Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Charly: rondreis West USA vanuit Denver in 2015, tips welkom

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Charly
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Reis Charly: rondreis West USA vanuit Denver in 2015, tips welkom

Bericht door Charly »

Na een aantal jaren Florida en een Rondreis door het Noord-Oosten van de USA, gaan we in 2015 een rondreis maken van 4 weken vanuit Denver.
Ondertussen heb ik veel op dit forum gelezen en ook veel reisverslagen en verschillende reisgidsen zijn bestudeerd. Het maken van de routeplanning vond ik erg lastig.
Er is zoveel moois te zien en te doen, dat het maken van keuzes lastig was. Hoe lang moet je waarvoor uittrekken.

We beginnen met vier personen,mijn man en ik en onze dochters van dan 20 en 17 jaar. We vertrekken op 31 juli 2015 vanuit Brussel en gaan weer naar huis op 29 augustus 2015. We hebben dus vier weken de tijd. Na een week zal de vriend van onze oudste dochter zich in Las Vegas bij ons voegen, dit is dus op 8 augustus 2015. Deze dag ligt vast dus dan moeten wij in Las Vegas zijn.

Onderstaand schema hebben we in elkaar gezet. Graag jullie aanvullingen en tips. Zijn er plaatsen waar we te lang blijven of te weinig tijd hebben? Ter info, wij zijn geen hikers. Korte wandelingen naar mooie uitzichtpunten zullen we zeker gaan doen, maar geen lange wandelingen van een aantal uren, waarbij we moeten klimmen, klauteren en eventueel kruipen. Verder zijn we ook niet van de dirt roads rijden. Een zandweg is op zich geen probleem, maar niet een die vol ligt met stenen en dergelijke waar je bijv. maar 5 mph kunt rijden.

De eerste dag in Denver is bewust toegevoegd om te kunnen acclimatiseren en om alvast de eerste inkopen te kunnen doen. Jullie snappen natuurlijk wel dat er met twee dochters voldoende tijd moet zijn op te kunnen shoppen. (Ook Las Vegas en Salt Lake City zijn "aangemerkt" als mogelijk shopplaatsen.) Daarom dat ik dacht misschien kunnen we dan laat in de middag, vroeg in de avond al een eind richting Moab rijden vanuit Denver om zodoende de volgende dag een kortere rit te hebben en al meer te kunnen bekijken. Graag jullie mening of dit zinvol is.

Verder vraag ik me af of de tijd in de Grand Tetons en Yellowstone niet erg veel is. Kunnen we hier misschien een dag vanaf nemen om elders nog iets anders te gaan doen?

31-jul Brussel - Denver
01-aug Denver - bezoek stad (eventueel laat in de middag al richting Vail/Glenwood Springs rijden)
02-aug Denver/Vail/Glenwood Springs - Colorado National Monument - Moab
03-aug Moab - Arches NP
04-aug Moab - Dead Horse Point State Park - Canyonland NP (overnachten in de buurt van Mesa Verde NP)
05-aug Mesa Verde NP - Monument Valley - Page
06-aug Page - Antelop Canyon - Horseshoe Bend - Grand Canyon
07-aug Grand Canyon - Sedona
08-aug Sedona - Hoover Dam - Las Vegas
09-aug Las Vegas
10-aug Las Vegas
11-aug Las Vegas - Valley of Fire - Springdale
12-aug Springdale - Zion NP - Springdale
13-aug Springdale - Zion NP - overnachten in de buurt van Bryce NP
14-aug Bryce NP - Salt Lake City
15-aug Salt Lake City - Teton Village
16-aug Grand Teton NP
17-aug Teton Village - Yellowstone NP
18-aug Yellowstone NP
19-aug Yellowstone NP
20-aug Yellowstone NP
21-aug Yellowstone NP - Cody
22-aug Cody - Sheridan
23-aug Sheridan - Hill City / Rapid City
24-aug Hill City / Rapid City - Mt. Rushmore / Crazy Horse - Custer SP
25-aug Hill City / Rapid City - Badlands NP
26-aug Hill City / Rapid City - Scott Bluff NM - Cheyenne
27-aug Cheyenne - Estes Park
28-aug Estes Park - Nederland - Boulder - Denver
29-aug Denver - Brussel
30-aug thuis

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Charlotte
[url=https://familygoesmidwest2015.wordpress.com%20url](Mid)Westen) 2015[/url]
[url=https://familygoesflorida2014.wordpress.com%20url]Florida 2014[/url]
1987 California, 1993, 2010, 2012, 2013,2014 Florida, 2011 Rondreis Noord-Oost USA en Canada, 2015 (Mid)Westen
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondreis West USA vanuit Denver in 2015, tips welkom

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
een duidelijk al goed bestudeerde route, wat opmerkingen die mogelijk nuttig kunnen zijn :

- op 1 augustus gaan jullie in denver om 05u00 's morgens klaarwakker zijn, en is het nog 5u00 wachten tot de winkels open zijn.... misschien vroege rit ( met mooie zonsopgang boven de rockies ?), en het winkelen in denver voor de slotdag laten ?
- moab en omgeving zijn zeker goed voor 3 dagen, als niet-wandelaars winnen jullie wel tijd in : dus ,,op het nippertje"...
- probeer in mesa verde zelf te overnachten, het park is op zijn best voordat en nadat de ,,toeristen" toekomen
- monument valley bezoeken en zien jullie in het midden van de dag, de enorme rotsblokken zijn het mooist voor 10u00 's morgens en vanaf de late namiddag. maar zal gezien het schema weinig aan te doen zijn.
- Sedona is uniek stadje om te logeren tussen de rode rotsen, zou daar zeker voor een mooi gelegen motel zorgen ( en eventueel zonsondergangtour ?)
- ondanks het uurverlies en mits een vroege start in las vegas kunnen jullie al in de vroege namiddag in zion np zijn en het al een eerste maal verkennen. daardoor zouden jullie in de late namiddag van de volgende dag al richting bryce kunnen trekken en dat levert daar o m een zonsondergang en zonsopgang op. heb je ook wat meer tijd om bryce te bezoeken.

niet teveel tijd voor teton en yellowstone ? als ,,wandelaar" kan ik dat moeilijk inschatten.

- teton zeker niet : want mormon row bezoeken, moose road afrijden ( dieren) , Jenny lake oversteken en eventjes wandelen aan de overkant, signal mountain road oprijden, oxbow bend bezoeken : daar heb je zeker al een dag voor nodig.

- van teton naar yellowstone is maar een 120 km, dus heb je eigenlijk praktisch 5 dagen in yellowstone ( dag richting cody is ook nog gedeeltelijk in yellowstone). daar is het voor niet-wandelaars misschien mogelijk een dagje van af te pitsen ( schrijf het met een beetje pijn in het hart want als wandelaar/dierenspotter dit jaar 12 dagen naar yellowstone geweest en kwam er veel dagen te kort, dus volgend jaar terug...)

- in de black hills zou ik niet in het wat grotere rapid city maar in een gezelliger kleiner dorp logeren ( bv custer )

dit zijn wat losse flodders...

Jacques
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Vanaf 22 augustus kan ik er niet over oordelen maar voor de rest een mooie route hoor. Paar opmerkingen misschien:

Op 4 augustus zul je niet al te veel kunnen doen in Canyonlands, maar als je je beperkt tot de uitzichtpunten en de wandeling naar Mesa Arch in Island of the Sky dan heb je wel genoeg tijd.

Waarom maak je een 'omweg' naar Sedona? Het ligt niet echt op de route. Persoonlijk vond ik er echt helemaal niets aan (behalve de mooie ligging) maar daar zullen een hoop mensen mee oneens zijn.

Als je niet gaat wandelen kan er ook wel een dag Yellowstone af.
Groetjes,
Daniel
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Mrvanilla schreef:
Waarom maak je een 'omweg' naar Sedona? Het ligt niet echt op de route. Persoonlijk vond ik er echt helemaal niets aan (behalve de mooie ligging) maar daar zullen een hoop mensen mee oneens zijn.
Sedona is prachtig.
Als je er toch langs komt, is het een nachtje verblijf waard.
Al was het alleen maar voor de zonsondergang tegen de rode bergen aan.
Met een clubje mensen bij het vliegveld.

Als je r toch langs komt....
Niet om er je route er voor om te leggen.

Als niet wandelaar vond in 2 dagen in Yellowstone genoeg.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In Yellowstone hoef je geen lange wandelingen te maken maar om de bezienswaardigheden te bezoeken moet je toch wel wat korte stukken lopen. Je zou wel een dag minder voor GT/Yellowstone uit kunnen trekken. Gerbuik die dan om in MV te overnachten. Ik zou Sedona laten vallen en op meer plaatsen wat langer blijven, het is zo wel wat onrustig vind ik. Ik zou daarom ook de overnachting in Cheyenne laten vallen en in een keer naar Estes Park rijden, dan heb je daar 2 nachten.

Marianne
Charly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Charly »

Dank je wel voor jullie reacties en tips daar kunnen we weer mee vooruit!
ingrid1955 schreef: - op 1 augustus gaan jullie in denver om 05u00 's morgens klaarwakker zijn, en is het nog 5u00 wachten tot de winkels open zijn.... misschien vroege rit ( met mooie zonsopgang boven de rockies ?), en het winkelen in denver voor de slotdag laten ?
Heb ik ook aan gedacht, zelf zal ik zeker vroeg wakker zijn, maar of de meiden dit ook zullen zijn is maar de vraag? Onze dochters kunnen goed uitslapen en hebben hier meestal weinig last van. Dacht zelf aan vroeg ontbijten, dan Denver in om een en ander te bekijken. Vervolgens naar de outlet en dan vroeg in de avond al een stuk van de route richting Moab rijden om de volgende dag meer te kunnen doen.

- ondanks het uurverlies en mits een vroege start in las vegas kunnen jullie al in de vroege namiddag in zion np zijn en het al een eerste maal verkennen. daardoor zouden jullie in de late namiddag van de volgende dag al richting bryce kunnen trekken en dat levert daar o m een zonsondergang en zonsopgang op. heb je ook wat meer tijd om bryce te bezoeken.
Zouden we dan een dagje extra voor Zion / Bryce in moeten plannen ten koste van Yellowstone? We zijn geen wandelaars maar wel dierenliefhebbers, dus dieren spotten willen we zeker wel.

Jacques
@MrVanilla Hadden de tip gekregen om Sedona te bezoeken omdat het erg mooi zou zijn. Vandaar. Op zich valt de omweg wel mee, we zijn al in de buurt :P

@Marianne, een dag afsnoepen van Yellowstone en toevoegen aan MV kan niet omdat we op 8 augustus in Las Vegas moeten zijn. Op zich hebben we tijdens de rondreis door het Noord-Oosten ook vaak maar 1 nacht ergens geslapen en hebben we daar niet veel last van gehad. Tip om de nacht in Cheyenne te laten vallen ga ik zeker meenemen.
1987 California, 1993, 2010, 2012, 2013,2014 Florida, 2011 Rondreis Noord-Oost USA en Canada, 2015 (Mid)Westen
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

Hoi!
Om de verwarring nog erger te maken hahahahah
Sedona-Las Vegas DOEN! Wel route 66 pakken! Hoort gewoon bij USA reis:-)

Gr Elf
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Mijn vriendinnen en ik hebben in 2008 een rondje Denver in drie weken (5000 km) met een camper gedaan, je kan in mijn onderschrift het reisverslag vinden, misschien heb je er wat aan?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Sedona is prachtig.
Als je er toch langs komt, is het een nachtje verblijf waard.
Al was het alleen maar voor de zonsondergang tegen de rode bergen aan.
Met een clubje mensen bij het vliegveld.
Maak van dat clubje maar een club hoor ;). Maar is inderdaad schitterend. Mocht je nog op zoek zijn naar een accommodatie aldaar; de Sky Ranch Lodge ligt naast de uitzichtplaats bij het vliegveld en heeft een eigen viewdeck, waardoor je dus niet tussen de drukte staat.
Groetjes,
Daniel
ingrid1955
Amerikakenner

Re: Reis Charly: rondreis West USA vanuit Denver in 2015, tips welkom

als je graag dieren spot is yellowstone ( en ook grand teton) natuurlijk de place to be. maar daar kruipt natuurlijk ook tijd in. wat tips :
- ga al heel vroeg op stap, zo rond zonsopgang !
- dan niet gaan wandelen, maar rustig rondrijden en uitkijken naar dieren en naar groepjes spotters ( daar is zeker iets te zien)
- dieren kan je overal tegenkomen maar lamar valley en hayden valley zijn natuurlijk top !
- fishing bridge voor pelikanen, en ook een kilometertje verder richting cody : na het bos heb je het meer zowel rechts als links van de weg, met prachtig panorama + dieren.
- ook de vooravond = grote kans op dieren

voor grand teton heb je 's morgens vroeg veel kans op dieren langs moose road ( aan visitor center de weg links), in cascade canyon ( is wel wat wandelen), rond oxbow bend en signal mountain. maar net zoals voor yellowstone : je kan overal dieren zien. mooiste panorama's van de bergen heb je vanaf de hoofdweg ( verschillende lookout punten/parkings), de parkroad ( tussen visitor center en signal mountain) ligt dichter bij de bergen. beroemd zicht is ook vanaf mormon row met één van de houten cabins als voorgrond, ideaal 's morgens vroeg.

zion en bryce zou je als volgt kunnen doen :
- dag 1 van las vegas via valley of fire naar zion, eerste kennismaking
- dag 2 zion np, in de late namiddag naar bryce, zonsondergang
- dag 3 zonsopgang, verkenning bryce, verder rijden

als je ergens dag op overschat hebben proberen in omgeving monument valley te logeren ( mexican hat is goedkoper dan vlakbij monument valley). komende van moab kan je rustig omgeving mexican hat verkennen ( o m goosenecks, valley of the gods ) en dan tegen de avond aan naar monument valley voor zonsondergangtour = monument valley op zijn best. komende van mexican hat heb het ook het beroemde panorama van die rechte baan richting monument valley.

sedona is wel wat een ,,omweg" maar toch niet te missen. van de grand canyon komende kan je dan ook de lava-velden van flagstaff bezoeken ( o m sunset crater), eventueel ook het kleine walnut canyon national monument ( is een heel klein mesa verde, wel tof). bij helder weer zou je eventueel net voor flagstaff ook de skilift kunnen nemen, heb je uitzicht tot aan de grand canyon.

jacques
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 2006 ook een "rondje Denver" gedaan, inclusief Yellowstone, Sedona, Monument Valley en Las Vegas. Misschien heb je wat aan ons reisverslag.
We hebben toen in Sedona een hele leuke jeeptour gedaan met Pink Jeep Tours http://pinkjeeptours.com en dit jaar een hele mooie sunset tour met Monument Valley Safari http://www.monumentvalleysafari.com in Monument Valley.
http://jojostravelusa2006.blogspot.nl
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Zoals al aangehaald is, zou het goed zijn om de volle dag shopping in Denver aan het einde van je reis te plaatsen.
Op je 2de dag zijn jullie waarschijnlijk erg vroeg wakker.
Maak hier gebruik van om naar Moab te rijden.
(En zo moet je niet zo lang met de gedane aankopen rondslepen :wink: )

Om dan toch uit te komen met LV op de 8ste zou ik een overnachting in Monument Valley inlassen.

Je zou aan het einde van Hill City naar Estes Park kunnen rijden om weer een dag te winnen. Zoals het nu gepland is, is er toch geen tijd om iets in Cheyenne te doen.
Of je zou een dag Yellowstone kunnen schrappen (alhoewel dit niet mijn keuze zou zijn)

In 2011 heb ik met mijn zoon ook een rondje Denver gedaan (wel zonder Moab en LV). Misschien heb je iets aan ons verslag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Charly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Charly »

Allereerst iedereen bedankt voor de reacties, daar hebben we heel veel aan.

@ingrid14, na een aantal jaar Florida zijn we juist gewend om met 'lege' koffers aan te komen om juist niet teveel mee terug te hoeven 'slepen'. Zelf zal ik inderdaad vroeg wakker zijn, maar ik verwacht dat de dochters hier niet veel last van zullen, die slapen gewoon door. Zijn ze gewend, kunnen hier ook tot het middaguur slapen als ze vrij zijn :D . Zal het thuis is in de groep gooien wat ze ervan vinden.

@Jacques, je doet een voorstel voor hoe we de dagen in Zion kunnen invullen, bedoel je om hier een dag mee te winnen? Want we hebben hier volgens het nog een dag extra.
- dag 1 rijden we van Las Vegas via Valley of Fire naar Zion,
- dag 2 zijn we de hele dag in Zion
- dag 3 rijden we van Zion naar Bryce en kunnen we daar dus de zonsondergang zien
- dag 4 hebben we voor Bryce verder te verkennen (inclusief zonsopgang) en vervolgens rijden we naar SLC
De dag die we winnen kunnen we niet gebruiken voor Monument Valley omdat dit voor 8 augustus valt en we op 8 augustus in LV moeten zijn om de vriend van onze dochter op te halen. Die dag kunnen we alleen winnen door de zaterdag direct aan te rijden naar Moab.

De overnachting in Cheyenne gaan we inderdaad schrappen, zodat we een volle dag in Estes Park / de Rockies hebben.

We zijn eruit dat we de dagen in Yellowstone houden zoals we ze hadden gepland. Verwacht dat we de dagen goed gevuld zullen krijgen. Misschien dat we nog gaan paardrijden in Yellowstone, zag dat dit mogelijk was en beide dochters zijn fervente ruiters, dus dat zullen ze beslist leuk vinden. Ik weet dat het leuk / beter is om in Yellowstone zelf te overnachten, maar ik heb gekeken op de site en dit wordt erg lastig. We hebben dan minimaal twee of misschien wel drie kamers nodig. (Heb gezien dat bij verschillende accommodaties maar twee personen op een kamer mogen.) Nu heb ik een huisje gevonden in West Yellowstone, met drie slaapkamers. Is dit een goede uitgangspositie om Yellowstone te kunnen bezoeken? Volgens Google maps is het 1 uur en 11 minuten naar bijv. Old Faithfull. Voordeel is dat we dan vier dagen niet hoeven te trekken en een keertje niet op een hotelkamer hoeven te verblijven en dus wat extra ruimte hebben.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
ingrid1955
Amerikakenner

hallo,

jullie plan voor zion en bryce is prima.

voor de zonsondergang in bryce : het amphitheater ligt in een ,,kom", dus goed op tijd zijn want de hoodoos zijn al een tijdje voor de zonsondergang niet meer belicht. Indien interesse : op veel plaatsen kan je 's nachts ongeveer 2500 sterren zien, in het afgelegen bryce ( zonder lichtpollutie) zijn er dat 7500 zodat je zelfs heel duidelijk de Melkweg kan zien !!! Een formidabel zicht. Er zijn ook vaak rangersvoordrachten hierover. vergeet ook de ,kolonie prairiedogs niet, is eens plezierig ze aan het werk te zien.
een korte, heel toffe wandeling is naar mossy cave : startpunt niet te bereiken via de parkroad maar langs de weg tussen het park en het dorpje tropic. in tropic heb je ook de zogenaamde achteringang van bryce : kan je het amphitheater bereiken zonder te moeten dalen, en dus later moet je ook niet klimmen. is wel wat langere wandeling.

om te logeren in yellowstone moet je er inderdaad vroeg bij zijn, zeker indien je meer dan 1 kamer nodig hebt. en eens 4 dagen in een huisje verblijven is aanlokkelijk. indien geen plaats in yellowstone is west yellowstone een mooie optie, je logeert nog tamelijk centraal om zowel de oost- als westkant te bezoeken. hoe vlug je kan rijden in yellowstone hangt ook wel van de dieren af, de bizons nemen soms de (enige) straat in....

over het paardrijden : indien jullie geregeld paardrijden gaat dat paardrijden in de parken misschien wel heel traag uitvallen. indien je wat meer snelheid wil, probeer het eens in moab, met een ,,echte" cowboy. in het visitor center kunnen ze je zeker verder helpen. die cowboy leidde ons zelfs naar petrified forest dat ( in de open vlakte) mocht meegenomen worden, hebben hier nog soeveniertje liggen.

Jacques
Charly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Charly »

Bedankt weer voor jullie reactie en tips. Naar aanleiding van jullie reacties hebben we de planning aangepast. We gaan de eerste ochtend 's morgens Denver in en rijden dan in de loop van de middag richting Grand Junction. De volgende ochtend gaan we dan optijd naar Colorado National Monument en dan gaan we naar Arches NP. Op die manier kunnen we een extra overnachting inlassen in Monument Valley.

De eerste week gaat er nu als volgt uitzien:

31-jul Brussel - Denver
01-aug Denver - bezoek stad - in de middag al richting Grand Junction voor de overnachting
02-aug Grand Junction - Colorado National Monument - Arches NP - Moab
03-aug Moab - Dead Horse Point State Park - Canyonland NP (overnachten in de buurt van Mesa Verde NP)
04-aug Mesa Verde NP - Monument Valley
05-aug Monument Valley - Page
06-aug Page - Antelope Canyon - Horseshoe Bend - Grand Canyon
07-aug Grand Canyon - Sedona
08-aug Sedona - Hoover Dam - Las Vegas

Verder ben ik druk met het regelen van een overnachting in de buurt van Yellowstone. We hebben nu een optie op een cabin in West Yellowstone op 20 minuten van de ingang van Yellowstone. De cabin ligt aan een water en je hebt er een prachtig uitzicht op de bergen. In het park is natuurlijk mooier, maar dit is volgens ons een goed alternatief op een korte afstand, waardoor we toch niet teveel tijd verliezen om het park te kunnen bezoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is erg krap hoor. Voor Arches heb je zo nauwelijks tijd. Kijk eens in ons 2013-verslag; toen reden wij ook van Grand Junction via Colorado NM naar Moab. We hebben toen tegen zonsondergang de wandeling naar Delicate Arch gemaakt, maar verder hadden we geen tijd voor Arches.

Ik weet niet waar die cabin precies ligt, maar als je 20 minuten van het park zit betekent dat dat je toch wel een aardig eind moet rijden naar de verschillende bezienswaardigheden; bij de parkgrens ben je er nog niet. Is er in het park niets vrij?
Je hebt vrijwel overal wel mogelijkheden voor 4 personen in een kamer (zie ons 2004- en 2008-verslag voor wat mogelijkheden) dus 3 kamers zal niet nodig zijn.

Mairanne
Charly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Charly »

@Marianne, veel zit al vol, er zijn nog wel kamers voor 4 personen, maar dan hebben we nog 2 kamers nodig a $ 200 - $ 300 per kamer per nacht (we zijn nm met vijf). Dat wordt ons te duur. Verder lijkt het ons wel lekker om even een vast plekje te hebben voor een paar dagen, dan rijden we maar een stukje verder.

Blijf het lastig vinden die eerste week. Heb je blog gelezen Marianne en gezien dat jullie veel tijd in hebben doorgebracht in het Colorada National Monument. Is het nodig dat we de overnachtingen in de buurt van Mesa Verde en Monument Valley vooraf vastleggen? Anders kunnen we kijken hoe een en ander loopt en dan kijken waar we overnachten.
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Wat betreft kamers voor 5 in Yellowstone:

Dit is het antwoord van Yellowstone dat ik kreeg op de vraag of er rollaways beschikbaar zijn:

We do not have rollaways in the park. We do have some rooms that contain 3 beds, but you would need to provide sleeping bags or an air mattress if you aren’t able to book one of them and if the room you do book will allow people sleeping on the floor. Due to the extremely limited number of activity seats, rooms, cabins, and campsites available in the Park, and the constantly changing nature of that availability, you must check our website http://www.yellowstonenationalparklodges.com or contact our office via telephone to check availability and rates of rooms, cabins and/or campsites.

Daarna heb ik gevraagd in welke kamers een air mattress is toegelaten en kreeg ik het volgende antwoord - Ik had zelf enkele suggesties gedaan en daar hebben ze het aantal toegelaten personen bij vermeld- :

- Canyon Lodge Standard Hotel Room 2 Doubles: 6people total, with two on the floor
- Canyon Lodge Western Cabin 2 Queens: 6people total, with two on the floor
- Canyon Lodge Frontier Cabin 2 Doubles 5 people total, with one on the floor
- Roosevelt Roughrider Cabin Shared Bath 2 Doubles 5 people total, with one on the floor
- Roosevelt Frontier Cabin 2 Doubles 5 people total, with one on the floor
- OF Lodge Budget Cabin 2 Double Beds 5 people total, with one on the floor
- OF Inn Old House Room Shared Bath 2 Queens 5 people total, with one on the floor
- OF Inn West Wing Standard Room 2 Queens 6people total, with two on the floor

Bij Best Western Weston Inn in West Yellowstone heb je ook kamers voor 5....
Charly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Charly »

@Lithola, Bedankt voor je reactie. Met zijn vijven op een kamer gaat hem voor ons niet worden. Zeker als we al ruim twee weken vakantie erop hebben zitten, is het niet handig om een paar dagen zo bij elkaar op de lip te zitten. Een beetje privacy vinden we wel fijn. We zullen dus in ieder geval twee kamers nodig hebben.
Charly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Charly »

Nog twee weken en twee dagen en dan vertrekken we weer naar de USA. Hoog tijd dus om een nieuw blog op te starten. Het blog is hier te vinden: https://familygoesmidwest2015.wordpress.com

Ik zou het leuk vinden als jullie meelezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer