We hebben de US-50 genomen (van Yosemite naar Fallon, NV voor de eerste overnachting. In Ely, NV de tweede overnachting en toen door naar Moab), en ik vond het helemaal geweldig
Qua scenery en dorpjes was de route behoorlijk "lonely", maar qua aantal auto's die we tegenkwamen viel het wel mee. Maar erg gaaf rijden daar in het niks, lekker rustgevend. Met als hoogtepunt voor mij wel het plaatsje Austin, waar we geluncht hebben in een klein restaurantje, wat echt authentiek aanvoelde, heel gaaf. En regelmatig gestopt om effe te genieten van de stilte, zo gaaf!
Qua nationale parken vond ik Death Valley (51 graden bij Badwater Basin, pffff) en Zion het meest indrukwekkend (hoewel de rest ook erg gaaf was natuurlijk). We zijn verder bij Yosemite, Arches, Canyonlands, Grand Canyon north rim en Bryce geweest en daarnaast ook Monument Valley en Valley of Fire). En verder ook Mono Lake (apart!) bezocht, naar Bodie geweest, gezwommen in Lake Powell, Antelope Canyon, Hoover Dam bezocht, en nog veel meer...
Las Vegas vond ik helemaal niks, niks voor mij die gekte.
En een aanrader voor verblijf in Moab:
http://www.moabundercanvas.com. Supermooie omgeving, ruim opgezet, luxe tenten (met bedden) en elke avond rond het kampvuur met een pilsje en andere kampeerders, heel gezellig.
Oh ja, en we hadden 2 stopcontacten in de tenten bij Curry Village