Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visum afwijzing/stilzetting?
-
Hidde182
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Visum afwijzing/stilzetting?
Beste Luitjes,
Ik had even een vraagje. Vandaag had ik een afspraak bij het consulaat te Amsterdam voor mijn B2 toeristen visum, ik kan geen ESTA aanvragen omdat ik gearresteerd ben geweest. Ik ben nog nooit veroordeeld door een rechter of een schikking gehad oid. Toen ik bij de balie kwam zei die meneer doodleuk alles klopt, alleen we kunnen je nu geen visum geven totdat je een aantal formulier naar ons toe stuurt omtrent je arrestatie.
Op de brief die ik mee heb gekregen staat:
Dear Applicant:
We are unable to conclude processing your nonimmigrant visa (NIV) appplication at this time. The visa application has been refused and further action in your case has been suspended under 221 (g) of the US Immigration and Nationality ACT for the followring reason:
Toen heeft die meneer other aangekruisd: Waarop staat police + court documents. Ik heb een aanvraag ingediend bij JUSTID (Justitiele informatie en documentatie) die hebben mij opgebeld en verteld dat ik niet bij hun bekend was dus geen informatie over me. Politie geeft ook niets zinnigs aan, wat moet ik nu doen?
Welke informatie moet ik precies aanleveren?
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Groet,
Hidde
Ik had even een vraagje. Vandaag had ik een afspraak bij het consulaat te Amsterdam voor mijn B2 toeristen visum, ik kan geen ESTA aanvragen omdat ik gearresteerd ben geweest. Ik ben nog nooit veroordeeld door een rechter of een schikking gehad oid. Toen ik bij de balie kwam zei die meneer doodleuk alles klopt, alleen we kunnen je nu geen visum geven totdat je een aantal formulier naar ons toe stuurt omtrent je arrestatie.
Op de brief die ik mee heb gekregen staat:
Dear Applicant:
We are unable to conclude processing your nonimmigrant visa (NIV) appplication at this time. The visa application has been refused and further action in your case has been suspended under 221 (g) of the US Immigration and Nationality ACT for the followring reason:
Toen heeft die meneer other aangekruisd: Waarop staat police + court documents. Ik heb een aanvraag ingediend bij JUSTID (Justitiele informatie en documentatie) die hebben mij opgebeld en verteld dat ik niet bij hun bekend was dus geen informatie over me. Politie geeft ook niets zinnigs aan, wat moet ik nu doen?
Welke informatie moet ik precies aanleveren?
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Groet,
Hidde
-
Simon_Says
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Visum afwijzing/stilzetting?
Als je gearresteerd geweest bent, moet een agent daar verslag van opgemaakt hebben. Dus moet je allicht naar het kantoor waar die arrestatie gelogd werd.
Mogelijk kan de korpschef (of hoe men zo iemand ook noemt) een brief schrijven dat je werd aangehouden / gearresteerd in het kader van XYZ, maar geen verdere vervolging werd gedaan omwille van ABC...
Mogelijk kan de korpschef (of hoe men zo iemand ook noemt) een brief schrijven dat je werd aangehouden / gearresteerd in het kader van XYZ, maar geen verdere vervolging werd gedaan omwille van ABC...
CR-1 Visum in aanvraag
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik denk dat je jezelf v.w.b. een bezoek aan Amerika in een onmogelijke positie hebt gebracht. Waarom dacht je een visum nodig te hebben? Je benoemt niet waarom je bent aangehouden ook niet wanneer dat was. Bij overtreding van een strafbaar feit kan iedereen worden aangehouden, hetgeen nog niet zegt dat de zaak voor een rechter wordt gebracht.
Sorry, maar niet zo slim om zonder uitspraak of schikking dit traject (visumaanvraag) zo aan te lopen. Ik snap het dus niet zo.....
Sorry, maar niet zo slim om zonder uitspraak of schikking dit traject (visumaanvraag) zo aan te lopen. Ik snap het dus niet zo.....
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je had volgens mij gewoon op Esta kunnen gaan. Kun je het traject nog stoppen? Dan kun je alsnog een esta aanvragen en daarop reizen.
In het andere topic vraag je een zelfde soort vraag ook al, maar dan voor een vriend van je. Beetje apart.....
In het andere topic vraag je een zelfde soort vraag ook al, maar dan voor een vriend van je. Beetje apart.....
-
Hidde182
- Amerika-ontdekker
Ik snap niet zo goed wat jullie bedoelen?
Indien je een ESTA wilt aanvragen mag je nooit gearesteerd zijn geweest. Ik ben ooit eens gearesteerd geweest voor een poging tot inbraak. De zaak is later geseponeerd, dus niet voor de rechter gebracht of tot een schikking gekomen, dus wat dat betreft bestaan er geen 'court documents' in mijn zaak. Dus wat bedoelen jullie precies? met dat ik had kunnen reizen of dat ik mij zelf in een onmogelijke positie heb gebracht?
Indien je een ESTA wilt aanvragen mag je nooit gearesteerd zijn geweest. Ik ben ooit eens gearesteerd geweest voor een poging tot inbraak. De zaak is later geseponeerd, dus niet voor de rechter gebracht of tot een schikking gekomen, dus wat dat betreft bestaan er geen 'court documents' in mijn zaak. Dus wat bedoelen jullie precies? met dat ik had kunnen reizen of dat ik mij zelf in een onmogelijke positie heb gebracht?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je moet de tekst van de bewuste vraag op de esta-application goed lezen.
) dan heb ik het niet gedaan. Punt. Daar komt nog eens bij dat Nederland dit soort gegevens (strafblad) niet deelt met andere overheden. De VS zal dus nooit te weten komen of jij al dan niet een strafblad hebt. Daarnaast moral turpitude, moreel schandelijke daad..... Tja, wie bepaald wat moreel schandelijk is?
Sorry hoor, maar deze tekst in de esta-aanvraag is ronduit belachelijk. Als ze daadwerkelijk en helder bepaalde criminelen uit hadden willen sluiten voor toegang tot de VS op esta hadden ze de tekst helder moeten formuleren. 'Have you ever been convicted of murder, drug trafficking, or any other violation for which the aggregate sentence to confinement was five years or more;'
Er staat arrested or convicted. De vraag is hoe je dat moet interpreteren. Gearresteerd of verdeeld? Welke van de twee? In Nederland ben je in ieder geval onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ze kunnen mij morgen arresteren op verdenking vh hacken van systemen van een bank met als doel geld te stelen van accounthouders, maar als ze niet kunnen bewijzen dat ik het ook echt gedaan heb (ik kan lekker photoshoppen, maar hackenconvicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?
Sorry hoor, maar deze tekst in de esta-aanvraag is ronduit belachelijk. Als ze daadwerkelijk en helder bepaalde criminelen uit hadden willen sluiten voor toegang tot de VS op esta hadden ze de tekst helder moeten formuleren. 'Have you ever been convicted of murder, drug trafficking, or any other violation for which the aggregate sentence to confinement was five years or more;'
-
Hidde182
- Amerika-ontdekker
Kan iemand me hier mee helpen is echt belangrijk!!
Voor wat ben je gearresteerd? Was dat voor één overtreding/misdrijf of voor meerdere? Je moet dus gearresteerd zijn geweest voor meer dan één overtreding/misdrijf waar gezamenlijk minimaal 5 jaar gevangenis op staat.or been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hij schrijft een aantal posts geleden dat hij is gearresteerd voir poging tot inbraak.....
Ja, en in zijn andere topic gaat het ineens over twee arrestaties....
Het gaat er gewoon om dat TS duidelijk moet zijn. Weet overigens niet uit mijn hoofd wat er op inbraak staat, maar dat kan nooit zoveel zijn. Komt nog eens bij dat als het om poging tot gaat de maximum straf met 1/3e verminderd wordt dus volgens mij maakt TS zich druk om niets.
Het gaat er gewoon om dat TS duidelijk moet zijn. Weet overigens niet uit mijn hoofd wat er op inbraak staat, maar dat kan nooit zoveel zijn. Komt nog eens bij dat als het om poging tot gaat de maximum straf met 1/3e verminderd wordt dus volgens mij maakt TS zich druk om niets.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Precies en heeft nu slapende honden wakker gemaakt met zijn visumaanvraag, mogelijk dus voor niets.
Je blijft ook ontzettend vaag Hidde en dan is het voor dit forum lastig om je te helpen. Je had in dit geval (twijfel) eerst zelf moeten/kunnen checken of je een justitiële aantekening hebt. Dit gaat niet meer goed komen, de VS kan je voorlopig wel vergeten. Ik zou niet weten wie jou in dit geval zou kunnen vrijpleiten. JUSTID heeft niets van de Politie voorziet niet in dit soort verklaringen.
Je blijft ook ontzettend vaag Hidde en dan is het voor dit forum lastig om je te helpen. Je had in dit geval (twijfel) eerst zelf moeten/kunnen checken of je een justitiële aantekening hebt. Dit gaat niet meer goed komen, de VS kan je voorlopig wel vergeten. Ik zou niet weten wie jou in dit geval zou kunnen vrijpleiten. JUSTID heeft niets van de Politie voorziet niet in dit soort verklaringen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
je hebt nu eigenlijk 3 topics geopend in de afgelopen maanden die eigenlijk min of meer over hetzelfde gaan, is daar echt verder niets uit te halen wat misschien voor jouw zaak zal pleiten?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 23604 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 2 Reacties