Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wij gaan (waarschijnlijk) emigreren naar Philly en zoeken advies

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Louden
Amerika-ontdekker

Re: Wij gaan (waarschijnlijk) emigreren naar Philly en zoeken advies

Bericht door Louden »

Het gaat waarschijnlijk niet meer lukken om NL te trouwen; Omdat ik in de VS geboren ben moet mijn geboortecertificaat worden voorzien van een begeleidende apostille. Dit moet ik opvragen uit de staat waar ik geboren ben (Maine) en dat kan wel even duren. Dus zullen we waarschijnlijk via een K-1 mijn verloofde naar de VS moeten halen. Dus toch een tijdje gescheiden, dat vind ik wel moeilijk. Maar je moet er wat voor over hebben zoals veel mensen hier zeggen :)

Verder heb ik contact opgenomen met Alex Park (thanks @kastelke!!) Die dezelfde dag nog antwoord gaf. De datum staat nog niet vast, maar ik verwacht dat het half November wordt dat ik die kant op ga. Ook heb ik een offerte gevraagd voor een kubieke meter die door-to-door getransporteerd wordt. Kosten: ongeveer 650 euro.

Ik had niet verwacht dat het makkelijk zou zijn, maar als je er eenmaal in zit dan zie je pas hoeveel je moet regelen (en we hebben nog niks.....behalve een baan en 1 paspoort dan :wink: ).

We zetten door en hold you on the height over de voortgang.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Hoi

ik heb zelf ook de K1 procedure doorlopen, dus mocht je vragen hebben dan ben je altijd welkom.

Ik ben overigens samen met mijn vrouw naar Amerika gegaan en heb vanuit daar de K1 procedure gestart. Na drie maanden ben ik terug naar Nederland gegaan. Ik ben toen twee weken in Nederland geweest en ben toen weer naar Amerika gegaan. Dat heb ik daarna nog een keer gedaan voor ik mijn K1 visum had. Ik weet dat niet iedereen je zal adviseren naar Amerika af te reizen tijdens de procedure maar nogmaals ik heb het drie zonder enig probleem gedaan.

Nogmaals heel veel succes en mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Louden
Amerika-ontdekker

Bericht door Louden »

Hi Aquell,

wat goed om te horen! Ik denk dat wij wel even gebruik gaan maken van je aanbod, ik ben heel benieuwd hoe dat proces gaat! Hebben jullie het gewoon geprobeerd "in the name of love" of hadden jullie goede redenen om te bedenken dat het geen probleem zou zijn?

Ik stuur binnekort wel een PB'tje als de onderhandelingen rond zijn

Thanks!

Louden
DutchieInPhilly
Amerika-newbie

Bericht door DutchieInPhilly »

Hi Louden,

Ik heb vier jaar in center city Philly gewoond en gewerkt en kan misschien ook wel wat vragen beantwoorden. Wil je in de stad gaan wonen of in de burbs?

Groeten,

Dutchie
Louden
Amerika-ontdekker

Bericht door Louden »

Hey DutchieinPhilly! Wij willen downtown gaan wonen, ondanks dat dat misschien niet het allerslimst is qua parkeren, citytax etc. Maar we willen gewoon echt de reuring van de stad voelen. Op het moment zijn we naar apartementen aan het kijken die zo dicht mogelijkbij 13th & market zitten, omdat vanuit daar een bus gaat naar King of Prussia. Daarbij is het lekker centraal. Eerst dachten we alleen in Northern liberties te kijken, maar er zijn een aantal appartementencomplexen op Walnutstreet die wel heel mooi zijn en op loopafstand van de bushalte.

We kijken eigenlijk voornamelijk naar 1 bedroom apartementen in highrises, bij voorkeur met zoveel mogelijk services erin. Die apartementen beginnen een beetje bij 1250 dollar en op basis van wat ik gelezen heb zou je in de VS maximaal 1/3 van je brutoloon aan wonen uit moeten geven. Dat komt ongeveer op dat bedrag neer (misschien 100/200 dollar meer)

Waar heb jij allemaal gewoond? En hoe heb je het parkeren geregeld (vignet of priveparkeerplaats?)
DutchieInPhilly
Amerika-newbie

Hey Louden,

Ja downtown lijkt me ook het leukste. Ik heb eerst een paar maanden in West Philly gewoond (36th&Sansom) omdat ik dat makkelijk vanuit nl kon regelen. Het was wel erg studenten gebied daar en je bent dicht bij gevaarlijker wijken dus ik zou het niet aanraden.
Daarna heb ik op 18th&JFK in een highrise met concierge en rooftop pool gewoond en betaalde daar voor een 1 bedroom zo'n $1500. Het was in een zaken gebied wat door de week druk was en in het weekend rustig. Wat ik erg fijn vond was dat Fairmount park met de Schuykill rivier paden en de Parkway erg dichtbij waren (3 kleine blocks) en je dus ook snel een rustige, natuurlijke omgeving kon opzoeken. Ook was er daar een Wholefoods en een trader joes op loopafstand als de buurtwinkel/deli iets niet had. Philadelphia is redelijk compact gebouwd dus ik kon daar veel lopend en met de fiets doen, maar als ik een auto nodig had dan nam ik een Philly carshare waarmee ik meestal keuze had uit 4 auto's binnen een block.Voor een parkeerplaats betaalde je toen zo'n $300-400 per maand.

De bus naar King of Prussia rijdt over Market street en JFK boulevard over bijna de hele breedte van center city en stopt op elk blok alvorens de rivier over te gaan om daar de I-76 te pakken. Dus ik zou me niet beperken tot rondom 12th&Market maar bijna alles tussen Lombard street in het zuiden & Vine street in het noorden overwegen waarbij de mooiste en leukste woongebieden naar mijn mening ten westen van city hall zijn.
Louden
Amerika-ontdekker

Bericht door Louden »

Hi DutchieinPhilly,

zo'n carshare vind ik echt een topidee! We willen er toch wel af en toe op uit om een beetje natuur te zien enzo en naar andere steden te gaan. Ging jij wel eens naar New York? En hoe deed je dit dan?

18th & JFK is wel echt supercentraal, heel nice. Misschien dat we toch een paar blocks meer naar het zuiden of noorden moeten om iets minder te hoeven betalen. We hebben net voor de eerste 4 dagen een hotel geboekt in het centrum. Voor December verblijven we dan waarschijnlijk in een AirBNB in Fairmount dat ongeveer een kwartier lopen is van 13th & Market. Het gaat om een nieuwe buslijn, de 124 Express. Die stopt dus echt alleen bij 13th & Market en 30th street station. heb jij wel eens de bus genomen daar? Mensen die ik tot nu toe heb gesproken zijn niet laaiend enthousiast over de bus (meer zoiets van: wat??!! met de bus?), maar ik wil het toch proberen.

Dinsdag gaan we tickets boeken (6 weken van tevoren op een dinsdag schijnt het best te zijn qua prijs).

Groet,

Louden
DutchieInPhilly
Amerika-newbie

Ik had "notify me when a reply is posted" niet aangevink, vandaar de late reactie.

Carshare deed ik voornamelijk voor shopping trips naar de wat grotere winkels aan de rand van de stad (Ikea, Target etc.) en naar King of Prussia. De carshare betaal je per uur, als je een hele dag weg wilt ben je goedkoper uit met een huurauto. Ik zie trouwens dat phillycarshare is overgenomen door Enterprise maar dat zipcar nog bestaat. New York deed ik met Amtrak, wat comfortabel en snel is (70 min) maar wel duur ($120 voor een retourtje).Goedkoper is de combinatie Septa/NJ transit met overstappen in Trenton maar dat duurt dacht ik zo'n 3 uur (nooit geprobeerd). Vanaf het 30th street station vertrekken ook de Bolt en megabus bussen die veel goedkoper zijn en vergelijkbaar zijn met de Eurolines hier. Fairmount vind ik een hele fijne buurt. Rustig en toch nog centraal, ook mooie huizen, park dichtbij etc.

Van die expressbus wist ik niet, ik ben er in 2011 vertrokken dus dat zal een recentere toevoeging zijn. Ik heb wel vaak de bus genomen en vond 'm fijner dan de sketchy subway (MFL&broadstreet line) en trolley tunnel. Het is waar dat de bus niet de meest rijke personen aantrekt, maar het zijn ook gewoon mensen die naar hun baan en huis heen moeten. Ik heb me nooit onveilig in de bus gevoeld, alleen vindt ik ze erg vaak stoppen en kunnen ze ook verschrikkelijk vast komen te zitten in het verkeer.

Ik ben benieuwd hoe het er nu weer allemaal uitziet want ik ga de kerst in Philly vieren!
Louden
Amerika-ontdekker

Bericht door Louden »

Ah, leuk om weer wat te horen!

Ons plan is in de afgelopen weken wat veranderd. Omdat KoP toch vrij ver is willen we in eerste instantie in Manayunk gaan wonen voor 6 maanden. Het lastige is nu dat ik nog steeds mijn SSN niet heb, dus eigenlijk niks kan regelen :shock:

Wij vliegen de 26e (over 13 dagen!!!) heen. Dan is het de dag erna Thanksgiving, dan black Friday, weekend en maandag mag ik beginnen! Supervet en heel spannand. Die Expressbus gaat ook van Wissahickon station dus die wil ik dan nemen in eerste instantie. Omdat de apartementen in Manayunk iets goedkoper zijn dan in CC kunnen we ook een auto rijden. Ik reken er op dat we een kleine 4x4 nodig hebben omdat Manayunk wel een beetje heuvelachtig is. Met een beetje sneeuw wordt het dan al lastig de berg op komen met achterwielaandrijving :)

Een update betreft de rest: Mijn verloofde gaat mee op een toeristenvisum in eerste instantie. Zij heeft dus een retourticket voor ongeveer 3 maanden. Zij heeft haar huurcontract aangehouden, want ons hopelijk helpt als er vragen worden gesteld bij de grens. Op deze manier stellen we het gescheiden zijn een beetje uit en zijn we in ieder geval tijdens het begin samen. Mijn eerste project is in Michigan waar ik 1 keer in de 2 maanden moet zijn. Schijnt niet heel boeiend te zijn op die specifieke plek, maar ik ben toch benieuwd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer