Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis De Rijk: eerste reis Westkust
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis De Rijk: eerste reis Westkust
Jouw laatste route vanaf Phoenix is erg mooi. Ik zou zelf die volle dag Phoenix vergeten en gebruik maken van het feit dat je toch vroeg wakker bent door meteen de dag na aankomst naar de GC te rijden. Afhankelijk van wat je hier wilt doen kun je hier ook 2 nachten blijven. Of gebruik die nacht bij Page of Zion.
Je hebt een alternatief nodig voor Mammoth Lakes. Zoals ik al zei is reserveren daar niet nodig - wij zaten er vorig jaar eind mei en hadden geen probleem om iets te vinden.
De afstanden zijn ook goed te doen, het rijden in het zuidwesten gaat erg relaxed. Mocht je toch minder willen rijden dan zijn de alternatieven van Ingrid te overwegen.
Ik zou ook proberen bij Yosemite en de GC om in de parken zelf te overnachten. Zie daarvoor http://www.yosemitepark.com en http://www.grandcanyonlodges.com. Je kunt nu al iets vastleggen. Mocht je de route aan willen passen dan is annuleren ook zo gebeurd.
Marianne
Je hebt een alternatief nodig voor Mammoth Lakes. Zoals ik al zei is reserveren daar niet nodig - wij zaten er vorig jaar eind mei en hadden geen probleem om iets te vinden.
De afstanden zijn ook goed te doen, het rijden in het zuidwesten gaat erg relaxed. Mocht je toch minder willen rijden dan zijn de alternatieven van Ingrid te overwegen.
Ik zou ook proberen bij Yosemite en de GC om in de parken zelf te overnachten. Zie daarvoor http://www.yosemitepark.com en http://www.grandcanyonlodges.com. Je kunt nu al iets vastleggen. Mocht je de route aan willen passen dan is annuleren ook zo gebeurd.
Marianne
http://tiogatours.nl/routeplanner/samen ... 5/da39897a
Heb mijn route aangepast aan advies. Ik zou 's in PHX blijven tot late namiddag , dan naar GC rijden en daar slapen .Heb ik de ganse dag tijd om GC te bezoeken.
Alleen van LV naar Yosemite zoek ik nu nog een oplossing. Ik zou DV laten vallen ( en dan evt ook Mammoth Lakes) . Dit na een telefoontje van een collega die er geweest was
Dan moet ik nog een tussenstop vinden tussen LV en Yosemite, op de route zonder de Tioga pas
Heb mijn route aangepast aan advies. Ik zou 's in PHX blijven tot late namiddag , dan naar GC rijden en daar slapen .Heb ik de ganse dag tijd om GC te bezoeken.
Alleen van LV naar Yosemite zoek ik nu nog een oplossing. Ik zou DV laten vallen ( en dan evt ook Mammoth Lakes) . Dit na een telefoontje van een collega die er geweest was
Dan moet ik nog een tussenstop vinden tussen LV en Yosemite, op de route zonder de Tioga pas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt het beste de routes in een van/naar-schema in je bericht plaatsen. Dan kan iedereen in 1 oogopslag zien hoe de route er uit ziet, en wat de wijzigingen zijn met voorgaande routes.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met het telefoontje van de collega. Raadt die aan om DV te laten vallen? Heb je zelf al eens gekeken naar informatie over het park, bijvoorbeeld op http://www.nps.gov/deva? Of kijk eens in mijn 2011-verslag of in ons 2013-verslag, heb je daar al eens in gekeken? Je moet zelf keuzes maken, dus je goed inlezen is erg belangrijk. En bedenk ook hoe je dan naar Yosemite wilt rijden als de Tioga Pass open is. En hoe ziet de route er uit als je onderlangs gaat rijden? Minder mooi dan via DV, dat is zeker. Ik heb al aangegeven dat je op dat stuk geen overnachting hoeft te reserveren; kijk gewoon hoe ver je komt. Je wilt niet aan het begin van de middag al in Bakersfield in een motel zitten. Probeer zo ver mogelijk richting Yosemite te rijden. Heb je al bedacht wat je met de hotelreserveringen gaat doen? Ik zou echt niet te lang wachten met het vastleggen van iets in Yosemite.
En waarom toch die tijd in Phoenix, wat wil je daar doen? Als je meteen vertrekt naar de GC kun je volstaan met 1 overnachting en elders een nacht meer uittrekken. Zoals ik al aangaf is het mooi om in Zion een extra nacht te blijven, dat is een afwisselender park dan de GC.
Marianne
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met het telefoontje van de collega. Raadt die aan om DV te laten vallen? Heb je zelf al eens gekeken naar informatie over het park, bijvoorbeeld op http://www.nps.gov/deva? Of kijk eens in mijn 2011-verslag of in ons 2013-verslag, heb je daar al eens in gekeken? Je moet zelf keuzes maken, dus je goed inlezen is erg belangrijk. En bedenk ook hoe je dan naar Yosemite wilt rijden als de Tioga Pass open is. En hoe ziet de route er uit als je onderlangs gaat rijden? Minder mooi dan via DV, dat is zeker. Ik heb al aangegeven dat je op dat stuk geen overnachting hoeft te reserveren; kijk gewoon hoe ver je komt. Je wilt niet aan het begin van de middag al in Bakersfield in een motel zitten. Probeer zo ver mogelijk richting Yosemite te rijden. Heb je al bedacht wat je met de hotelreserveringen gaat doen? Ik zou echt niet te lang wachten met het vastleggen van iets in Yosemite.
En waarom toch die tijd in Phoenix, wat wil je daar doen? Als je meteen vertrekt naar de GC kun je volstaan met 1 overnachting en elders een nacht meer uittrekken. Zoals ik al aangaf is het mooi om in Zion een extra nacht te blijven, dat is een afwisselender park dan de GC.
Marianne
Ik begin het bos te verliezen tussen de bomen
Als ik het goed heb, zou onderstaande route vrij goed zijn op voorwaarde dat ik pas half juni vertrek . Kwestie van toch een beetje zeker te zijn dat de Tioga pas open is .
Dag1 Brussel -Phoenix
Dag 2: Phoenix - grand canyon
Dag3 : GC - Page
Dag4: Page - Bryce
Dag 5 Bryce- Zion
Dag 6 Zion
Dag 7 Zion - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Death valley
Dag 10 Death Valley - Mammoth lakes
dag 11 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 12 Yosemite
dag 13 Yosemite _ San Fransisco
dag 14 overnachting
dag 15 terugvlucht
Uiteraard is het nog beter als er wat meer tijd is . Helaas zijn er grenzen aan mijn verlof en mijn portefeuille
Bedenk net : stel dat ik nog een dag of twee heb en Los Angeles wil doen ( nadat wagen is ingeleverd) , kan dit ws via trein. Ben daar wat gaan naar zoeken, maar trein zou langer rijden dan bus??
@ Marianne : ik heb idd een collega die DV niet de moeite vond. Dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Als ik het goed heb, zou onderstaande route vrij goed zijn op voorwaarde dat ik pas half juni vertrek . Kwestie van toch een beetje zeker te zijn dat de Tioga pas open is .
Dag1 Brussel -Phoenix
Dag 2: Phoenix - grand canyon
Dag3 : GC - Page
Dag4: Page - Bryce
Dag 5 Bryce- Zion
Dag 6 Zion
Dag 7 Zion - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Death valley
Dag 10 Death Valley - Mammoth lakes
dag 11 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 12 Yosemite
dag 13 Yosemite _ San Fransisco
dag 14 overnachting
dag 15 terugvlucht
Uiteraard is het nog beter als er wat meer tijd is . Helaas zijn er grenzen aan mijn verlof en mijn portefeuille
Bedenk net : stel dat ik nog een dag of twee heb en Los Angeles wil doen ( nadat wagen is ingeleverd) , kan dit ws via trein. Ben daar wat gaan naar zoeken, maar trein zou langer rijden dan bus??
@ Marianne : ik heb idd een collega die DV niet de moeite vond. Dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Mooie route ja, met de tijd die je hebt. Als je nog twee dagen over zou hebben zou ik deze niet in LA inzetten. Het kost je namelijk al een dag om in LA te geraken. Mocht je het wel doen zou ik de auto gewoon later inleveren. Waarom je met de trein zou willen ontgaat me daarom een beetje. Daarbij is LA een stad die bij uitstek met de auto het best te bezoeken is.
Je tijd in SF is niet al te ruim dus als je dagen bij kan boeken zou ik er sowieso daar eentje bij zetten.
Het is inderdaad zo dat meningen verschillen, maar ik denk dat de meeste mensen hier op het forum zullen beamen dat Death Valley een bezoek meer dan waard is. Succes!
Je tijd in SF is niet al te ruim dus als je dagen bij kan boeken zou ik er sowieso daar eentje bij zetten.
Het is inderdaad zo dat meningen verschillen, maar ik denk dat de meeste mensen hier op het forum zullen beamen dat Death Valley een bezoek meer dan waard is. Succes!
Groetjes,
Daniel
Daniel
Kan ik eventueel niet met een binnenlandse vlucht van LA naar SF ?
Alles kan, maar dan ben je nog steeds enorm veel tijd kwijt; naar het vliegveld, bagage inchecken, zelf inchecken, vliegen, uitchecken bagage ophalen, naar de stad. Zou er zelf nooit aan beginnen, zeker niet voor een dag.
Nogmaals; vergis je niet in de grootte van de stad LA. Het beslaat een enorm oppervlakte welke niet makkelijk per openbaar vervoer te behappen is. Zeker niet snel. Waarom wil je nu heel graag naar LA?
Nogmaals; vergis je niet in de grootte van de stad LA. Het beslaat een enorm oppervlakte welke niet makkelijk per openbaar vervoer te behappen is. Zeker niet snel. Waarom wil je nu heel graag naar LA?
Groetjes,
Daniel
Daniel
Deze optie zou zijn als ik op een andere periode zou gaan , ttz als het basketseizoen bezig is. Dat is meteen de reden: een nba-ws kan er altijd bij 
NBA is van oktober t/m mei (finals, zeer kleine kans dat een team uit LA daar bij zit, trust me) dus dan moet je een geheel andere periode nemen dan je nu steeds noemde.
Ik zou gewoon lekker de route aanhouden die je het laatst beschreef
Succes
Ik zou gewoon lekker de route aanhouden die je het laatst beschreef
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een of twee dagen langer zou kunnen gaan zou ik die dagen in je laatste route inpassen en niet nog LA gaan bezoeken. Hoe je er ook naar toe gaat, je hebt te weinig tijd ervoor.
Opties voor een extra dag:
Zie voor Yosemite begin juni ons 2013-verslag.
Marianne
Opties voor een extra dag:
- - een overnachting in Sedona (mooie omgeving en meer tijd voor de Grand Canyon)
- een overnachting in Monument Valley
- een extra overnachting in Yosemite, dan kun je ook naar de Mariposa Grove, naar Glacier Point, een lange wandeling doen (kijk daarvoor eens op mijn wandelsite), even relaxen, watervallen bekijken, raften, etc.
- een extra overnachting in SF
Zie voor Yosemite begin juni ons 2013-verslag.
Marianne
Niet dat het zo belangrijk is ( een nieuw paspoort halen zal geen ramp zijn) , maar ik wist dat ik die info ergens gehaald hadMrvanilla schreef:Zoals Paul aangeeft is dit niet het geval. Was dit wel het geval zou je natuurlijk altijd een nieuw paspoort kunnen halenBovendien vervalt mijn reispas op 23/11/2015 en ik meen me te herinneren dat je 6 maand voor einddatum terug moet zijn
Zie hieronder copy/paste van info bij een offerte die ik binnenkreeg van Connections
Belangrijke informatie:
Reisdocumenten: een internationaal paspoort geldig ten minste 6 maanden na terugreis (ook voor kinderen en baby’s) is verplicht. Alle reizigers die naar en/of via (transit) de Verenigde Staten reizen zijn bovendien verplicht om minimum 72 uur vóór vertrek een elektronische reisauthorisatie aan te vragen. Deze ESTA procedure (Electronic System for Travel Authorisation) kan uitsluitend ingevuld worden via het webadres: https://esta.cbp.dhs.gov. Meer informatie vind je op http://diplomatie.belgium.be/nl/.
Reizigers van niet-Belgische nationaliteit en/of met een buitenlands paspoort worden verzocht dit spontaan te melden aan de Connections reisconsulent(e) en dienen contact op te nemen met hun respectievelijke ambassade(s) of consulaat(aten) voor het verkrijgen van actuele informatie inzake de vereiste reisdocumenten.
Gezondheid : De meest up-to-date informatie vind je op http://www.itg.be.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik zou dit toch even bij je gemeentebestuur navragen.
Via de link die je in je post zette: http://diplomatie.belgium.be/nl/Dienste ... ocumenten/
Als je ingeeft bij criteria
Ingrid
Via de link die je in je post zette: http://diplomatie.belgium.be/nl/Dienste ... ocumenten/
Als je ingeeft bij criteria
- Bestemming Verenigde Staten
Leeftijd Ouder dan 12 jaar
Duur Minder dan of gelijk aan 90 dagen
Reisdoel Privé, toeristische of familiale redenen
- Benodigde reisdocumenten
- Paspoort
- Paspoort geldig bij inreis en tijdens verblijf. Voorlopig paspoort wordt niet aanvaard.
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Ok, bedankt.
Maar het is niet onlogisch ( denk ik) dat ik er van uit ging dat een reisagentschap het bij het rechte einde heeft
Overigens : bedankt voor de hulp uit diverse hoeken
Maar het is niet onlogisch ( denk ik) dat ik er van uit ging dat een reisagentschap het bij het rechte einde heeft
Overigens : bedankt voor de hulp uit diverse hoeken
Volgend "probleem"
De reis ligt ( op ms een detail) vast. Hierbij heb ik rekening gehouden met het advies dat ik kreeg . Hierdoor ga ik wat later vertrekken ( hopelijk is Tioga open) en wat langer blijven ( helaas zal het dan ook wat meer kosten
)
De (vrij definitieve ) planning nu
14/05 : brussel _phoenix
15/05 auto ophalen en Phoenix -Grand Canyon
16/05 :GC
17/05: GC- Page
18/05 : Page -Bryce
19/05: Bryce -Zion
20/05 :Zion - Las vegas
21/05 : Las vegas ( ik besef dat dit ms een dag teveel in LV is, maar een dag relatieve rust voor mijn oude knoken zal van pas komen)
23/05 : Las Vegas - Death Valley
24/05 : DV - Mammoth Lake
25/05 : ML- Yosemite
26/5 : Yosemite
2705 : Yosemite-San fransisco
28/05 : SF
29/5: SF _ Brussel
30/5 en volgende : doodop
Mogelijk vervang ik die dag LV nog door een extra dag Zion.
Nu was ik stilaan op zoek naar slaapgelegenheid. Ter voorbereiding hiervan wou ik de route uitzetten op google maps ;
Hier mijn probleem :
als ik Phoenix naar "grand canyon" ingeef , krijg ik volgens google maps een rit van meer dan 9 u
als Phoenix naar "grand canyon visitor cente"r geef, krijg ik een rit van ong 3u1/2
Nogal een groot verschil, dat ws te maken heeft met de omvang van GC en de bereikbaarheid
Is er een eenvoudige manier om de juiste hotels te boeken, ttz zodanig gelegen dat ik (in mijn vb) niet te ver van het visitor center af ben? Ik kan natuurlijk een hotel zoeken en dan intikken op google maps. Ik vrees dati k dan uren bezig ben.
Of laat ik dit beter over aan een reisagentschap, die uit ervaring weten waar ik best logeer?
Dat dit iets meer kost , neem ik er dan bij . Ik werk ook niet gratis, een reisbureau ook niet
De reis ligt ( op ms een detail) vast. Hierbij heb ik rekening gehouden met het advies dat ik kreeg . Hierdoor ga ik wat later vertrekken ( hopelijk is Tioga open) en wat langer blijven ( helaas zal het dan ook wat meer kosten
De (vrij definitieve ) planning nu
14/05 : brussel _phoenix
15/05 auto ophalen en Phoenix -Grand Canyon
16/05 :GC
17/05: GC- Page
18/05 : Page -Bryce
19/05: Bryce -Zion
20/05 :Zion - Las vegas
21/05 : Las vegas ( ik besef dat dit ms een dag teveel in LV is, maar een dag relatieve rust voor mijn oude knoken zal van pas komen)
23/05 : Las Vegas - Death Valley
24/05 : DV - Mammoth Lake
25/05 : ML- Yosemite
26/5 : Yosemite
2705 : Yosemite-San fransisco
28/05 : SF
29/5: SF _ Brussel
30/5 en volgende : doodop
Mogelijk vervang ik die dag LV nog door een extra dag Zion.
Nu was ik stilaan op zoek naar slaapgelegenheid. Ter voorbereiding hiervan wou ik de route uitzetten op google maps ;
Hier mijn probleem :
als ik Phoenix naar "grand canyon" ingeef , krijg ik volgens google maps een rit van meer dan 9 u
als Phoenix naar "grand canyon visitor cente"r geef, krijg ik een rit van ong 3u1/2
Nogal een groot verschil, dat ws te maken heeft met de omvang van GC en de bereikbaarheid
Is er een eenvoudige manier om de juiste hotels te boeken, ttz zodanig gelegen dat ik (in mijn vb) niet te ver van het visitor center af ben? Ik kan natuurlijk een hotel zoeken en dan intikken op google maps. Ik vrees dati k dan uren bezig ben.
Of laat ik dit beter over aan een reisagentschap, die uit ervaring weten waar ik best logeer?
Dat dit iets meer kost , neem ik er dan bij . Ik werk ook niet gratis, een reisbureau ook niet
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de parken en de ligging van de lodges kun je het beste op de site van de NPS kijken. Zie http://www.nps.gov/grca voor de grand Canyon. De kaart van het park vind je links onder Park Tools. De rit van 9 uur zal naar de North Rim gaan, maar jij zult naar de South Rim willen. Voer daarvoor in GoogleMaps Grand Canyon Village in. Er is hier al regelmatig geschreven dat je voor accommodatie daar op http://www.grandcanyonlodges.com moet kijken. Buiten het park is Tusayan een goed alternatief, maar in het park is voldoende accommodatie en de prijzen vallen ook mee.
Kijk ook op googlemaps hoe de ligging is, je zult dan wat meer moeten inzoomen, maar dan krijg je ook een beter beeld. Hoewel de North en South Rim vlak bij elkaar liggen (zo'n 20 km "as the crow flies") is het via de weg ruim 4 uur rijden om van de ene rim naar de andere te rijden. Er tussen: een rivier en de canyon.
Je zou kunnen overwegen om maar 1 nacht GC te doen, en de nacht die je uitspaart voor Zion gebruiken, of je doet inderdaad een nacht minder LV en een nacht Zion extra. Dat geeft toch ook al rust?
Het is 25 mei Memoial day; het lijkt me niet handig om dan in Yosemite te zitten, maar als je die dag het park binnenkomt zal het wellicht meevallen. Maar ik zou liever een dag later gaan.
Ik zou niet weten waarom je niet zelf de hotels kunt boeken. Je wilt toch zelf weten waar je overnacht. Een reisbureau instrueren kost ook tijd en vaak krijg je dan toch niet wat je wilt - hun ervaring is beperkter dan die van de mensen hier op het fourm. Kijk eens in onze reisverslagen voor onze overnachtingen; wij overnachten bij voorkeur in de parken zelf. Voor Zion is Springdale een prima keus. Voor Yosemite zie http://www.yosemitepark.com (zo snel mogelijk boeken als er nu iets vrij is!).
Voor Death Valley zie http://www.furnacecreekresort.com
Je kunt op googlemaps ook het park opzoeken en dan inzoomen totdat je de ldoges/motels kunt zien. Op die manier weet je ook welke accommodatie gunsitg ligt. En je kunt het altijd hoier voorleggen natuurlijk.
Verder kun je via booking.com de naam van de plaats of het park invullen, dan zie je ook wat er is en wat de afstand tot het park is. Maar daar vind je niet alle accommodatie.
Lees ook eens mee met andere topics, dan zie je vaak ook tips over accommodatie.
Marianne
Kijk ook op googlemaps hoe de ligging is, je zult dan wat meer moeten inzoomen, maar dan krijg je ook een beter beeld. Hoewel de North en South Rim vlak bij elkaar liggen (zo'n 20 km "as the crow flies") is het via de weg ruim 4 uur rijden om van de ene rim naar de andere te rijden. Er tussen: een rivier en de canyon.
Je zou kunnen overwegen om maar 1 nacht GC te doen, en de nacht die je uitspaart voor Zion gebruiken, of je doet inderdaad een nacht minder LV en een nacht Zion extra. Dat geeft toch ook al rust?
Het is 25 mei Memoial day; het lijkt me niet handig om dan in Yosemite te zitten, maar als je die dag het park binnenkomt zal het wellicht meevallen. Maar ik zou liever een dag later gaan.
Ik zou niet weten waarom je niet zelf de hotels kunt boeken. Je wilt toch zelf weten waar je overnacht. Een reisbureau instrueren kost ook tijd en vaak krijg je dan toch niet wat je wilt - hun ervaring is beperkter dan die van de mensen hier op het fourm. Kijk eens in onze reisverslagen voor onze overnachtingen; wij overnachten bij voorkeur in de parken zelf. Voor Zion is Springdale een prima keus. Voor Yosemite zie http://www.yosemitepark.com (zo snel mogelijk boeken als er nu iets vrij is!).
Voor Death Valley zie http://www.furnacecreekresort.com
Je kunt op googlemaps ook het park opzoeken en dan inzoomen totdat je de ldoges/motels kunt zien. Op die manier weet je ook welke accommodatie gunsitg ligt. En je kunt het altijd hoier voorleggen natuurlijk.
Verder kun je via booking.com de naam van de plaats of het park invullen, dan zie je ook wat er is en wat de afstand tot het park is. Maar daar vind je niet alle accommodatie.
Lees ook eens mee met andere topics, dan zie je vaak ook tips over accommodatie.
Marianne
Weerom dikke merci.
De tip om een dag later te vertrekken wegens memorial day, ik zou er niet aan denken ( dan zou ik wel op 25/05 mammoth lakes aandoen, maakt het daar minder uit?)
Of ik kan alles gewoon naar juni schuiven, (we gaan slechts met 2 gaan, waardoor ik geen rekening meer moet houden met schoolverplichtingen en dus vrijer ben ivm timing) alleen kost het dan veel meer verlofdagen. En ws is alles dan veel duurder
Nu de reden dat ik 2 dagen GC voorzie is dat ik er van uit ga dat ik nog de wagen moet afhalen ( mogelijk nog wat wachten, papierwerk enz) en dus pas in de late namiddag in GC zal raken. Ik zou de wagen bewust pas dag 2 afhalen, omdat ik er van uit ga dat ik bij aankomst moe ga zijn en zo snel mogelijk naar het hotel wil . Blijft er die dag (dag 2)ws niet veel tijd over.Anderzijds kan ik dan wel een zonsondergang meemaken en de dag erna zonsopgang en dan vertrekken.
Ik was al wel wat gaan snuffelen naar hotels op basis van de tips en kwam tot
GC: maswik Lodge South
Yosemite : curry village ' alhoewel het "housekeeping camp" qua budget veel beter is. Maar heb twijfels
DV: Furnace creek ranck
helaas moet ik toegeven dat ik geen PC kenner ben en zeker google maps niet mijn sterke kant is . Ik doe mijn best om het op deze manier te vinden.
Voor Zion moet ik inderdaad nog een oplossing vinden. Twee dagen zal daar wel nodig zijn
Ms toch LV beperken tot één dag . Ik wil dag wel eens gezien hebben , maar voor de rest ..... tis niet dat ik zal gaan gokken
Kan ik mijn geld beter besteden
Zijn er nog punten waarmee ik rekening moet houden ivm vlucht. heb al gemerkt dat vertrek vanuit Amsterdam dikwijls beter uitkomt dan Brussel. Helaas is Amsterdam 4 uur rijden en dat is vooral een probleem bij terugkomst. Het lijkt me onverantwoord om nog 4 uur te rijden als je aankomt met jetlag na zo'n vlucht . Dan liever meer betalen en veilig zijn
De tip om een dag later te vertrekken wegens memorial day, ik zou er niet aan denken ( dan zou ik wel op 25/05 mammoth lakes aandoen, maakt het daar minder uit?)
Of ik kan alles gewoon naar juni schuiven, (we gaan slechts met 2 gaan, waardoor ik geen rekening meer moet houden met schoolverplichtingen en dus vrijer ben ivm timing) alleen kost het dan veel meer verlofdagen. En ws is alles dan veel duurder
Nu de reden dat ik 2 dagen GC voorzie is dat ik er van uit ga dat ik nog de wagen moet afhalen ( mogelijk nog wat wachten, papierwerk enz) en dus pas in de late namiddag in GC zal raken. Ik zou de wagen bewust pas dag 2 afhalen, omdat ik er van uit ga dat ik bij aankomst moe ga zijn en zo snel mogelijk naar het hotel wil . Blijft er die dag (dag 2)ws niet veel tijd over.Anderzijds kan ik dan wel een zonsondergang meemaken en de dag erna zonsopgang en dan vertrekken.
Ik was al wel wat gaan snuffelen naar hotels op basis van de tips en kwam tot
GC: maswik Lodge South
Yosemite : curry village ' alhoewel het "housekeeping camp" qua budget veel beter is. Maar heb twijfels
DV: Furnace creek ranck
helaas moet ik toegeven dat ik geen PC kenner ben en zeker google maps niet mijn sterke kant is . Ik doe mijn best om het op deze manier te vinden.
Voor Zion moet ik inderdaad nog een oplossing vinden. Twee dagen zal daar wel nodig zijn
Ms toch LV beperken tot één dag . Ik wil dag wel eens gezien hebben , maar voor de rest ..... tis niet dat ik zal gaan gokken
Kan ik mijn geld beter besteden
Zijn er nog punten waarmee ik rekening moet houden ivm vlucht. heb al gemerkt dat vertrek vanuit Amsterdam dikwijls beter uitkomt dan Brussel. Helaas is Amsterdam 4 uur rijden en dat is vooral een probleem bij terugkomst. Het lijkt me onverantwoord om nog 4 uur te rijden als je aankomt met jetlag na zo'n vlucht . Dan liever meer betalen en veilig zijn
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Juni zou mijn voorkeur hebben. Ik denk niet dat dat veel duurder hoeft te zijn. Vertrek wel voor 25 juni, dan begint voor de vliegtickets het hoogseizoen en worden ze van de ene op de andere dag een stuk duurder. De vertrekdatum is voor de prijs bepalend.De Rijk schreef: Of ik kan alles gewoon naar juni schuiven, (we gaan slechts met 2 gaan, waardoor ik geen rekening meer moet houden met schoolverplichtingen en dus vrijer ben ivm timing) alleen kost het dan veel meer verlofdagen. En ws is alles dan veel duurder
Voor hotels schrijf ik vaak:
"Wij reserveren hotels vaak op de site van de (keten)hotels zelf. Wij kiezen meestal voor het tarief met seniorenkorting dat eventueel kosteloos te annuleren is. Soms ook voor het tarief met AAA-korting. Voor dat laatste heb je een ANWB pas nodig, waar overigens zelden naar gevraagd wordt. Er is vaak een goedkoper prepaid tarief dat echter niet zonder kosten geannuleerd kan worden.
Enkele redelijk geprijsde hotelketens:
http://www.choicehotels.com/
http://www.motel6.com/
https://www.wyndhamrewards.com/
http://www.bestwestern.com/
Voor accommodatie in Yosemite N.P.: http://www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx
Voor de Grand Canyon : http://www.grandcanyonlodges.com/
Voor enkele andere Nationale Parken: http://www.xanterra.com/
Je zou ook aan Priceline en /of Hotwire kunnen denken. Met name Priceline vergt echter nog wel wat "behendigheid" en je kunt vaak niet kosteloos annuleren.
Veel forumleden gebruiken een reserveringssite als booking.com en expedia.com."
Enkele hotelaanbevelingen:
Zion (Springdale): http://www.zionparkmotel.com/ (niet online te reserveren)
Mammoth Lakes: Motel6
San Francisco: Super8 San Bruno, ligt bij de luchthaven. Mogelijkheid om met hotel-airportshuttle en BART naar San Francisco te gaan.
Ik haal de auto altijd meteen na aankomst op. Ik boek wel altijd een hotel niet ver van de luchthaven. Dat bevalt goed. Ik zou niet na aankomst nog uren gaan rijden, maar naar een nabijgelegen hotel gaat goed. Je wint zo een dag.De Rijk schreef: Nu de reden dat ik 2 dagen GC voorzie is dat ik er van uit ga dat ik nog de wagen moet afhalen ( mogelijk nog wat wachten, papierwerk enz) en dus pas in de late namiddag in GC zal raken. Ik zou de wagen bewust pas dag 2 afhalen, omdat ik er van uit ga dat ik bij aankomst moe ga zijn en zo snel mogelijk naar het hotel wil . Blijft er die dag (dag 2)ws niet veel tijd over.Anderzijds kan ik dan wel een zonsondergang meemaken en de dag erna zonsopgang en dan vertrekken.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Je zou voor Schiphol ook eens naar een hotelovernachting in de buurt kunnen kijken. Vaak kun je paketten nemen dat je je auto daar laat staan en met een shuttleblusje heen en weer wordt gebracht, wie weet ben je dan nog wel goedkoper uit dan dat je lange tijd op Schiphol moet parkeren.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of de trein nemen? Misschien in combinatie met een overnachting op de heenweg.
Marianne
Marianne
Ik dacht eerder met auto gaan , daar parkeren ( prijs valt nog mee) , maar bij terugkomst een nacht ginder blijven . De dag erna dan ( relatief fris) naar huis rijden Zou afhangen van vertrek- en aankomsturen
Ondertussen aan het plannen wat ik waar zeker moet doen. Hiervoor ga ik nog wat verslagen lezen .Valt me wel op dat bepaalde dingen niet vooraf kunnen gereserveerd worden . Bvb in Yosemite wil ik de "grand tour" doen, maar deze kan pas geboekt worden als je al ginder bent.
Vraag me af of er gevaar voor overboeking is?
Bijkomend stel ik vast dat er korting is voor "seniors". Wat is in USA een "senior" ?
Ondertussen aan het plannen wat ik waar zeker moet doen. Hiervoor ga ik nog wat verslagen lezen .Valt me wel op dat bepaalde dingen niet vooraf kunnen gereserveerd worden . Bvb in Yosemite wil ik de "grand tour" doen, maar deze kan pas geboekt worden als je al ginder bent.
Vraag me af of er gevaar voor overboeking is?
Bijkomend stel ik vast dat er korting is voor "seniors". Wat is in USA een "senior" ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 5518 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-
- 17 Reacties