Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
M23M
Amerikafan

Planning NY

Bericht door M23M »

Hoera, iets minder dan een maand en dan staat New York op de planning! :-)
Graag had ik mijn planning eens met jullie gedeeld, dit om eens te horen wat jullie ervan vinden.

Dag 1: België – New York
Rechtstreekse vlucht van Brussel naar New York JFK, aankomst 12u40
Aankomst Z New York Hotel
Bezoeken Times Square
Bezoeken Broadway

Dag 2: Midtown Manhattan
Bezoeken Top of the Rock
Bezoeken Rockefeller Center + Rockefeller Plaza
Bezoeken Bryant Park
Bezoeken Public Library
Bezoeken Grand Central Terminal

Dag 3: Uptown Manhattan + Greenwich Village
Bezoeken Central Park
Bezoeken American Museum Of Natural History
Bezoeken GreenFlea Market
Bezoeken High Line
Bezoeken Chelsea Market

Dag 4: Lower Manhattan
Bezoeken Ground Zero 9/11 Memorial
Bezoeken Battery Park Staten Island Ferry (vrijheidsbeeld)
Bezoeken Brooklyn Bridge
Ontdekken wijk Little Italy
Ontdekken wijk Chinatown
Ontdekken wijk SOHO

Dag 5: Columbus Day Parade
Central Park Zoo?

Dag 6: Midtown Manhattan
Bezoeken MoMa
Winkelen

Dag 7: Greenwich Village + West Village
Bezoeken Washington Square Park
Andere zaken waar we te weinig tijd voor hadden...

Dag 8: New York - België
Om 16u terugvlucht naar Brussel
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Planning NY

Bericht door meyem »

ik moet grinniken om je bezoek aan Broadway, want dat is een heeeeele lange straat die van het verre noorden van Manhatten tot het zuidpuntje loopt. Er zijn mensen die de straat helemaal af lopen, maar daar kun je dan rustig een dag voor uit trekken! Het stuk wat je in je hooft hebt is zo ongeveer hetzelfde als Times Square, tenzij je een theaterstuk gaat zien? Maar dat is meestal geen goed idee op de eerste dag, want het kost toch altijd behoorlijk wat en de eerste avond kan nog wel eens moeilijk blijken ....

Dag 2 kan nog wel iets meer hebben, denk ik ... De meeste dingen die je noemt nemen niet veel tijd in beslag. Je kunt bijvoorbeeld via 5th Avenue naar 'boven' lopen en de Apple Store meenemen

Dag 3 is misschien juist iets te veeleisend? Trouwens, Greenwich Village behelst heel wat meer dan alleen de Highline en Chelsea Market. Oh, ik zie dat je nog een andere dag daar naar toe gaat, heel goed. Misschien kun je dan de highline and de markt meenemen? en dan losmaken van 9/11 en Staten Island ferry .... dan maak je daar, samen met nog een stukje meer van Brooklyn, weer een aparte dag van ...

Dat zou mijn advies zijn ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
M23M
Amerikafan

Bericht door M23M »

Dankjewel voor de reactie. Ik heb het aangepast in mijn planning.
Heb bij "dag 7", de High Line en de Chelsea Market bijgevoegd :-)

Wat denken jullie van de andere dagen? Iemand nog een idee wat ik op 13/10 kan doen, het is dan "Columbus Day Parade" ...
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

meyem schreef:ik moet grinniken om je bezoek aan Broadway, want dat is een heeeeele lange straat die van het verre noorden van Manhatten tot het zuidpuntje loopt. Er zijn mensen die de straat helemaal af lopen, maar daar kun je dan rustig een dag voor uit trekken!
Ik ken iemand die heeft zijn laatste bezoek aan NY hier volledig aan besteed. 4 of 5 dagen heel Broadway af! ;)
M23M
Amerikafan

Bericht door M23M »

Het is inderdaad niet de bedoeling om de hele straat af te lopen, maar het deeltje dat "grenst" aan Times Square...
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

M23M schreef: Wat denken jullie van de andere dagen? Iemand nog een idee wat ik op 13/10 kan doen, het is dan "Columbus Day Parade" ...
je hoeft je absoluut geen zorgen te maken over dat je een gaatje in je agenda hebt ... er gaat genoeg op je pad komen. Ik heb trouwens geen idee waar die parade plaats vindt .....
lees even door het forum, er staan recent een aantal reisschema's .... en ook tips over bepaalde blogs ... daar doe je vast wel weer ideeen op. Kijk ook eens hier:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=45082
en hier
http://www.tripadvisor.com/Attractions- ... _York.html
en hier:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... on#p909319
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Vergeet ook niet minstens 1 dag in de avond ook de stad in te gaan of wat ook onwijs mooi is om vanaf Brooklyn de skyline van de stad te zien bij het donker of de zonsondergang.
Verder is Central Park Zoo niet zo heel interessant volgens mij. Maar ik ben er zelf ook niet heen geweest dus misschien dat andere dit wel de moeite waard vonden.
Toen ik in augustus bij de Public Library was, was de grote lees zaal dicht. Deze is tijdelijk (6 maanden) dicht voor renovatie. Dat is erg jammer want juist dat is de mooiste ruimte in de library. (http://www.nypl.org/readingroomupdate?hspace=259552)
M23M
Amerikafan

Bericht door M23M »

Oh, wel jammer om te horen dat de leeszaal momenteel dicht is. :-(
Dankjewel voor de tip voor 's avonds, waar is het beste plekje om dit te bewonderen?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Aan de andere kant van Brooklyn Bridge, either side in het prachtige park eronder, kan nooit fout gaan.
Maar je kunt ook eens naar de New Jersey kant gaan, daar heb je ook een schitterend uitzicht
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer