Ik ben inmiddels al 2x in de VS geweest, waarvan beide ongeveer laatste dagen februari/begin maart. Dit is me beide keren perfect bevallen, enkel New York was eigenlijk (te) koud, en staat daarom op het lijstje om nog eens te herhalen in warmer weer. De eerste reis heb ik in m'n eentje gemaakt, wat een fantastische ervaring was. De 2e reis was een cadeau voor m'n vader, waar ik graag aan deelnam

M'n vriendin had eigenlijk altijd iets "tegen" Amerika (enkel steden, duur, land in z'n geheel trekt niet...) terwijl ik altijd al het tegenovergestelde heb gehad. Ik was al druk aan het plannen om in April 2015 eindelijk weer een (solo) reis te maken naar de VS, met hopelijk nog wat hogere temperaturen dan in Maart. Wat me bijvoorbeeld opviel in Utah, was de nog aanwezig sneeuw eind februari in Zion tijdens m'n eerste reis, in tegenstelling tot de 25+ graden de 2e week van Maart tijdens m'n 2e reis.
Nu komt het volgende, m'n vriendin heeft aangegeven dat ze toch wel graag mee zou willen!

Mijn vraag aan jullie, is dat qua weer/temperaturen een beetje te doen in die eerste weken februari? Ik ben nog hard aan het nadenken over een echt reisschema, maar héél globaal:
- Vliegen op San Francisco
dag 1-3: San Francisco
dag 3-5: yosemite NP
dag 5-8: Las Vegas met tussenstop in Barstow
dag 8-9: grand canyon
dag 9-11: Utah: zion (eventueel nog tussenstop GC->Utah/Springdale)
dag 11-15/16: nog niet duidelijk, idee is wat meer parken in Utah te bezoeken (Bryce, Capitol Reef, Canyonlands) eventueel New Mexico, zijn we nog niet uit.
dag 15/16/17: terug naar Californië, met de nodige tussenstop afhankelijk waarvandaan we precies vertrekken.
dag 17-18: Los Angeles, weinig interesse in de stad zelf, maar ten minste 1 studio tour doen.
dag 18-20: terug naar SF via de highway 1.
dag 20-21: SF/terugvlucht naar Amsterdam
Nogmaals, dit is zéér globaal, een optie is ook om terug te vliegen vanaf LA en de highway 1 te laten vallen, maar dit zijn dingen waar we nog over nadenken.
Naar mijn mening is Yosemite wel goed te doen in deze tijd van het jaar, zeker gezien het smeltwater zullen de falls prachtig zijn.
Rondkijkend op het forum las ik al dat de Grand Canyon nogal wat besneeuwd kan zijn, hetzelfde geld denk ik voor Zion.'
Maar ik ben met name benieuwd naar jullie meningen over het afreizen naar de VS in februari!
Alvast bedankt!