Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vakantie 2015

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
petrac
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

vakantie 2015

Bericht door petrac »

Hallo,

Wij zijn net weer terug van een mooie reis door het oosten van amerika. :thumbup:
Maar ben al weer aan het denken/kijken voor volgend jaar.
Mijn vraag is als je naar Hawaii wilt kun je dit dan doen door alleen een ticket en auto te boeken???
Als we namelijk met vakantie gaan boeken we alleen een ticket en auto; en de motels zien we onderweg wel.
Kijk wel altijd wat we willen zien dus ik schrijf route wel uit vantevoren maar bespreek verder niets.
Is dit ook mogelijk als je naar Hawaii zou willen; en hoe staat het daar met het prijsniveau??
Wie kan mij tips geven; we gaan meestal eind augustus, begin september (3 weken) :P
Wat zijn de bezienswaardigheden die je niet mag missen !!!
Heb nog meerder bestemmingen in amerika in gedachten maar in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken
Petra :)
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Re: vakantie 2015

Bericht door Stan.Gobien »

Hawaii heeft meer resorts, hotels, condo's en B&B's dan motels. Dus ik vrees dat je reisstijl zult moeten aanpassen.
Prijzen zijn een stuk hoger dan in het zuidwesten.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je hebt behoorlijk wat plannen voor 2015: Hawai, Alaska en Nova Scotia!
petrac
Amerikafan

Bericht door petrac »

Ga dit niet allemaal doen in 2015 natuurlijk.
Maar wil graag voor deze bestemmingen tips en dan kijken wat het gaat worden.
En misschien wordt het wel heel iets anders :thumbup:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Hawaii is geweldig !!! Wellicht heb je wat aan ons reisverslag (zie onder) van een weekje Oahu in 2012. Als je vragen hebt, stel ze gerust.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Oahu, Kauai en Maui zijn klein genoeg om vanuit één locatie het eiland te verkennen (ter indicatie: Oahu is maar net iets groter dan de provincie Flevoland). Big Island is daarvoor waarschijnlijk net te groot. Dezelfde B&B, condo of studio voor een aantal dagen huren lijkt een betere oplossing dan iedere dag te verkassen.
Voor bezienswaardigheden zou je sites als TripAdvisor kunnen bekijken, dan krijg je in ieder geval een idee van wat er allemaal te beleven valt. En als je echt van plan bent te gaan is de "Hawaii Revealed" boekenserie een aanrader.

NB: Wij gaan volgend jaar zomer voor 4 weken naar Hawaï, en hebben inmiddels (na een intensieve zoektocht) vluchten, auto's en accommodaties al geboekt. Als je meer wilt weten over onze overwegingen dan hoor ik dat wel.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
petrac
Amerikafan

Bericht door petrac »

Hoi Stan.gobien,
Heb je reisverslag gelezen en de foto's bekeken het ziet er allemaal prachtig uit :thumbup:
Hebben jullie dit allemaal zelf geregeld; dus vliegtickets, auto en hotels etc...
En je schrijft prijzen zijn een stuk hoger; wat moet ik mij hierbij voorstellen.
Voor ongeveer het zelfde aantal dagen wat voor budget moet ik dan van uit gaan ???
Of zijn alleen de hotels veel duurder en eten en drinken net als in de rest van de VS. :P
Bedankt alvast voor alle reacties
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Hoi PetraC,

Hawaii in 2013 was voor ons de 4de keer naar de V.S. en uitgezonderd van de eerste keer hebben we altijd alles zelf geregeld. Daar kruipt natuurlijk wel wat voorbereiding in. Dit forum is wel een grote hulp.

De prijzen voor eten/drinken zijn ook iets duurder dan het vasteland van de V.S.
Als je een zo'n grote luxe resorts wil verblijven zijn prijzen van 300€ tot zelfs 500€ per nacht geen uitzonderingen!

Wij hadden bij B&B's en de betaalbare hotels prijzen van 110€ a 170€ per nacht.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wat mij opvalt is dat de prijzen van hotels in Honolulu enorm fluctueren. Ik houd altijd de prijzen van hotels die ik geboekt heb voor het geval ze zakken. We hebben nu het Ohana East geboekt. Eenvoudig maar hele goede kritieken. Wij betalen €75 per nacht per kamer en inmiddels zijn de prijzen €120 per nacht en ze zijn nog hoger geweest.
Voor de Big Island huren we een huis en een appartement. Dit kost ons minder dan €25 p.p. dus de prijzen vallen me alles mee. We gaan in november dan is het wel een goedkoop seizoen.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Onze prijzen waren juni/juli.
Wij verwachten meestal toch enige luxe.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wij hebben een drie sterren hotel met een hoge waardering op booking en tripadvisor, goed genoeg. Appartement en huis zijn luxe met zeer goede waarderingen via airbnb. Maar het scheelt denk ik dat we die met vier personen huren.
petrac
Amerikafan

Bericht door petrac »

Bedankt voor jullie reacties, ben druk dingen met elkaar aan het vergelijken :thumbup:
Binnenlandse vluchten regelen jullie ook zelf vantevoren of ter plekke.
Kun je zonder iets te reserveren naar hawaii, dus alleen ticket en eventueel auto?
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Vlucht heb ik vooraf geregeld omdat ik vermoed dat het later duurder gaat worden. In welke periode wil je gaan?
petrac
Amerikafan

Bericht door petrac »

Wij gaan meestal laatste week van augustus en dan ongeveer 19/20 dagen :thumbup:
Ben nieuwsgierig hoeveel je kwijt bent voor zoveel dagen, anders meestal ongeveer 5000 tot 5500 euro voor rondreis.
Bedankt alvast
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Kostenindicatie:
Retourtje Amsterdam-Honolulu: € 900 - € 1200 per persoon (afhankelijk van maatschappij/aantal tussenstops/overstaptijd). En NIET in het hoogseizoen. :wink:
Binnenlandse vluchten: € 80 - € 100 per persoon (enkeltje!). Dit is inclusief 1 koffer per persoon!
Autohuur: begint bij zo'n € 30 per dag, maar dan heb je de kleinste categorie en mag er maar 1 persoon sturen. Wil je een iets grotere auto, meer dan 1 bestuurder en ook schade aan banden/onderkant auto gedekt hebben, reken dan met een vanaf prijs van € 45 per dag. Daar zit dan soms ook nog 1 gratis tank benzine bij.
Accommodatie: Tsja, die heb je in iedere prijsklasse..... Wij hebben voor volgend jaar accommodatie geboekt (met eigen kookgelegenheid; geen hotels) voor ongeveer € 100 per nacht. Goedkoper is mogelijk (afhankelijk van je eigen wensen) en duurder ook! :D
Dan kom je inderdaad uit tussen (minimaal) € 5000 en € 5500 voor 20 dagen, maar je moet dan nog wel eten en zo.....

Wij hebben de binnenlandse vluchten al geboekt en de auto's ook. Is alles mooi op elkaar afgestemd en hoeven we ons daar niet meer druk om te maken. Geen idee of die binnenlandse vluchten druk zijn en of je die op het laatste moment nog kunt boeken. Better save than sorry!
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Heb nog geen exacte optelling gedaan (durf het niet :D), maar denk dat wij tussen de 6000 en 7000 euro kwijt waren met zijn tweeen voor 16 dagen Hawaii (inclusief dan de excursies, die zijn echt megaduur) en nog 3 dagen San Francisco
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

en naar mijn mening leent Hawaii zich absoluut niet voor op de bonnefooi gaan rondreizen
Er zijn geen motels dus je bent of op de dure mega resorts aangewezen (en daar wil je niet zonder reservering de lobby binnenstappen want dan betaal je de hoofdprijs) of op condo's die je van particulieren moet huren (of airbnb).
Maar daar kan je dus niet zomaar even een receptie binnenstappen.

Wij hadden op Kauai 2 accomodaties geregeld: 1 aan de zuidkust , 1 aan de noordkust.
Je reist op Hawaii toch op een andere manier en bent niet continu op doortocht. Dus dan is dat prima

Op Big Island hebben we wel wat meer rondgereisd. Daar hadden we 3 dagen Kona om t zuiden te verkennen, 3 dagen Waime voor het noorden en nog 3 nachten aan de oostkust bij Volcano en Hilo.
Dat was naar onze mening de perfecte verdeling omdat je anders uren kwijt bent met heen en weer rijden.
Maar je moet het denk ik echt anders gaan zien dan bijv, een roadtrip West Coast. Daar leg je enorme afstanden af. Op Hawaii valt dat allemaal wel mee en maak je meer dagtripjes
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Wij waren 5.167,03 € kwijt (voor 2 personen) voor alle vluchten, autohuur en overnachtingen (4 eilanden, 18 dagen en 2,5 dagen Vegas).
Dan komt er natuurlijk nog aardig wat bij aan eten, drank en andere uitgaven ter plaatse.

Indicaties van prijzen:
Vluchten:
Internationaal (2p) 1.936,00 € --> Brussel naar Big Island en Las Vegas naar Brussel
binnenlandse (2p) 723,46 € --> Big island naar Maui, Maui naar Kauai, Kauai naar Oahu, Oahu naar Las Vegas

Autohuur
KOA-ITO 216,00 € --> maar hadden prijs aangepast naar 75€ via fout in boekingssysteem National
OGG-OGG 205,00 €
LIH-LIH 208,00 €
HNL-HNL 208,00 € --> maar hadden prijs aangepast naar 60€ via fout in boekingssysteem National
LAS-LAS 125,97 €

Gemiddelde hotel overnachting prijs: 110€ (wij hadden geen luxe resorts geboekt)
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wij moeten nog maar zitten tot nu toe vrij goedkoop. Dat is voor een gedeelte heel goed zoeken maar vooral heel erg mazzel. Goedkope tickets, hotel voor veel minder weten te boeken door regelmatig te checken en doordat we met 4 personen gaan zijn dingen als autohuur een stuk goedkoper.

Voor 14 nachten zijn wel met 4 personen €1513 kwijt. Dan slapen we op Oahu in het Ohana East (3 ster met goede beoordelingen en goede locatie) en op de Big Island in een huis en een appartement via Airbnb. Beide met goede reviews en beide met minimaal 2 slaapkamers en 2 badkamers dus zeker niet afzien.
Tickets waren €650 pp en tussen de eilanden €126. Auto's kosten ons in het totaal €718 (lange periode fullsize SUV, verder 1x fullsize en 1x premium, alles met 4 bestuurders). Excursies €250pp
Totaal is onder de €1600
petrac
Amerikafan

Bericht door petrac »

Bedankt voor alle reacties , ga nog even flink puzzelen en nadenken wat het gaat worden.
Heb alweer verschillende brochures via internet aangevraagd :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer