Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Goedkoopste manier van reizen
-
- Amerika-newbie
Goedkoopste manier van reizen
Ik wil samen met mijn vrouw en 2 kinderen (16 en 18 jaar) in juli 2015 naar Amerika.(3 tot 4 weken)
Wat is de goedkoopste manier om een rondreis te maken ?
Is dat met een georganiseerde busreis, een individuele autoreis of met een camper rondtrekken?
Wie heeft hier een antwoord op en kan ons daarmee helpen?
Wat is de goedkoopste manier om een rondreis te maken ?
Is dat met een georganiseerde busreis, een individuele autoreis of met een camper rondtrekken?
Wie heeft hier een antwoord op en kan ons daarmee helpen?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Goedkoopste manier van reizen
Het goedkoopste is om met een tent te kamperen. Wij wisselen dit altijd af met hotels/motels/cabins enz.
Om je een indicatie te geven, wij waren afgelopen zomer met z'n vieren nog geen 8000 euro kwijt voor een maand.
Kijk eens op onze site, ik heb van iedere reis een kostenstaatje bijgehouden. Dat staat bij ieder jaar in de nabeschouwing.
Succes!
Elly
Om je een indicatie te geven, wij waren afgelopen zomer met z'n vieren nog geen 8000 euro kwijt voor een maand.
Kijk eens op onze site, ik heb van iedere reis een kostenstaatje bijgehouden. Dat staat bij ieder jaar in de nabeschouwing.
Succes!
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een tent inderdaad! Goedkoop en leuk. Ter vergelijking kun je ook eens naar onze verslagen kijken (auto met hotels), bijvoorbeeld ons 2008-verslag.
Misschien is een busreis goedkoper, maar dan krijg je een heel ander soort vakantie. Lijkt me niet echt aantrekkelijk, zeker niet voor een gezin.
Vliegtickets zijn een hele grote kostenpost, dus kijk vooral daar goed naar. Je kunt daarvoor (misschien in combinatie met autohuur en 1 hotelovernachting) ook eens wat offertes aanvragen bij bijvoorbeeld bij Tioga Tours, maar ik ook ook zeker zelf gaan speuren naar goede deals. Kijk ook eens in het vervoer-forum.
Marianne
Misschien is een busreis goedkoper, maar dan krijg je een heel ander soort vakantie. Lijkt me niet echt aantrekkelijk, zeker niet voor een gezin.
Vliegtickets zijn een hele grote kostenpost, dus kijk vooral daar goed naar. Je kunt daarvoor (misschien in combinatie met autohuur en 1 hotelovernachting) ook eens wat offertes aanvragen bij bijvoorbeeld bij Tioga Tours, maar ik ook ook zeker zelf gaan speuren naar goede deals. Kijk ook eens in het vervoer-forum.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Auto met tent, zeker weten. Voor gemiddeld 20 dollar per nacht heb je al een camping met douche. Daarna zijn grootste kosten autohuur, benzine en vliegtickets.
Met camper is naar mijn idee juist weer extra duur: huren an sich is duurder, en je betaalt op 90% van de campings vaak nog meer dan voor een tent plekje.
Individuele autorondreis met motels/hotels hoeft ook niet duur te zijn. Hiervoor moet je wel echt bijtijds reserveren. En hotels in de buurt van touristische trekpleisters zoals bijv. grand canyon zullen sowieso aan de prijs zijn...
Met camper is naar mijn idee juist weer extra duur: huren an sich is duurder, en je betaalt op 90% van de campings vaak nog meer dan voor een tent plekje.
Individuele autorondreis met motels/hotels hoeft ook niet duur te zijn. Hiervoor moet je wel echt bijtijds reserveren. En hotels in de buurt van touristische trekpleisters zoals bijv. grand canyon zullen sowieso aan de prijs zijn...
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor bovenstaande reacties. Rondreizen met een tent is inderdaad goedkoper, maar wij willen geen tent en slaapzakken etc. meenemen.
Is het reizen met een camper dan een goed alternatief?
Zijn er mensen, die ervaring hebben met het rondreizen in een camper door Amerika?
Zijn er mensen, die ervaring hebben met het rondreizen in een camper door Amerika?
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het hoogseizoen is het huren van een camper wel een duur grapje. Je bent waarschijnlijk goedkoper uit om dan een combinatie hotel/auto te doen.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben er inmiddels 5 camperreizen opzitten en vertrekken over twee weken voor nummer 6. Wij reizen altijd in het naseisoen dat scheelt dus inderdaad wel geld. Verder boeken wij altijd heel vroeg, voor 31 oktober het jaar ervoor. (onze camper voor volgend jaar is ook al weer geboekt) Dit scheelt veel vanwege de vroegboekkortingen die je dan krijgt wat kan oplopen tot 20%.
Het verbruik met de camper is duurder dan met een gewone auto. Daarentegen kun je al je maaltijden in de camper eten wat weer wat geld scheelt. Wanneer je voornamelijk gebruik maakt van campings in de Nationale parken, de State parks, en BLM en forrest campgrounds hoeft een camping niet heel veel te kosten en zijn soms zelfs gratis. Op sommige nationale parken en state parks hebben de camping plekken ook stroom en er is altijd wel een dumpstation in de buurt waar je schoon water kunt innemen en/of vuil water kunt lozen.
Wij hebben geen ervaring met het reizen met auto en hotel dus ik kan geen vergelijking in kosten maken. Lees anders ook onze reisverslagen even.
Het verbruik met de camper is duurder dan met een gewone auto. Daarentegen kun je al je maaltijden in de camper eten wat weer wat geld scheelt. Wanneer je voornamelijk gebruik maakt van campings in de Nationale parken, de State parks, en BLM en forrest campgrounds hoeft een camping niet heel veel te kosten en zijn soms zelfs gratis. Op sommige nationale parken en state parks hebben de camping plekken ook stroom en er is altijd wel een dumpstation in de buurt waar je schoon water kunt innemen en/of vuil water kunt lozen.
Wij hebben geen ervaring met het reizen met auto en hotel dus ik kan geen vergelijking in kosten maken. Lees anders ook onze reisverslagen even.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft niets mee te nemen; alles ter plekke aanschaffen is waarschijnlijk goedkoper omdat je geen extra koffers hoeft mee te nemen. Maar als je zelf slaapzakken hebt en ze passen in je koffer, dan is het toch niet veel moeite om ze mee te nemen?rfvernooij schreef:Bedankt voor bovenstaande reacties. Rondreizen met een tent is inderdaad goedkoper, maar wij willen geen tent en slaapzakken etc. meenemen.
De aanschaf van een kampeeruitrusting haal je er erg snel uit.
Kijk in het zuidwestenforum eens naar het reisverslagentopic. Hier kun je verslagen vinden van mensen die met een camper hebben gereisd.
Ik heb het idee dat het qua kosten niet veel uitmaakt of je met auto/motels of camper reist. Je moet doen wat je leuk lijkt. Hou er rekening mee dat je met een camper niet overal kunt komen, dat je er veel benzine verbruikt en dat je voor een keertje uit eten of een boodschap elke keer weer met de camper op pad moet.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij de GC valt het juist wel mee, in en rondom Yosemite is het wel erg duur.tuti schreef: En hotels in de buurt van touristische trekpleisters zoals bijv. grand canyon zullen sowieso aan de prijs zijn...
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat een rondreis met auto/hotels t.o.v. een met camper ongeveer even veel kost. De auto en de benzine zijn goedkoper dan de camper, de hotels weer duurder dan de campings. Je kunt ook met Passport America bv. of met andere lidmaatschappen, zoals Good Sam, een hoop korting krijgen op je verblijf op een camping. Met een auto moet je elke avond naar een restaurant (in welke prijsklasse dan ook), met een camper ga je gewoon zoals thuis naar de supermarkt en doe je voor een aantal dagen boodschappen, je hebt dan meteen alles overal bij de hand. Een auto is handiger in de stad, dat staat buiten kijf. Vroeg de vliegtickets en de evt. camper boeken scheelt een hoop geld. En als het niet haalbaar is, is het misschien een optie om het een jaar uit te stellen
als je dan meer te besteden hebt.
Voor ons zal het altijd een camper worden omdat we dat nu eenmaal een geweldige manier van reizen vinden. Als het wat duurder mocht zijn, dan hebben we dat er graag voor over, maar smaken verschillen (gelukkig).

Voor ons zal het altijd een camper worden omdat we dat nu eenmaal een geweldige manier van reizen vinden. Als het wat duurder mocht zijn, dan hebben we dat er graag voor over, maar smaken verschillen (gelukkig).
jojostravelusa schreef:...Met een auto moet je elke avond naar een restaurant...
Wij reizen met de auto en hebben afgelopen vakantie zeven keer gebarbecued. Er zijn best wel wat motels (en natuurlijk cabins) met een picnic area.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt inderdaad ook als je in hotels overnacht wel zelf koken. Wij hebben ook wel eens een kamer gehad met niet alleen een magnetron maar ook een keukentje. Of je koopt eens een maaltijdsalade.
Ik moet zeggen dat ik het prijsverschil tussen eten kopen in de supermarkt en uit eten gaan in de VS niet zo groot vind als in Nederland. En als je met een camper gaat zul je ook niet elke dag zelf koken denk ik?
Marianne
Ik moet zeggen dat ik het prijsverschil tussen eten kopen in de supermarkt en uit eten gaan in de VS niet zo groot vind als in Nederland. En als je met een camper gaat zul je ook niet elke dag zelf koken denk ik?
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij koken vrijwel elke dag met de camper. Voornamelijk bbq, daar waar het mag. Alleen als we bv. in een pretpark zijn niet, dan past het niet in het programma. En ook in Las Vegas niet, toen waren we in de stad. Maar dat is ook een soort pretpark nietwaar
.

-
- Amerika-expert
Of je zoekt ergens langs de weg een picknick area. Langs de grote wegen zijn die meestal heel makkelijk te vinden. Dat je per se uit eten moet met een auto is niet waar, maar het is vaak wel makkelijker. Of je laat een pizza bij het hotel bezorgen, ben je $10 - $15 kwijt per large pizza en dat is meestal genoeg voor 4 personen. Tenzij je echt heel grote eters hebt.Felicitas schreef:Wij reizen met de auto en hebben afgelopen vakantie zeven keer gebarbecued. Er zijn best wel wat motels (en natuurlijk cabins) met een picnic area.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Of je gaat naar een Walmart of andere supermarket en koopt daar kant en klare kipgerechten en diverse salades.
Wij doen dat weleens, niet zozeer vanwege de kosten - uit eten is in de V.S. niet duur in vergelijking met Nederland - maar meer omdat we soms geen zin hebben weken achtereen naar een restaurant te gaan.
Wij doen dat weleens, niet zozeer vanwege de kosten - uit eten is in de V.S. niet duur in vergelijking met Nederland - maar meer omdat we soms geen zin hebben weken achtereen naar een restaurant te gaan.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1505 Weergaves
-