Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SanneMarieke: Rondreis zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Reis : SanneMarieke

Bericht door SanneMarieke »

Goedemorgen!

Van de week nog even met de route bezig geweest.. Een vriend van ons adviseerde om Flagstaff, Chelly en Petrified forest (proberen) mee te nemen.. De route is nog redelijk gelijk, maar heb de Grand Canyon er een beetje uit gelaten. Is het wat om bijv een sunset of Sunrise in de Grand Canyon mee te maken en verder over te slaan? Of echt zonde?

1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco - Monterey
3 Monterey - Pismo Beach
4 Pismo Beach - LA
5 LA - Joshua Tree
6 Joshua Tree - Flagstaff (sunset Grand Canyon)
7 Flagstaff (Petrified Forest)
8 Flagstaff (Canyon de Chelly) - Page
9 Page
10 Page - Monument Valley
11 Monument Valley - Moab
12 Moab
13 Moab
14 Moab - Jackson (of eerder stoppen)
15 Jackson - Grand Teton
16 Grand Teton - Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone
20 Yellowstone - Salt Lake city
21 Salt Lake city - Bryce
22 Bryce - Zion
23 Zion
24 Zion - Las Vegas
25 Las Vegas
26 Las Vegas - Death Valley
27 Death Valley - Mammoth Lakes
28 Mammoth Lakes - Yosemite
29 Yosemite
30 Yosemite
31 Yosemite - Kings Canyon
32 Kings Canyon - Sequoia
33 Sequoia
34 Sequoia - San Francisco
35 San Francisco
36 San Francisco
Eerste keer Amerika in 2015 - Rondje Zuid Westen in 35 dagen - http://sannemarieke.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis SanneMarieke

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou je in Flagstaff overnachten en niet aan de rim? Ik ken Petrified Forest niet maar daar heb je geen volle dag voor nodig lijkt me, en je rijdt onnodig heen en weer naar Flagstaff. Ook jammer om niet meer van de GC te zien. En heb je zo wel voldoende tijd voor Canyon de Chelly?
Zo zoiets niet handiger zijn:

6 Joshua Tree -Grand Canyon
7 Grand canyon - Flagstaff - Petrified Forest - Chinle
8 Canyon de Chelly - Page

Marianne
Friezin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Friezin »

Ik zou Grand Canyon toch echt wel wat uitgebreider willen bekijken hoor dan alleen de sunset, al is het alleen maar met de auto bij en aantal viewpoints stoppen en verder niet wandelen. Daarnaast lijkt het mij niks om na sunset nog helemaal terug te rijden naar Flagstaff, best veel wildlife ook op de weg. Ik zou in ieder geval voor die eerste nacht Flagstaff een hotel in het park of in Tusayan boeken, zodat je niet in het donker terug hoeft te rijden. Als je Grand Canyon graag kort en efficient wilt doen dan zou ik de volgende ochtend een helicoptervlucht aanraden, kost wat maar dan heb je ook wat, dan is Tusayan als overnachting handig, want daar zit ook het vliegveld.
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Tickets hebben we nog niet, maar een kamer in de Old Faithful Inn (Old House Room) kun je maar gereserveerd hebben en voor de volledigheid ook maar vast het diner op mijn verjaardag :-)! Als ik alle verhalen lees, moeten we hier eigenlijk wel een keer gegeten hebben (en geslapen), ben heel benieuwd!

Op naar de volgende..
Eerste keer Amerika in 2015 - Rondje Zuid Westen in 35 dagen - http://sannemarieke.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

We zijn weer iets verder en inmiddels tickets geboekt via United, het gaat steeds meer vorm krijgen. Vertrek 21 mei 2015, met een eerste nacht bij het vliegveld van SF om daarna richting Monterey te rijden. Terugvlucht op 26/6 vanuit SF.

Betaalbare overnachtingen bij/in de Grand Canyon zijn al erg lastig, hopelijk komt er in de komende maanden nog weer wat vrij.. We gaan dus "gewoon" naar de Grand Canyon en wellicht proberen we Chelly mee te nemen op de route van Page naar Monument Valley. Het is wel extra reistijd, maar wel te doen als ik google maps mag geloven.

Nog een vraag over ons laatste deel van de route. We zouden graag de wijngebieden van SF meenemen, maar ook de optie van Marianne (eerst Yosemite en dan Sequoia), iemand ervaring mee?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet wat jullie betaalbaar vinden, maar ik zie op de 26e mei een kamer in de Maswik Lodge voor 95 dollar.
Als je de wijnvelden wilt zien kun je natuurlijk op weg naar SF er langs rijden, maar dat zou ik alleen doen als je veel tijd hebt. Of er bijzonder in geïnteresseerd bent.

Marianne
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Hallo Marianne,

We hebben de planning inmiddels zo dat we de 27e aankomen bij de Grand Canyon (extra dag eerder in de route), helaas dan niet meer vrij. Wel voor de 28e, dus die maar vast geboekt en misschien komt de 27e later in het jaar nog vrij :-). Prijs is prima namelijk!

Wijngebieden gaan we nog even over nadenken, misschien gedurende de 5 weken maar een goed glas wijn uit Californië drinken, of twee ;-).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het ook een prima prijs, en het ligt weliswaar niet aan de rim maar toch heel dichtbij. Ik zat er in 2011, is goed bevallen.
Er komt vast nog wel iets vrij en anders kun je misschien ook schuiven met de dagen in SF?

Marianne
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Pff je blijft puzzelen zeg :wink: !

We twijfelen nu met name over het volgende, is 1 volle dag in Moab voldoende? Of kunnen we hier beter een dag langer blijven en ergens anders schrappen. Zelf dacht ik deze dag te schrappen bij Yosemite of Sequoia, de reisafstanden zijn ook veel minder die dagen. Op 9 juni zou ik graag in Yellowstone zijn, dan ben ik jarig en om dan de hele dag in de auto te zitten naar SL City lijkt me minder. Graag advies :)!

21-mei Amsterdam - San Francisco
22-mei San Francisco - Monterey
23-mei Monterey - Pismo Beach
24-mei Pismo Beach - LA
25-mei LA - Joshua Tree
26-mei Joshua Tree
27-mei Joshua Tree - Grand Canyon
28-mei Grand Canyon
29-mei Grand Canyon - Page
30-mei Page
31-mei Page - Canyon de Chelly - Monument Valley
01-jun Monument Valley - Moab
02-jun Moab
03-jun Moab - Green River
04-jun Green River - Jackson
05-jun Jackson - Grand Teton
06-jun Grand Teton - Yellowstone
07-jun Yellowstone
08-jun Yellowstone
09-jun Yellowstone
10-jun Yellowstone - Salt Lake city
11-jun Salt Lake city - Bryce
12-jun Bryce - Zion
13-jun Zion
14-jun Zion - Las Vegas
15-jun Las Vegas - Death Valley
16-jun Death Valley - Mammoth Lakes
17-jun Mammoth Lakes - Yosemite
18-jun Yosemite
19-jun Yosemite
20-jun Yosemite - Kings Canyon
21-jun Kings Canyon - Sequoia
22-jun Sequoia
23-jun Sequoia - San Francisco
24-jun San Francisco
25-jun San Fransisco
26-jun San Fransisco - Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is inderdaad niet gek om een extra dag Moab toe te voegen. Je kunt ook wat tijd winnen daar door niet naar Green River (WY neem ik aan?) te rijden maar niet verder dan bijvoorbeeld Vernal. Je zou zelfs in een keer naar Jackson kunnen rijden.
Ik zou zelf niet minder tijd voor Yosemite en Sequoia uittrekken. Wij hadden vorig jaar ook een aantal nachten per park en die hadden we echt nodig terwijl we er al eerder geweest waren en dus ook veel dingen niet gedaan hebben. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Een volle dag Joshua Tree lijkt me niet nodig, daar kun je ook tijd winnen. Wil je in LA iets doen?

Misschien leuk voor je verjaardag: eten in de Old Faithful Inn of in Lake hotel. Wel tijdig reserveren.

Marianne
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Old Faithfull hebben we al gereserveerd voor 9 juni :thumbup: !

We gaan een extra dag in Moab plannen en de dag inlopen op weg naar Yellowstone, goeie tip! Even tanden op elkaar en doorrijden :wink: . Welke route kunnen we dan het beste pakken om nog wel een beetje uitzicht te hebben? We gaan al terug via Salt Lake City en we gaan liever niet heen en terug over dezelfde route..

LA hoeven we verder niks te doen (misschien een sportwedstrijd en wel even naar Hollywood rijden), of zou je wel een volle dag plannen hier?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In LA zou ik zeker het Griffith Observatory meepakken. In je route heb je verder weinig meer te schuiven om en de volle dag Moab erbij te zetten en LA een volle dag te doen, dus in jullie geval zou ik dat zo laten. Die volle dag Moab zou ik overigens echt van Joshua Tree NP afhalen. Je kan bijvoorbeeld van LA naar Kingman rijden en onderweg Joshua Tree NP aandoen. Rij er bij Joshua Tree in en bij Twentynine Palms weer uit. Dan kun je evt via Needles - Oatman - Kingman een authentiek stukje route66 meepakken. Kingman is puur als overnachtingplek, er is verder niet veel te beleven, dus je kan er laat aankomen.

De rit Moab - Jackson met uitzicht is bijvoorbeeld via Vernal. Net daarvoor ligt nog Dinosaur, waar je evt dinobotten kunt gaan bekijken. Net na Vernal ligt Flaming Gorge, altijd leuk voor een tussenstop. Ook rij je daar door de bergen en over een redelijk hoge pas. Ik denk wel dat deze route net te veel is om op 1 dag te doen. Dus je zou je tussenstop in Green River of Rock Springs toch kunnen behouden. Als je toch besluit Moab - Jackson in één dag te doen zou ik echt voor de snelste route gaan, want het is een heel eind.
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Het stukje Route66 willen we zeker meepakken, dank voor deze tip Paul! Ja het is een bomvol programma, maar ik hoop zo in ieder geval voldoende tijd te hebben voor de verschillende parken. We hebben minder met steden, op SF na dan en als groot schaats fan wil ik graag een blik in de Olympic Oval van Salt Lake werpen.. We laten LA inderdaad dan maar zoals het is en kijken of je tip voor het Griffith Observatory mee kunnen nemen!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij deden het stuk andersom. LA - Pismo Beach. 's Ochtends hebben we Santa Monica bezocht, maar vooral op de pier was eigenlijk nog niets te beleven. Vanaf een uur of 13 gaat daar ook alles pas open. Net na de middag zijn we via Malibu naar Camarillo gereden om in de outlet shop nog kleren te kopen. Daarna doorgereden naar Santa Barbara, waar we een uur of 3 de stad bezocht hebben. Toen nog via Solvang naar Pismo Beach wat onderweg in het donker niet de fijnste plek was om het hotel te vinden. Andersom zou ik persoonlijk niet te lang bij Santa Barbara blijven hangen en evt vanaf hier ook de 101 pakken richting Hollywood ipv de 1. Anders heb je helemaal geen tijd voor Los Angeles. Zorg iig dat je voor de spits de stad in bent, want dat is echt drama.

Hou er overigens rekening mee dat er in de olympic oval in SLC niet het hele jaar door ijs ligt...dat het geen verrassing is als je ijs verwacht en er ineens een indoor atletiekbaan ligt :wink:
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Schaatsen hoeft van mij niet perse ;-)!

Het mooiste stuk van route 1 ligt meer tussen Monterey en Pismo toch? Dan lijkt het me inderdaad een slimme om direct richting LA te gaan, dank!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

jup, mooiste deel ligt tussen Monterey en Cambria.
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Re: Reis SanneMarieke: Rondreis zuidwesten

Weer een paar weken verder.... planning krijgt steeds meer vorm! De meeste hotels zijn geboekt... Zit alleen een beetje met het stuk in onze route van Death Valley (overnachting Furnace Creek Ranch) naar Mammoth Lakes en vervolgens Yosemite (nu geboekt Bug Rustic Mountain Resort, maar ben nog niet helemaal overtuigd). Waar kan ik het beste een hotel boeken als tussenstop/overnachting? Beter in Mammoth lakes of toch in de buurt van Mono Lake/ Bodie? Iemand tips :-)??
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mammoth Lakes of Lee Vining maakt niet veel uit. Wij hebben al een aantal keren overnacht in de Motel6 in ML; die is niet duur. Lee Vining ligt wel wat beter, maar heeft minder mogelijkheden. Je kunt ook nog naar Bridgeport kijken, bijvoorbeeld naar de Virginia Creek Resort, dan zit je goed voor Bodie.

Marianne
Sofiek
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiek »

Wij hebben vorig jaar met Turkish Airways gevlogen. Weliswaar naar Sri Lanka, maar met overstap op Istanbul. Onze ervaring was heel positief. Alles was goed verzorgd en geregeld, we kregen zelfs een verzorgingspakketje met tandenborsteltje, slofjes etc erin. :wink:
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Thanks Marianne, Virginia Creek ziet er leuk uit en goed betaalbaar!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer