Help!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Freaky weer in de VS
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Freaky weer in de VS
De afgelopen week is het hier in Louisville overdag steeds zo'n 18 graden geweest en 's nachts niet kouder dan 10 graden. Vandaag bereikt de storm ons die in andere delen van de VS al tot 30 cm sneeuw heeft laten vallen... en valt de temperatuur vandaag van 17 graden overdag tot -4 vannacht.
Help!
Help!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier wordt het vandaag 24 (weliswaar regenachtige) graden en een zonnige 7 graden morgen
. Dat is van de ene op de andere dag een temperatuurverschil in Fahrenheit van 30 graden!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij hebben afgelopen weekend nog op een terrasje gezeten in Utrecht.
En dat met Sinterklaas in het land
Als er volgend jaar juni sneeuw ligt in Las Vegas ga ik me echt zorgen maken
En dat met Sinterklaas in het land
Als er volgend jaar juni sneeuw ligt in Las Vegas ga ik me echt zorgen maken
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Wat dacht je van de record warme herfst hier in Nederland dan ... Het is dan wel stabiel weer, maar de herfst breekt alle warmte records met een gemiddelde van 13,6 graden (3,4 graden boven het gemiddelde). Dat is het warmste ooit in 3 eeuwen. Het is nog niet eerder voorgekomen dat het zo afwijkt met voorgaande jaren ...
Van mij mag het zo blijven ... Hopelijk krijgen we niet een koude winter, die lang doorduurt tot in het voorjaar ..
Van mij mag het zo blijven ... Hopelijk krijgen we niet een koude winter, die lang doorduurt tot in het voorjaar ..
Sandy
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
De sneeuw wacht tot Marjan en ik bij jou op bezoek zijn.PeeJay schreef:/PeeJay (die zich eigenlijk wel heel erg zorgen maakt waarom het zo lang duurt voordat de sneeuw hier is...)
Tegen de tijd dat wij daar zijn mag er van mij best wat sneeuw liggen. Zolang men de wegen maar redelijk schoon kan houden. In 1999 heb ik in een heuse sneeuwstorm in Massachusetts gereden, een hele belevenis maar het schiet alleen niet erg op.
Roland
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Je weet dat de winterstorm je bereikt heeft als...
... de wind een stuk vinyl siding van je flatcomplex losgetrokken heeft.
... het beekje dat in de buurt van je flatcomplex loopt en dat meestal leeg staat, op het punt staat te overstromen.
... het gisteren zonnig en 17 graden was en vandaag de sneeuw door de omgeving vliegt. (Weliswaar natte sneeuw, maar dan nog.)
... je onderweg naar de Wal-Mart een uit de grond getrokken en omgewaaid verkeersbord tegenkomt.
... de wind een stuk vinyl siding van je flatcomplex losgetrokken heeft.
... het beekje dat in de buurt van je flatcomplex loopt en dat meestal leeg staat, op het punt staat te overstromen.
... het gisteren zonnig en 17 graden was en vandaag de sneeuw door de omgeving vliegt. (Weliswaar natte sneeuw, maar dan nog.)
... je onderweg naar de Wal-Mart een uit de grond getrokken en omgewaaid verkeersbord tegenkomt.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat klinkt heftig! Net ging het "krekeltje" van mijn Weatherbug af: we hebben hier een Severe Thunderstorm Watch en een High Wind Advisory, het zou hier dus ook weleens kunnen gaan spoken.
- koenkamphuys
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
BTW, wist je dat dat programmaatje door veel virus-killers als virus wordt gezien...Petra/VS schreef:Net ging het "krekeltje" van mijn Weatherbug af:
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, er komt best veel Spyware bij, maar dat heb ik allemaal verwijderd. Het weerstation staat op de school van de jongste, die hier nog geen 500 meter vandaan is, dus het is wel heel erg accuraat weer in vergelijking met andere sites.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die storm heeft hier in Colorado ook zijn sporen achtergelaten. Voor het eerst in jaren mag ik weer eens genieten van een "Witte Verjaardag", dankzij 6 inch sneeuw. Ook de temperatuur hier is behoorlijk gezakt. Wij spreken vandaag van een warme dag aangezien de temperatuur is opgelopen tot zo'n -2C. Eergisteren avond was het hier -18C en het was gewoon zielig om de hond uit te moeten laten. Als we stil stonden trok ze beurtelings 2 poten op omdat ze zulke kouwe pootjes kreeg.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik wist gisteren niet wat me overkwam. 's Morgens toen ik de kinderen naar de schoolbus bracht was het nog lekker. Daarna ging ik douchen en dacht dat ik nog best een rok aan kon trekken. Nou, toen ik die eenmaal aanhad en buiten kwam was het ineens ijskoud en de zon was ook verdwenen. Het is de hele dag waterkoud gebleven en vannacht heeft het zelfs gevroren. Dit weekend is er zelfs 30% kans op sneeuw en dat is voor Houston èrg hoog. Het sneeuwt hier ongeveer eens in de 8 jaar.
Vandaag is het gelukkig weer lekker weer geworden, wel koud maar een zonnetje en helder blauwe lucht.
Vandaag is het gelukkig weer lekker weer geworden, wel koud maar een zonnetje en helder blauwe lucht.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Ik las dit ook op de rtlnieuws site:
Hopelijk hebben jullie niet veel last ervan!Hevige sneeuwstormen leggen deel VS lam
Sneeuwstormen hebben in het noorden en midden van de Verenigde Staten voor enorme verkeersproblemen gezorgd.
IJzel
Het vliegveld van Chicago is gesloten. 400 toestellen bleven aan de grond. In de staten Illinois en Missouri kwamen een half miljoen mensen zonder stroom te zitten door ijzelafzetting op elektriciteitsmasten en boomtakken die afbraken.
Noodtoestand
De vroege sneeuwval werd veroorzaakt door een botsing van koude lucht vanuit Antartica met warme lucht vanuit de Golf van Mexico. Daardoor viel ook in Kansas en Texas veel sneeuw. De gouverneur van Kansas kondigde in ruim twintig districten de noodtoestand af.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Koude lucht uit Antarctica??? Die heeft ver gereisd! Lijkt me, dat ze Canada bedoelen, of niet?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht