Wat fijn om zoveel informatie op 1 plek te vinden op dit forum. Supermooi om te zien hoeveel mensen elkaar helpen om dezelfde droom te verwezenlijken; Amerika!
Zelf heb ik een Amerikaans paspoort door birthright, maar ik heb na mijn 1'e levensjaar nooit meer in de VS gewoond. Mijn vriendin en ik hebben een aantal weken geleden bedacht dat wij graag naar de VS willen om te wonen en werken. Onverwachts lijkt het er op dat dit wel eens heel snel kan gaan door een sollicitatie binnen het bedrijf waar ik al werk. Dit zou al voor het eind van het jaar kunnen gebeuren! Wel is het een employee initiated transfer, dus veel kans op relocationcosts etc. heb ik niet.
Mijn vriendin heeft geen paspoort, maar wil wel erg graag mee. Wij willen dan ook trouwen voor we die kant op gaan, dit zou moeten helpen heb ik begrepen

Uit mijn (zeer beperkte) onderzoek ben ik ondertussen het volgende te weten gekomen:
1: Via een I-130 formulier zou mijn vriendin ook permanent in de VS kunnen blijven en mogen werken
2: Ik moet erg goed letten op het schriftelijk vastleggen van de afspraken met mijn werkgever. Het gaat om een grote multinational in de Consulting industry.
3: Wij moeten vooral niet voorbij 50th street proberen te wonen aan de westkant van Philly als we met 10 vingers pp thuis willen komen

Wij zijn van plan onze vakantie in oktober te gebruiken om meer te onderzoeken over pensioenen, verzekeringen, de juiste neighbourhoods etc. Maar voor nu kunnen wij alle hulp en advies gebruiken! Hebben jullie ervaring met wonen in Philadelphia? Hoeveel heb je minimaal nodig om met z'n 2tjes te overleven (heb nog 1 gesprek en een assessment voor de boeg, maar daarna moeten we wel over centjes gaan praten en ik heb geen idee wat ik nodig zou hebben). Via glassdoor heb ik het idee dat de functie waarvoor ik solliciteer ongeveer 45-60k per jaar zou moeten kunnen opleveren. Zijn er dingen die sowieso over het hoofd zie?
Alvast bedankt voor elk advies, aanmoediging of waarschuwing. Ik zal proberen actief mee te gaan doen op het forum om mij zo goed mogelijk voor te bereiden.
Groet,
Louden