Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mobiele telefoons kapot door voltageverschil ?
Mobiele telefoons kapot door voltageverschil ?
Hoi Allemaal,
Wij zijn net terug van een fantastische roadtrip in het westen. 1 week SF en 3 weken op pad met een camper van Cruise America.
Halverwege de reis merkten we echter dat drie van de vier mobiele telefoons die we bij ons hadden, steeds slechter oplaadden en één op een gegeven moment helemaal niet meer. (Iphone 4 S, Samsung Galaxy S2 en Galaxy S3 mini)
Bij terugkomst bleek dat van al deze telefoons de batterij stuk was (helemaal opgebold). Zou dit kunnen komen door het voltage verschil ? We hebben de batterijen in de camper opgelaad met één stekkerdoos als we hook-up hadden en in de auto via een verloopstuk waar ook de Tom tom op aangesloten was tijdens het rijden en op campings zonder stroom. Met de Tom Tom en één mobiel (Iphone 5) was verder niets aan de hand.
Zijn er misschien forumleden die dit ook hebben gehad ?
Wij zijn net terug van een fantastische roadtrip in het westen. 1 week SF en 3 weken op pad met een camper van Cruise America.
Halverwege de reis merkten we echter dat drie van de vier mobiele telefoons die we bij ons hadden, steeds slechter oplaadden en één op een gegeven moment helemaal niet meer. (Iphone 4 S, Samsung Galaxy S2 en Galaxy S3 mini)
Bij terugkomst bleek dat van al deze telefoons de batterij stuk was (helemaal opgebold). Zou dit kunnen komen door het voltage verschil ? We hebben de batterijen in de camper opgelaad met één stekkerdoos als we hook-up hadden en in de auto via een verloopstuk waar ook de Tom tom op aangesloten was tijdens het rijden en op campings zonder stroom. Met de Tom Tom en één mobiel (Iphone 5) was verder niets aan de hand.
Zijn er misschien forumleden die dit ook hebben gehad ?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Mobiele telefoons kapot door voltageverschil ?
De oplader van je mobiel werkt meestal op 110 en 220 volt. Dit moet er ook op staan. Uiteindelijk komt er in beide gevallen ca 5 volt uit.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Misschien het verschil in stroomsterkte? Ik dach dat onze Ipad met 1 ampere laadt. Als je dan een lader gebruikt van 2 ampere, dan kan dat ten koste gaan van de batterij. Je kunt op de laders van je Iphone en beide Samsung-telefoons zien welke stroomsterkte daar uitkomt en deze vergelijken met de laders van je tomtom en Iphone5.
Wel vervelend!
Wel vervelend!
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
- Bushmaster
- Amerika-expert
zo werkt dat niet. de stroom die er gaat lopen wordt bepaald door de spanning en het apparaat wat er achter hangt.Als je dan een lader gebruikt van 2 ampere, dan kan dat ten koste gaan van de batterij.
De stroom wordt niet door de lader in het device geduwd, maar het apparaat trekt de stroom uit de lader.
Ik neem ook aan dat de TS dezelfde laders heeft gebruikt als thuis (met verloopstekker), zal dus een kwestie van puur toeval cq domme pech zijn.
(of een gigantische piek in de spanning, de campings in de US staat nu eenmaal niet bekend om hun stabiele stroom leveranties)
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 03 sep 2014, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
misschien de telefoons in de hete zon laten liggen?
Wij hebben afgelopen zomer ook diverse telefoons via stekkerdoos en Amerikaanse stekker in de camper opgeladen, maar nergens last van.
Ik heb dit zelf een keer meegemaakt met een after market batterij dat ik voor een van mijn gizmos had gekocht. De batterij ontlaadde heel erg snel en tijdens het laden zag ik de batterij in ene een keer opzwellen. Wellicht even Samsung en Apple contacteren.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Dat het komt door het opladen aan het stopcontact ben ik niet zo snel geneigd te geloven.
Echter, zelf heb ik al 3 batterijen van de camera gesloopt tijdens het opladen in de auto. Ook wil mijn Sony Experia wel eens vastlopen als ik hem via de aansteker-naar-usb-verloper oplaad en de auto uitzet en weer aanzet. Enige oplossing is dan de batterij eruit halen, dan doet hij het weer.
Wellicht is dit bij jou ook het geval?
Echter, zelf heb ik al 3 batterijen van de camera gesloopt tijdens het opladen in de auto. Ook wil mijn Sony Experia wel eens vastlopen als ik hem via de aansteker-naar-usb-verloper oplaad en de auto uitzet en weer aanzet. Enige oplossing is dan de batterij eruit halen, dan doet hij het weer.
Wellicht is dit bij jou ook het geval?
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen