Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door moon29 »

Beste allemaal,

Afgelopen juli / aug hebben we in 3,5 week een schitterende reis gemaakt door het Zuid-Westen (LV-ML-SF-LA-GC-MV-Page-Bryce-Zion-LV).
Omdat we dit van te voren eigenlijk als een eenmalige geweldige reis zagen, ook laatste waarschijnlijk met het complete gezin (zoon gaat volgend jaar niet meer mee), maar toch besmet waren door het Amerika virus besloten we volgend jaar naar Florida te gaan, voor een rondreis van 2.5 week (langer kan volgend jaar helaas niet).
Ik had mijn rondreis net helemaal uitgestippeld en als concept klaar 2 dagen geleden, maar kreeg er nog steeds niet echt helemaal het jippie gevoel bij. Ik was bang dat het te veel van het zelfde zou zijn. En wij zijn nou eenmaal niet echt strand mensen. Naar het zwemmen met dolfijnen en manatees keek ik wel heel erg uit.

Gisteren kwam mijn foto album binnen (140 pagina's waar ik blog ook in heb verwerkt), wat er geweldig uit ziet al zeg ik het zelf.
Toen onze dochter het vervolgens doorbladerde begon ze bijna te huilen. Ze wil zo graag terug naar het westen en naar Las Vegas, maar ook voor de natuur! :clap: :clap: En dat had ik nooit van haar verwacht ! :wink:
Tja, als ik heel eerlijk was zou ik ook niets liever doen dan weer die kant op en dan Yellowstone en Moab bijvoorbeeld doen.
Mandy zei dat ze het papa zou vragen zodra hij binnen kwam uit zijn werk.
Dus.......
Mandy: " Pap, we gaan volgend jaar naar Las Vegas en Yellowstone en dus weer rondje in het Westen".
Edwin: "Oke, super!"

Hahahaha,
eigenlijk zaten we dus allemaal met het gevoel dat we terug wilden, en dus besloten er gewoon voor te gaan. Volgend jaar met z'n 3en, en dan (helaas maar) 2,5 week.

Dit betekent wel dat ik opnieuw een route mag gaan bedenken en me in mag gaan lezen in Yellowstone, Moab enz. en weer andere verslagen gaan lezen.

Mochten jullie als ervaringsdeskundigen leuk vinden, dan zou ik heel blij zijn met wat voorstellen wanneer de bekende gegevens zijn:
- vertrek vrijdag 19 juni (mits ik goedkeuring krijg op mijn werk)
- uiterlijk op donderdag 9 juli thuis zijn
- zeker in de route : Yellowstone, Las Vegas, Moab
- graag nog minimaal 1 stad er bij, mag SF zijn, maar andere is ook leuk.
- eventueel nog dagje Zion om Emerald pools en nog wat korte hikes te doen, wat er nu niet van gekomen is (Narrows en overlook trail hebben we gedaan)
- ergens raften
- wij vinden rijden in Amerika heerlijk, dus af en toe wat langere afstanden is geen probleem.
- we willen net als vorige keer met auto van hotel naar hotel
- Death valley hebben we goed gezien, dus hoeft niet nog een keer, datzelfde geldt voor Bryce, MV, GC en horseshoe bend.
- we hebben lower antelope canyon gedaan en dat vonden we echt fantastisch, maar 2x achter elkaar hetzelfde doe ik niet graag, maar mocht het op de route uitkomen dan zou upper of the wave nog wel leuk zijn.
- we vinden wildlife spotten erg leuk!

Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën. Vorig jaar hebben jullie me geweldig geholpen! :clap:

Groetjes,
Monique
Laatst gewijzigd door moon29 op 04 sep 2014, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wat een mooi fotoboek al niet te weeg kan brengen ;)

Bericht door Martin & Marianne »

Ha ha, heel herkenbaar!
Misschien kun je wat ideeën halen uit ons 2008-verslag (Yellowstone, Zion en Moab) of uit ons 2013-verslag (Moab) of 2004-verslag (Yellowstone, Zion).

Marianne
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

moon29 schreef:besloten we volgend jaar naar Florida te gaan, voor een rondreis van 2.5 week (langer kan volgend jaar helaas niet).
Ik had mijn rondreis net helemaal uitgestippeld en als concept klaar 2 dagen geleden, maar kreeg er nog steeds niet echt helemaal het jippie gevoel bij. Ik was bang dat het te veel van het zelfde zou zijn. En wij zijn nou eenmaal niet echt strand mensen. Naar het zwemmen met dolfijnen en manatees keek ik wel heel erg uit.
Florida kan net zo afwisselend zijn als de West kust. Het is alleen ánders. Maar ik kan me wel voorstellen dat je verliefd bent geworden op de natuur daar. Het gevoel van heimwee na het inkijken van een fotoboek is erg herkenbaar. Je beleefd je reis dan weer helemaal opnieuw in je hoofd.

Veel plezier met het plannen. Wij gaan volgend jaar ook weer terug naar de Westkust en ditmaal bezoeken we ook de natuur (in 2005 overgeslagen).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Een logische stad op die route zou Salt Lake City kunnen zijn. Als je van Yellowstone naar beneden komt, kun je via de Bonneville Salt Flats naar SLC voor wat mormoonse sfeer. Ik vond het alleszins zeker de moeite waard. Wij hebben enkele jaren geleden een soortgelijke route gereden, maar je zou aan zoiets kunnen denken:
- Yellowstone
- SLC
- Moab
- Mesa Verde
- Canyon de Chelly
- Page ? (als je The Wave zou winnen)
- Sedona en omstreken
- Valley of Fire
- Las Vegas

Maar jullie willen duidelijk allemaal graag gaan, dus aan inspiratie vast geen tekort :)
AstridenRaoul
Amerikafan

Bericht door AstridenRaoul »

Leuk Monique!! Ik hoop dat je weer een blog bijhoudt, dan kan ik jullie volgen en inspiratie opdoen voor onze reis!

Groetjes Astrid
REIS2014
Amerikafan

Bericht door REIS2014 »

Salt Lake City is een prachtige stad om te bezoeken. Extreem proper, mooie gebouwen en geen criminaliteit. Als ik mij goed herinner is het de hoofdstad van de mormonen en het bezoeken van de pracht en praal van hun gebouwen neemt al gauw een dag in beslag. Tegenover de 'mormon temple' bevindt zich ook een mooi shoppingcenter. Eventueel kan je SLC nog combineren met het bijwonen van een sportwedstrijd (baseball).

Ziedaar uw bijkomende stad!
REIS2014
Amerikafan

Bericht door REIS2014 »

Nog een tip: probeer na Yellowstone ook een nachtje cody in te plannen om bullriding te volgen. Belevenis!
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Klinkt goed!!
Maar dan kunnen we dus het beste op SLC vliegen denk ik he?
En dan van daar naar Yellowstone en vervolgens weer naar onderen afzakken.

Als ik zou vliegen op SLC en naar huis vanaf LV, betaal ik dan one way toeslag bij de autohuur?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je dient dan inderdaad een Oneway Fee te betalen. Deze kan per verhuurder verschillen. Zie hier een voorbeeld bij Drive-USA: http://goo.gl/TvyGW4

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
REIS2014
Amerikafan

Bericht door REIS2014 »

In 2012 ben ik vertrokken vanuit SLC om vervolgens noordwaarts te trekken naar Yellowstone en dan terug naar beneden richting Denver. Daarna kan het programma vrij worden ingevuld. Ja kan eventueel zelfs nog LA aandoen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij betaal je dan idd een fee ja.
San Francisco ligt eigenlijk wel compleet verkeerd met de rest wat je opnoemt. Dan heb je die stad gehad en ben je minimaal 2 dagen aan het rijden om bij je doelen te komen. Dan zou je beter voor Denver of SLC kunnen gaan denk ik persoonlijk.

19 naar Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas - Zion
22 Zion - Kanab (voor de wave als je ter plekke wilt loten, anders vooraf meedoen), anders naar Escalante of Torrey rijden
23 Kanab, Escalante/Torrey - Moab
24 Moab
25 Moab
26 Moab - Vernal
27 Vernal - Jackson
28 Grand Tetons
29 Yellowstone
30 Yellowstone
01 Yellowstone
02 Yellowstone - Cody
03 Cody - Custer
04 Custer - RMNP
05 RMNP
06 RMNP - Denver
07 Denver
08 Denver - naar huis
09 aankomst thuis

Mocht je the wave kunnen doen, dan heb je ook nog de optie om de rit Moab - Jackson in 1 lange rijdag te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Paul: als je te plekke wilt loten moet je 2 dagen Kanab voorzien; een ochtend om te loten, en de volgende dag voor de Wave.

Beginnen in Las Vegas, dan naar Yellowstone etc en eindigen in SF zou kunnen zonder one way fee. Is wel een extra rijdag ten opzichte van SLC, maar waarschijnlijk ook qua vlucht aantrekkelijker.
Een combinatie met Denver en South Dakota is ook mooi, maar dan wel meer tijd voor SD, ik zou daar niet voor 1 nacht naar toe gaan.

Marianne
Stephaa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Stephaa »

Hoi, wilde je graag laten weten dat je een leuke blog hebt gemaakt! Heb het met plezier gelezen en herkende veel dingen die jullie gezien en gedaan hebben in de reis die mijn vriend en ik afgelopen zomer gedaan hebben.

Succes met het plannen van de volgende reis :D. Ziet er goed uit!
Afbeelding

2012: Olympische Spelen
2013: Aus, Slov, It, Swiss
2014: USA Zuid-West
2016: USA Florida
2017: Thailand
2018: USA Coast to Coast

https://stephaakoopman.wordpress.com/
X Stephaa
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Mooi voorstel van Paul maar inderdaad zoals Marianne al schreef is 1 dag voor South Dakota erg weinig.
Als je graag SF toevoegt, zou dit misschien kunnen:

Door Yosemite en naar SF:
02 Yellowstone (west) - Craters of the Moon - Twin Falls
03 Twin Falls - Ely (Great Basin NP)
04 Ely - Lee Vining
05 Lee Vining - Yosemite
06 Yosemite - SF
07 SF
08 SF - naar huis
09 aankomst thuis

of met Lake Tahoe en dan naar SF:
02 Yellowstone (west) - Craters of the Moon - Twin Falls
03 Twin Falls - Reno/Carson City (lange rijdag)
04 Reno/Carson City - Lake Tahoe
05 Lake Tahoe - Sacramento
06 Sacramento - SF
07 SF
08 SF - naar huis
09 aankomst thuis

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

SF hoeft niet persé.
LA hoeft zeker niet een 2e keer.
Wel naast Las Vegas een andere grote stad erbij.
We vinden dat alle 3 een welkome afwisseling met de prachtige natuur, en houden ook van shoppen op zijn tijd :wink: :lol:
Dus een leuke stad met leuke sfeer, goede shopping mogelijkheden / outlets, en wat dingen te bekijken of bijvoorbeeld leuk om met een hop on hop off bus door te rijden is welkom. San Francisco vonden we erg leuk, maar misschien is het (ons kennende) toch wel leuker om nu een nieuwe stad te leren kennen. Zeker omdat we wat betreft Las Vegas ook al een herhaling hebben.

Die willen we er heel graag in omdat we daar niet alles gezien hebben wat we wilden, we het er erg leuk vonden, maar nog niet eens tijd hadden voor de geweldige zwembaden bij het Aria, en mijn dochter helemaal verliefd is op die stad. Ze mocht eigenlijk in geval van slagen dit jaar met mij naar New York voor een paar dagen, maar doet liever Las Vegas opnemen in de vakantie. Dus vandaar....

Denver ligt wat beter op de route (zonder dat we weer te veel dingen het zelfde als dit jaar moeten gaan doen) wellicht. Maar ik zie vaak in reisroutes dat mensen die op Denver vliegen de volgende dag er meteen vertrekken. Dus vraag me af of het leuk genoeg is daar 2 of 3 nachten door te brengen.....
Een stad ten noorden van Yellowstone is misschien ook een optie? Calgary , Seatle......??
En dan zo afzakken naar Las Vegas.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Oh, ik dacht dat je zeker SF wilde.

Denver is een leuke stad. Je kan daar met gemak een dag of meer doorbrengen.
(zie mijn blog van 2011)
En Rocky Mountain NP is prachtig.

Ik zou dan wel in de route van Paul vanaf Cody richting zuiden rijden (naar Custer heb je 2 zeer lange rijdagen achter elkaar en eigenlijk is er geen tijd om in South Dakota iets te bezoeken)
03 Cody - Cheyenne
04 Cheyenne - RMNP

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ja, ik heb al gezien dat RMNP prachtig is inderdaad!
Na wat eerste inlees werk en ook door op http://www.ontdek-amerika.nl te kijken ben ik er wel achter dat ik daar en in Yellowstone zeker de nodige tijd wil doorbrengen!
Wel afgewisseld met de nodige tijd in een stad (Las Vegas en Denver dan waarschijnlijk).

Om die 2 parken goed te zien hoeveel nachten zouden jullie dan adviseren?
Als het schema te gehaast word overweeg ik namelijk om Moab eventueel af te laten vallen. Heb ik het goed als ik al lezend denk dat dat veel overeenkomt met wat we al hebben gezien in Monument Valley, Grand Canyon, Bryce, Zion?

Ondanks dat ik nog geen tickets kan boeken, omdat ik nog moet afwachten of het wordt goedgekeurd dat ik 19 juni op vakantie ga (ligt net heel vervelend i.v.m. halfjaarcijfers opleveren), was ik gisterenavond al even aan het kijken naar de accomodaties in Yellowstone. Maar ik zag dat in juni nagenoeg alles al is volgeboekt (op een enkel nachtje na)! Ben ik nu echt te laat hiermee? Of is jullie ervaring dat er veel nog vrij komt door annuleringen?
Ik zou ook graag advies hebben waar hoeveel nachten te verblijven in Yellowstone. Tenminste het lijkt me beter niet alle dagen op dezelfde plaats te overnachten, aangezien het park zo groot, toch?

Oh en nog een vraag: is het verstandiger Las Vegas - Denver te doen of andersom? Of maakt dat niet uit?
Ik begrijp dat we in RMNP last kunnen krijgen van de hoogtes, wat is hieraan te doen om te voorkomen?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Goh, ik ben er volgens mij niet helemaal bij de laatste dagen :lol:
Ik had in die route geen Custer, maar Casper willen zetten. Het was vanwege de tijd ook helemaal niet het idee om South Dakota in de route op te nemen.

Over hoogteziekte. In principe zou je geen last moeten hebben, vooral niet als het op het einde vd vakantie is. Je hebt dan al meerdere hoge plekken, bv Yellowstone bezocht en zou er al beter tegen moeten kunnen. Begin je in Denver en zou je dag 2 direct de trail ridge road of een lange wandeling bij Bear Lake maken dan zou het naar je hoofd kunnen stijgen omdat je dan te snel naar een grote hoogte bent gekomen.

Over Yellowstone. Veel in het park zal idd al vol zitten. Ik denk dat een minimum bezoek een dag vanaf de Grand Tetons en dan nog 2 volle dagen zou moeten zijn. In die 2 en 3/4e dag kun je een goed overzicht krijgen van het park.
Ideaal zou denk ik zijn 1 nacht Old Faithful, omdat je dan 's avonds voor het echt donker wordt dat gebied in een veel rustiger moment kun zien dan overdag met die 1000-den toeristen. En dan eigenlijk 2 nachten Canyon. Dit ligt centraal en vanuit hier kun je overal goed heenrijden. Maar ik vrees dat je dat niet meer gaan kunnen boeken.
Ik heb vorig jaar 1 nacht OF, 1 nacht Gardiner aan de noordkant en 1 nacht West Yellowstone gedaan en heb eigenlijk geen tijd gehad voor het stuk rond Lake Yellowstone. Ook was de dunraven pass nog dicht, dus ik moest altijd via Mammoth Hot Springs omrijden naar de Lamar Valley. Voor Volgend jaar heb ik 1 nacht OF geboekt en 2 nachten Mammoth. Is ook niet helemaal ideaal, maargoed.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis moon29: wat een mooi fotoboek al niet te weeg kan brengen ;)

Bericht door moon29 »

Ik hoop volgende week akkoord te hebben van mijn werkgever.
Ondertussen zorgen dat de route helemaal klaar is zodat we weten welke dag we waar zitten, en dan alvast maar annuleerbare accomodaties vast gaan leggen dan..... (en ondertussen ook nog de vliegticket prijzen in de gaten houden). En hopen dat er in de canyon toch nog iets vrij komt doordat iemand annuleert.
Ik had gedacht om 4 of 5 nachten Yellowstone te doen, dus dat moet dan zeker genoeg zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis moon29: wat een mooi fotoboek al niet te weeg kan brengen ;)

Er zullen ongetwijfeld wel annuleringen komen voor Yellowstone. Wij zaten zowel in 2004 als in 2008 op twee verschillende locaties. Misschien heb je iets aan die verslagen.
Ik zou zeker 3 volle dagen rekenen. Of bijvoorbeeld een middag, 2 volle dagen en een ochtend.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer