Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SanneMarieke: Rondreis zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Reis SanneMarieke: Rondreis zuidwesten

Bericht door SanneMarieke »

Goedemorgen!

Heerlijk om op dit forum rond te "kijken". We zijn druk bezig met het plannen voor onze reis in 2015 (de bekende parken). Waar we nu vooral over nadenken is de periode, wel handig om te bepalen ;-). Als ik de verschillende reacties lees dan is juni denk ik de mooiste periode? Dit omdat het iets minder heet is en de natuur nog op zijn mooist is? We zijn nog flexibel en twijfelen tussen juni of september (we willen 4 a 5 weken weg, even afhankelijk van de route).

Is het inderdaad het beste om hierop te gaan plannen? Andere opties zijn natuurlijk welkom :-)!

Groet Marieke
Eerste keer Amerika in 2015 - Rondje Zuid Westen in 35 dagen - http://sannemarieke.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis SanneMarieke

Bericht door PSVwally »

Afhankelijk van waar je precies heen wilt zal Juni een mooie maand zijn. Vooral voor het zuidwesten. Wil je richting de Rocky Mountains of naar de grens met Canada dan kunnen sommige parken nog besneeuwd zijn.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wat bedoel je met "De bekende parken" of te wel, waar wilje heengaan?
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

We zijn nog aan het puzzelen, maar het idee is om van LA naar SF te gaan reizen. Parken als Death Valley, Grand Canyon, Yosemite, Bryce, Zion etc. Als de planning het toe laat staat Yellowstone ook op het verlanglijstje.
Eerste keer Amerika in 2015 - Rondje Zuid Westen in 35 dagen - http://sannemarieke.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Yosemite is juni mooi, voor de andere parken is september ook prachtig. In juni heb je wel langere dagen, dat scheelt toch een paar uur meer per dag.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

met yellowstone erbij lijkt juni het best, tenzij je begin september de reis in yellowstone zou beginnen en dan afzakken via de parken en las vegas en los angeles naar san Francisco en vandaar terugkeren. ( tweede helft september al veel dicht in yellowstone dus daar eindigen zou wat moeilijker zijn)

mits 5 weken zou ik laatste week van mei in sf beginnen zodat de laatste week van juni yellowstone aan de beurt is en je nog net de grotere drukte van juli vermijdt. om kilometers te vermijden dan wel geen rondje doen maar bv sf vertrekken en terugkeren vanaf salt lake city of jackson hole.

Jacques
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Langere dagen klinkt goed!

Yellowstone richt voor ons gevoel erg uit de richting, is het een zekere must om aan de reis toe te voegen? We zaten namelijk te denken aan starten in LA of Las Vegas en dan omhoog te rijden naar San Fransico. Tickets van San Francisco naar Salt Lake City zijn niet duur, wellicht is dat een idee?
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

de traditionele driehoek las vegas - san Francisco - los angeles wordt meestal gedaan in 3 weken, maak je daar 4 of 5 weken van heb je heel veel tijd om te wandelen, en ook wat minder vaak bezochte natuurpareltjes buiten de parken mee te pikken. is sowieso een fantastische, afwisselende route.

met 4 of 5 weken kan je ook wel van sf via los angeles , las vegas, de parken en moab naar yellowstone, daarvoor hoef je geen plaatselijke vlucht te nemen.

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yellowstone ligt zeker uit de richting, maar met voldoende tijd kun je het wel combineren met het zuidwesten. Wij deden dat twee keer, in 2004 en 2008. Zie daarvoor onze reisverslagen. Wij hadden toen wel veel tijd, en we hebben toen ook niet alle bekende parken in het zuidwesten bezocht.

Marianne
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Dank voor de reacties, we gaan ons er in verdiepen en wanneer we een meer concreet plan hebben laat ik jullie dit graag nog eens lezen voor tips!
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Inmiddels hebben we gekozen voor de periode mei/juni. Nu puzzelen met de route en een ticket vinden.. Over dat laatste heb ik een vraagje.

Iemand ervaring met vliegen met Turkish Airlines? Hebben wel lange overstap, maar we denken eraan dat te combineren met een dagje/nachtje Istanbul. Kosten voor een ticket zijn (maar) € 535 all in, Amsterdam - San Fransico. Alle andere prijzen liggen ongeveer € 200 hoger..
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Weinig ervaringen van anderen denk ik zo ;-). Inmiddels heeft het thuisfront ook aangegeven een overstap/nacht in Istanbul niet bepaald te zien zitten haha. We gaan dus rustig verder speuren naar een ticket!
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

Hen je al eens gekeken om eventueel via Dusseldorf te vliegen? Dat scheelde bij ons zo'n €150 per persoon terwijl Dusseldorf maar een half uurtje verder rijden is dan Brussel voor ons (ik weet natuurlijk niet waar je woont :) )

Als Yellowstone echt ver omrijden is voor jullie trip zou ik het persoonlijk laten voor wat het is. Wij hebben het bij onze eerste reis in het zuidwesten er ook niet tussen gestoken en pas dit jaar toen we van Seattle kwamen. Ik vond het park heel mooi maar ook heel druk (kan er ook mee te maken hebben dat we er eind augustus waren natuurlijk) maar ik heb niet de indruk dat we vorig jaar bij onze reis iets gemist hebben. Ik zou er toch niet voor omrijden. Tenzij je zegt 'ik moet dit ooit gezien hebben in mijn leven', wat precies bij veel mensen wel zo is :mrgreen:
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Yellowstone wel of niet hangt af van een aantal persoonlijke keuzes. Bijvoorbeeld of er nog plannen zijn voor een volgende reis waarin Yellowstone zou passen. Ik vind Yellowstone wel een uniek park, met zijn vulkanische verschijnselen en wildlife heel anders dan andere parken. Het feit dat Yellowstone het eerste Nationale Park was zegt in mijn ogen ook wel iets. Met drie weken zou ik adviseren je te beperken tot het klassieke zuidwesten rondje. Met vier of vijf weken is er in mijn ogen ruimte voor een route met Yellowstone, zeker als begin en eind van de route niet hetzelfde zouden zijn.
Ik zou als volgt te werk gaan. Eerst vaststellen wat de maximale reisduur mag zijn, kijken welke parken, steden en andere attracties prioriteit hebben en dan kijken hoe je dat in een route op kunt nemen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Ok, we zijn weer wat verder en hebben een 1e opzet voor de route :-)! We willen graag route 1 meenemen in de reis en toch ook Yellowstone. We komen dan op het volgende uit:

1. Amsterdam - San Francisco - Start route 1
2. Route 1 – ?
3. Route 1 – LA
4. LA- Joshua Tree
5. Joshua Tree – Mojave
6. Mojave – Grand Canyon
7. Grand Canyon
8. Grand Canyon - Page
9. Page
10. Page – Mon Valley
11. Mon Valley – Moab
12. Moab
13. Moab
14. Moab - ?
15. ? – Grand Teton
16. Grand Teton
17. Grand Teton – Yellowstone
18. Yellowstone
19. Yellowstone
20. Yellowstone – Salt Lake City
21. Salt Lake City? – Bryce
22. Bryce
23. Bryce – Zion
24. Zion
25. Zion - LV
26. LV (Valley of Fire)
27. LV – Death Valley
28. Death Valley
29. Death Valley – Sequoia
30. Sequoia
31. Sequoia – Yosemite
32. Yosemite
33. Yosemite
34. Yosemite – SF
35. SF
36. SF - AMS

Iemand een tip voor het stuk Moab / Grand Teton? Ben benieuwd naar de reacties :-)!!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Dit is al een mooie route. :thumbup: Desalniettemin wil ik je iets geven om over na te denken. :wink:

1 Vlucht naar - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Page
6 Page - Monument Valley
7 Monument Valley - Moab
8 Moab - Moab
9 Moab - Moab
10 Moab - Vernal
11 Vernal - Grand Teton
12 Grand Teton - Grand Teton
13 Grand Teton - Yellowstone
14 Yellowstone - Yellowstone
15 Yellowstone - Yellowstone
16 Yellowstone - Salt Lake City
17 Salt Lake City - Capitol Reef
18 Capitol Reef - Bryce
19 Bryce - Zion
20 Zion - Zion
21 Zion - Las Vegas
22 Las Vegas - Las Vegas
23 Las Vegas - Death Valley
24 Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lakes
25 Lee Vining/Mammoth Lakes - Yosemite
26 Yosemite - Yosemite
27 Yosemite Yosemite
28 Yosemite Seki
29 Seki Seki
30 Seki Pismo Beach
31 Pismo Beach Monterey
32 Monterey San Francisco
33 San Francisco San Francisco
34 San Francisco San Francisco
35 San Francisco San Francisco
36 San Francisco Amsterdam

In deze route mis je Joshua Tree en Mojave maar je krijgt er Mono Lake, Bodie en de Tioga Pass voor terug. Los Angeles ontbreekt, maar in jouw route was dat eigenlijk alleen maar een overnachting. Er staan liefst vier overnachtingen in San Francisco, daar zou je wat ruimte kunnen vinden om elders iets toe te voegen.
Je zou de route ook andersom kunnen doen, met als bijkomend voordeel dat je bij aanvang van de autohuur in Californië niet voor een extra bestuurder hoeft te betalen.

Tussen Grand Teton en Moab wordt vaak voor Vernal als overnachtingsplaats gekozen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Beginnen of eindigen in Phoenix is een goed plan, dat scheelt je weer een lange rijdag.
Als je jullie route aan willen houden zou ik een paar dingen aanpassen. Op dag 1 zul je echt niet meer aan de kustweg willen beginnen, overnacht vlak bij het vliegveld, en vertrek de volgende ochtend op tijd. Verder zou ik de stop in Mojave - je kunt daar niet overnachten - overslaan. Dat geeft je tijd voor een extra nacht in Yellowstone, dat is interessanter dan de Mojave desert.
Eventueel zou je ook een nacht Bryce minder kunnen doen, maar je kunt ook nog een stop in Capitol Reef overwegen, en dan 1 nacht Bryce.
Verder zou ik - bij open Tioga Pass - eerst naar Yosemite gaan en dan naar sequoia. Anders mis je de Tioga Pass, en Mono Lake, Bodie, etc etc.
Een volle dag Death Valley is in mei/juni waarschijnlijk te veel van het goed. Die dag kun je bij de kust gebruiken of in LA.
Zie ons 2013-verslag voor DV, Yosemite en Sequoia in mei/juni.
Valley of fire kun je bezoeken op weg van Zion naar Las Vegas, dan rij je er min of meer langs.

1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco - Monterey
3 Monterey - Pismo Beach
4 Pismo Beach - LA
5 LA - Joshua Tree
6 Joshua Tree - Grand Canyon
7 Grand Canyon
8 Grand Canyon - Page
9 Page
10 Page - Monument Valley
11 Monument Valley - Moab
12 Moab
13 Moab
14 Moab - Jackson (of eerder stoppen)
15 Jackson - Grand Teton
16 Grand Teton - Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone
20 Yellowstone - Salt Lake city
21 Salt Lake city - Bryce
22 Bryce - Zion
23 Zion
24 Zion - Las Vegas
25 Las Vegas
26 Las Vegas - Death Valley
27 Death Valley - Mammoth Lakes
28 Mammoth Lakes - Yosemite
29 Yosemite
30 Yosemite
31 Yosemite - Kings Canyon
32 Kings Canyon - Sequoia
33 Sequoia
34 Sequoia - San Francisco
35 San Francisco
36 San Francisco

Marianne
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Dank voor jullie reacties!

@Old Faithful, thanks voor de suggestie, maar we proberen toch deze route grotendeels aan te houden. @Marianne, met deze input gaan we nog eens naar de route kijken!

Reserveren is wel nodig denk ik? Of is er in mei/juni nog voldoende beschikbaar, in de parken zelf niet lijkt me?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou inderdaad nu al naar accommodatie in de parken gaan kijken. Annuleren kan altijd nog, maar ik denk dat je zult zien dat er toch al veel vol is.
Zie http://www.yosemitepark.com voor Yosemite, en http://www.xanterra.com voor de andere parken.

Marianne
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Dank Marianne, ga ik gelijk doen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer