Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mrvanilla: Los Angeles - Phoenix
Reis Mrvanilla: Los Angeles - Phoenix
Na eerder dit topic te hebben geopend voor onze volgende reis, hierbij nog een opzet. Omdat we nu eens graag in het voorjaar weg willen valt het noordwesten af, aangezien er daar nog te veel zaken gesloten zullen zijn. Vandaar dat we hebben gekozen om nogmaals het zuidwesten aan te doen. Route is nog in een zeer pril stadium, dus ben benieuwd naar jullie feedback. Ik vind hem nu nog wat te druk wellicht.
Vertrekdatum 1 mei, eerste keus is vliegen op Las Vegas. Denver of Phoenix zou ook een optie kunnen zijn, maar Vegas is wel een stad waar je een vakantie prima kan afsluiten. Rocky Mountain NP is onder voorbehoud van het weer en de condities op dat moment.
1. AMS - Las Vegas
2. Las Vegas - Grand Canyon NP (via Red Rock Canyon)
3. Grand Canyon NP - Page (met mazzel The Wave, Upper Antelope Canyon)
4. Page - Chinle (Rainbow Bridge, Coalmine Canyon)
5. Chinle - Gallup (Canyon de Chelly)
6. Gallup - Santa Fe (via ABQ en Kasha Katuwe Tented Rocks NM)
7. Santa Fe - Alamosa (via Enchanted Circle Scenic Byway)
8. Alamosa - Colorado Springs (via Great Sand Dunes en Garden of the Gods)
9. Colorado Springs - Estes Park (Rocky Mountain NP)
10. Rocky Mountain NP
11. Estes Park - Grand Junction (via Colorado NM)
12. Grand Junction - Durango (via Black Canyon en Million Dollar Highway)
13. Durango - Monticello (via Mesa Verde)
14. Monticello - Moab (via The Needles)
15. Moab - Torrey (Capitol Reef)
16. Torrey - Bryce NP
17. Bryce NP - Zion NP
18. Zion NP - Las Vegas (eind van de dag richting Las Vegas)
19. Las Vegas
20. Las Vegas
21. Las Vegas - AMS
Grand Canyon, Zion, Bryce en Page waren wij al eerder. Bryce viel ons wat tegen, maar die gaat nu in de herkansing. Zion willen we nog een mooie wandeling maken. Grand Canyon geldt in deze min of meer als overnachtingsplaats. Alvast dank.
Groetjes, Daniel
Vertrekdatum 1 mei, eerste keus is vliegen op Las Vegas. Denver of Phoenix zou ook een optie kunnen zijn, maar Vegas is wel een stad waar je een vakantie prima kan afsluiten. Rocky Mountain NP is onder voorbehoud van het weer en de condities op dat moment.
1. AMS - Las Vegas
2. Las Vegas - Grand Canyon NP (via Red Rock Canyon)
3. Grand Canyon NP - Page (met mazzel The Wave, Upper Antelope Canyon)
4. Page - Chinle (Rainbow Bridge, Coalmine Canyon)
5. Chinle - Gallup (Canyon de Chelly)
6. Gallup - Santa Fe (via ABQ en Kasha Katuwe Tented Rocks NM)
7. Santa Fe - Alamosa (via Enchanted Circle Scenic Byway)
8. Alamosa - Colorado Springs (via Great Sand Dunes en Garden of the Gods)
9. Colorado Springs - Estes Park (Rocky Mountain NP)
10. Rocky Mountain NP
11. Estes Park - Grand Junction (via Colorado NM)
12. Grand Junction - Durango (via Black Canyon en Million Dollar Highway)
13. Durango - Monticello (via Mesa Verde)
14. Monticello - Moab (via The Needles)
15. Moab - Torrey (Capitol Reef)
16. Torrey - Bryce NP
17. Bryce NP - Zion NP
18. Zion NP - Las Vegas (eind van de dag richting Las Vegas)
19. Las Vegas
20. Las Vegas
21. Las Vegas - AMS
Grand Canyon, Zion, Bryce en Page waren wij al eerder. Bryce viel ons wat tegen, maar die gaat nu in de herkansing. Zion willen we nog een mooie wandeling maken. Grand Canyon geldt in deze min of meer als overnachtingsplaats. Alvast dank.
Groetjes, Daniel
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Reis Mrvanilla: Rondje Las Vegas
Waren jullie ook al eerder in Moab? Want anders is de tijd daar wel veel tekort. Er is daar zoveel moois te zien.
Ja, Moab zijn we dit jaar nog geweest, zowel Canyonlands (Island In the Sky district) als Arches. We willen nu nog graag Canyonlands (The Needles) doen. Inderdaad wel handig om te vermelden 
Groetjes,
Daniel
Daniel
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Mooie route, maar ja wel wat druk.
Dag 4: naar Rainbow Bridge is met een boottour vanaf Wahweap en duurt iets van 6 u
http://www.lakepowell.com/play/boat-tou ... idge-.aspx
door het lage waterpeil in het meer is er nog maar 1 tour per dag, vertrek 7u30 - terug 15 u
Als je dan nog langs Coalmine Canyon wilt en nog naar Chinle wordt het een drukke dag.
In Colorado kan je nog veel last van sneeuw hebben.
In mei is het dan weer wel ideaal om naar Petrified Forest te gaan.
vb Chinle - Canyon de Chelly - Hubbel Trading Post - Holbrook
Holbrook - Petrified Forest - Gallup
Groetjes,
Ingrid
Dag 4: naar Rainbow Bridge is met een boottour vanaf Wahweap en duurt iets van 6 u
http://www.lakepowell.com/play/boat-tou ... idge-.aspx
door het lage waterpeil in het meer is er nog maar 1 tour per dag, vertrek 7u30 - terug 15 u
Als je dan nog langs Coalmine Canyon wilt en nog naar Chinle wordt het een drukke dag.
In Colorado kan je nog veel last van sneeuw hebben.
In mei is het dan weer wel ideaal om naar Petrified Forest te gaan.
vb Chinle - Canyon de Chelly - Hubbel Trading Post - Holbrook
Holbrook - Petrified Forest - Gallup
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
Kurt10
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
De boottocht naar de Rainbow Bridge is wel fantastisch.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ik zou dag 4 in Tuba City slapen, Daniel. Het heeft geen zin om die dag nog helemaal naar Chinle te rijden, nadat je naar Rainbow Bridge geweest bent. Reken inderdaad maar ruim na 15u vooraleer je echt kan vertrekken vanuit Page (ook nog eens van aan de 'verkeerde' kant van Page, voorbij de dam). Op die manier kan je eventueel ook nog Coalmine Canyon op dag 5 bezoeken op weg naar Chinle.
Je weet dat er 2 kanten zijn aan Coalmine Canyon én dat je momenteel een permit nodig hebt? Zie onze blog van 9 april 2012 om er eventueel ook nog Balanced Rock en/of Blue Canyon bij te nemen.
Je weet dat er 2 kanten zijn aan Coalmine Canyon én dat je momenteel een permit nodig hebt? Zie onze blog van 9 april 2012 om er eventueel ook nog Balanced Rock en/of Blue Canyon bij te nemen.
Dank voor de reacties. Tuba City ligt in dit geval wat beter dan Chinle inderdaad.
Dat de boottocht naar Rainbow Bridge een uur of zes zou duren wist ik wel, maar ik was in de veronderstelling dat ik dan dus rond half 2 zou terug zijn, maar ik zie het nu inderdaad op de site staan.
Dat de boottocht naar Rainbow Bridge een uur of zes zou duren wist ik wel, maar ik was in de veronderstelling dat ik dan dus rond half 2 zou terug zijn, maar ik zie het nu inderdaad op de site staan.
Ja, hiervan was ik op de hoogte. Ik heb jullie blog overigens ook op sommige punten als inspiratiebron gebruiktkalaman schreef: Je weet dat er 2 kanten zijn aan Coalmine Canyon én dat je momenteel een permit nodig hebt? Zie onze blog van 9 april 2012 om er eventueel ook nog Balanced Rock en/of Blue Canyon bij te nemen.
Lastig in te schatten inderdaad (zoals dat gaat met het weer) maar volgens de meeste bronnen heb ik wel redelijke kans op prima weersomstandigheden (met uitzondering van RMNP wellicht).ingrid14 schreef: In Colorado kan je nog veel last van sneeuw hebben.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- ingrid14
- Amerika-expert
Een rondje LV dat meer naar het zuiden gaat is ook mooi in mei
LV-Zion-Bryce-Page-Chinle-Holbrook-Albuquerque-Alamogordo-Las Cruces-Chiricahua-Tombstone-Tucson-Saguaro NP-Phoenix-Apache Trail-Sedona-Grand Canyon-LV
Maar je rondje met Colorado er in is ook erg mooi.
En ja, het weer, dat blijft altijd wel koffiedik kijken.
Groetjes,
Ingrid
LV-Zion-Bryce-Page-Chinle-Holbrook-Albuquerque-Alamogordo-Las Cruces-Chiricahua-Tombstone-Tucson-Saguaro NP-Phoenix-Apache Trail-Sedona-Grand Canyon-LV
Maar je rondje met Colorado er in is ook erg mooi.
En ja, het weer, dat blijft altijd wel koffiedik kijken.
Groetjes,
Ingrid
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom ga je op dag 14 naar Moab? Je kunt ook in Monticello blijven en vandaar naar Torrey rijden. Wij deden dat in 2013, zie daarvoor ons reisverslag.
Als je niet echt iets wilt doen bij de GC zou je dat ook over kunnen slaan. Zeker als je een permit voor de Wave weet te bemachtigen. Dan kun je van Las Vegas beter naar Kanab rijden. Je kunt ook een permit voor een van de laatste dagen proberen en dan de route iets omgooien.
Marianne
Als je niet echt iets wilt doen bij de GC zou je dat ook over kunnen slaan. Zeker als je een permit voor de Wave weet te bemachtigen. Dan kun je van Las Vegas beter naar Kanab rijden. Je kunt ook een permit voor een van de laatste dagen proberen en dan de route iets omgooien.
Marianne
Hier heb ik wel over nagedacht, maar de woestijn trekt ons wat minder. Maar in geval van slecht weer in Colorado zouden we natuurlijk naar het zuiden kunnen afzakken en inderdaad Arizona en New Mexico verder ontdekken. Hoe vond jij deze regio?ingrid14 schreef:Een rondje LV dat meer naar het zuiden gaat is ook mooi in mei
Da's inderdaad een goede. Geen idee waarom ik tot dat besluit kwam. Ik zag in jullie blog dat jullie Goblin State Park aandeden, maar niet echt enthousiast waren. Leek ons juist heel mooi...Martin & Marianne schreef:Waarom ga je op dag 14 naar Moab? Je kunt ook in Monticello blijven en vandaar naar Torrey rijden.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goblin Valley vonden wij wél mooi, voor een korte stop, maar uiteraard niet te vergelijken met het natuurgeweld van Moab.
Je zou ook nog naar het Mars Society Research Station, de Factory Butte en de Eroded Rocks kunnen (zie onze blog van 11-04-2014).
Je zou ook nog naar het Mars Society Research Station, de Factory Butte en de Eroded Rocks kunnen (zie onze blog van 11-04-2014).
Laatst gewijzigd door kalaman op 30 okt 2014, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de tips, daar ga ik eens induiken.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden Goblin valley best leuk hoor, maar ik denk dat onze verwachtingen wellicht wat te hoog gespannen waren door alle positieve geluiden. Als ik het verslag van Kalaman lees, en dat van ons, dan denk ik dat we toch aardig op 1 lijn zitten qua beleving.
Gewoon doen als je in de buurt bent, maar misschien is Little Wild Horse Canyon leuker?
Marianne
Gewoon doen als je in de buurt bent, maar misschien is Little Wild Horse Canyon leuker?
Marianne
Ja, dat lijkt me ook wel wat. Het is sowieso nog even inlezen hoe en wat, aangezien we die dag in principe van plan zijn om Capitol Reef te bezoeken en ik nog geen beeld heb wat we daar willen doen/zien.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volledig akkoord, MarianneMartin & Marianne schreef:Wij vonden Goblin valley best leuk hoor, maar ik denk dat onze verwachtingen wellicht wat te hoog gespannen waren door alle positieve geluiden. Als ik het verslag van Kalaman lees, en dat van ons, dan denk ik dat we toch aardig op 1 lijn zitten qua beleving.
Little Wild Horse had ik niet meer vermeld omdat het iet of wat beter te combineren valt met Goblin Valley, maar dit is inderdaad ook nog een optie.
- ingrid14
- Amerika-expert
Heeeel lang geleden deden wij ongeveer de route met nog wat uitbreiding (oa Roswell, Santa Fe). Ik was er helemaal weg van.Mrvanilla schreef:Hoe vond jij deze regio?
En het is overal verschillend. White Sands, Chiricahua en Saguaro zijn dan wel allemaal woestijn gebied, maar ook erg verschillend.
Zo zijn Chiricahua en Saguaro veel groener dan je van een woestijn verwacht.
In 2012 deed ik een deel van deze route met mijn zoon (daar heb ik wel een blog van gemaakt).
(was een route door Arizona en Utah, als je LV wilt, kan je dat makkelijk invoegen)
Ik was blij om terug in regio Tucson te zijn en mijn zoon had het ook helemaal naar zijn zin.
Groetjes,
Ingrid
Dankjewel, Ingrid. Goed te weten. Het is iets om rekening mee te houden, als het weer in Colorado (te) slecht is. We zouden via Phoenix onderlangs naar New Mexico kunnen rijden via de door jou genoemde parken. Thanks! 
Groetjes,
Daniel
Daniel
Als je voor een tweede keer naar Zion NP gaat, is het dan leuk het Kolob gedeelte te bezoeken, of is Zion Canyon interessanter? Vind het lastig in te schatten, de meeste kiezen niet voor Kolob Canyon, al ziet het er machtig mooi uit.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Zion Canyon is meer dan genoeg te zien voor meerdere bezoeken, maar op 05 april 2014 hebben we ook Kolob Canyon gedaan en dat was heel mooi (zie onze blog). Het is uiteraard niet te vergelijken met Zion Canyon en ook heel wat kleinschaliger, maar net daarom ook veel rustiger.
Vergeet zeker niet de Kolob Terrace Road te rijden (vanaf Virgin), die is gewoon schitterend.
Vergeet zeker niet de Kolob Terrace Road te rijden (vanaf Virgin), die is gewoon schitterend.
Laatst gewijzigd door kalaman op 01 nov 2014, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is ook afhankelijk van wat je al gedaan hebt in Zion natuurlijk. Wij zijn al meerdere keren naar Zion Canyon geweest. Mijn laatste keer was met mijn zus voor wie het haar eerste bezoek was dus toen heb ik veel bekende dingen gedaan, maar toch ook weer veel nieuwe dingen. En nog steeds zijn er dingen die ik niet gedaan heb (maar wellicht ook nooit zal doen, zoals Angels Landing
). Voor een volgende bezoek hebben wij Observation Point gepland, maar ook de Taylor Creek.
Waarom willen jullie eigenlijk weer naar Bryce als het tegenviel?
Marianne
Waarom willen jullie eigenlijk weer naar Bryce als het tegenviel?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 4928 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-