Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotels boeken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Hotels boeken

Bericht door Neil mcauly »

Bij het boeken van onze reizen hebben we nog nooit problemen gehad met hotelreservaties. Echter dit jaar hebben we wat problemen gehad in een Super 8 die we via Booking.com geboekt hadden. De hotelmanager vond onze reservatie niet terug. Na lang aandringen en het tonen van onze bevestigingsmail van Booking vond de zoon van de manager onze reservatie terug bij de geannuleerde reservaties.
Wij hebben zeker de reservatie niet geannuleerd maar zaten die nacht wel zonder slaapplaats daar het hotel vol zat. Gelukkig was de hotelmanager zo vriendelijk om enkele hotels in de buurt op te bellen en ons zo aan een kamer te helpen daar het al redelijk laat in de avond was.
Nu zijn we onze hotels voor volgend jaar aan het vastleggen en we merken dat voor sommige kamers booking.com toch wel scherpe prijzen heeft. Zijn er nog die problemen ondervonden hebben met Booking of hebben we voor 1 keer pech gehad?
Of kunnen we toch boeken via booking en achteraf bevestiging vragen aan de hotels zelf?
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
mtl
Amerika-expert

Re: Hotels boeken

Bericht door mtl »

Ik heb echt nooit problemen gehad met booking.com, alle reserveringen gingen goed bij mij. Heb de bevestigingen altijd in mijn smartphone staan.
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hotels boe

Bericht door harryvanrooy »

ik denk dat de hotels bij een boeking bij booking.com mij sowieso zelf een bevestiging sturen, zodra je bij booking geboekt hebt. En ik ben er zeker van dat zodra ze bevestigd hebben, ze moeten zorgen dat je een overnachting hebt. Dus, die hotelmanager was niet vriendelijk, maar die moest doen wat hij deet, als ze zelf geen accommodatie kunnen geven, zijn ze wettelijk verplicht om iets anders te vinden voor jou als je er geboekt hebt
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Ik schat dat ik in de voorbije 8 jaar >100 boekingen via Booking.com heb gemaakt, zowel privé als zakelijk. Er is bij mij slechts 1x iets mis gegaan, toevallig met een reis naar Amerika. Ik had een kamer bij een Days Inn in Phoenix gereserveerd via Booking.com, maar deze enige weken later geannuleerd i.v.m. een wijziging in onze route. Na de vakantie zag ik op mijn creditcard-afschrift dat Days Inn een 'no show' in rekening had gebracht. Na contact met de Klantenservice van Booking.com is dit keurig in orde gebracht.

Ik zou, als je er niet helemaal gerust op bent, een weekje voor aankomst het hotel gewoon even een mailtje sturen of opbellen om te vragen of e.e.a. correct in hun systeem staat.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Nicole123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Nicole123 »

Ik heb tientalle keren geboekt via booking.com, over de hele wereld. Nog nooit een probleem mee gehad.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik boek al jaren bij Booking.com (ook bij anderen overigens) en heb nog nooit problemen ondervonden. Denk dat je gewoon pech hebt gehad, hoe vervelend ook. Ik acht de kans op nog zo'n misverstand dan ook bijzonder klein.
Groetjes,
Daniel
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Zelfs als je rechtstreeks bij de accommodatie boekt kan het nog misgaan. Wij stonden in juni op een campground in Bloomfield, waar we een cabin hadden geboekt voor 2 nachten. De medewerkster had geen boeking en geen cabin meer over. Ze haalde de eigenaar er bij en wij lieten onze bevestiging zien. Alles is prima opgelost, maar dit geeft toch wel aan dat het altijd fout kan gaan, ook als je rechtstreeks boekt.
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Wij hadden vorig jaar een hotel geboekt via de grote broer Priceline. Kwamen bij het hotel en bleek dat er niets was gereserveerd, men probeerde eerst de schuld bij priceline neer te leggen, maar iets later bleek dat het hotel zelf een fout had gemaakt. Een medewerker van het hotel had een verkeerde datum in het boekingssysteem gezet met het gevolg een no show. Heeft ons in totaal een uur gekost, het hotel heeft toen alsnog een kamer geregeld. Van alle boekingen in alle jaren is het maar één keer niet goed gegaan. Je kan het dus een keertje oplopen! (kleine aanvulling: bedenk mij net, dat men in het hotel pas actie ondernam toen wij vroegen om kopieen vanuit het boekingssysteem om priceline duidelijk te maken dat er een fout was gemaakt en wij ons geld terug wilde hebben)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij boeken meestal rechtstreeks, dat is altijd goed gegaan. Een van de weinige keren dat we via een boekingssite boekten ging het fout.
Ik kijk wel vaak bij bookings.com maar de prijzen liggen altijd precies op hetzelfde niveau als bij een rechtstreekse boeking.

Marianne
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij boeken of rechtstreeks bij het hotel of via booking.com en nog nooit problemen gehad.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Een beetje :offtopic:

Het ging bij jou om een Super8 boeking...
Hotels uit de Wyndham groep nooit via een broker ofzo boeken.
Altijd op de eigen site met gebruikmaking van deze corporate code ; 8000000066

Bij dezelfde groep ook altijd vantevoren het loyalty pasje bestellen
http://www.wyndhamrewards.com

Door hun bonussystemen heb je maar zo een gratis overnachting verdiend.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wat houdt die corporate code in Bedeve? Kan iedereen die zomaar invullen?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Booking.com gebruik ik niet, wel hotels.com. Nog nooit een probleem mee gehad.

Ooit ook eens via een reisbureau hotels geboekt (mijn eigen route en hotels), toen was er eentje waar ze ons niet terugvonden. Niet toegegeven en dan kwam het in orde.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

pumi1000 schreef:Wat houdt die corporate code in Bedeve? Kan iedereen die zomaar invullen?
Het is de code van abnsave.com.
Die kan iedereen gebruiken.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

ik heb afgelopen reis 80% via Booking.com gedaan.
Alles liep perfect, behalve bij een Best Western.
Daar stond de boeking niet in het systeem.
De overigens zeer aardige en behulpvolle dame achter de balie zei dat dit wel eens vaker
voorkwam bij Booking.com.
Zij zei dat Booking.com als enige bevestigingen per fax stuurt, terwijl de rest dit middels
het worldwideweb deed. En dan kwam het wel eens voor dat een boeking of niet werd gefaxed,
of misschien ergens in de prullenbak belandde....al was dat een conclusie die ikzelf trok.

Vond het een vreemd verhaal, aangezien Booking.com toch groot geworden is door internet.

Masrgoed, no problem zei de dame....dan boek ik zo wel ff. Alleen ff handmatig de prijs aanpassen,
en we hadden een kamer...$ 2.00 goedkoper dan de oorspronkelijke boeking...prima geregeld.

waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Het gaat erom hoe ze worden opgelost en hoe je
er zelf mee omgaat denk ik.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

Hebben vroeger nooit (of mss een enkele keer) geboekt met Booking.com. Maar zoals je zegt, wie maakt er nu nooit een fout. Hebben voor volgend jaar 4hotels geboekt met booking en hebben telkens een bevestiging gevraagd bij het geboekte hotel, ook reeds overal reply van gehad.
Is toch wel eventjes schrikken als je in het hotel aankomt en die zeggen dat je er geen boeking hebt en het hotel volgeboekt is. Als je dit tegenkomt in een grotere stad is dit geen probleem maar als je dit voorhebt in bv. Mexican Hat in Utah na een hele dag trails aflopen en wat kilometers gereden te hebben zou dit toch een ander paar mouwen zijn.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik heb twee keer meegemaakt dat een boeking niet goedgedaan was met Booking.com en beide keren heeft de klantenservice dat heel goed opgelost. Bij de eerste was de reservering inderdaad kwijt en het hotel wilde dat niet oplossen maar Booking heeft dat keurig geregeld en waren zelfs zo attent om ons via het hotel terug te bellen zodat we geen roamingkosten hadden.
Bij de tweede annuleerde het hotel last minute maar omdat daar een festival was konden we natuurlijk nooit meer een kamer krijgen. Booking heeft toen het hotel dusdanig onder druk gezet dat er uiteindelijk toch een kamer voor ons was.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik gebruik heel vaak booking.com, nooit problemen mee gehad. Die ene keer dat ik hotels.com gebruikte ging het wel mis, net zo'n situatie als bij TS. Wij konden het gelukkig, met hulp van het volgeboekte hotel, oplossen, maar was wel even stress met 3 kinderen en een volledig volgeboekte regio. Ook hebben we daardoor een behoorlijk hoge prijs moeten betalen.
Ik denk dat we pech hebben gehad, en dat zoiets idd bij booking.com ook kan gebeuren, maar dat de kans in alle gevallen heel klein is. Overigens hebben wij wel geklaagd bij hotels.com (we hadden van het hotel een schermafdruk mee gekregen waarop onze boeking als geannuleerd stond, dus we hadden 'bewijs'), en hebben $100 tegoed gekregen. Tot nu toe niets mee kunnen doen, doordat het aanbod in familiekamers in Zuid-Amerika op hotels.com belabberd is, maar goed, wel naar tevredenheid opgelost uiteindelijk.
Terug in Texas!
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Al jaren boeken wij 80% van de hotels met grote tevredenheid bij booking.com. Als je de app hebt dan staat de bevestiging gewoon in de app en kan deze ook niet zomaar ineens op geannuleerd staan.
Dit jaar hadden we 1 klein probleempje, het hotel had de totaalprijs gezien als nachtprijs, dus bij uitchecken kreeg ik een 2 keer zo hoge rekening. Dit kon niet ter plekke aangepast worden omdat de manager er niet was, dus wij gewoon op weg. "s avonds in het volgende hotel via facebook contact opgenomen met booking.com en binnen 5 minuten had ik een reactie dat ze al met het hotel contact op hadden genomen en het zo snel terug gestort zou worden op mijn creditcard.
Supersnelle en goede service van booking.com terwijl ze dit niet eens hoeven te doen. Na boeking is de rest een zaak tussen jou en het hotel.
Dus nog steeds ontzettend tevreden over deze intermediair! Ook altijd scherpe prijzen!
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

vinceG schreef:Als je de app hebt dan staat de bevestiging gewoon in de app en kan deze ook niet zomaar ineens op geannuleerd staan.
beetje off topic, maar ik gebruik daarnaast de tripit app.
Die laad al je reserveringen chronologisch onder elkaar, met routebeschrijving en al.
tripit "scant" je opgegeven inbox (gmail,ofzo) op reserveringen en laad ze zo in je app.
Reuze handige app voor op reis.
Vlucht, autohuur, hotels....zo gesorteerd op datum en tijd in je app.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer