Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis tomm: zuidwesten in februari

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tomm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis tomm: zuidwesten in februari

Bericht door tomm »

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels al 2x in de VS geweest, waarvan beide ongeveer laatste dagen februari/begin maart. Dit is me beide keren perfect bevallen, enkel New York was eigenlijk (te) koud, en staat daarom op het lijstje om nog eens te herhalen in warmer weer. De eerste reis heb ik in m'n eentje gemaakt, wat een fantastische ervaring was. De 2e reis was een cadeau voor m'n vader, waar ik graag aan deelnam ;)

M'n vriendin had eigenlijk altijd iets "tegen" Amerika (enkel steden, duur, land in z'n geheel trekt niet...) terwijl ik altijd al het tegenovergestelde heb gehad. Ik was al druk aan het plannen om in April 2015 eindelijk weer een (solo) reis te maken naar de VS, met hopelijk nog wat hogere temperaturen dan in Maart. Wat me bijvoorbeeld opviel in Utah, was de nog aanwezig sneeuw eind februari in Zion tijdens m'n eerste reis, in tegenstelling tot de 25+ graden de 2e week van Maart tijdens m'n 2e reis.

Nu komt het volgende, m'n vriendin heeft aangegeven dat ze toch wel graag mee zou willen! :thumbup: helemaal super natuurlijk, alleen zitten we dan vanwege haar studie vast aan data tussen 3 februari en 8 maart. Een stukje vroeger in het jaar dan ik eigenlijk voor ogen had. Als reisdata hadden we nu voor ogen 11 feb tot 4 maart.

Mijn vraag aan jullie, is dat qua weer/temperaturen een beetje te doen in die eerste weken februari? Ik ben nog hard aan het nadenken over een echt reisschema, maar héél globaal:

- Vliegen op San Francisco
dag 1-3: San Francisco
dag 3-5: yosemite NP
dag 5-8: Las Vegas met tussenstop in Barstow
dag 8-9: grand canyon
dag 9-11: Utah: zion (eventueel nog tussenstop GC->Utah/Springdale)
dag 11-15/16: nog niet duidelijk, idee is wat meer parken in Utah te bezoeken (Bryce, Capitol Reef, Canyonlands) eventueel New Mexico, zijn we nog niet uit.
dag 15/16/17: terug naar Californië, met de nodige tussenstop afhankelijk waarvandaan we precies vertrekken.
dag 17-18: Los Angeles, weinig interesse in de stad zelf, maar ten minste 1 studio tour doen.
dag 18-20: terug naar SF via de highway 1.
dag 20-21: SF/terugvlucht naar Amsterdam

Nogmaals, dit is zéér globaal, een optie is ook om terug te vliegen vanaf LA en de highway 1 te laten vallen, maar dit zijn dingen waar we nog over nadenken.
Naar mijn mening is Yosemite wel goed te doen in deze tijd van het jaar, zeker gezien het smeltwater zullen de falls prachtig zijn.
Rondkijkend op het forum las ik al dat de Grand Canyon nogal wat besneeuwd kan zijn, hetzelfde geld denk ik voor Zion.'

Maar ik ben met name benieuwd naar jullie meningen over het afreizen naar de VS in februari!

Alvast bedankt!
2010 - solo reis zuid-west USA + New York City
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2016 - zuid-west USA + Yellowstone
2018 - zuid-west USA
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis tomm : zuidwesten in februari

Bericht door ingrid14 »

Op LV na zal je overal nog met koude temperaturen moeten rekening houden.

Door sneeuw zal je vanaf Yosemite via Barstow naar LV moeten (maar dat staat al zo in je planning)
Bij Yosemite zijn dan zeker nog de Tioga Pass en de weg naar Glacier Point afgesloten.

Verder kan je ook bij Bryce nog sneeuw verwachten.

Kijk eens naar de blogs van forumlid Kalaman, hij is er in december geweest.
http://www.kalamantravel.com/blog

Verder zou ik na LV eerst richting Zion gaan.
Dus LV - Zion - Bryce - Capitol Reef - Canyonlands - Arches - Monument Valley - Page - Grand Canyon - Kingman - LA
of LV - Zion - Bryce - Page - Monument Valley - Page - Grand Canyon - Kingman - LA - Cambria - Monterey - SF

Zowel richting Moab als highway 1 in 3 weken is te veel, het wordt te gehaast.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Eind februari is echt niet de goede tijd om deze streek te gaan verkennen als je "iets hogere" temperaturen wil.

Je zit immers met gemiddelde maximum temperaturen (C) in volgende zin:

Arches national park: 8 graden
Bryce canyon: 4 graden
Yosemite: 11 graden
Zion national park: 15 graden
Grand canyon: 10 graden
Capitol Reef: 6 graden

Er zal dus meer dan een dikke trui en een jas nodig zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Aan de andere kant zou je bv alleen de steden kunnen boeken en verder nog helemaal niets, dan ben je enorm vrij om je route aan te passen gedurende de reis, mocht er ergens echt nog veel sneeuw liggen of heel veel regen. Ik heb dat vorig jaar ook gedaan en dat beviel me uitstekend om gewoon de avond ervoor of op de ochtend in bv een Starbucks even een hotelletje voor de avond te boeken.

Je zou ook nog kunnen beginnen in LA en terug vanaf Phoenix, dan zou je hw1 wel mee kunnen pakken, alleen zowel hw1 en de regio moab in 3 weken met alle parken die er tussen liggen is wrs wat veel. Ik zou overigens ook de route vanaf Las Vegas eerst via Zion en Bryce doen en dan bv Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Grand Canyon.
Of evt Yosemite overslaan (mocht het echt nog vol met sneeuw liggen) en dan van SF via hw1 naar LA rijden in 2 dagen. Keuzes, keuzes :P
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

tomm schreef: Naar mijn mening is Yosemite wel goed te doen in deze tijd van het jaar, zeker gezien het smeltwater zullen de falls prachtig zijn.
Ik weet niet waar je dit op baseert. Ik denk dat het heel mooi kan zijn, maar het is mogelijk dat er nog nauwelijks smeltwater is. Je zult zeker sneeuwkettingen bij je moeten hebben.
Heb je op http://www.nps.gov/yose gekeken voor de omstandigheden in de winter? En kijk ook eens hier.
Als je besluit om naar Yosemite te gaan dan zou ik dat op het laatst doen en niet al in het begin.
Ook voor de andere parken zou ik eens de NPS-site bekijken om te zien wat je kunt verwachten.
Naast de reisverslagen van Kalaman kun je ook eens in het reisverslagentopic kijken voor andere reizen in die periode.
Wij waren in 2011 in december in de omgeving van LA en hadden heerlijk weer. Prachtig voor onder andere San Diego, LA en Joshua Tree.

Ik zou zelf wel eens Yosemite willen zien in de winter maar in jullie geval zou ik toch eerder denken aan een rondje Las Vegas of LA-Phoenix zonder SF en Yosemite, met parken als Joshua Tree, Death Valley en de parken in Utah. En zeker niets reserveren. Is helemaal niet nodig en je wilt wel enige flexibiliteit hebben. Als SF een must is dan zou je via de kust naar LA kunnen gaan en eindigen in Phoenix of Las Vegas.

Marianne
Reiziger777
Amerika-ontdekker

Bericht door Reiziger777 »

Martin & Marianne schreef:
tomm schreef: Naar mijn mening is Yosemite wel goed te doen in deze tijd van het jaar, zeker gezien het smeltwater zullen de falls prachtig zijn.
hier.
Heel effen off-topic. Heb je dit ook van de andere parken? Dank bij voorbaat.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Niet dat ik weet, maar op de NPS-sites vind je ook alle informatie voor de verschillende seizoenen. Kijk voor Zion bijvoorbeeld hier voor de park krant van afgelopen winter.

Marianne
tomm
Amerika-ontdekker

Bericht door tomm »

Ontzettend bedankt voor alle reacties tot dusver!

ingrid14, ontzettend bedankt voor de link naar de blogs van Kalaman, dit geeft een goed beeld van hoe het begin februari zal zijn.
Tevens bedankt voor de voorgestelde route, ik ga deze is even goed bestuderen en uitzetten in google maps.
Het is zeker niet de bedoeling dat het een gehaaste reis wordt, dus er zullen zeker keuzes gemaakt moeten worden.

Marcopstal, M'n oorspronkelijke idee was om eind maart/april te gaan, met inderdaad zicht op hogere temperaturen. Met dit rijtje als gemiddelde maximumtemperaturen is zeker duidelijk dat het niet warmer gaat zijn als m'n eerdere reizen eind februari/maart.

PSVwally, dat is zeker een goede tip om enkel de steden te boeken en van hieruit verder te gaan plannen. Dit zorgt gelijk voor wat flexibeler reizen. Had je vorig jaar ook bijvoorbeeld een keer een hotelovernachting verlengd? En zo ja, werd hier moeilijk over gedaan/hoge prijzen voor gerekend?
De tip om terug te vliegen vanaf Phoenix vind ik een hele goede, het blijkt ook dat het bijna 100 euro scheelt qua ticketprijs! Deze houden we er zeker in.

Marianne, ook zeker bedankt voor je reactie! Ik baseer dit eigenlijk op m'n reis van 2011, toen was ik om precies te zijn (heb net even de foto's opgezocht), van 8-10 maart in Yosemite. Toen was het park goed begaanbaar, er lag wel wat sneeuw in de bermen. De temperaturen waren toen ruim boven 0 en de falls waren prachtig. Ik besef me nu wel dat ik nu eigenlijk bijna een maand eerder in Yosemite zou zijn, en wellicht hebben we in 2011 ook veel geluk gehad.
Joshua Tree en Death valley lijken ons ook prachtig om te zien, dus ik denk dat we die zeker mee gaan nemen in de verdere planning!
Tevens opnieuw bedankt voor de tip van Phoenix!

Naar aanleiding van alle reacties ben ik alweer opnieuw aan het plannen en kijken. Vast staat nu wel dat we sowieso gaan, en wel van 10 februari tot 4 maart 2015! Typisch dat een terugvlucht vanaf Phoenix zoveel goedkoper blijkt te zijn, maar we doen er ons voordeel mee.

We hebben besloten om Yosemite NP i.p. over te slaan, tenzij terplekke blijkt dat het weer harstikke goed te doen is. We gaan dan ook niet alle overnachtingen van te voren boeken. Het globale plan voor nu:

10 februari vertrek vanaf Amsterdam naar San Francisco
-3 overnachtingen in SF, sowieso uitstapje naar Muir Woods en Alcatraz
-13-02 vertrek via Highway 1 naar big sur, hier 1 a 2 overnachtingen
- eventueel overnachting LA, eventueel studiotour
- Death Valley
- Las Vegas
- Vanaf hier verder plannen afhankelijk van de weersomstandigheden, mogelijk Zion -> Bryce canyon -> Capitol Reef -> Monument Valley...
- Mochten de weersomstandigheden erg tegenvallen is de "terugreis" via New Mexico -> Grand Canyon -> Phoenix

Moet helemaal goed gaan komen lijkt me zo! Nog even de werelddealweken afwachten (wellicht een illusie...) en anders gaan de tickets vast geboekt worden!

Verdere tips en ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom!
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2018 - zuid-west USA
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Had je vorig jaar ook bijvoorbeeld een keer een hotelovernachting verlengd? En zo ja, werd hier moeilijk over gedaan/hoge prijzen voor gerekend?
Nee geen ervaring met verlengen, maar ik denk dat de meeste hotels, behalve misschien in de weekenden, wel ruimte hebben. Je zal dan wrs gewoon een nieuwe boeking moeten doen. Pak onderweg in hotels of op grote parkeerplaatsen langs de snelwegen ook bonnen/kortings boekjes mee.
tomm
Amerika-ontdekker

Bericht door tomm »

De reis begint langszaam aan steeds meer vorm te krijgen, het idee is om het begin van de reis in Californie wel zo veel mogelijk al te boeken tot aan Las Vegas, van waaruit we terplekke zullen bekijken welke parken in Utah/Arizona we willen/kunnen bezoeken.

Het reisschema tot dus ver:

10 februari: heenvlucht naar San Francisco, aankomst +- 13:00.
11 februari - 13 februari: San Francisco, o.a. bezoek Alcatraz island, golden gate national Park en evt Muir Woods
13 februari: auto ophalen en vertrek richting Big Sur, hier 2 overnachtingen.
14 februari: bezoek Jullia Pfeiffer Burns State Park/Los Padres National Forest.
15 februari: vertrek richting Death Valley, evt. overnachting in Bakersfield/Los Angeles. Wellicht meerdere dagen Los Angeles met bezoek aan een Disney Park.
- 2 dagen Death Valley, overnachting in het Park (stovepipe Wells Village) of in Lone Pine
- Vanaf Death Valley richting Las Vegas, hier 2 overnachtingen en van daar uit verder kijken.

Globaal idee vanaf Las Vegas (start om en nabij 18 februari)
- 2 overnachtingen in Zion (Hotel in Springdale)
- Vanaf Zion naar Bryce Canyon (mits het begaanbaar is)
- Via Page naar Monument Valley, hier 1 a 2 overnachtingen
- Vanaf Monument Valley naar de Grand Canyon
- Eventueel vanaf de GC via Flagstaff naar New Mexico
- Vervolgens eindigen in Phoenix, vanwaar terugvlucht naar Amsterdam.

Een mogelijke optie is om vanaf Zion richting de GC te gaan en dan New Mexico en Arizona uitgebreider te bezoeken.

Wat betreft Death Valley vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met overnachtingen? Een optie is om buiten het park in Lone Pine, ca 50min van de ingang van het park te overnachten. Dit kost ca 60 euro per nacht inclusief ontbijt. Een overnachting in bijvoorbeeld Stovepipe Wells Village kost rond de 100 euro zonder ontbijt, je zit dan wel midden in het park, wat afreizen makkelijker maakt.

En hoeveel tijd zouden jullie in DV spenderen?

Grappig detail over de werelddeal weken waar ik het eerder over had; vorig jaar begonnen deze omstreeks begin september. Zoals ik al meer op het forum heb gelezen, lijkt KLM de prijzen vlak voor de actieperiode te verhogen. Ik kan dit nu zeker bevestigen, de vlucht die ik eerder had uitgezocht van Amsterdam naar San Francisco, retour vanaf Phoenix naar Amsterdam, was vorige week 640 euro p.p. Hetzelfde ticket met dezelfde vluchtnummers kost nu opeens 840 euro!! Maar is even goed in de gaten houden en vergelijken met andere maatschappijen.
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2018 - zuid-west USA
Marcopstal
Amerika-expert

Boekingsites zijn intelligent. Wanneer de interesse toeneemt gaat de prijs omhoog. Als je dus bvb voor eenzelfde vlucht meerdere sites en/of reisbureaus een offerte vraagt dan ben je zelf de prijs aan het opdrijven. Men zorgt er door middel van cookies ook voor dat men weet wat je reeds eerder opzicht. Browergeschiedenissen en cookies verwijderen is aangewezen.

Stovepipe wells ligt aan de rand, als je echt midden in het park wil zitten dan moet je voor Furnace Creek gaan. 1 overnachting is in principe wel voldoende.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een mooie tussenoplossing lijkt me 1 nacht Lone Pine en 1 nacht Furnace Creek. In die periode lijken mij 2 nachten in/rond het park erg mooi. Maar 2 nachten Lone Pine is echt niet handig, je moet niet rekenen tot de parkgrens maar tot aan de bezienswaardigheden. Lone Pine - FC is 2 uur rijden. Ik denk dat het wel handig is om snel te kijken of er iets betaalbaars is in FC de cabins zijn ongeveer net zo duur als de kamers in SPW. Maar wel snel volgeboekt. Zie http://www.furnacecreekresort.com.
Voor Monument Valley lijkt mij 1 nacht voldoende, ik zou eerder 2 nachten voor de GC uittrekken.

Marianne
tomm
Amerika-ontdekker

Bericht door tomm »

Bedankt voor de reactie met betrekking tot Death Valley, 1 nacht lone pine en 1 nacht in de furnace creek ranch zijn in ons schema opgenomen!

Ik heb vanmorgen de tickets geboekt, en wel met de volgende tijden:

Dinsdag 10 februari 2015
Amsterdam -> San Francisco
10-02 10:15 AMS -> 10-02 12:45 SFO

Woensdag 4 maart 2015
Los Angeles -> Amsterdam
04-03 13:50 LAX -> 05-03 09:05 AMS

Gekozen om vanaf LA terug te vliegen ipv Phoenix om twee redenen:
- Door de werelddealweken van KLM was terugvliegen vanaf LA (rechstreeks naar AMS) nu goedkoper dan via Phoenix.
- We kunnen nu terplekke besluiten om aan het einde van de vakantie nog via Yosemite te gaan als de weercondities dit toelaten

We hebben er in ieder geval heel veel zin in!
Nu maar direct de ESTA regelen en de auto, het kan maar vast staan!
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2018 - zuid-west USA
tomm
Amerika-ontdekker

Bericht door tomm »

De reis begint meer en meer vorm te krijgen...

Gisteren gebeld met het Ripplewood Resort in Big Sur om 2 overnachtingen te reserveren
in één van de cabins. (M'n vriendin had dit gezien bij RTL Travel)

Het plan is om vanaf San Francisco via Big Sur naar Death Valley te rijden.
Op zich is dit qua afstand goed te doen op één dag, maar dan slaan we wel een stuk over
van de highway 1 na big Sur. Tevens zal het stuk wat we nog wel doen, wat
gehaast zijn door de langere reistijd.

We overwegen nu om tussen big Sur en Lone Pine (onze 1e overnachting bij DV)
eventueel nog een stop te doen. Hebben jullie suggesties? Bakersfield is een optie, maar geen idee of
dat een beetje leuk is.
We sluiten onze reis af in Los Angeles, dus die valt ook af.

Ik dacht zelf om vanaf Big Sur tot aan Pismo Beach te rijden en vandaar uit verder.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2018 - zuid-west USA
Marcopstal
Amerika-expert

Als ik dit bekijk is het vanaf Ripplewood Resort toch een 8 uur rijden naar Death valley.

Vanaf Pismo beach is het 5 uur tot Lone Pine. Ik vind dit toch wel de betere keuze dan Bakersfield, want daar is helaas niet zoveel te beleven, het is wel dichterbij.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je nog aparte overnachtingsplaatsen zoekt is de Madonna Inn in San Luis Obispo misschien nog iets, ook oa. bekend van 3 op reis.

Het is dan nog geen 5u rijden naar Lone Pine. Je zou ook naar het panamint springs resort door kunnen rijden.
Emphy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Emphy »

Hallo Daar

In 2011 en 2012 ben ik in januari februari geweest. (samen met een kameraad). (en in 2006 in maart via eerst 5 dagen New York doorgevlogen naar San Diego)
Beide jaren 2011 en 12 vertrekdatum rond 20 januari en terug rond 25 februari.

Wij hebben echt schitterend weer gehad beide jaren.!!!

We zijn beide jaren gestart in Las Vegas en in 2011 was het rondje naar Grand Canyon->Page-> LV
in 2012 was het LV-> SF via Seqoia National Park en Oakhurst Yosemite -> en van SF via de 1 naar Santa Barbara met overnachtingen in Monterey en Pismo Beach en terug naar LV via 29Palms.

beide jaren hebben we ook een hele dag Death Valley gedaan ( van 06.00 in de auto en tegen 23.00 terug in LV) zeer zeer zeer de moeite waard! Fantastisch.
In LV hadden we zo tussen de 20 en 25 graden ( geen regen) In death Valley hadden we in 2011 zo tegen 12.00 35 graden! in 2012 25 graden.

in 2011 hebben we helemaal geen regen gehad (nergens) in 2012 maar een dag of 3 (niet heel erg)

De Grand Canyon was wel behoorlijk koud zeker na zonsondergang en overdag was het ongeveer rond het vriespunt.
Ik stond s'avonds daar de zonsondergang te filmen en mijn handen vroren aan de camera vast :)

De hele Highway 1 van SF naar LA hebben wij ook schitterend weer gehad zo tussen de 20 en 25 graden.
Bijna al onze foto's tonen een hemelsblauwe lucht!

Bryce Canyon en Zion en Grand Canyon hebben wij als schitterend ervaren met deels sneeuw! wat een kleuren!

Onderweg van LV naar SF hebben we sinaasappelgaarden gezien en kersenbloesem.

Ik heb de foto's van 2011 (en 2006) wel online staan die van 2012 niet ( zal ze proberen online te zetten binnenkort)

voor fotoo's 2011 zie link in mijn onderschrift.
Ik wens je een enorme fijne vakantie toe!

Zelf ben ik nu ook bezig om weer te gaan rond januari 22 en terug rond februari 23 ofzo, starten in SF en terug mogelijk in New Orleans.
(Ik zit nog volop in de planning maar open binnenkort een topic met vragen)

Groet
Emphy
Laatst gewijzigd door Emphy op 03 sep 2014, 05:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

PSVwally schreef:Als je nog aparte overnachtingsplaatsen zoekt is de Madonna Inn in San Luis Obispo misschien nog iets, ook oa. bekend van 3 op reis.

Het is dan nog geen 5u rijden naar Lone Pine. Je zou ook naar het panamint springs resort door kunnen rijden.
Hehehe ik heb daar een heel stel foto's van uit 2012 van de madonna :)

maaruh heb je gezien wat daar kamers per nacht kosten ?

:)
Laatst gewijzigd door Emphy op 03 sep 2014, 05:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Over Pismo beach.

Wij kwamen daar aan via Monterey en Carmel en hebben eerst bij Morrobay de zeeotters bekeken op 15 meter afstand!
heel toevallig zagen we in Pismo een hotelletje wat ons wel wat leek.

Shell beach inn.
http://www.shellbeachinn.com/

wij wilden daar 1 nachtje slapen .. het zijn er 4 geworden! Toen wij daar waren was ook net de Monarch vlinder trek bezig!

Ik kan je dat hotelletje zeer zeer zeer aanbevelen!
(Fijne prijzen ook!)
als ik ga volgend jaar en weer de Highway 1 rij ga ik daar zeker weer 3 nachten verblijven!
(ik heb ook een lange recensie op tripadvisor gezet over shell beach inn .)

Groet
Emphy

PS van Pismo zijn wij toen door de bergen richting Joshua tree park gereden.. we zagen LA niet zo zitten.
en ik zal ze nooit vergeten! de kolonie zeeotters bij Morro Bay!
15 meter van ons af! Fantastisch! uren bij zitten kijken. en niet alleen de zeeotters maar op dezelfde plek ook heel veel eekhoorns, allerlei vogels en ook hoog in de lucht roofvogels.

Ik moet de foto's maar eens gaan uitzoeken en online zetten.
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

tomm schreef: Nu maar direct de ESTA regelen en de auto, het kan maar vast staan!
Voor de auto kijk even op rentalcars.com
Ik heb net ook gekeken voor mezelf ophalen in SF op 21 januari en terugbrengen in New Orleans op 23 februari.
631 euro ( Chevrolet Spark of Aveo)

Edit
Ik heb even jou data bekeken.. ophalen 10-02 in SF en terugbrengen 4-3 in LA 518 euro ( een Kia Rio)

Groet
Emphy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer