Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Johan VL: oktober 14 dagen via Fox

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Johan VL: oktober 14 dagen via Fox

Bericht door ingrid14 »

Helemaal eens met de bovenstaande opmerkingen. Baseer je op de uitgebreide uitwerking van Marianne. Dan haal je het meeste uit je reis.

Als je Alcatraz wilt bezoeken, zou je best vooraf tickets reserveren.
http://www.alcatrazcruises.com/
(zij zijn de enige officiële partner van de NPS)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Johan VL »

Nogmaals iedereen dank voor de reacties en tips. Uiteraard ga ik hier wat mee doen, ben jullie er zeer dankbaar voor.

Ik was gister tijdens het typen van mijn reactie ook steeds aan het kijken op de kaart, ben er wel 3 uur mee bezig geweest. In de tussentijd kwam de reactie van Marianne, dus het was niet de bedoeling om stug mijn plan aan te houden zoals het nu misschien lijkt :-(. Heb het puur uitgewerkt aan de hand van de info die ik van Fox had. En dan kom je er al heel snel achter dat je tijd te kort hebt. Dat de planning van hun niet haalbaar is.

Het is de 1e keer dat we dus naar Amerika gaan. En weet niet exact wat ik ervan moet verwachten. Je hebt het idee van de films die je ziet: dorpjes met zo'n sheriff die niet helemaal deugd, mannen met pick-ups in kroegjes. Grote steden waar bendes zitten en je goed op moet letten. Sheriffs die je meteen aanhouden als je een keer te hard rijd. Waarschijnlijk behoorlijk cliché. In Nederland staat ook niet in elk dorp een molen en loopt ook niet iedereen op klompen. Mocht het goed bevallen, dan gaan we nog eens terug, dan ook langer, en dan wel met de motor denk ik. De goedkoopste optie is om dan je motor te laten verschepen naar Amerika. Daar huren is gewoon absurd door. Dan kun je de route helemaal zelf maken en de hotelletjes ook zelf boeken. Heb de eerste keer voor de gemakkelijke optie gekozen, het Fox laten organiseren. Maar denk zelfs in 2 maanden heb je nog niet alles gezien. Zelfs niet het zuid-westen in 2 maanden. Kijk naar Europa. Ga je naar Frankrijk, kom je in 2 maanden ook te kort wil je het hele land verkennen. Denk ik simpel, zou je gewoon een jaar rond moeten kunnen trekken. Realiteit zal anders zijn, volgens mij mag je niet eens een jaar als toerist rondtrekken in Amerika, en een jaar "vakantie" kost natuurlijk ook veel centen. Maar 2 weken of 2 maanden is te krap.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ook al pak je maar een gebied als het zuid westen, de afstand Lille - Perpignan is ongeveer dezelfde als Los Angeles - Monument Valley.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Johan VL schreef: Ik was gister tijdens het typen van mijn reactie ook steeds aan het kijken op de kaart, ben er wel 3 uur mee bezig geweest. In de tussentijd kwam de reactie van Marianne, dus het was niet de bedoeling om stug mijn plan aan te houden zoals het nu misschien lijkt :-(.
Dat begreep ik, mijn opmerking sloeg op de wikitravel-link die je plaatste. Een weinigzeggend plaatje, terwijl je al de nodige nuttige links had gekregen. Lees alles nog eens rustig door, het zal steeds meer gaan leven.
En voor een goed beeld van zo'n reis kun je eens wat reisverslagen lezen.

Marianne
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Doe ik Marianne, en geweldig, die linkjes die je erin zet. Ga er zeker m'n profijt uit halen. Ga nu verder kijken naar de laatste dagen, dat ik voor mezelf een idee heb. Daarna alles op papier zetten, met de linkjes erbij verwerken tot 1 plan, en dat zal het dan een beetje moeten gaan worden. Kaarten van Amerika net op de TomTom gedownload. Nog 4 weken, dan is het zover. Maar doordeweeks amper tijd vanwege werken. Die 4 weken zijn voorbij voor je het weet.

Weet niet of ik na de vakantie nog ergens foto's moet plaatsen, of dat men op het forum zegt: zet dat maar liever op je Facebookpagina dan hier. Heb wel topic gezien met mooie foto's van Amerika. Ik hou wel van fotograferen, maar heb er nooit een cursus ofzo voor gedaan.

Verder kan ik op dit moment nog niemand helpen met hun vragen, omdat het voor mij nog allemaal nieuw is. Maar nogmaals, vind het ontzettend tof dat er zo leuk en met tips gereageerd wordt. Volgens mij komen er best veel mensen met hun vakantie hier op dit forum, en kan me voorstellen dat je daar na weken of maanden geen zin meer in hebt om er steeds opnieuw op te reageren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Foto's worden altijd gewaardeerd, net als een verslag/terugkoppeling. Maar zo ver is het nog niet. :wink:
Wat vind je van de suggestie om Visalia te vervangen door Bishop?

En net als vakanties in Amerika is dit forum voor sommige mensen ook verslavend. :oops:

Marianne
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Dat met Bishop is zeker het overwegen waard Marianne. Denk dat we dat maar gaan doen zo :-)
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Van een investering in een overnachting in Bishop ga je zeker geen spijt hebben.
Zo creëer je heel wat extra tijd en minder mijlen te rijden.

Ik begrijp dat niet iedereen zelf alles wilt boeken en dan naar een reisbureau stapt. Maar wat ik niet begrijp is dat die dan routes zoals die van jou voorstellen.
Het minste wat je zou kunnen verwachten is dat ze je een route voorstellen die haalbaar is in ruil voor het geld dat ze ervoor vragen. :evil:

Als je na deze trip nogmaals de plas over wilt, gewoon alles zelf regelen.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Weet ook niet hoe ze dat doen Ingrid. Voor Modesto - Visalia staat op 395 kilometer. En waar kwamen we hier op uit? Iets van 800 kilometer? Dat scheelt nogal. Weet ook niet of er daadwerkelijk ooit iemand van Fox de route zelf heeft gereden en in de hotels heeft overnacht. Aan de ene kant zou ik dat wel doen als ik een reisbureau had. Aan de andere kant: de reis wordt aangeboden voor 1.117 euro per persoon. In die 1.117 euro zit de heen- en terugvlucht, en de hotelovernachtingen (en 1x charter van vliegveld naar hotel). Luchthavenbelasting is 83 euro. Brandstof/veiligheidstoeslag is 294 euro. Blijft er dus 740 euro over voor retourticket, hotels, en winst voor Fox. Ik denk zelf dat ze het dan te goedkoop aanbieden. Kijk ik zelf naar retourticket Schiphol-Los Angeles, ben ik al zeker 740 euro kwijt (al dan niet die 2 toeslagen erbij geteld). Da's een beetje de trend, alles moet goedkoop. Autohuur ook bij Sunny. 373 euro voor 11 dagen. Kilometesvrij, eigenrisico afgekocht. Dan vraag je je af hoe kun je daar nog iets op verdienen. Aan de andere kant, waarom zou je er als consument geen gebruik van maken? Het is niet dat ik persee voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar om het geld over de balk te gooien ook weer niet. Beetje zoals je schrijft, eerste keer gewoon zo lekker georganiseerd door Fox, komt er een 2e keer, dan alles zelf regelen. Gaat makkelijk. Tickets keuze genoeg, hotels doe ik altijd via booking.com. Waarschijnlijk ben je dan per saldo wel duurder uit, maar heb je het programma wel zelf kunnen maken.

Afstanden volgens Fox:
dag 3 San Francisco - Modesto circa 430 kilometer
dag 4 Modesto - Visalia circa 395 kilometer
dag 5 Visalia - Las Vegas circa 630 kilometer
dag 7 Las Vegas - Bryce Canyon circa 395 kilometer
dag 8 Bryce Canyon - Monument Valley circa 545 kilometer
dag 9 Monument Valley - Grand Canyon circa 300 kilometer
dag 10 Grand Canyon - Laughlin circa 455 kilometer
dag 11 Laughlin - Los Angeles circa 475 kilometer
Houdt u er rekening mee dat u in de meeste landen langer over een kilometer rijdt dan in Nederland.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb de 18e een bericht naar Fox gestuurd met de vraag of ze me uit konden leggen hoe je zowel Yosemite als Sequoia kunt bezoeken op weg van Modesto naar Visalia.
Tot nu toe heb ik nog geen reactie gehad - er wordt waarschijnlijk heel hard nagedacht. :wink:
Ben wel benieuwd hoe hun "gepersonaliseerde route- en reisgids" er uitziet.

Marianne
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Heel erg vroeg weg denk ik :-) Ik zag een reisverslag van de Fox groepsreizen en daar namen ze ongeveer 2.5 uur de tijd in Yosemite. Als je dan in Sequoia alleen hier en daar een paar foto stops doet van een bijzondere sequoia en laat in je hotel aankomt dan lukt het wel op 1 dag. Heb je wel een extreem lange dag gehad zonder 1 van beide parken echt goed te beleven.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Nog geen reisgids binnen. Maar inderdaad, de planning is eigenlijk niet haalbaar hè.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Hier een kleine reisgids :wink:

1 naar SF

2 SF
  • bezoek aan de stad: Fishermans Wharf, Alamo Square, Golden Gate Bridge, Chinatown, Alcatraz (dit zou je best wel vooraf reserveren)
3 SF - Modesto
  • op tijd weg uit SF
    eerst naar Yosemite Valley en dan naar Modesto
    voorbeeld route https://goo.gl/maps/kD4i4 - maar dit is meer dan 6 u effectief rijden
4 Modesto - Visalia
  • weer op tijd vertrekken
    van Modesto naar Sequoia NP
    bezoek aan Grant Grove en Giant Forest
    naar Visalia
    voorbeeld route https://goo.gl/maps/g445A - rijtijd is een kleine 5 u
5 Visalia - Las Vegas
  • gezien jullie een volle dag LV hebben op dag 6 zou ik op deze dag Death Valley meenemen, wordt een lange dag en je gaat laat in LV zijn
    voorbeeld route https://goo.gl/maps/nzBeo - rijtijd is meer dan 7u
6 Las Vegas

7 Las Vegas - Bryce
  • op deze dag zou ik via Zion rijden
    vroeg vertrekken uit LV
    bij Zion parkeren bij visitor center en met de shuttle bus het park in (heen en terug duurt 1,5 u)
    enkele korte wandelingen: vb Wheeping Rock, Emerald Pool
    park verlaten richting Mt Carmel
    net na de tunnel Overlook Trail
    verder rijden naar Bryce
    voorbeeld route https://goo.gl/maps/8JgLa - rijtijd is 4u30
8 Bryce - Mexican Hat
  • ik zou via de kortste route naar Mexican Hat rijden (via Page)
    weer vroeg vertrekken
    misschien nog een kort bezoek aan Bryce (als je hier op de vorige dag geen tijd voor had)
    in Page een bezoek aan Antelope Canyon + eventueel Horseshoe Bend
    verder rijden via Monument Valley (bezoek op dag 9) naar Mexican Hat voor overnachting
    voorbeeld route https://goo.gl/maps/j39hA - rijtijd is 5u
9 Mexican Hat - Flagstaff
  • bezoek aan Goosenecks bij Mexican Hat
    een bezoek hier (als je de valley drive wilt doen) duurt ongeveer 2-3 u
    naar Flagstaff voor overnachting
    voorbeeld route https://goo.gl/maps/zSLBR - rijtijd kleine 4u
10 Flagstaff - Laughlin
  • op deze dag zou ik Grand Canyon bezoeken
    eventueel na Grand Canyon een stop in Seligman voor het Route 66 gevoel
    (eens je op de interstate zit kan het geen kwaad als het al donker is, als je een GPS meeneemt is het zeker goed te doen)
    voorbeeld route https://goo.gl/maps/3BDSL - rijtijd kleine 5 u
11 Laughlin - Los Angeles
12 Los Angeles
13 Los Angeles - Ams
14 Ams

Je ziet er is geen tijd voor de kustroute en Monterey.
Verder is er bijzonder weinig tijd voor Yosemite, Sequoia, Death Valley, Zion, Bryce.

Als je zelf een overnachting zou regelen in Mammoth Lakes (een hotel dat je tot 24 u voor aankomst kan annuleren) (dus ipv de nacht Visalia) zou je meer tijd hebben om te genieten.
Je slaat dan wel Sequoia over.
Check op dag 2 of zo wel al eens als de Tioga Pass open is (stel er valt vroeg een pak sneeuw, dan zou het kunnen dat de weg 1 of meerdere dagen gesloten is)
Zou de Tioga Pass dicht zijn, dan rijd je toch via Visalia.

3 SF - Modesto
  • rustig je auto ophalen
    nog wat bezoeken in SF (of bv de USS Hornet - vliegdekschip)
    naar Modesto
    voorbeeld route https://goo.gl/maps/SGJX2 - rijtijd 1,5 u
4 Modesto - Mammoth Lakes
  • vroeg vertrekken naar Yosemite Valley
    bezoek aan de vallei
    via de Tioga Pass naar Lee Vining
    korte stop bij Mono Lake
    naar Mammoth Lakes voor overnachting
    voorbeeld route https://goo.gl/maps/l3pCx - rijtijd kleine 5 u
5 Mammoth Lakes - Las Vegas
  • eventueel kort bezoek aan Alabama Hills bij Lone Pine
    bezoek aan Death Valley
    naar LV (maakt niet uit als je laat aankomt, jullie hebben er op dag 6 een volle dag)
    voorbeeld route https://goo.gl/maps/tG2AW - rijtijd kleine 6 u
Groetjes,

Ingrid
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Dank voor de planning Ingrid! :-). Ga er zeker gebruik van maken :-)
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

De reisbescheiden van Fox zijn gister binnen gekomen. Het aftellen is begonnen, nog 10 dagen, dan gaan we. Ik ben pas zaterdag thuis, maar heb tegen het thuisfront gezegd dat ze de post van Fox gewoon open kunnen maken en vast eens kijken wat er in zit.

Bijkomend heb ik nog een super PB van Cees gehad. De informatie van Fox kan eigenlijk niet beter zijn dan wat er in de PB van Cees stond. Ga zeker van die informatie gebruik maken.

Het zal wel net zo vroeg donker in San Francisco - Las Vegas zijn als in NL denk ik, dus de dagen beginnen kort te worden. Benieuwd wat we er uit gaan halen en eigenlijk nog benieuwder of het daarna voor herhaling vatbaar is, om er nog eens terug te gaan. Ik kan het wat dat betreft geen plaats geven, want het is geen zon-vakantie à la Gran Canaria of Turkije, het is ook geen actieve vakantie, want we gaan niet bungee jumpen of parachute springen, het is ook geen cultuur vakantie.

Ik zal in ieder geval voldoende foto's maken en probeer een mooi verslag hier te plaatsen als we terug zijn. M'n vrouw brengt ons naar Schiphol, vliegtuig vertrekt 11:15 en dan in het weekend met de trein zal hem niet worden. Terug gaan we wel met de trein. Bij Kruidvat kun je 2 dagkaarten kopen, zijn alleen in het weekend geldig, dacht dat kost iets van 14 euro per persoon. Daar kun je zelf niet voor op- en neer rijden (als je in het zuiden woont).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt voldoende input om er iets van te maken lijkt me. Hou ter plekke de Tioga Pass in de gaten als je die wilt nemen.

Ik kreeg vandaag een reactie van Fox op mijn vraag hoe Yosemite en Sequoia NP te doen op weg van Modesto naar Visalia:
De bezoeken worden op de dag gedaan dat u in het programma van de ene plaats naar de andere rijdt. Dit betekent dat u de hoogtepunten van een park zult zien maar daar verder geen uitgebreide wandelingen kunt maken of een bezoek kunt brengen aan de hoger gelegen delen van Yosemite.

De afstanden in de Verenigde Staten zijn zeer groot waardoor u soms op de plaats van bestemming minder tijd heeft om rond te kijken dan u eigenlijk zou willen.
Zelfs die hoogtepunten worden al een probleem lijkt me.

Marianne
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Beste forumleden, morgenochtend gaan we dan vliegen. Denk we zijn er klaar voor en hebben dankbaar gebruik gemaakt van alle informatie op dit forum en alle tips.

Als we terug komen zal ik m'n ervaringen hier delen, over de veiligheid in San Francisco, over vliegen met United, en over de vakantie zelf natuurlijk.
Beaver
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Beaver »

Veel plezier tijdens je vakantie, we zien je ervaringen graag tegemoet.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Hele fijne vakantie gewenst!!! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen....
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Veel plezier. En maak je over die veiligheid niet te veel zorgen. Over het algemeen valt het allemaal best mee. Gewoon gaan genieten, want het is een prachtig land. En als je ergens geen tijd voor hebt gehad kun je ook maar zo denken, wat niet weet wat niet deert.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer