Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tipsy goes NW&SW - 2015

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Tipsy goes NW&SW - 2015

Bericht door Tipsy_1 »

jaja, het duurt nog even en wij gaan dit najaar nog een keer de plas over maar ik ben toch alvast plannen aan het maken voor onze volgende USA trip.
De grote lijnen nog maar, vooral om te kunnen inschatten wanneer (welke maand we best gaan).
Voor onderstaande eerste idee dacht ik aan eind september (nog niet te slecht voor eerste deel route) - begin oktober (death valley jeep rental hopelijk weer open).

Ik heb gepoogd er een afwisselend rondje van te maken :-), met afwisseling van Californië en Oregon (kust) en dan de woestijnen in en natuurlijk ook nog een beetje rode rotsen. (zuid westen zijn we nu al drie keer geweest)

ik ben uiteraard vooral geïnspireerd door ontdek-amerika, de noordwest reis van Bart en Evy (dude) en het rondje van Nati van vorig jaar :-) (waarvoor dank!)

De must see's:
- Lassen Volcanic (is één van de redenen waarom ik dit rondje koos)
- De loniest highway en Reno (Reno is blijkbaar één of ander TV programma dat Roel geweldig vindt :lol: )
- Terug naar Vegas en terug naar Death Valley (weer jeep rental farabees om dirt roads te rijden)
- afwisseling: kust, bergen, woestijn en groen, wat stad

dag 1 aankomst San Francisco (waar we al waren)
dag 2 SF - Red Wood
dag 3 Red Wood NP (avenue of the giants, fern canyon)
dag 4 Red Wood NP - Llassen Volcanic NP
dag 5 Lassen Volcanic NP
dag 5 Lassen Volcanic - Crater Lake (is crater lake de moeite???)
dag 6 Crater lake - Reno
dag 7 Reno - loniest highway - Great Basin NP
dag 8 Great Basin- Capitol Reef NP (waar we al twee keer waren, een grote favoriet)
dag 9 CR - Escalante (of Kanab)(hike zoals calf creek falls?
dag 10 Escalante (of al Kanab)- Kanab (of toch Escalante?) hike zoals Broken Boke Arch?
dag 11 Kanab - st george via Kolob Canyon, white Domes,...?
dag 12 St George - Death valley NP via Snow Canyon, Yant Flat
dag 13 Death Valley NP (jeep rental, dirt roads rijden)
dag 14 Death Valley NP - Las Vegas
dag 15 Las Vegas
dag 16 naar huis

Ik liep eigenlijk een beetje vast met mijn planning vanaf Great Basin en dan tot aan Death Valley. Hier had ik enkel dagen over na mijn must-see's. Eerst dacht ik aan Havasu Falls ... maar eigenlijk wil ik graag nog eens meeloten voor de Wave. Afhankelijk daarvan zou ik mijn dagen in het ZW dan invullen. Hier heb ik nu dus Capitol Reef staan, Escalante, Kanab, omdat hier nog veel moois te zien is dat ik graag wil doe. Broken Bow Arch, Calf Creek Falls, eventueel Grand Canyon North Rim, Yant Flat, Snow Canyon, Kolob Canyon van Zion,... staan al langs op de verlanglijst maar nog nooit van gekomen. Meer dan keuze genoeg denk ik dus voor nog drie dagen met vooral wandelingen... Nu moet ik aan het rijtje nog toevoegen (na Kalaman's reis) White Domes. oei, bijna geen tijd meer voor de Wave :lol:

Iemand nog grote opmerkingen (tijd van het jaar?), tips,... bij dit eerste idee?

bedankt, groetjes,
Leen
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tipsy goes NW&SW - 2015

Bericht door Old Faithful »

Tipsy_1 schreef: dag 5 Lassen Volcanic - Crater Lake (is crater lake de moeite???)
Bij mooi weer zeker. Wij waren er bij een nagenoeg wolkeloze hemel en het blauwe meer was indrukwekkend mooi. Ik had wel het idee dat het bij zwaarbewolkt weer aanzienlijk minder zou zijn geweest.

Heb je niet overwogen de reis in Portland te beginnen? De volgorde zou dan worden: Portland-Crater Lake-Redwood-Lassen-Reno.
Eventueel zou je kunnen kiezen om van Los Angeles terug te vliegen en daarmee drop off kosten (Sonderreglung bij Alamo via usareisen.de) te vermijden. Met een beetje geluk kun je rechtstreekse vluchten KLM/Delta) scoren.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik deel volledig de mening van OF.
Crater Lake is adembenemend mooi, maar wij hadden ook een stralende blauwe lucht waardoor het meer helder blauw oplicht. Doe dan zeker de korte hike Watchmen Trail.

Onderschat de afstand niet van SF naar Redwood, wij deden daar toch behoorlijk lang over. Redwood is prachtig en ik had er graag wat langer tijd willen spenderen want alles ligt wat ver uit elkaar, een aaneenschakeling van kleinere parkjes. Fern Canyon is een MUST !
Omdat je al zo vaak in de omgeving van Capitol Reef geweest ben kan je overwegen om dat te schrappen en een dagje meer in Redwood te spenderen, ik beloof je dat je er geen spijt van zult krijgen :wink:

Ik ben jaloers op de loneliest highway plannen :twisted: Wat wil ik die graag nog eens rijden ! Maarja, vanaf Arizona is dat ook zo ver niet als we eens veel tijd hebben LOL

Qua tijd zou ik ook september aanhouden, meestal is dat rustig weer en zo kan je inderdaad een jeep huren. Wel zo vroeg mogelijk ivm Crater Lake en Lassen waar er al vroeg sneeuw kan vallen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt alleszins voor de adviezen! :thumbup:

in Portland beginnen, mmm, dat was nog niet in mij opgekomen eigenlijk....
Ik moet eens goed op de kaart kijken want Redwood is dankzij de schuld van Dude en zijn enthoesiaste reisverslag (LOL) ook wel iets wat ik absoluut graag wil doen. Ik moet eens bekijken wat dan het handigste is.
Einde van de reis (en dus CR ed) is inderdaad voor verbetering vatbaar.... Langs de andere kant, ik ben echt DOL op Capitol Reef, ik vind het schitterend...
(maar ja, er komen vast nog heel wat Amerika reizen aan ;-) )
Zal eens goed met afstanden puzzelen, ik weet dat SF-Redwood inderdaad ver is maar heb er nog niet heel goed naar gekeken...
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

In 2007 zijn wij ook vanaf SF door gereden naar Redwood. Het zal op zich wel lukken. DOor de jetlag waren wij om 4 uur al wakker en om half 5 zaten wij al in de auto. Tegen de middag kwamen we dan ook in Redwood aan, prachtig daar.

Crater Lake vind ik absoluut de moeite waard. Wij waren daar om 7 uur in de ochtend, dus geen kraakheldere lucht, maar de mist die nog aan het optrekken was, wat een prachtig gezicht was.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Nog geen tips, maar wij gaan een gedeelte dit jaar doen, maar dan in oktober. We zien wel met het weer wat we nog kunnen bezoeken. In ieder geval heb ik nu een dag of 4 voor de omgeving van Redwood en humbolt staan.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Leuke plannen Leen :thumbup: .
Wij waren bij Crater Lake op 30/06-01/07 vorig jaar (zie onze blog) en toen lag er ook nog heel wat sneeuw. Maar wat een blauwe kleur heeft dat water zeg, heel mooi. Wij konden wel niet volledig rondrijden omwille van een rock slide, maar dat gebeurt daar blijkbaar wel meer (of weg nog niet sneeuwvrij).
Wij sliepen in de Mazama Village Cabins wat zeker een aanrader is. Kijk ook eens op de blog waar je moet zijn voor de zonsondergang.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou dus eerste naar Crater Lake gaan en daarna naar Lassen. Humboldt Redwoods SP is naar mijn mening net zo mooi als Redwood NP en die Avenue of the Giants mag je niet missen en als je wat tijd over hebt ook nog de Lost Coast rijden.
Reno kan maar wij vonden Virginia City leuker. Loneliest rd of America is een gimmick maar ook een fraaie Basin and Range drive. Tijdens onze jaarlijkse Utah meetup hebben we zowel in Kanab als in Escalante meerdere dagen gezeten. Voor The Wave is Kanab het best maar voor alle natuurschoon bij Escalante en ut12 zou dat mijn voorkeur hebben.
Yeehaw
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Nog wat nagedacht over de route.
Er zat vrij veel overlap in met eerdere reizen, nu dacht ik wat meer "nieuwe" dingen toe te voegen (noordwesten).
En... we zouden graag misschien toch in Seattle beginnen (waar we overigens al eerder waren), om wille van de geocaching HQ (onze hobby) die daar gevestigd zijn en je kan bezoeken.

Mijn "basis route" is nu zo:
dag 1: aankomst seattle
dag 2: seattle - al een stukje rijden naar mount rainier
dag 3: mount rainier - via mount saint hellens - naar xxx (?)
dag 4: xxx - crater lake
dag 5: crater lake - redwood
dag 6: redwood
dag 7: redwood -avenue of the giants - lassen volcanic
dag 8: lassen volcanic
dag 9: lassen volcanic - reno
dag 10: reno - loniest highway - great basin
dag 11: great basin - st george
dag 12: st george - DV met bezoek Yant Flat
dag 13: DV (jeep huur)
dag 14: DV - LV
dag 15: LV
dag 16: naar huis

Haalbaar?
Iemand suggesties voor het noordwest gedeelte? Misschien beter richting kust gaan (voor nog meer afwisseling in de route?)

thx, groetjes,
Leen
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

't Is niet waar! We gaan we weer dezelfde kant uit :clap: Enfin stukje toch. We zullen de voorbereidingen zeker volgen.
Laatst gewijzigd door alken op 24 okt 2014, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk, er zitten dingen in die wij ook op ons lijstje hebben staan. Voor een deel (Lassen, Redwood) kun je misschien wat tips halen uit het verslag van Lilo. Voor het NW kun je eens in ons 2006-verslag kijken. Great Basin bezochten wij in 2002.
Zonder Great Basin zou je van Reno naar DV kunnen rijden, dat scheelt nogal wat kilometers. Misschien een optie als je ergens wat langer zou willen blijven? Voor Mt Rainier heb je nu niet veel tijd. Willen jullie Seattle niet bezoeken? In laats van Mt Rainier zou je ook naar Olympic NP kunnen gaan en een stuk van de kust meenemen. Maar bij Redwood heb je natuurlijk ook al een deel van de kust. Wil je meer kust dan kun je het beste Crater Lake overslaan. Misschien van het weer af laten hangen?

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Het is goed dat jullie in het noorden wensen te beginnen want bij een vroege winter is het mogelijk dat bepaalde wegen van Mt-St Helens en/of Mt Rainier en/of Crater Lake al niet meer toegankelijk zijn. Eind september zal dit wellicht geen probleem zijn.

Plannen jullie dan op dezelfde dag van LV naar DV te rijden via Yant Flat? Dat zou ik zeker en vast niét doen vermits Yant Flat net veruit het mooist is bij zonsondergang. Maar dan halen jullie uiteraard nooit meer DV dezelfde dag.

Ik sluit me aan bij bovenstaande posts: Crater Lake is prachtig :thumbup: (zie ons verslag van vorig jaar).
Avenue of the Giants en Redwood stond ook al op ons to-do lijstje, maar we vonden de afstand/omweg té groot voor onze verdere route.

Ik weet niet of jullie Olympic NP al gedaan hebben, maar dat is ook, voor een 2-3 tal dagen een aanrader.

Columbia River Gorge is eventueel ook nog een mogelijkheid.
Trane
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trane »

Een deel van die reis plannen wij volgend jaar ook te doen (Redwood - Crater Lake - Lassen - Great Basin).

Als tussenstop tussen Mt St Helens en Crater Lake zou je in Portland kunnen stoppen. Ik vond het een erg aangename stad, die qua sfeer heel erg dicht in de buurt van San Francisco komt.

Ook de kust in het Noorden van Oregon (bv Ecola State Park) is de moeite (maar je gaat al heel wat kust doen in California).

