Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geld overmaken naar Amerikaanse rekening
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Re: Geld overmaken naar Amerikaanse rekening
Dat is een raar verhaal. Over het algemeen nemen de diverse banken (kleinere banken sturen het eerst naar grotere voordat het de grens overgaat en daar hetzelfde proces andersom) onderweg een bedragje, maar dat gaat om de $10 tot hooguit $25 per bank, en is onafhankelijk van het bedrag. Sterker nog, onze ervaring is dat je bij grotere bedragen die transactiekosten terug kunt vragen: de bank is maar wat blij dat ze dat geld een aantal dagen rentevrij kunnen vasthouden en ze zien je dus graag terug als klant.
Hier zijn wat dingen om na te gaan: is het bedrag oorspronkelijk overgeboekt in dollars of euro's? Zit de belastingdienst er aan deze of gene kant tussen? Waren er verzekeringskosten?
Laat de bank in ieder geval haarfijn uitleggen waar die E1500 voor is.
Gr., Flipje
Hier zijn wat dingen om na te gaan: is het bedrag oorspronkelijk overgeboekt in dollars of euro's? Zit de belastingdienst er aan deze of gene kant tussen? Waren er verzekeringskosten?
Laat de bank in ieder geval haarfijn uitleggen waar die E1500 voor is.
Gr., Flipje
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nog even hierover. Een Nederlandse vriendin van mij moest geld overmaken naar onze bank en daarvoor was zowel het Swift nummer als het routingnummer van onze bank nodig. Banken hier hebben zeker Swift nummers!Bennogr schreef:En wat dat BIC/Swift nummer betreft: je moet je hier in de VS Amerikaans opstellen. Niet zoals in Nederland genoegen nemen met: de bank zegt dat het niet kan, dus ik leg me daar bij neer. Nee, doorvragen, desnoods de directeur van het filiaal erbij halen en die eventueel met het hoofdkantoor laten bellen totdat je dat Swift/BIC nummer hebt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is die 33.000 afkomstig van iemand die je heel goed kent, of heeft het met een verkoop, een 'erfenis', ... of zo te maken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Laat me raden; is het een mail uit Nigeria waarin je kennis een erfenis tegemoet kan zien?
Dit ruikt heel erg naar een "scam" zie ook:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nigeriaanse_oplichting
http://www.419eater.com/
Marjon
Marjon
Daar klinkt het inderdaad heel erg sterk na, alleen die gasten vragen zulke belachelijke hoge bedragen.vana schreef:Laat me raden; is het een mail uit Nigeria waarin je kennis een erfenis tegemoet kan zien?
Marjon
Voor het overmaken van geld van een NL naar US bank of andersom kost 'slechts' enkele tientjes (is nog steeds veel vind ik maar geen 1500..das echt belachelijk).
-
living_in_texas
- Amerika-newbie
Hoe zit het met belasting over een groot bedrag dat overgemaakt wordt aan vriend in Amerika? In Nederland mag je normaliter een belastingvrije schenking tot iets van 2000 euro doen. Echter hier gaat het niet om een schenking maar spaargeld van mijn Nederlandse rekening op de rekening van mijn vriend overmaken, omdat ik nog geen rekening hier in de US heb. Zodra ik mijn SSN heb mag ik een rekening openen of toegevoegd worden aan de rekening van mijn vriend (toekomstige echtgenoot).
Hallo living_in_texas. Schenkingsbelasting moet geen probleem zijn want het is geen schenking en dat kan simpel aangetoond worden omdat het bedrag in korte tijd weer wordt afgeboekt naar jouw eigen rekening in de VS. Je vriend hoeft dit dus niet als een schenking op te geven. (Maar zelfs al zou het een schenking zijn dan zou het nog steeds niet belastbaar zijn want in de VS kun je tot 1 miljoen dollars belastinvrij aan schenkingen ontvangen).
Maar wees je wel bewust dat internationale wire-transfers van grote bedragen van een buitenlandse rekening op naam van een niet-Amerikaan naar een Amerikaanse rekening in een andere naam door de banken als 'suspicous activity' aangemerkt kunnen worden en dat Homeland Security een kijkje kan nemen.
Hou er ook rekening mee dat als je in de VS gaat wonen je ieder jaar aan de Treasury Department de gegevens, inclusief saldo's, van al je niet-Amerikaanse rekeningen moet doorgeven indien de som van de saldo's in die buitenlandse rekeningen op enig moment in het voorgaande jaar meer dan $10,000 was (omgerekend van de originele valutas). Dit gaat met het FBAR formulier (voorheen het TD F 90-22.1 formulier). Dus als je in september 2014 10,000 Euro op je nederlandse rekening had staan en je in november 2014 naar Amerika verhuist dan moet je in 2015 de gegevens van die Nederlandse rekening in 2014 doorgeven, al was het van voordat je immigreerde. Maar als die rekening in 2015 nooit boven de 10,000 dollar komt dan hoef je 'm in 2016 niet meer te melden.
Succes
Maar wees je wel bewust dat internationale wire-transfers van grote bedragen van een buitenlandse rekening op naam van een niet-Amerikaan naar een Amerikaanse rekening in een andere naam door de banken als 'suspicous activity' aangemerkt kunnen worden en dat Homeland Security een kijkje kan nemen.
Hou er ook rekening mee dat als je in de VS gaat wonen je ieder jaar aan de Treasury Department de gegevens, inclusief saldo's, van al je niet-Amerikaanse rekeningen moet doorgeven indien de som van de saldo's in die buitenlandse rekeningen op enig moment in het voorgaande jaar meer dan $10,000 was (omgerekend van de originele valutas). Dit gaat met het FBAR formulier (voorheen het TD F 90-22.1 formulier). Dus als je in september 2014 10,000 Euro op je nederlandse rekening had staan en je in november 2014 naar Amerika verhuist dan moet je in 2015 de gegevens van die Nederlandse rekening in 2014 doorgeven, al was het van voordat je immigreerde. Maar als die rekening in 2015 nooit boven de 10,000 dollar komt dan hoef je 'm in 2016 niet meer te melden.
Succes
Laatst gewijzigd door W04t3r op 09 okt 2014, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Even voor de zekerheid: Moet dat laatste bedrag niet ook $10,000 zijn?W04t3r schreef: Hou er ook rekening mee dat als je in de VS gaat wonen je ieder jaar aan de Treasury Department de gegevens, inclusief saldo's, van al je niet-Amerikaanse rekeningen moet doorgeven indien de som van de saldo's in die buitenlandse rekeningen op enig moment in het voorgaande jaar meer dan $10,000 was (omgerekend van de originele valutas). Dit gaat met het FBAR formulier (voorheen het TD F 90-22.1 formulier). Dus als je in september 2014 10,000 Euro op je nederlandse rekening had staan en je in november 2014 naar Amerika verhuist dan moet je in 2015 de gegevens van die Nederlandse rekening in 2014 doorgeven, al was het van voordat je immigreerde. Maar als die rekening in 2015 nooit boven de 10,000 euro komt dan hoef je 'm in 2016 niet meer te melden.
Succes
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Old Faithful, je hebt gelijk! (Foutje bedankt, goed opgelet!
)
Ik heb het in de originele tekst gecorrigeerd.
Ik heb het in de originele tekst gecorrigeerd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 7407 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 6 Reacties