Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.
Re: Betalen met ING pas lukt niet meer bij Walmart.
Even voor de duidelijkheid, zoals ik al eerder schreef betaal ik nooit in de VS met mijn ING pinpas alleen contant of met CC, gebruik je die pinpas daadwerkelijk aan de pomp (gewoon in die gleuf steken en je pincode intoetsen) of ga je ermee binnen betalen?
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Gewoon in de gleuf van de pomp steken en dan op het scherm kijken wat je moet doen.PeterPaul schreef:Even voor de duidelijkheid, zoals ik al eerder schreef betaal ik nooit in de VS met mijn ING pinpas alleen contant of met CC, gebruik je die pinpas daadwerkelijk aan de pomp (gewoon in die gleuf steken en je pincode intoetsen) of ga je ermee binnen betalen?
Als je al voor debet kan kiezen voor je de pinpas in de gleuf steekt moet je dit doen, zo niet dan komt die vraag meestal nadat je de pinpas er in hebt gestoken. Je ing kaart is namelijk een debet kaart. Afgelopen vakantie heel veel getankt en slechts een keer werkte het pinnen niet.
(P.S. meestal moet je de card er in steken en gelijk er uit halen, daarna kiezen voor debet en dan pincode invoeren, dan selecteer je welke brandstof je wilt en je kunt tanken.)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
ja ikke ook, bijna al mijn tankbeurten betaald met mijn Rabo Wereldpas. Gewoon aan de tank bij de automaat.
Tssssssss, das makkelijk, dank!chippie777 schreef:Gewoon in de gleuf van de pomp steken en dan op het scherm kijken wat je moet doen.PeterPaul schreef:Even voor de duidelijkheid, zoals ik al eerder schreef betaal ik nooit in de VS met mijn ING pinpas alleen contant of met CC, gebruik je die pinpas daadwerkelijk aan de pomp (gewoon in die gleuf steken en je pincode intoetsen) of ga je ermee binnen betalen?
Als je al voor debet kan kiezen voor je de pinpas in de gleuf steekt moet je dit doen, zo niet dan komt die vraag meestal nadat je de pinpas er in hebt gestoken. Je ing kaart is namelijk een debet kaart. Afgelopen vakantie heel veel getankt en slechts een keer werkte het pinnen niet.
(P.S. meestal moet je de card er in steken en gelijk er uit halen, daarna kiezen voor debet en dan pincode invoeren, dan selecteer je welke brandstof je wilt en je kunt tanken.)
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Kun je met een creditcard geen cashback vragen?
- chippie777
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat denk ik niet, immers de winkel die de creditcard int, moet daar een percentage over betalen, dus dan draaien ze op zeker verlies bij een eventueel cash back actie.gondelier schreef:Kun je met een creditcard geen cashback vragen?
Nee met een cc kun je geen cash back kiezen.
Trouwens er viel me de laatste tijd wat op met tanken. Als ik bij shell tank, mijn Kroger discount number gebuik krijg ik $0.10 korting per gallon. Als ik dan mijn Debit Card gebruik krijg ik nog eens $0.05 korting. Maar volgens mij krijg ik niet altijd die extra $0.05. Is iemand anders dit ook opgevallen?
Trouwens er viel me de laatste tijd wat op met tanken. Als ik bij shell tank, mijn Kroger discount number gebuik krijg ik $0.10 korting per gallon. Als ik dan mijn Debit Card gebruik krijg ik nog eens $0.05 korting. Maar volgens mij krijg ik niet altijd die extra $0.05. Is iemand anders dit ook opgevallen?
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
Dat klopt, vaak USD 0.10 goedkoper om cash te betalen bij de pomp. Een debitcard ziet men daarbij ook als cash.
Je ziet de prijs op de pomp ook veranderen op het moment dat de debit-card is geaccepteerd.
Je ziet de prijs op de pomp ook veranderen op het moment dat de debit-card is geaccepteerd.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
- Moneyshark
- Amerika-newbie
Ik heb op 15/08/2014 met mijn Belgische debitcard een cash back kunnen gebruiken bij Walmart. Het ging inderdaad niet supervlot. Op mijn receipt staat zelfs: "VOIDED BANKCARD TRANSACTION... TERMINAL#XXXXX....TRANSACTION NOT COMPLETE". Toch is het in orde geraakt na enkele handelingen op het touchscreen. DIt is de enige keer dat ik met de debit card betaald heb, dus ik kan niet bevestigen of het probleem de transactie was of de cash back. Ik ben eerder geneigd te geloven dat het een algemeen debit card probleem is bij Walmart.
Hier ook nog even een update Florida:
Cash back met creditcard is geen optie.
Cash back met ING pinpas lukt niet meer. Nergens.
Betalen met pinpas gaat op veel plaatsen prima, ook bij benzinestations. Soms wordt een hoger bedrag gereserveerd dan je uiteindelijk tankt maar dit wordt na ongeveer 5 dagen gecorrigeerd.
Betalen met creditcard bij benzinestations vereist een US zipcode gekoppeld aan je cc en lukt dus niet.
Cash halen met ING pas bij ATM machines kost je een fee varierend van $1,75 tot $3,50.
Mastercard rekent een toeslag van 1,35% voor betalen in buitenlandse valuta.
ING rekent hiervoor 1%.
Best is dus zoveel mogelijk met je pinpas betalen en waar dat niet geaccepteerd wordt met cc.
Cash heb je eigenlijk niet meer nodig.
Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje van baal dat de cash back optie niet meer werkt en dat de ATM machines allemaal een fee rekenen. Je betaalt tenslotte ook al extra voor je ING pas voor gebruik in het buitenland.
Daarbij komt dat je je geld wilt spenderen in de US en daarmee help je de economie. Dus je zou verwachten dat ze het gemakkelijker voor je maken.
Cash back met creditcard is geen optie.
Cash back met ING pinpas lukt niet meer. Nergens.
Betalen met pinpas gaat op veel plaatsen prima, ook bij benzinestations. Soms wordt een hoger bedrag gereserveerd dan je uiteindelijk tankt maar dit wordt na ongeveer 5 dagen gecorrigeerd.
Betalen met creditcard bij benzinestations vereist een US zipcode gekoppeld aan je cc en lukt dus niet.
Cash halen met ING pas bij ATM machines kost je een fee varierend van $1,75 tot $3,50.
Mastercard rekent een toeslag van 1,35% voor betalen in buitenlandse valuta.
ING rekent hiervoor 1%.
Best is dus zoveel mogelijk met je pinpas betalen en waar dat niet geaccepteerd wordt met cc.
Cash heb je eigenlijk niet meer nodig.
Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje van baal dat de cash back optie niet meer werkt en dat de ATM machines allemaal een fee rekenen. Je betaalt tenslotte ook al extra voor je ING pas voor gebruik in het buitenland.
Daarbij komt dat je je geld wilt spenderen in de US en daarmee help je de economie. Dus je zou verwachten dat ze het gemakkelijker voor je maken.

Met de Rabo wereldpas lukt cashback wel bij de Walmart. Gisteren nog gedaan in Horseheads, NY. Zonder problemen.
Trouwens heb in meerdere winkels al betaald met mijn wereld pas. Tanken ook alleen op die manier.
Trouwens heb in meerdere winkels al betaald met mijn wereld pas. Tanken ook alleen op die manier.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Met American express lukt het nog steeds prima door voor onze eigen postcode een "0"te zetten.Jo'tje schreef:Betalen met creditcard bij benzinestations vereist een US zipcode gekoppeld aan je cc en lukt dus niet.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Bij mij lukte het tanken met Amex (ook) niet.
Wel met m'n Rabo Wereldpas. Zonder PIN in te hoeven voeren...
Wel met m'n Rabo Wereldpas. Zonder PIN in te hoeven voeren...

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb nu ook een vreemde situatie te pakken bij de Walmart in Denver (in dit geval met een SNS bank pas).
Ik heb op onze eerste dag, 1 september voor ruim 150 dollar boodschappen gedaan, geprobeerd om een cashback te krijgen, maar dat ging ook met een SNS bank pas niet. Echter zijn de boodschappen tot op de dag van vandaag niet van mijn rekening afgeschreven.
Is er iemand die dit wel eens gehad heeft, ik wil me nog niet rijk rekenen, maar vind dit wel erg lang duren
Ik heb op onze eerste dag, 1 september voor ruim 150 dollar boodschappen gedaan, geprobeerd om een cashback te krijgen, maar dat ging ook met een SNS bank pas niet. Echter zijn de boodschappen tot op de dag van vandaag niet van mijn rekening afgeschreven.
Is er iemand die dit wel eens gehad heeft, ik wil me nog niet rijk rekenen, maar vind dit wel erg lang duren

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Mij is het vorige maand ook nergens gelukt om met mijn ING pas cash back te krijgen.
Een paar keer lukte het mij zelfs ( bij Walmart) niet om met mijn ING pas te betalen, verder daar nooit problemen mee gehad
Benzine met cc betalen ging alleen als ik binnen bleef wachten of als ik vooraf een bepaald bedrag, meestal tussen 30 en 40 dollar , betaalde.
gr, Ineke
http://www.inekevakantie2014.wordpress.com
Een paar keer lukte het mij zelfs ( bij Walmart) niet om met mijn ING pas te betalen, verder daar nooit problemen mee gehad
Benzine met cc betalen ging alleen als ik binnen bleef wachten of als ik vooraf een bepaald bedrag, meestal tussen 30 en 40 dollar , betaalde.
gr, Ineke
http://www.inekevakantie2014.wordpress.com
Contact gehad met ING. Zij weten van het probleem dat cash back niet meer werkt. Maar zij hebben niets veranderd aan de passen, dus ze vermoeden dat het iets is dat in Amerika is aangepast. Verder onderzoek volgt. Wel een kleine vergoeding gekregen voor het ongemak en ze gaan het publiceren voor hun andere klanten dat je niet meer moet rekenen op cash back.
Feitelijk is het ook niet echt nodig om in de VS cash op zak te hebben.
Alles kan je pinnen of met cc betalen. Zelfs een kop koffie is geen probleem.
Feitelijk is het ook niet echt nodig om in de VS cash op zak te hebben.
- chippie777
- Amerikakenner
- Contacteer:
Maar naast geen Cash-Back is het mij ook geen enkele keer gelukt om te betalen met mijn ing pas bij de Walmart, terwijl dat voorgaande jaren geen probleem was.
Dus met je ing naar de Walmart is op dit moment geen goed idee want dat gaat niet werken, ongeacht of je cash-back wilt.
Dus met je ing naar de Walmart is op dit moment geen goed idee want dat gaat niet werken, ongeacht of je cash-back wilt.
- RiverCola
- Amerika-expert
Zit nu even mijn hoofd te breken of het alleen cash back was dat niet lukte of dat betalen met mijn ING-pas uberhaupt niet ging. Volgens mij dat laatste en heb ik het elke keer weer geprobeerd maar dan steeds toch weer met mijn (ING/Mastercard) creditcard betaald. We reisden door Florida, Georgia, S-Carolina, en door AL en MI naar New Orleans.
Tanken ging overigens elke keer zonder problemen. Op sommige plekken was Shell relatief goedkoop, in verhouding tot het andere aanbod in de directe omgeving, en bij die tankstations kon ik het bedrag gewoon pinnen met m'n pinpas aan de pomp. Op andere plaatsen kon ik betalen met mijn creditcard, buiten aan de pomp, óf liep ik even naar binnen, noemde een bedrag (dat ik afrekende met cc of pinpas) om dan buiten te tanken. Gedoe met postcodes, zoals we jaren geleden in het Zuidwesten weleens meemaakten, hebben we hier in het Zuidoosten nooit gehad.
Tanken ging overigens elke keer zonder problemen. Op sommige plekken was Shell relatief goedkoop, in verhouding tot het andere aanbod in de directe omgeving, en bij die tankstations kon ik het bedrag gewoon pinnen met m'n pinpas aan de pomp. Op andere plaatsen kon ik betalen met mijn creditcard, buiten aan de pomp, óf liep ik even naar binnen, noemde een bedrag (dat ik afrekende met cc of pinpas) om dan buiten te tanken. Gedoe met postcodes, zoals we jaren geleden in het Zuidwesten weleens meemaakten, hebben we hier in het Zuidoosten nooit gehad.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ligt er natuurlijk wel aan hoe je gaat reizen, wij gaan met een camper en dan kom je toch nog genoeg campgrounds tegen waar je alleen cash kan betalen.Jo'tje schreef:Feitelijk is het ook niet echt nodig om in de VS cash op zak te hebben.
Veel campgounds in de State en National parks en op BLM en NF gronden kennen alleen maar het enveloppe systeem om te betalen.
-
- Amerikakenner
En lastig fooi geven bij valetparking e.d., die accepteren geen creditcards. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 692 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 14 Reacties