na een hoop omzwervingen op het internet uiteindelijk toch hier uitgekomen als het gaat om het plannen van een Amerika rondreis. Mijn vriendin en ik zijn van plan half april t/m half mei een roadtrip te maken door het zuidwesten van Amerika. Wij zijn allebei onzettende noobs als het om ervaring gaat in Amerika (dit wordt onze eerste grote reis) en ik ben van plan zoveel mogelijk informatie in te winnen voordat we eventueel afreizen. Ik heb het e.e.a. aan reisschema's doorgenomen, reisverslagen gelezen en ben ongeveer tot een concept reisschema gekomen. Wat wij willen doen is een roadtrip met waarschijnlijk een campervan die een mix van natuur, wandelingen en steden en bijbehorende attracties bevat. Alles kan nog wijzigen (incl startstad) en tips zijn van harte welkom over bijvoorbeeld de dagbesteding en afstanden tussen de steden/dorpen. Ik heb zoveel mogelijk afstanden uitgezocht maar ik weet natuurlijk niet of dit haalbaar is. We hebben een tijdsspanne van ongeveer 24 dagen tot onze beschikking (max uit te breiden tot 26) en ik heb het reisschema in van-naar gezet (op aanraden van hier
1: AMS - LAX
2: LAX - Twentynine Palms of Kingman (wat raden jullie aan, ivm volgende stop?)
3: Twentynine Palms/Kingman - Grand Canyon
4: Grand Canyon (Bright Angel Trail?)
5: Grand Canyon
6: Grand Canyon - Zion
7: Zion National Park (incl wandeling naar observation point)
8: Zion - Las Vegas
9: Las Vegas
10: Las Vegas (ik zou graag naar de Hooverdam willen, iemand tips hoe dit in het reisschema past en of het de moeite waard is?)
11: Las Vegas - Death Valley (Furnace Creek)
12: Death Valley
13: Death Valley - Yosemite
14: Yosemite
15: Yosemite
16: Yosemite - San Francisco
17: San Francisco (de toerist uithangen met o.a. Golden Gate Bridge, Alcatraz, China Town, Pier 39, etc)
18: San Francisco (wederom de toerist uithangen
19: San Francisco - Monterey
20: Monterey - Santa Barbara
21: Santa Barbara - Los Angeles
22: LA (bezoek aan Universal Studios)
23: LA (overige toeristische hoogtepunten)
24: LAX - AMS
Missen we nog iets belangrijks? Zijn dit haalbare afstanden? Ik zie jullie reactie graag tegemoet.