Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Big Island & Kauai Juni 2015

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Big Island & Kauai Juni 2015

Bericht door Nici »

In juni 2015 willen wij Hawaii combineren met het westen van USA. We willen naar Big Island en Kauai.
We zijn met 2 personen en vinden het leuk om mooie plekken te ontdekken, te wandelen en te fotograferen.
Ik heb inmiddels de Hawaii Revealed boeken in huis en daarmee heb ik een beetje een beeld gekregen wat we willen zien op Big Island en ik kom natuurlijk dagen te kort! We hebben nog geen tickets, dus het ligt nog niet vast hoeveel dagen we per eiland zullen doen, maar voor Big Island ga ik ervan uit dat het toch wel minimaal een dag of 8 (tot 10) wordt.

Wat iig op ons verlanglijstje staat: Queens Bath, kayakken naar Captain Cook Monument, Night Snorkling met Manta Rays, Volcano NP, Ziplining nabij Umauma Falls. We willen het liefst overnachten in appartementen waar we ook een keuken tot onze beschikking hebben en ik zit te denken aan de volgende verdeling: 2 nachten Volcano, 2 of 3 nachten Hilo, 5 of 6 nachten Kona. Zo kom ik al snel aan 10 dagen!

Ik heb voor nu de volgende vragen:

Omgeving Hilo:
- Wie heeft er ervaring met de omgeving Puna? Ik begrijp dat je hier een aantal heated pools kunt vinden (Champagne Pond, Ahalanui, Pohoki)? Is dit wat en hoe lang is het lopen naar Champagne Pond als je geen 4wd hebt?
- Is het mogelijk om het volgende op 1 dag te doen of is dit te veel: route van Hilo naar Laupahoehoe met diverse scenic routes en het bekijken van diverse watervallen daar in de buurt (Rainbow Falls, Pe'epe'e Falls, Wail'ale Falls, Nanue Falls, Akaka Falls, Kahuna Falls)?
- Heeft iemand wel eens de zipline bij Umaumau gedaan? Dat lijkt me erg leuk om te doen.

Omgeving Kona:
- Heeft iemand ervaringen met kayakken naar Captain Cook Monument en bij wie heb je de kayak gehuurd?
- Wie heeft ervaring met het snorkelen met Manta Rays (bij wie geboekt)?

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Big Island & Kauai Juni 2015

Bericht door Stan.Gobien »

Je kan de watervallen rond Hilo best allemaal op 1 dag tijd bekijken. Ze zijn niet allemaal even mooi, maar sommige zeker de moeite.

Wij zagen het Captain Cook Monument van de baai in de verte, we werden aangesproken om Kayaks te huren maar vonden de verhuurders maar wat vreemd waren precies gewoon plaatselijke bewoners met enkele kayaks ofzo.We hadden toch geen tijd, dus niet gedaan, maar we vonden dat we daar wel precies niet thuishoorden.
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Stan, dat klinkt niet zo goed! Dat wordt dus goed uitzoeken van te voren.

Heeft iemand anders nog tips/antwoorden op mijn andere vragen?

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Oeh 10 dagen Big Island ... heerlijk! 8)
- Wie heeft er ervaring met de omgeving Puna? Ik begrijp dat je hier een aantal heated pools kunt vinden (Champagne Pond, Ahalanui, Pohoki)? Is dit wat en hoe lang is het lopen naar Champagne Pond als je geen 4wd hebt?
Wij hebben er zelf voor gekozen om Puna over te slaan, nadat onze helicopter piloot ons waarschuwde dat het een van de armste gebieden is en dat er (daarom?) meer criminaliteit is. De heated pools waren voor mij de grootste aantrekking, maar je moet daar echt goed mee oppassen wbt infectie. Zie bijv. dit artikel van de Honolulu Advertiser: How safe is the water
- Is het mogelijk om het volgende op 1 dag te doen of is dit te veel: route van Hilo naar Laupahoehoe met diverse scenic routes en het bekijken van diverse watervallen daar in de buurt (Rainbow Falls, Pe'epe'e Falls, Wail'ale Falls, Nanue Falls, Akaka Falls, Kahuna Falls)?
Geen probleem. Dat wordt een mooie dag! :thumbup:
- Wie heeft ervaring met het snorkelen met Manta Rays (bij wie geboekt)?
Big Island Divers. Ontzettend goed bevallen!! Hier mijn verslag van de excursie: Manta Ray Snorkel
Afbeelding
Assy
Amerikafan

Bericht door Assy »

Van Puna weet ik wel dat het momenteel bedreigd wordt door lava flows...
2008: Westkust + Hawaii
2012: Florida
2013: Las Vegas en omgeving
http://www.wegousa.blogspot.com
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Klopt, Puna heeft wel vaker problemen met lava (delen zijn zone 1 -- grootste risico -- waar je om die reden vrijwel geen hypotheek of verzekering kan afsluiten).
Afbeelding
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Ik heb ervaring met de manta's en het was echt van de mooiste uitstapjes in mijn leven. Ten eerste was er op het moment dat we weggingen een regenboog, daarna waren er dolfijnen naast de boot aan de het spelen, vervolgens de prachtige zonsondergang en daarna de manta's. Ze maakte echt bellyrolls tegen mij aan en met het licht onderwater was het echt een soort van andere wereld waar je in terecht kwam. Daarna was er ook nog een prachtige sterrenhemel. We hebben vast wel geluk gehad maar het voelde voor mij als 5 tours in 1.

Overigens kan ik ook de Kaumana caves aanraden vlakbij Hilo. Er is wel een trap gebouwd naar beneden, maar de grotten zijn helemaal natuurlijk. Ik vond het geweldig om echt de natuur zo te ervaren. Het is dus echt pikkedonker en een beetje klimmen, maar echt heel gaaf.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Bedankt voor de info rondom Puna, daar kan ik wat mee.

De caves gaan ook op onze groslijst, lijkt me erg leuk.

De Manta Rays staan hoog op ons verlanglijstje!

Tsja, 10 dagen. We twijfelen erg of we 2 of 3 eilanden moeten doen (planning nu is dus 2). Maar als ik zie wat er allemaal te doen is op Big Island, komen we tekort met 10 dagen :wink:. We willen er ook rekening mee houden dat het weer eens kan tegenzitten en dat we het dan een dag later nog eens kunnen proberen. Jullie gaan toch ook wel voor langere tijd naar 1 eiland Guinevere?

Nici
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Even terugkomend op jouw eerste post in deze thread. Wij gaan een maandje later naar Hawaii en ik heb 9 dagen Big Island in het programma staan. In eerste instantie had ik bijna dezelfde verdeling als jouw plan: 2 dagen Volcano, 2 of 3 dagen Hilo en de rest in het noordwesten, maar ik ben daar van teruggekomen. Volcano en Hilo liggen dicht bij elkaar (half uurtje rijden), dus vanuit een van beide plaatsen kun je ook vrij eenvoudig bezienswaardigheden bij de andere plek bezoeken. Wij hebben er nu voor gekozen om 4 nachten in Volcano te blijven en 5 in Waikoloa. Scheelt ook nog een keer schoonmaakkosten (indien je een huisje huurt) én je zit niet de hele dag met je bagage opgescheept, omdat je die misschien nog niet kwijt kan op het tweede adres.

Maar goed, dat is onze persoonlijke keuze en daar kunnen jullie natuurlijk anders over denken :wink:

Wij hebben nagenoeg alle accommodaties al geboekt! Hebben we dát alvast gehad :D

En ook wij hebben de Hawaii Revealed boeken thuis liggen, maar nog weinig mee gedaan. Daar ga ik eens rustig in kijken als ik klaar ben met het boeken van de vluchten, auto's en accommodaties. En dat is op een haar na gevild.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Even kijken, zo was onze verdeling:

1e keer 3 eilanden in 18 dagen (Oahu 5, Big Island 6, Maui 7 --> werd door omstandigheden Oahu 3, Big Island 6, Maui 2)
2e keer 4 eilanden in 18 dagen (Oahu 7, Lanai 1, Maui 6, Big Island 4)
3e keer 3 eilanden in 20 dagen (Maui 6, Kauai 9, Big Island 4 -- plus 1 extra volle dag Big Island door geannuleerde vlucht 8))

Achteraf gezien was de eerste reis te krap gepland, zeker omdat we onze tijd op Oahu gesplitst hadden en eilanden "hoppen" toch redelijk wat tijd in beslag neemt. En er is zo ontzettend veel te zien en doen, om van relaxen maar niet te spreken ... nu na 3 reizen hebben we nog steeds zo veel te verkennen.

Je ziet wel dat we bij de laatste twee reizen steeds maar 4 dagen Big Island plannen; dat komt omdat we elke keer weer zeggen "dan slaan we het deze keer over zodat we meer tijd hebben voor de andere eilanden," maar we zijn er allebei zo weg van dat we elke keer toch weer onze reis afsluiten met een paar daagjes Kona. :P Behalve snorkelen doen we dan bijna niks, dus als je het eiland wil ontdekken heb je uiteraard meer tijd nodig.
Afbeelding
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij vertrekken volgende week vrijdag voor een vakantie naar Big Island en Kauai
Met nog 3 dagen San Francisco.

Wij hebben de meeste accommodatie in condo's geboekt of via airbnb.
Op Big Island verblijven wij op 3 plekken: 3 nachten in Kona, 3 nachten meer in het noorden bij Kohala/Waimea en 2 nachten bij Volcano (in hele leuke cabins)
We wilden niet te veel heen en weer rijden en hebben daarom voor 2 plekken aan de westkust gekozen.
Een daarvan kan ik je denk ik op voorhand al aanraden. Die man krijgt zulke raving reviews en ook in de correspondentie naar ons toe is hij tot nu toe ongelofelijk behulpzaam en niks is te veel:
https://www.airbnb.com/rooms/640570
En hij heeft een hot tub waar je 's avonds naar de sterrenhemel kunt kijken :)

Op Kauai verblijven we 3 nachten aan de south shore bij Poipu (ook via airbnb) en 4 nachten aan de North Shore in een condo.

We zullen bij terugkomst nog wel verslag uitbrengen :-))
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Mooi vooruitzicht. Veel plezier!

Onze verdeling voor volgend jaar is als volgt:
Oahu (Kailua): 5 nachten
Kauai (Poipu): 7 nachten
Maui (Lihei): 7 nachten
Big Island (Volcano): 4 nachten
Big Island (Waikoloa): 5 nachten

Wij hebben alles geboekt via HomeAway/VRBO.
Groet,
René
---
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Veel plezier Iris, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Ook wij hebben al gekeken bij airbnb, maar deze had ik nog niet gezien (hebben ook niet echt gekeken rondom Waimea om te overnachten), maar dit ziet er inderdaad erg mooi uit. Ik heb hem bij mijn favorieten gezet.

Das een hele mooie planning Bravy! Wat een heerlijke lange tijd hebben jullie op Hawaii!

Wat ik vervelend vind aan airbnb en homeaway is dat je moeilijker kunt annuleren dan bij hotels (en vaak al een groot deel bij het boeken moet betalen), maar onze voorkeur gaat ook wel uit naar appartementen, dus denk wel dat we aan dit soort sites vastzitten (als je het redelijk betaalbaar wilt houden).

Nici
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Wij hebben nu 5 condo's/sudio's/whatever geboekt via HomeAway (VRBO is onderdeel van HomeAway), en dan blijkt dat iedere eigenaar er zijn eigen betaal- een annuleerregels op na houdt.
Bij sommige moet je een "Refundable Damage Deposit" betalen ($100-200 of meer), een borg dus voor eventuele schades. Anderen willen dat je daarvoor een verzekering via hun afsluit (a $ 49), maar dát geld krijg je dan dus niet terug. En weer anderen vragen nergens om. Heb je al een reisverzekering, dan is die extra verzekering dus overbodig. Meld dat bij de eigenaar en dat hoef je dat wellicht niet af te sluiten (in ons geval tenminste).

De een vraagt 50% aanbetaling en de rest 60 dagen voor aankomst, de ander vraagt $ 100 aanbetaling en kun je de rest contant bij aankomst voldoen. En zo zijn er nog wel meer smaken. Maar ja, de vliegtickets moet je ook meteen afrekenen.....

De regels voor annuleringen kunnen inderdaad ook sterk afwijken, maar je kunt ook een doorlopende annuleringsverzekering hier in Nederland afsluiten. Dan krijg je, onder voorwaarden, gewoon je geld terug.

Houd er ook rekening mee dat sommige eigenaren een toeslag van (tot wel) 4% in rekening brengen voor het betalen via PayPal of creditcard; één huisje kost ons zelfs $ 10 per nacht extra omdat we met creditkaart willen betalen.

Keuzes, keuzes..... :D
Groet,
René
---
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik vind airbnb en condo's regelen idd wel meer gedoe dan een hotel
Daar krijg je gewoon een bevestiging van het hotel of bokking.com en kan je ook vaak vrij makkelijk annuleren

Ik heb nu hele stapels papier geprint met alle handleidingen, deurcodes, parkeerinstructies en rental agreements die bij alle verschillende appartementen horen. Veel is idd al van tevoren betaald en velen hebben ook een vrij strenge regeling dat je je geld niet terugkrijgt als je binnen 30 dagen cancelt voor aankomst. Nou is dat op zich geen probleem als je een goede annuleringsverzekering hebt en een legitieme reden om niet te kunnen gaan, maar goed…als het simpelweg is omdat je je plannen wilt wijzigen wordt het al lastiger.

Toch hebben wij veelal voor airbnb en VRBO gekozen omdat we niet van die massale resorts houden en ten tweede omdat de meeste hotels gewoon hartstikke duur zijn
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Het is inderdaad wat meer gedoe met appartementen en huizen maar ik vind het contact met eigenaren vaak wel weer erg leuk. Wij hebben daarom ook op één locatie bewust gekozen voor een huis waarbij de eigenaren ook op hetzelfde perceel wonen omdat je dan veel meer contact hebt. Dat is toch wat ik het leukste van Airbnb vind.
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Jullie reacties zijn allemaal heel herkenbaar. Waarschijnlijk zullen wij toch ook voor appartementjes gaan. Dus ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen iris en katja.

Nici
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wij hadden op Kauai ook met AirBNB geboekt:
-Poipu
Fijne locatie om het zuiden van het eiland te verkennen en minder regen dan in het noorden. Ook zit je vlakbij het Grand Hyatt Hotel -- een mooie omgeving om lekker rond te lopen en naar de surfers te kijken (zwemmen is hier niet veilig!). Het huis is ouder, maar schoon en van alle gemakken voorzien. Aanrader in de buurt: spotgoedkoop Mexicaans eten bij Da Crack --- zo lekker!

- Anahola
Een van mijn favoriete AirBNB boekingen zo ver! Beetje "off the beaten path" in Anahola, maar wij hebben ontzettend genoten. Heel leuk, schoon huis met een gedeelde keuken/woonkamer en deck zodat je al snel vrienden maakt met de andere gasten. Verder is de host echt geweldig! Lieve meid die veel over het eiland weet en er alles aan zal doen om je verblijf een success te maken. Ze heeft ook allerlei dingen om mee naar het strand te nemen zoals snorkels, boogie boards, reisboeken, etc.

We zijn ook een paar nachten bij het Hanalei Bay Resort in Princeville geweest. Fijne locatie bij een mooi strand en redelijk dichtbij Hanalei Bay. Mijn vriendin vond het erg leuk, maar ik houd zelf niet zo van die mega resorts en de zwembaden vond ik erg klein voor zo'n groot complex. Uitzicht over Bali Hai was dan wel weer mooi!

In Volcano zaten we in de Volcano Inn; rustige locatie tussen mooie tropische planten en dichtbij het park. Als je 's avonds naar de glow bij het Jagger Museum gaat is een overnachting in Volcano een aanrader. Er is ook een hottub maar daar hadden we geen gebruik van gemaakt. Pas wel op, het weer in Volcano is vaak kouder en natter dan de rest van het eiland.

In Kona boeken we altijd bij het Royal Kona Resort vanwege de fijne locatie aan Alii Drive zodat je zo naar de winkels en Basik Café & Lava Java kan lopen voor heerlijke ontbijtjes. Het is een ouder hotel, zou het niet echt een resort noemen, maar het doet erg tropisch aan met open atriums vol grote planten en een koi vijver. Als je geluk (en een oceanfront/-view kamer) hebt kan je de dolfijnen in de baai zien spelen vanaf je balkon. Een paar nachten per week hosten ze een luau waar je afhankelijk van waar je kamer is vanaf je balkon kan meegenieten (tenminste wij vinden dat leuk, maar andere mensen juist niet). Ze hebben een klein lagoon voor de timide snorkelaar. Kahalu'u en Two Step zijn met de auto goed te doen --- wij gaan voornamelijk naar Kona om te snorkelen.

Vorig jaar werd onze vlucht geannuleerd en toen kregen we een gratis nacht in het Courtyard King Kamehameha's Kona Beach Hotel. Dit hotel is nieuwer en ligt aan de andere kant van Alii Drive. Ze hebben ook een klein strandje en paddleboard huur enzo. Niet zo veel karakter als het RKR, maar over het algemeen wordt het beter gewaardeerd geloof ik.
Afbeelding
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij zijn net terug en wat een geweldige reis was het zeg!! De natuur is echt breathtaking!
Qua accommodatie heb ik wat mixed feelings. Ik vond het van tevoren al lastig uitzoeken want alles is zo duur en vooral die hotels zijn allemaal mega onpersoonlijk.
De condo's zijn echter allemaal best wel oubollig en Amerikaans. Jammer want je kan juist in zo'n tropische omgeving zoveel moois doen met je appartementen (een mooie teak houten vloer bijv. ipv hoogpolig tapijt :shock: )
Maar ja..Amerikanen staan niet erg bekend om hun goede smaak natuurlijk ;-) (heb me ook oprecht verbaasd over de megagrote Disneyland cookie cutter resorts….waaaaarom zou je daar in godsnaam willen verblijven? maar blijkbaar is dat wat de average American graag wil).

Wij waren wel echt heel blij dat we op beide eilanden op meerdere plekken verbleven
Zo verbleven we 3 nachten in Kona van waaruit we de zuidkust verkent hebben (Two Step, black sand beach, South Point) en met Manta's gesnorkeld hebben
Toen zijn we voor 3 nachten naar Waimea in het noorden gegaan. Echt de ideale uitvalsbasis voor Waipio Valley, Pololu Valley en de stranden van Kohala en sterren kijken op Mauna Kea. Ik had dit echt niet allemaal vanuit Kona willen doen. Waipio Valley bijv. is supermooi om 's morgens vroeg te doen. Ten eerste heb je dan bijna de hele vallei voor jezelf en ten tweede is het nog niet zo warm. Wij begonnen om 8 uur aan de wandeling naar beneden.
Vanuit Waimea waren we er in 30 minuten en dus kon dat makkelijk.

Na Waimea zijn we langs de Hamakua Coast naar beneden gereden voor 2 nachten in Volcano NP (in leuke cabins op de campground) en uiteindelijk zijn we nog 1 nacht in Hilo geweest vlakbij de luchthaven omdat we de volgende dag al om 7:15 am naar Kauai zouden vliegen.

Op deze manier hebben we heerlijk het hele eiland uitgekamt zonder onnodig heen en weer te blijven rijden. Ik kan je dat dus van harte aanraden.
En zeker de accomdoatie in Waimea die ik al eerder noemde: wat een geweldig plekje was dat zeg! Ik had er wel de hele vakantie willen blijven :) Omdat het veel koeler is dan beneden aan de kust bij Kohala konden we 's avond heerlijk in de hottub naar de duizenden sterren kijken. En het was ook smaakvol en sfeervol ingericht.

Op Kauai hebben we 3 nachten aan de South shore doorgebracht en 4 nachten in Hanalei
Ook een aanrader want hoewel het eiland niet groot is, is het gewoon lekker als je vanuit je appartementje in 5 minuten in Hanalei Bay bent ipv 45 minuten te gaan rijden
Op Hanalei zijn we echt verliefd geworden. Elke middag lagen we aan het eind van de middag in de baai met onze bodyboards te genieten van het steeds veranderende licht op de bergen, het water en het strand. Prachtig!!
Daarom vond ik het ook heerlijk dat we de tijd hadden op Kauai. We hebben wat surfles genomen aan de south shore en op ons gemak een beetje rondgehangen aan de north shore. 's morgens bijv. de Kalalau trail deels wandelen, en s middags lekker in de baai dobberen en van de golven genieten :)
Ik had er niet aan moeten denken om ook Maui nog in de vakantie te proppen…dat had misschien gekund maar dan hadden we ook nergens een beetje rust kunnen pakken.

Dus nou ja, misschien kan je iets met deze info bij het plannen van jouw reis :) je mag me ook gerust een PM sturen als je wilt
Laatst gewijzigd door Iris_1982 op 11 okt 2014, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Oh trouwens: ook Puna hebben we nog verkend. Je merkt wel verschil met de rest van het eiland vonden we. Het is er prachtig mooi ( vooral de weg langs de kust) maar bij de stranden waar we stopten voelden we ons wel meteen heel erg bekeken door de locals. Dat hadden we op andere plekken nog niet zo ervaren.
Maar een dagje rondrijden was prima! We waren 1 dag vanuit Waimea langs de Hamacua Coast naar Volcano gereden, daar waren we om een uur of 4 en hebben toen nog wat van het park gezien
De dag erna hebben we volledig in Volcano besteed
En de dag daarna zijn we vanuit volcano naar Puna gereden, hebben wat sights bezocht en daarna naar Hilo gegaan waar we wat hebben rondgelopen.
Was prima te doen op die manier. Ik zou voor Puna niet heel veel dagen gaan uittrekken.

Wat we daar heel leuk vonden is die gekke hippie cultuur. Ze noemen inwoners van Puna ook wel punatics, maar dat is niet overdreven. Wat een wazige mensen lopen daar rond :lol:
We waren op een ontzettend leuke farmers markt daar vol blije hippie's :)
Maar dat zijn wel vrijwel allemaal blanke amerikanen…de andere locals zijn vooral native Hawaiianen en die vonden we niet heel vriendelijk overkomen in dit deel van het eiland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer