Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigratie naar Georgia

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
MJFlederus
Amerika-newbie

Emigratie naar Georgia

Bericht door MJFlederus »

Hallo,

Ik heb zojuist mijn bachelor studie Economie afgerond op Mercer University in Macon, GA. Ik zit hier nu al 4 jaar en wil absolut nog niet terug naar NL, alleen heb ik geen idee nog hoe ik het beste een verblijsvergunning kan krijgen. Ik zit hier voorlopig nog 15 maanden met een OPT maar wil daarna nog niet beginnen met een master opleiding omdat ik daar het geld nog niet voor heb. Ik had op Mercer University een beurs om te tennissen waardoor het mogelijk was om hier te komen, ik kan helaas geen 40k per jaar ophoesten zoals veel Amerikanen dat doen. Vandaar ook dat ik graag van andere hoor wat hun advies is.

Ik ga binnenkort verhuizen naar Athens, GA. Ik kan daar tijdelijk tennis les geven en dat verdiend behoorlijk dus zo kan ik wat geld bij elkaar sparen.
Ik ben ook van plan om daar mijn master te doen, op de University of Georgia. Ik zou wel wat scholarship kunnen krijgen met mijn GPA (3.5) maar ook weer niet genoeg om over een jaar al te beginnen.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Emigratie naar Georgia

Bericht door Rachel. »

Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de gereduceerde tarieven als je inwoner bent van een bepaalde staat? Ik geloof dat je een jaar ergens gewoond moet hebben voor je als inwoner beschouwd wordt, hoewel dat misschien per staat verschilt, en dan liggen de tarieven wat lager.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Meeste Amerikanen kunnen dat geld ook niet ophoesten en moeten helaas een student loan afsluiten. Weet niet of dat een mogelijkheid is voor buitenlanders?
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Waarom zoek je niet een baan die op je studie past? Wij nemen hier op mijn universiteit ook wel eens mensen aan die van een F1 visum afkomen, en dan wordt er voor hen een H1B aangevraagd. Is ook niet permanent, maar dan kun je wel blijven rondkijken naar iets dat eventueel permanenter is.

Als je liever wilt blijven studeren, heb je ook wel eens gekeken naar "goedkopere" scholen? UGA is nou niet de goedkoopste school in de staat, en er zijn vast wel opties waar je als graduate student een tuition waiver en een kleine stipend krijgt. Als ik jou was, zou ik daar naar uitkijken, zo zadel jezelf ook niet met heel veel kosten op.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

@Flederus: los van je vraag ben ik nieuwsgierig naar iets anders! Hoe vind je het om te wonen in Macon? Wij hebben er afgelopen vakantie 1 nacht doorgebracht en ook een beetje rondgereden en, alhoewel we niet in downtown geweest zijn, vonden de stad nogal zielloos aan doen. Ik kan me een vrij mooie straat herinneren waar echt behoorlijke kasten van huizen stonden, maar even verderop ook weer dichtgetimmerde 'hutten', en verder zagen we vooral erg veel grote wegen met links en rechts wat fastfood ketens. We zijn nog even naar de Macon Mall gereden opzoek naar wat vertier. Maar de mall was compleet verlaten, er liepen misschien 3 andere mensen rond :shock: Uiteindelijk maar wat bij Applebees gegeten en teruggereden naar onze Best Western (wat ook al een nogal slecht en sfeerloos motel was).

De stad heeft van alle steden die we tijdens deze reis bezochten de slechtste indruk op ons achter gelaten.

Daarom mijn nieuwsgierigheid: hoe is het om daar te wonen?

Verder wens ik je natuurlijk veel succes in je poging om verder te studeren in de VS en er misschien zelfs te blijven wonen!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Even een vraagje: weet je zeker dat je tennislessen mag geven ? Ik weet niet op wat voor visum je in de US bent (F-1 ?) maar de mogelijkheden om te werken zijn beperkt en dan nog alleen op je vakgebied dacht ik.

Bij mijn weten tellen jaren op F-1 of soortgelijk visum niet om residency in de staat te verkrijgen zodat je tegen de in-state tarieven kunt studeren.
Studieleningen zoals Pell-grants zijn bij mijn weten alleen toegankelijk voor US citizens/residents.
Je kunt inderdaad niet de US-methode toepassen van werken-studeren-werken enz. omdat je een minimaal aantal uren per week moet maken en examens moet halen om je studie-visum te behouden. (Deze regels zijn strenger geworden na 9-11.)

Ik dacht dat de meeste gegadigden tijdens hun OPT periode kontakten leggen en zo proberen ergens in de pul te vallen en een werkgever te vinden die een H-1B voor ze wil aanvragen. Zie je daar geen kansen ?

Mochten er geen mogelijkheden zijn, ga NIET buiten je visum aan het werk. Dat zal je later opbreken.
Je zou eens kunnen gaan kijken wat je mogelijkheden zijn in Canada.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer