Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Drive 5-7: Denver - San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Drive 5-7
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Drive 5-7: Denver - San Francisco

Bericht door Drive 5-7 »

Hallo allen,

Het is alweer een jaar geleden dat we op Schiphol stonden, opgetogen over alles waar we naartoe zouden rijden.
Daarom excuses voor m'n lange afwezigheid... ik zou nog een verslag van onze reis doen... door verschillende omstandigheden kwam ik er maar niet toe..
Dit komt zeker nog, aangezien we eigenlijk, en dan vooral ikzelf, al sinds we terug zijn de wens hebben weer terug te gaan ... 8) :D
(gister hebben we de uitzending van Tomtesterom en El Capitan zitten kijken, dat triggerde weer het vakantiegevoel..)

We hebben ook een hoop geleerd, erg veel gezien, en heel erg veel verbijsterd naar landschappen zitten staren.
Het is uiteindelijk een echte "Road-trip" geworden, met goede en slechte motel ervaringen, etc. etc. ...

En als we weer gaan, doen we het boeken van de tickets en de auto niet meer via een reisburo. Want diverse dingen waren uiteindelijk niet verteld en verkeerd uitgelegd. Bijvoorbeeld dat er voor die drop-off fee terplekke nog even tax moest worden betaald. Kwam dus ineens nog even 65 Dollar bij op...
En het eerste motel bij aankomst werd dubbel afgeboekt...
Anyway, kleine vakantie-ergernissen heb je altijd, en zeker na al 19 uur onderweg te zijn is dat even een aanslag op je geduld ... :roll:

Voor wie de blog op het portaal van het reisburo wil lezen: http://www.mijntioga.nl/dinantennienkeopweg/14640

Groet,
Dinant
Afbeelding
Denver - San Francisco (2013)
San Francisco (2017)
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Drive 5-7 schreef:Want diverse dingen waren uiteindelijk niet verteld en verkeerd uitgelegd. Bijvoorbeeld dat er voor die drop-off fee terplekke nog even tax moest worden betaald. Kwam dus ineens nog even 65 Dollar bij op...
Op zich had je dat kunnen weten als je goed in dit topic gelezen had ;) Bedoel, zie de post van Njit op 27-aug 2013
Njit schreef:Maximale bedrag voor dropoff bij National is $250 ex tax.
Maar zelf uitzoeken, reserveren en boeken is wel een stuk leuker in ieder geval! Althans, vind ik...
Veel plezier alvast met het inlezen van jullie volgende vakantieplannen! :thumbup:

Overigens kan het dubbel afboeken ook gebeuren als je zelf alles boekt (of regelt). Bij ons was dat afgelopen vakantie in Australië het geval.
Al ging het over pretpark entree... Mevrouw achter de kassa zei dat onze CC niet gepakt had, maar het leek erop dat hij wel geaccepteerd was. Maar goed, mevrouw vroeg ons nogmaals alles in te voeren. Uiteindelijk bleek het inderdaad toch twee keer afgeboekt. Mailtje gestuurd naar het desbetreffende pretpark en binnen een week was het bedrag weer teruggeboekt op de rekening.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Drive 5-7
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Drive 5-7 »

Hoi SpaceAge,

Ja, inderdaad, ik zie het nu ook in het topic... maar het reisburo had dat ook wel even kunnen zeggen vind ik ... :geek2:
En ach, via je CC zijn dingen achteraf altijd wel te regelen. Hoort bij die kleine vakantie-ergernissen.
Het vervelendste vond ik echter de dame achter de balie van de autoverhuur die maar bleef proberen ons een duurdere auto aan te smeren... kwartje bleek maar niet te vallen als we keer op keer 'nee' zeiden...
"Ja, want jullie rijden ook door de bergen en een Jeep Grand Cherokee heeft met de veel grotere motor daar veel minder moeite mee en zal dan ook veel zuiniger rijden dan die middelgrote SUV met een 4-cilinder die jullie nu hebben gereserveerd... "

Euh ... :shock: :shock: :lol:

Uiteindelijk zijn we in Monument Valley ook het hele park doorgereden en ook onderweg hebben we nog diverse 'uitstapjes' gemaakt waarbij ik dacht, "die Cherokee was nu misschien toch iets fijner geweest, met z'n 4x4 ..." :mrgreen:
Afbeelding
Denver - San Francisco (2013)
San Francisco (2017)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer