Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NBA/NFL/NHL/MLB

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kurt1981
Amerikafan

NBA/NFL/NHL/MLB

Bericht door kurt1981 »

Wij gaan van 12 mei tot 4 juni een roadtrip maken van Phoenix naar San Francisco.
Graag hadden wij een sportwedstrijd(en) willen bezichtigen... 12 mei zijn we in Phoenix, 26 tot 29 in LA, en vanaf 1 juni in San Francisco.
Enig idee welke sporten wij zouden kunnen zien, want op sommige websites staan bv de finals nog niet op... of is het onduidelijk voor me...

Maw wanneer beginnen en eindigen de verschillende seizoenen?
Kan je tickets ter plaatse kopen of op voorhand? Welke websites zijn hiervoor aan te raden?
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: NBA/NFL/NHL/MLB

Bericht door babarage »

Baseball is dan volop bezig, en basketbal en ijshockey zitten in de eindfase van het seizoen. In de play-off fase zou het me niet verbazen als het lastig is kaartjes te krijgen en natuurlijk wordt pas laat bekend wie waar speelt. Baseball moet redelijk makkelijk zijn kaartjes te krijgen want ze spelen veel wedstrijden. Hooguit derby's en tegen heel bekende ploegen zou het wat lastiger kunnen zijn mAr dan nog.

Ik zou in principe op de site van de club beginnen met het zoeken naar kaartjes, vaak zullen ze je doorgeleiden naar ticketmaster waarmee de kaartjes kan kopen. Ook een goede site is stubhub, daar kunnen mensen met seizoenskaarten hun plek verkopen voor de dagen dat ze zelf niet gaan.

Kijk voor baseball ook eens naar de clubs in de minor leagues. Wij zijn vorig jaar naar wedstrijden geweest van een AAA en een AA team. Een uur voor de wedstrijd kocht ik online het kaartje voor de ene wedstrijd en kon met dat ding op de iphone zo het stadion in. De andere keer reden we er gewoon naar toe en kochten een kaartje aan de kassa vlak voor de wedstrijd. Zijn kleinere stadions en misschien daarom heel gezellig. De prijzen zijn ook erg leuk. Bij een major league team betaal je toch vaak tegen de 30 dollar voor een wat mindere plaats (hoog in het stadion enzo). Hier betaalde ik voor premium plaatsen (achter de dug-out) maar 10 dollar of zo. En bij één stadion kregen we dan zelfs bediening op onze plaatsen. Parkeren een paar dollar (voor de grap betaalde ik de twee dollar extra voor premium parking wat betekende dat we op 10 meter van de ingang stonden, erg geestig). Omdat de kaartjes zo makkelijk beschikbaar zijn kun je op het laatste moment besluiten om te gaan. Is het lekker weer wat is er dan fijner dan een avondje op de tribune te hangen en een lekker kabbelende wedstrijd mee te pikken en te genieten van de atmosfeer. (Baseball, ook in de major league is echt een kabbelsport, af en toe ff actie maar verder veel gekeutel, dat zie je ook aan het publiek, ti's een avondje uit, wat eten wat kletsen en wat juichen -of mopperen als je verliest-).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
kurt1981
Amerikafan

Bericht door kurt1981 »

Thanks voor de tip!

Ga ik zeker en vast eens proberen. Het stadion van de San Francisco Giants ziet er wel bangelijk uit!
Enig idee van NFL?
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

NFL is al met vakantie. Dat eindigt in februari. Stadion in San Francisco is mooi, bijzonder ook aan de baai maar als je hoog zit zit je ook echt hoog :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
kurt1981
Amerikafan

Bericht door kurt1981 »

Ok Thanks mate! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Aricon op 17 sep 2014, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.
nien1!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door nien1! »

Stadion in San Francisco is mooi, bijzonder ook aan de baai maar als je hoog zit zit je ook echt hoog :).
Je bedoelt denk ik het honkbal stadion van de San Fransisco Giants (AT&T stadion)? Inderdaad erg mooi gelegen met een mooi uitzicht over de baai! Leuk middagje uit voor ons toen met een lekker zonnetje erbij! Erg leuk om mee te maken zo'n sportwedstrijd met de hele sfeer eromheen. Een echte aanrader!

De Giants waren in 2010 kampioen van de MLB geworden, wij waren er in 2011 en toen stond er overal rondom het stadion dat ze de 'World Champion Baseball' waren. Tja... :lol:
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
SteveMaxx
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SteveMaxx »

NBA is misschien mogelijk, maar dan wel met de playoffs, vrij duur en moeilijk om aan kaartjes te komen, wel een geweldige ervaring lijkt me!
2015: NYC-LV-GC-Zion-LV-DV-LA
2016: Miami-Key West-Orlando-LA-SF-Lake Tahoe-Yosemite-Bryce-Moab-Page-MV-GC-LV-SD-LA
2017: NYC-Toronto-Chicago
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Ik ben naar de SF Giants geweest, super om een keer mee te maken, maar de sport zelf vond ik erg saai
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De San Francisco 49-ers spelen in het Levi stadion in Santa Clara, dat ligt nog wel dik een uur rijden richting San Jose. Ook Oakland heeft een NFL team. Maar zoals al gezegd, de verkeerde periode van het jaar.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer