Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper / Campervan
Camper / Campervan
Goeiemiddag!
mijn vriendin en ik trekken volgend jaar van 21 maart tot 28 april door het Zuid-Westen van Amerika.
Wij zijn van plan om de algemeen gekende route te doen ( LA - San Diego - Palm Springs - via alle parken en de Grand Canyon naar Flagstaff - Yellowstone NP en alle omliggende - via Vegas naar San Francisco en terug naar LA).
Wij zouden hiervoor een camper of campervan willen huren (voor ongeveer een maand).
We willen natuurlijk de kosten een beetje drukken daar we al vanuit Australië komen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor de repons!
mijn vriendin en ik trekken volgend jaar van 21 maart tot 28 april door het Zuid-Westen van Amerika.
Wij zijn van plan om de algemeen gekende route te doen ( LA - San Diego - Palm Springs - via alle parken en de Grand Canyon naar Flagstaff - Yellowstone NP en alle omliggende - via Vegas naar San Francisco en terug naar LA).
Wij zouden hiervoor een camper of campervan willen huren (voor ongeveer een maand).
We willen natuurlijk de kosten een beetje drukken daar we al vanuit Australië komen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor de repons!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Camper / Campervan
Hartelijk welkom op het forum.
Dat gaat zeker een mooie reis worden. Ik weet niet of een camper in jullie geval het meest budgetvriendelijk is. Meestal is dat een combinatie van autohuur met overnachtingen in h(m)otels en een tent, zelfs met de aanschaf van een kampeeruitrusting ter plaatse.
Jullie gaan echter wel vroeg in het jaar. Dat betekent dat je in de hogere gebieden met winterse omstandigheden en gesloten wegen rekening moet houden. Voor Yellowstone is dat een zekerheid. Van de nps site van Yellowstone

Dat gaat zeker een mooie reis worden. Ik weet niet of een camper in jullie geval het meest budgetvriendelijk is. Meestal is dat een combinatie van autohuur met overnachtingen in h(m)otels en een tent, zelfs met de aanschaf van een kampeeruitrusting ter plaatse.
Jullie gaan echter wel vroeg in het jaar. Dat betekent dat je in de hogere gebieden met winterse omstandigheden en gesloten wegen rekening moet houden. Voor Yellowstone is dat een zekerheid. Van de nps site van Yellowstone
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.Most park roads are CLOSED to auto travel between early November and late April.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hallo,
Mooie reis voor de boeg! Wij zagen afgelopen zomer veel kleine camperbusjes, die opvielen doordat ze uitbundig beschilderd waren. Volgens de gebruikers waren die een stuk goedkoper dan de grote campers. Zie: http://www.escapecampervans.com
Mooie reis voor de boeg! Wij zagen afgelopen zomer veel kleine camperbusjes, die opvielen doordat ze uitbundig beschilderd waren. Volgens de gebruikers waren die een stuk goedkoper dan de grote campers. Zie: http://www.escapecampervans.com
Het is zo een camperbusje dat we zouden willen huren !!
Mocht iemand hier nog ervaring mee hebben en / of goeie verhuurfirma's kennen?
Mocht iemand hier nog ervaring mee hebben en / of goeie verhuurfirma's kennen?
Laatst gewijzigd door Aricon op 11 sep 2014, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
hmm! thx voor de info alvast ! ik zal nog eens een kort schema moeten opmaken waar we wanneer zouden zijn en dan de parken checken voor hun winterse omstandigheden of ze wel open zijn...Old Faithful schreef:Hartelijk welkom op het forum.![]()
Jullie gaan echter wel vroeg in het jaar. Dat betekent dat je in de hogere gebieden met winterse omstandigheden en gesloten wegen rekening moet houden. Voor Yellowstone is dat een zekerheid. Van de nps site van YellowstoneSucces en veel plezier bij de voorbereiding.Most park roads are CLOSED to auto travel between early November and late April.
data kunnen we niet meer veranderen .. we vertrekken eind januari voor 2 weken thailand, daarna 40 dagen Australie, daarna 40 dagen West-Amerika en 5 dagen New York om af te ronden .. dus we zullen ons goed moeten voorbereiden op eventuele gesloten wegen in de parken ...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De meest parken zijn wel open, maar niet alle wegen in alle parken zijn dan open. Ik zou Yellowstone vergeten en me meer concentreren op het zuidwesten. LA ligt vast?
Een tent is goedkoper dan een campervan. Je kunt eens de (google)zoekfunctie op het forum proberen, maar ervaringen met de campervan heb ik nog niet gelezen, wel plannen.
Ik heb even wat topics opgezocht waar je wellicht iets aan hebt:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=51541
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=41239
Marianne
Een tent is goedkoper dan een campervan. Je kunt eens de (google)zoekfunctie op het forum proberen, maar ervaringen met de campervan heb ik nog niet gelezen, wel plannen.
Ik heb even wat topics opgezocht waar je wellicht iets aan hebt:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=51541
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=41239
Marianne
- Jo usalover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wat een geweldige reis hebben jullie in t vooruitzicht ! Kijk eens op http://www.lostcampersusa.com , deze zijn zonder reclame en stickers ed, ook wel prettig.
Vriendin van me heeft er een gehuurd een paar jaar geleden en het beviel super!
Ze zitten alleen in LA, SF en sinds kort in Salt Lake City.
Ik zou ook graag zo willen reizen, maar mijn vriendin wil graag toilet en douche in camper. Tja...
Vriendin van me heeft er een gehuurd een paar jaar geleden en het beviel super!
Ze zitten alleen in LA, SF en sinds kort in Salt Lake City.
Ik zou ook graag zo willen reizen, maar mijn vriendin wil graag toilet en douche in camper. Tja...
1991 au-pair Chicago
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
bedankt Marianne!
LA ligt idd vast ! is onze aankomst en vertrekplaats.
LA ligt idd vast ! is onze aankomst en vertrekplaats.
Laatst gewijzigd door Aricon op 11 sep 2014, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig volledige berichten te quoten. Dit maakt het topic slecht leesbaar.
Reden: Het is niet nodig volledige berichten te quoten. Dit maakt het topic slecht leesbaar.
lostcampers.com lijkt mij de goedkoopste idd...
zijn er nog mensen met ervaring hiermee ?? of nog andere verhuurfirma's ?
zijn er nog mensen met ervaring hiermee ?? of nog andere verhuurfirma's ?
- Meggy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Gave reis! Je hebt ook nog Jucy Rentals: http://www.jucyrentals.com/. Geen ervaring mee, maar vind het er wel leuk uitzien
Alhoewel ze wel aan de kleine kant zijn volgens mij, vooral qua slaapruimte...

2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW
TheStates.nl
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW
TheStates.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 6315 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-