Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JP85: een maand in Zuid-West Amerika - maart/april 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JP85
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis JP85: een maand in Zuid-West Amerika - maart/april 2015

Bericht door JP85 »

Goeiemiddag!

tijdens onze (korte) reis rond de wereld volgend jaar komen wij op 21/03/15 aan in LA.
Van hieruit vertrekken we dan op 28/04/15 naar NY voor een dag of 5 om daarna terug naar huis te keren.
Nu wou ik jullie mening eens horen wat er allemaal zeker de moeite was en de must-sees zijn tijdens onze trip in en rond het Zuid-Westen.

Wij zijn van plan om een campervan te huren om ons te verplaatsen zodat we van niet zoveel factoren afhankelijk zijn. Onderweg slapen we dan in de campervan en als dat eens wat tegensteekt, springen we vlug een motel ofzo binnen.

ik had reeds gedacht aan volgende route:

Na eerst enkele dagen in LA te vertoeven dacht ik om rond 25/03 de campervan te gaan ophalen.
En daarna rond te rijden naar volgende doelen:
LA
San Diego
Palm Springs
Joshua NP
Grand Canyon
Monument Valley
Antelope Canyon
Bryce Canyon
Moab
Vernal
Grand Teton NP
Yellowstone NP
Salt Lake City
Zion NP
LAS VEGAS
Death Valley NP
Sequoia NP / Mammothlakes ?
Yosemite NP
SAN FRANCISCO
San José
zijn hier nog leuke tussenstops, terug richting LA ?

Zijn dit allemaal haalbare stops ? ik weet dat we niet te veel richting het Noorden mogen gaan wegens de winter in Yellowstone bv ..
Zijn er nog andere leuke(re) stops ? NP's ?

ik hoor het graag van jullie !

Alvast bedankt voor respons !!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: een maand in Zuid-West Amerika - maart/april 2015

Bericht door Martin & Marianne »

in april kun je nog erg weinig doen in Yellowstone; alleen het noordelijke deel is open. Zie hiervoor http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hours.htm.
Ik zou Yellowstone (en ook Grand teton en SLC) vergeten, je kunt je tijd ook heel goed gebruiken in het zuidwesten. Aan de andere kant is het wel heel bijzonder om in die periode naar het park te gaan, maar om dan ook de delen te bezoeken die niet met de auto te bereiken zijn ben je veel tijd en geld kwijt.
Kijk eens goed wat je precies wilt doen, wat voor soort vakantie je wilt houden. Hoe ondernemend ben je? Wil je alleen de nationale parken bezoeken of ook de wat minder bekende bezienswaardigheden? Heb je al op http://www.ontdek-amerika.nl gekeken voor de parken en bezienswaardigheden per staat? Bij Page bijvoorbeeld is veel meer te zien dan alleen Antelope Canyon.
Lees eens de verslagen van Kalaman, die heeft in dezelfde periode van het jaar reizen gemaakt in het zuidwesten.
Een stop in Mammoth Lakes heeft niet veel zin in april; de Tioga Pass zal gesloten zijn, dus je moet onderlangs, zeker als Sequoia op je planning staat. Het kan zijn dat je in Sequoia en Yosemite sneeuwkettingen nodig hebt, zie bijvoorbeeld hier.
Voor de kust kun je eens het artikel op de AA-site bekijken.
Tussen Bryce en Moab zou ik een stop maken in Capitol Reef.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: een maand in Zuid-West Amerika - maart/april 2015

Bericht door ingrid14 »

Ik zou de campervan al gelijk bij aankomst ophalen.
LA is geen stad om zonder eigen wielen te bezoeken.

Zoals Marianne ook al aangaf, is het nog vroeg voor Yellowstone.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis JP85: een maand in Zuid-West Amerika - maart/april 2015

Bericht door Yeehaw »

Ik denk dat je eerste moet overnachten voordat je een RV of CV meekrijgt. Maar een auto zou wel handig zijn voor LA. Met het openbaar vervoer kan je niet zo veel daar. Veel comfort heb je niet in een CV ook wel een "glorified bed on wheels" genoemd.
JP85
Amerika-ontdekker

Bericht door JP85 »

misschien dan idd gelijk de campervan gaan huren .. toch lijkt mij dit de goedkoopste oplossing om onze trip te ondernemen ..
JP85
Amerika-ontdekker

Bericht door JP85 »

ik heb het eerste deel (voorzichtig) al eens proberen uit te werken ... alhoewel ik niet goed weet hoeveel dagen ik moet voorzien per NP ..

21/3 - LA
22/3 - LA
23/3 - LA -> Palm Springs (Joshua NP)
(hier heb ik San Diego eruit gelaten .. of is dit toch een must ? )
24/3 - Palm Springs -> Grand Canyon (via Kingsman-Flagstaff)
25/3 - Grand Canyon
26/3 - Page (Antelope Canyon - Horseshoebend - Lake Powel)
27/3 - Monument Valley
28/3 - Monument Valley
29/3 - naar Moab (Canyonlands)
30/3 - Canyonlands
(geen Grand Teton NP - Yellowstone NP .. met spijt in het hart .. maar wss niet haalbaar?)
31/3 - naar Bryce
1/04 - Bryce
2/04 - Zion
3/04 - Zion
4/04 - Vegas
5/04 - Vegas
6/04 - Death Valley

Dan resten er ons nog 20 dagen (met evt Sequoia NP - glimp van Yosemite(afhankelijk van wat er bereikbaar is) - San Francisco - San José) tot rond 28/04 (dag van de vlucht) om nog tot in San Francisco (enigste weg is wss via Bakersfield doordat de Tiago Pass gesloten is ? ) te gaan en terug naar LA via de kust ...

lijkt dit tot nu toe al haalbaar ?

thx!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

JP85 schreef: (hier heb ik San Diego eruit gelaten .. of is dit toch een must ? )
24/3 - Palm Springs -> Grand Canyon (via Kingsman-Flagstaff)
Je komt op weg naar de GC niet door Flagstaff. San Diego is een plezierige stad en de temperatuur zal daar angenaam zijn. Bij voldoende tijd zou ik het opnemen in je route. Kan eventueel ook aan het eind, als je dan tijd over hebt.
JP85 schreef: 25/3 - Grand Canyon
26/3 - Page (Antelope Canyon - Horseshoebend - Lake Powel)
27/3 - Monument Valley
28/3 - Monument Valley
29/3 - naar Moab (Canyonlands)
Schrijf het eens in de van/naar vorm op. Wanneer rij je van Page naar MV? Voor MV is 1 overnachting voldoende, bij Page kun je veel meer tijd doorbrengen, maar dan is een SUV handiger dan een campervan.

Tussen Moab eb Bryce zou ik nog een stop in Capitol reef doen.
Schrijf ook de rest uit, dan kun je zien hoevel ruimte je nog hebt.
JP85 schreef:misschien dan idd gelijk de campervan gaan huren .. toch lijkt mij dit de goedkoopste oplossing om onze trip te ondernemen ..
Ik denk dat auto met tent goedkoper is, en je bent dan ook wat flexibeler want je kunt nog eens een dirt road rijden.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zowel met een RV als met een auto is het verboden off road te gaan maar daat houdt natuurlijk niet iedereen zich aan ;-)
JP85
Amerika-ontdekker

Bericht door JP85 »

na de aanpassing:

21/3 - LA
22/3 - LA
23/3 - LA -> San Diego
24/3 - San Diego
25/3 - San Diego -> Palm Springs (Joshua NP)
26/3 - Palm Springs -> Grand Canyon (via Kingsman)
25/3 - Grand Canyon
26/3 - Grand Canyon -> Page
27/3 - Page (Antelope Canyon - Horseshoebend - Lake Powel)
27/3 - Page -> Monument Valley
28/3 - Monument Valley
29/3 - Monument - Valley -> Moab (Canyonlands)
30/3 - Canyonlands
(geen Grand Teton NP - Yellowstone NP .. met spijt in het hart .. maar wss niet haalbaar?)
31/3 - Canyonlands -> Bryce
1/04 - Bryce
2/04 - Bryce -> Zion
3/04 - Zion
4/04 - Zion -> Vegas
5/04 - Vegas
6/04 - Vegas -> Death Valley
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

San Diego is echt een fijne stad. Je zou er nog een dag bij kunnen doen. (afhankelijk wat je er allemaal wilt doen)

Tussen Palm Springs en GC zou je een stop kunnen doen in Kingman zelf.
Dus Palm Springs - Joshua Tree - Oatman (route 66) - Kingman en volgende dag Kingman - route 66 via Hackberry naar Seligman - Williams - Grand Canyon

Voor Monument Valley volstaat 1 overnachting.

In Moab zou ik een nacht langer blijven. Je hebt er ook Arches NP.

Moab-Bryce is een langere rit EN er is veel te zien onderweg.
Zoals Marianne ook al schreef, zou je een tussenstop in Torrey/Capitol Reef kunnen toevoegen.

Voor Bryce zelf volstaat 1 overnachting.

Ik zou zeker Sequoia en Yosemite in de route laten. Misschien is niet alles er bereikbaar maar je zal er toch al behoorlijk wat kunnen doen.

Tussen Yosemite en SF zou je ook nog een overnachting in Sacramento kunnen toevoegen. En van daar dan via Napa Valley en Calistoga (Petrified Forest en Old Faithful of California geiser) naar SF.
(je rijdt SF dan vanaf de noordzijde van de baai binnen) (zie meer info op mijn pagina tips voor reizen met tieners)

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
JP85
Amerika-ontdekker

Bericht door JP85 »

Bedankt allemaal voor de goeie comments en tips !!!
ik heb het van hieruit al wat meer uitgewerkt ..
moesten er nog tips zijn .. shoot !! thx!!

21/3 - LA
22/3 - LA
23/3 - LA -> San Diego
24/3 - San Diego
25/3 - San Diego -> Palm Springs -> Joshua NP -> Oatman - Kingman
26/3 - Kingman -> Grand Canyon (via Kingsman)
27/3 - Grand Canyon
28/3 - Grand Canyon -> Page
29/3 - Page (Antelope Canyon - Horseshoebend - Lake Powel)
30/3 - Page -> Monument Valley
31/3 - Monument Valley -> Moab (Canyonlands)
01/4 - Canyonlands
02/4 - Canyonlands -> Capitol Reef -> Bryce
03/4 - Bryce -> Zion
04/4 - Zion
05/4 - Zion -> Vegas
06/4 - Vegas
07/4 - Vegas -> Death Valley
08/4 - Death Valley
09/4 - Death Valley -> Sequoia NP (zullen onderdoor moeten via Lake Isabella - Bakersfield veronderstel ik ?)
10/4 - Sequoia -> Yosemite NP
11/4 - Yosemite NP
12/4 - Yosemite NP -> Sacramento
13/4 - Sacramento -> Napa Valley -> San Francisco
14/4 - San Francisco
15/4 - San Francisco
16/4 - San Francisco -> via de kust terug naar LA .. nog dag of 8 in te plannen ...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik mis Arches. Een extra dag bij Moab zou mooi zijn.
Sequoia NP heeft geen zin zo, dat is alleen maar extra reistijd, ik zou dat overslaan. Heb je de reistijden al eens in googlemaps bekeken?
Joshua Tree lijkt me heel mooi in die periode maar je hebt er niet veel tijd voor. Waarom niet iets eerdere stoppen, overnacht in het park, met 2 nachten GC hoef je niet helemaal tot aan Kingman te rijden.
Het is jammer om helemaal van Moab naar Bryce te rijden, neem een stop in Capitol Reef.
Ik zou Sacramento alleen doen als je voldoende tijd hebt. Je hebt nog ruimte, voor de kust hoef je niet zo veel tijd uit te trekken. Gebruik die dagen voor Moab, Capitol Reef,

21-mrt naar - LA
22-mrt LA
23-mrt LA - San Diego
24-mrt San Diego
25-mrt San Diego
26-mrt San Diego - Joshua Tree
27-mrt Joshua Tree - Grand Canyon
28-mrt Grand Canyon
29-mrt Grand Canyon - Page
30-mrt Page
31-mrt Page - Monument Valley
1-apr Monument Valley - Moab
2-apr Moab
3-apr Moab
4-apr Moab - Capitol Reef
5-apr Capitol Reef - Bryce
6-apr Bryce - Zion
7-apr Zion
8-apr Zion - Las Vegas
9-apr Las Vegas - Death Valley
10-apr Death Valley
11-apr Death Valley - ?
12-apr ? - Yosemite
13-apr Yosemite
14-apr Yosemite - Sacramento
15-apr Sacramento - San Francisco
16-apr San Francisco
17-apr San Francisco
18-apr San Francisco - Monterey
19-apr Monterey - Pismo Beach
20-apr Pismo Beach - Santa Barbara
21-apr Santa Barbara

Het is me niet helemaal duidelijk hoeveel dagen je nog hebt; je hebt het over 28/4 naar NY vliegen, maar nu zeg je dat je na de 16e nog 8 dagen hebt. Dan zou je tot de 24e hebben?
Als je voldoende tijd hebt kun je via sequoia rijden, maar trek er dan wel twee nachten voor uit. Je kunt ook naar Yosemite rijden en daar nog extra tijd voor uittrekken, afhankelijk van het weer en de bereikbaarheid van de verschillende delen van het park.

Marianne
JP85
Amerika-ontdekker

Bericht door JP85 »

Klopt Martin & Marianne !

we vertrekken 28/4 vanuit LA naar NY maar ik denk dat we toch nog een 2-tal dagen zullen uitrusten in LA vooraleer we de vlucht nemen .. dus ik zou toch gokken om rond 25-26/4 terug te zijn .. mss dan wat eerder aanzetten vanuit LA in het begin .. ik zie het wel nog ..

bedankt alvast voor je info !
JP85
Amerika-ontdekker

Bericht door JP85 »

Hoe zou je dan van Death Valley naar Yosemite rijden?
Naar het Noorden rijden, Oostkant Yosemite doen en via Lake Tahoe naar Sacramento?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik bedoelde met de ? dat de overnachtingsplaats hier niet zo interessant is en dat je ter plekke moet bekijken waar je wilt overnachten. Ik zou via Bakersfield rijden, maar je kunt ook een noordelijke route nemen, via de CA88 of via Lake Tahoe. Je kunt in die periode niet het oosten van Yosemite bezoeken want de Tioga Road is in de winter ten oosten van Crane Flat afgesloten. Kijk eens op http://www.nps,gov/yose" onclick="window.open(this.href);return false; op de kaart van het park.

Je kunt eens met http://www.mapquest.com wat routes bekijken, je kunt daar namelijk de optie "avoid seasonally closed roads" aanvinken.

Marianne
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

Ik vind de route van Marianne er mooi uitzien. Ik zou hem zo meteen willen doen :thumbup:
Van DV naar Yosemite zou ik via het zuiden doen en dan toch eventueel een stop aan Sequoia? Wij zijn er vorig jaar ook maar één dag geweest en dit was voor ons voldoende om een indruk te krijgen en toch enkele mooie kortere wandelingen te doen.
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
JP85
Amerika-ontdekker

Bericht door JP85 »

Martin & Marianne schreef: Joshua Tree lijkt me heel mooi in die periode maar je hebt er niet veel tijd voor. Waarom niet iets eerdere stoppen, overnacht in het park, met 2 nachten GC hoef je niet helemaal tot aan Kingman te rijden.
Marianne
wat bedoel je met eerdere stoppen?
overnachten in Joshua Tree Park ?
en jij zou niet tot in Kingman rijden, iets minder ver overnachten en dan verder rijden?

Joeri
JP85
Amerika-ontdekker

Bericht door JP85 »

Martin & Marianne schreef:Ik bedoelde met de ? dat de overnachtingsplaats hier niet zo interessant is en dat je ter plekke moet bekijken waar je wilt overnachten. Ik zou via Bakersfield rijden, maar je kunt ook een noordelijke route nemen, via de CA88 of via Lake Tahoe. Je kunt in die periode niet het oosten van Yosemite bezoeken want de Tioga Road is in de winter ten oosten van Crane Flat afgesloten. Kijk eens op http://www.nps,gov/yose" onclick="window.open(this.href);return false; op de kaart van het park.

Je kunt eens met http://www.mapquest.com wat routes bekijken, je kunt daar namelijk de optie "avoid seasonally closed roads" aanvinken.

Marianne
ik veronderstel, komende van Death Valley, dat er hier 2 opties zijn:

1/ onderdoor via Bakersfield met een overnachting in of bij Sequoia NP (tot hier 620,58 km - 7u41min) en daarna Yosemite NP (702,23 km - 8u15)
2/ overlangs via Lake Tahoe (met een overnachting hier - 578,34km - 7u) en dan via CA-88 terugkeren naar Yosemite NP (847,65 km - 10u 44min)

of heb ik het mis ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

JP85 schreef: wat bedoel je met eerdere stoppen?
overnachten in Joshua Tree Park ?
en jij zou niet tot in Kingman rijden, iets minder ver overnachten en dan verder rijden?
Ja, dat had ik geschreven. :wink: Als je kampeert, waarom dan niet in het park overnachten? In jouw voorstel rij je van San Diego naar Kingman, via Joshua Tree. Ik vind Kingman dan te ver als je iets van JT wilt zien. In de zomer zou ik dat niet adviseren maar zo vroeg in het jaar lijkt het me heerlijk daar. Kijk eens in ons 2011/2012 verslag voor JT in december.

Wat de route naar Yosemite betreft: ja, je herhaalt wat ik geschreven had volgens mij. (Ik had nog een derde optie, de CA88).
Het maakt qua tijd nogal wat uit of je via Sequoia rijdt, dat is een omweg. Als je daar tijd voor hebt is het zeker de moeite waard, overnacht dan in het park.
Als je Sequoia niet gaat bezoeken dan kun je kijken hoe ver je komt.

De route bovenlangs is mooier maar langer.

Van Furnace Creek naar Yosemite Valley:
- via Bakersfield 7u45
- via CA88 9u50
- via South Lake Tahoe 10u
- via Sequoia 10u30

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Je hebt toch nog dagen over dus ik zou Sequoia gewoon in de route laten. Maar dan wel met 2 overnachtingen.
Dus DV-Sequoia - Sequoia - Sequoia-Yosemite

Je kan in het park overnachten bij bv Wuksachi Lodge of Grant Village.

Groetjes,

Ingrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer