Omdat ook ik informatie zocht over verhuizen naar de US kwam ik via-via op dit forum terecht. Na een poosje alleen gelezen te hebben wordt het denk ik nu tijd voor een voorstelrondje.
Ik ben sinds kerst 3x naar de US geweest om mijn vriend op te zoeken (1 week, 3,5 week en 5,5 week) en we hebben nu de knoop doorgehakt: ik ga verhuizen…
Mijn vriend is in afwachting van zijn citizenship (heeft al wel sinds de jaren '80 een greencard) en zodra deze akkoord is kunnen we mijn aanvraag starten. Ik ga binnenkort 3 maanden op toeristenvisum die kant op. We neigen nu naar eerst trouwen en daarna mijn verblijfsvergunning aanvragen, maar de meningen zijn nogal verdeeld. Sommige mensen raden ons aan eerst een K1-procedure te starten. Wat mij nogal bang maakt is het reizen tijdens de aanvraag, maar ook daar hoor ik verschillende verhalen over. Ik hoop dat ik, mits ik een retourticket heb uiteraard, het land in-en-uit mag. We moeten elkaar elke keer zo lang missen dat we nu de gok hebben waagt en hopen dat ik totdat ik een verblijfsvergunning heb ik 90 dagen kan blijven, het land een week of paar weken verlaat en weer terug kom.
Die onzekerheid vind ik zo moeilijk
Groeten Maryze