar het hangt er ook van af hoe laat je er aankomt en hoe laat je wilt vertrekken richting Yosemite.
De tijd voor Zion is ook weer afhankelijk van hoe laat je vertrekt uit Las Vegas en of je onderweg nog naar Valley of fire wilt gaan, en hoe laat je naar Bryce wilt vertrekken. In juli is het wel heet in VoF dus daar zul je niet veel tijd kwijt zijn. Ik zou het Kolob-deel vergeten en meer tijd in Zion Canyon plannen. Wil je daar geen wandeling doen? Het is erg leuk om een stuk in de Narrows te lopen, maar dat kost je wel tijd. Heb je al eens op mijn wandelsite gekeken?

De Mt Carmel route doe je sowieso als je naar Bryce rijdt.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind je route die je op 25okt hebt neergezet een hele mooie. Je kan inderdaad kiezen om de laatste dagen LA op het einde te zetten, maar dat is geen must.
Ik ben/was ook geen grote wandelaar, maar na het 'overwinnen' van Angels landing in Zion en ook de hollyridge trail in Los Angeles ben ik juist op zoek gegaan naar wat mooiere wandelingen voor volgend jaar. Ik ben zelfs mijn eigen stad wat meer gaan waarderen, toch veel meer moois dan dat ik voorheen wist en gezien heb. Al hangt het allemaal ook wel samen met fysiek natuurlijk.

Wat ben je van plan in Monterey? Mocht je bv het aquarium, of een walvistocht willen doen, dan zou ik dat in de ochtend doen. Dan kun je 's middags en 's avonds ook nog veel in San Francisco doen en heb je wat extra tijd. Wij reden van Pismo Beach naar Monterey en hebben die dag ook nog de 17mile drive in Monterey/Carmel gedaan.

Je zou Antelope Canyon ook 's ochtends onderweg naar Monument Valley kunnen doen. Dan heb je de dag ervoor nog de ochtend in Page bijvoorbeeld.

Hou er rekening mee (of juist niet eigenlijk) dat je tijdens de 3 weken die je hebt nooit alles gaat kunnen zien en doen. Je zou bij wijze van spreken overal wel één of meerdere dagen extra kunnen gebruiken.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

PSVwally schreef:Ik ben zelfs mijn eigen stad wat meer gaan waarderen, toch veel meer moois dan dat ik voorheen wist en gezien heb.
:offtopic: Ben je verhuisd dan? :lol:
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

:offtopic: Haha, nee maar bv het genneper park. Ik kende dat alleen van de vervelende trimlopen van mijn middelbare school. Is echt een mooi park. En ook begin Glow volgende week weer wat de laatste jaren echt een leuk wandelrondje is geworden. En verder hebben 'we' hier een aantal leuke musea. Maar goed weer ontopic :wink:
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

De planning rond de dagen bij Monterey, is dat zo redelijk te doen? Ik snap dat er ondertussen ook punten zijn waar we stoppen, die staan hier natuurlijk niet bij. Dit is een globale indeling van wat ik graag zou willen doen.

Dag 3. LA – Morro Bay 325 km.
Ochtend:
- LA: Rondleiding Warner Bros (duurt 2 uur en 15 minuten)
Middag:
- Morro Bay: morro rock (zeehonden)
- strand/chillen

Dag 4. Morro Bay – Montery 230 km.
Ochtend:
- Stop 1. Piedras Blancas (zeeolifanten-kolonie) (= net na San Simeon)
- Stop 2. Julia Pfeiffer Burns State Park
In de middag aankomen in Montery:
- Aquarium (10 a.m. – 6 p.m.) (2 á 3 uur voor uittrekken)
Einde middag/ begin avond:
- 17-Mile drive (duurt á 3 uur, +- 20.00 zondsondergang) (http://www.pebblebeach.com/activities/e ... mile-drive)

Montery – SF 190 km.
Ochtend:
Whale watching
http://www.montereywhalewatching.com/to ... ing-tours/

Daarna naar SF, eventueel bij aankomst kronkelstraatje bij Lombard Street (zitten we vlakbij met het hotel)

Eind middag/avond:
Alcatraz (kan vanaf pier 39 of 41) (duurt +- 4 uur) (vanaf april te boeken)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je dient wel in te calculeren dat er 's morgens nogal wel eens wat mist durft te hangen die je uitzicht bederven. Ik zou dus ook niet noodzakelijk plannen om zeer vroeg te vertrekken en zou voorzien om pas tegen een uur of 15 in Monterey te zijn.

Je zal overigens meer dan 2 stops maken op deze route
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Houd je van shoppen op de kruising van de 101 en 152 in Gilroy zit een grote mall.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

@Hans B: Ik wel, maar ik denk niet dat ik mijn vriend daar blij mee maak ;-)

@Marcostal: Inderdaad, wat ik al zie: ik verwacht meer te stoppen, maar dit is zo wat ik in ieder geval wil zien. Als we rond 15uur in Monterey aankomen, is er dan wel genoeg tijd voor het aquarium en daarna de 17-mile drive? Het eten kan wellicht wachten tot na de 17-mile drive. Die zullen we toch niet in het donker gaan rijden en ik had gevonden dat de zon om 20.00uur onder gaat.
Marcopstal
Amerika-expert

Voor het aquarium lukt dat nog wel. Het jammere is natuurlijk dat de 17 mile drive voor Monterey ligt, je moet dan een stukje terug (ook niet heel ver hoor). In juli heb je wel een ruim aanbod aan vertrektijden voor de whale watch tours. Misschien die dag ook het aquarium doen ?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Je schema kan best. Er zijn nog enkele stops die zeer de moeite zijn, waar je nu langs rijdt. Je zou kunnen overwegen het aquarium te skippen (of na het whale whatchen te doen.

Sowieso is een stop bij Nepenthe heel mooi, voor een kop koffie of lunch. Prachtige vergezichten langs de kustlijn. Daarnaast rijdt je nu langs Point Lobos State Reserve, een prachtig stuk natuur waar je kunt wandelen en waar veel wildlife te spotten is. Wij zagen zelfs een hoop walvissen uit het water springen in de baai.

Ik zou dit prefereren boven de 17 mile Drive. Voor meer info over de kustweg, zie dit artikel op AA. Succes!
Groetjes,
Daniel
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

Top, bedankt allemaal voor de tips! Ik ga er nog weer even mee aan het puzzelen! Vindt het een heerlijke tijdsbesteding (ook al duurt het nog even voordat we weg gaan... Voorpret he!)
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

Het gedeelte bij Monterey heb ik met behulp van jullie hulp nu zo'n beetje duidelijk. We zien daar wel of we tijd hebben voor het aquarium. Dat zou natuurlijk erg leuk zijn, maar dat is van de dingen die we op het lijstje hebben staan die we daar hebben doen, hetgeen wat 'onderaan' staat.

Nu ben ik aan het puzzelen op het laatste stuk van de route:

Dag 19. Woensdag 22 juli: Grand Canyon – Kingman (268 km)
Ochtend: - Helicoptervlucht
- Via Old Route 66 naar Kingman
Dag 20. Donderdag 23 juli: Kingman – LA (500 km.)
- Via Oatman en Needles (R66)
- Bezoek aan Yosua Tree NP??
Dag 21. Vrijdag 24 juli: LA – terug naar huis

Voor mijn gevoel zit Kingman niet op een logische plaats, omdat de Grand Canyon - Kingman zo'n klein stuk rijden is in verhouding met de volgende dag. Nu heb ik al veel zitten zoeken, maar ik krijg nog niet echt een duidelijk antwoord voor mijzelf wat er op de route GC - Kingman - LA te doen is. Wellicht vergis ik mij in de reistijd, is dat meer dan ik denk? Ik had in ieder geval die old route 66 en de route 66 via Oatman en Needles al gevonden dat dit een mooie route is om te rijden. Onduidelijk blijft mij dus wat hier verder te doen is,
En is het Joshua Tree NP in dit schema nog in te passen? We vliegen op dag 21 al vroeg in de ochtend (8:05uur), dus op deze dag kan niet meer wat gedaan worden.
Of Flagstaff op dag 19?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Grand Canyon - Needles.
Met onderweg een bezoekje aan Seligman en Oatman ?

Needles- LA
Met onderweg bezoekje aan Joshua Tree ?
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marcopstal
Amerika-expert

Je kan in plaats van Kingman ook Needles als overnachtingsplek kiezen.
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

Needles lijkt mij zo beter. Overnachting is nog niet geboekt, dus dat kan nog veranderen, maar ik denk dat dat hem gaat worden.

En weer een nieuwe vraag, nu over Monument Valley.
Ik lees verschillende dingen over overnachtingen. Nu heb ik mijn keuze beperkt tot drie opties:
1. Een Yurt van San Juan Lodging (Contact gehad met San Juan over de kosten hiervan, omdat ik die niet kon vinden: $97.64) (Heeft eigen badkamer, airco en elektriciteit)
2. Mexican Hat Lodge ($121.27) (Airco, televisie, badkamer)
3. Gouldings Campground, een cabin: ($136.65) (ook airco en badkamer. Daarnaast kleine keuken, televisie en picknicktafel op de veranda)

- Wat ligt gunstig om Monument Valley te bezoeken?
- Wat zouden jullie aanraden van deze drie?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer