Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Labor Day
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Labor Day
Volgend jaar gaan wij op 2 september een rondreis maken door Amerika. nu heb ik begrepen dat de 1e maandag in september het dan Labor Day is
wij zijn dat weekend voorafgaand op labor day op zaterdag in page en op zondag in momument valley en maandag in MOAB.
Is het verstandiger om onze reis een week later aan te vangen ????
graag jullie advies
bedankt
helma
wij zijn dat weekend voorafgaand op labor day op zaterdag in page en op zondag in momument valley en maandag in MOAB.
Is het verstandiger om onze reis een week later aan te vangen ????
graag jullie advies
bedankt
helma
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Labor Day
Labourday en de effecten op de plaatsen die je noemt kan ik niet aangeven. Het is het laatste lange weekend, veel mensen trekken er dat weekend op uit. Op sommige plaatsen is het wat drukker dan gewoonlijk, de dag na Labourday begint het naseizoen en dat merk je dan ook gelijk in de prijzen. (en openingstijden van sommige attracties). Al jaren is dit het weekend dat onze vakantie begint en aankomend jaar weer. Hou er rekening mee, dat het wat drukker kan zijn, boek je verblijf op tijd, maar wij hebben nog nooit enig hinder hier van gehad.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
In die parken zal het wel ok zijn. Ik ben 10 jaar geleden met memorial day in Moab geweest, en dat was geen probleem. Wel pas bij de 4e camping plaats gevonden omdat we niet op voorhand gereserveerd hadden. (Ik was toen nog niet zo goed geïnformeerd als nu
) Als je op dat moment in Yosemite had gezeten, was het een ander verhaal. Vorig jaar zaten wij daar met Memorial Day, ging toen niet anders omwille van de vluchten, en we hebben toen 2x 2u in de file gestaan om aan de camping in de valley te geraken. Dat zou ik niet meer opnieuw doen...

Ik was vorig jaar met Labor Day weekend in de VS, toen deden we de kustweg. Daar valt het wel mee. Je merkte het wel bij de autoverhuurder; rijen waar je bang van wordt....
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij zijn alle vele keren met Labor Day in de USA geweest, nooit een probleem mee gehad. Ik zou je reis er niet voor aanpassen.
Maar inderdaad, zoals gezegd; je overnachtingen voor dat weekend vastleggen is wel verstandig. En ja, die drukte bij de autoverhuurder herken ik ook...
Maar inderdaad, zoals gezegd; je overnachtingen voor dat weekend vastleggen is wel verstandig. En ja, die drukte bij de autoverhuurder herken ik ook...
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- Roosuithoorn
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 35
Wij komen ook altijd in het Labourday weekend aan. Hierdoor hebben wij altijd mazzel gehad met onze huurauto's. Er wordt veel meer verhuurd waardoor je een mindere keuze hebt. Dit kan natuurlijk vervelend uitpakken, maar wij kregen daardoor altijd de keuze uit alle auto's die aanwezig waren. Altijd een leuke upgrade gehad.
Dit jaar is het ons voor het eerst opgevallen dat het op Labourday heel erg druk is in de mall. Er zijn vaak speciale aanbiedingen op die dag.
Voor de rest hebben wij nog nooit iets gemerkt van Labourday.
Dit jaar is het ons voor het eerst opgevallen dat het op Labourday heel erg druk is in de mall. Er zijn vaak speciale aanbiedingen op die dag.
Voor de rest hebben wij nog nooit iets gemerkt van Labourday.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
- Chantal86
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Deze zomer was ik met het Labor Day weekend in Yosemite, en ik moet zeggen dat de drukte me heel erg meeviel!
Van te voren gelezen en gehoord dat het zowel in het weekend als met feestdagen drukker kan zijn in de parken maar het is ons heel erg meegevallen.
Mocht het nog een keer zo uitkomen zou ik m'n planning er in ieder geval niet voor omgooien
Van te voren gelezen en gehoord dat het zowel in het weekend als met feestdagen drukker kan zijn in de parken maar het is ons heel erg meegevallen.
Mocht het nog een keer zo uitkomen zou ik m'n planning er in ieder geval niet voor omgooien

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
allemaal super bedankt voor jullie reacties. ik ga onze reis gewoon starten op 2 september en niet een week later 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3282 Weergaves
-
Laatste bericht door WeernaardeVS