Columbia Rover Gorge (bv de wandeling naar Mirror Lake voor een zicht op Mount Hood) is een derde optie.
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo,

Wij zijn net terug van onze reis waarin we een deel gedaan hebben dat jullie willen doen. Redwoods NP is inderdaad mooi, maar het weer is niet altijd zo geweldig (veel mist en zo en dus niet zo'n super goede zichten). Lassen Volcanic vonden wij iets minder, zeker als je Yellowstone al gezien hebt.
Ons reisverslag staat op http://www.usacali.wordpress.com
Misschien heb je daar nog wat aan.

Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

wauw, ineens zoveel tips, bedankt allemaal!

@ Alken: serieus!!!! LOL Great minds think alike zeggen ze dan he :lol: . Staat jullie route hier al ergens?

@ Marianne: jullie 2006 verslag had ik er al bij genomen, 2002 nog niet, zal ik nog bekijken! leuk!
Seattle hebben we (lang geleden, dat wel) al eens zeer uitgebreid bezocht. dus nu niet zoveel tijd er meer voor genomen.
Olympic klinkt goed, maar moet eens zien hoe ik dat er in kan zetten (ipv mount rainier) zonder crater lake te skippen. Dat zal allicht niet lukken denk ik dan.

@ Kalaman: OK, dus yant flat beter doen op weg naar St George! Dat kan ook natuurlijk. Bedankt voor het advies!

@ Trane: Portland is een goed idee denk ik. :thumbup: thx! Ik had gezien dat het op route lag maar wist niet of het de moeite. Kreeg eerder de tip om op POrtland aan te vliegen maar ja ik wil persé naar Geocaching HQ in Seattle!

@ Lilo: thx! ga ik dit weekend nog lekker lezen. Lassen Volcanic tegengevallen, oh , dat is juist wat ik echt perse wil doen... Nu is Yellowstone bij ons al wel lang geleden en ik word al enthoesiast van elke warme bron of beek :lol: (twee weken geleden in New Mexico nog een hele lelijke gezien en blij dat ik was :lol: )
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Leen, als ik moest kiezen tussen Olympic en Mt Rainier dan is het buiten alle twijfel deze laatste. Olympic vonden wij wel eens de moeite waard maar ook niet meer dan dat. Mt Rainier en bij uitbreiding ook Mt St-Helens vonden wij van een totaal ander schoonheidsgehalte. Je ziet er nog overal de sporen van de verwoestende uitbarsting van 1980, bijzonder indrukwekkend. Ga zeker naar de film kijken in het Johnston Observatory bij Mt St-Helens en...blijf zitten totdat het gordijn opengaat :wink: .
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Jaaaaaaaaaaaaaa, het begin van die film. :clap: :clap: Ik vond ook de foto expositie met verhalen in het VC indrukwekkend.
Mount Rainier N.P. is heel mooi. Wij waren er twee keer bij prachtig weer. De berg schijnt echter ook vaak in de wolken verscholen te liggen. Ik kan de Naches Peak Loop Trail aanbevelen. Als je een heel klein beetje de sfeer van Hoh Rain Forest in Mount Rainier N.P. wilt proeven, doe dan de korte Grove Of The Patriarchs Trail.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

Tipsy_1 schreef:
@ Alken: serieus!!!! LOL Great minds think alike zeggen ze dan he :lol: . Staat jullie route hier al ergens?
Reis alken: rondje SFO-SFO via Oregon
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik hoor het al, dat wordt Mount Rainier!!! :clap:
Jessicat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Jessicat »

Onze reis van 2013 begon in Seattle en ging in het tussenstuk naar Crater Lake via deze plaatsen:

Seattle
Lake Quinault
Ashford
Portland
Newport
Coos Bay
Crater lake

Olympic NP is regenwoud, wij vonden het mooi. Erg groen, watervallen en herten. Tussen Ashford en Portland gingen wij langs Mount St. Helens. Portland is een leuke stad. De kust van Oregon is schitterend!
Onze reis ging daarna een andere kant op... maar dit eerste deel lijkt relevant.
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer