Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard bij Autoverhuurbedrijf.
-
- Amerika-newbie
Creditcard bij Autoverhuurbedrijf.
Ik had een klein vraagje.
Stel, worst case scenario in Amerika.
Je boekt al je hotels, je boekt de mooie vlucht terug. Je maakt de ideale rondreis van Phoenix naar Los Angelos.
Maar, ... Je hebt maar 1 creditcard voor 2 personen. en bij dag 1 aan het verhuurbedrijf pakt net die kaart voor de één of andere rede niet.
Je hebt je kaart opengezet voor usa, ook de limiet is meer dan hoog genoeg.
Misschien ligt het aan het chipke in de kaart ofzo.
Wat kun je dan doen?
Stel, worst case scenario in Amerika.
Je boekt al je hotels, je boekt de mooie vlucht terug. Je maakt de ideale rondreis van Phoenix naar Los Angelos.
Maar, ... Je hebt maar 1 creditcard voor 2 personen. en bij dag 1 aan het verhuurbedrijf pakt net die kaart voor de één of andere rede niet.
Je hebt je kaart opengezet voor usa, ook de limiet is meer dan hoog genoeg.
Misschien ligt het aan het chipke in de kaart ofzo.
Wat kun je dan doen?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Creditcard bij Autoverhuurbedrijf.
Welkom op het forum.
Dan: De credit card maatschappij bellen.
Nu: Zorgen voor een tweede credit card.
Zie ook: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=55727

Dan: De credit card maatschappij bellen.
Nu: Zorgen voor een tweede credit card.
Zie ook: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=55727
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Aan de chip zal het niet snel liggen: die wordt in de VS nog maar beperkt gebruikt. Het zal de magneetstrip zijn.
Maar zoals al gezegd: altijd handig/verstandig om met 2 creditcards te reizen. En als hij ergens geweigerd wordt: bellen met je CC maatschappij.
Dat reizen met meer dan 1 card komt mij nu ook goed uit: exact 1 dag voor vertrek (vorige week maandag) mailt ICS dat er mogelijk fraude is gepleegd met mijn VISA kaart. Dus in overleg geblokkeerd voor internettransacties en zodra ik thuis kom krijg ik een nieuwe kaart. Eerlijk gezegd durf ik deze kaart nu niet te gebruiken omdat de kans me te groot is dat hij voor voor on-store transacties niet werkt. Nu was de Visa m'n reserve dus geen drama, maar toch. Altijd handig om meerdere CC te hebben; liefst verdeeld over het reisgezelschap.
Maar zoals al gezegd: altijd handig/verstandig om met 2 creditcards te reizen. En als hij ergens geweigerd wordt: bellen met je CC maatschappij.
Dat reizen met meer dan 1 card komt mij nu ook goed uit: exact 1 dag voor vertrek (vorige week maandag) mailt ICS dat er mogelijk fraude is gepleegd met mijn VISA kaart. Dus in overleg geblokkeerd voor internettransacties en zodra ik thuis kom krijg ik een nieuwe kaart. Eerlijk gezegd durf ik deze kaart nu niet te gebruiken omdat de kans me te groot is dat hij voor voor on-store transacties niet werkt. Nu was de Visa m'n reserve dus geen drama, maar toch. Altijd handig om meerdere CC te hebben; liefst verdeeld over het reisgezelschap.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hadden ics op de hoogte gesteld van onze vakantie. Helaas bleek in Amerika toch dat ze het niet helemaal vertrouwden. De kaart weigerde. Gelukkig haalden we mijn kaart. Bij een volgende winkel weigerde mijn kaart en deed die van mijn man het wel. Zo wisselde het elkaar af. Ik heb toen een mailtje gestuurd naar ics en het probleem was opgelost. We waren erg blij dat we twee kaarten hadden! Als we er maar 1 hadden, dan hadden we een serieus probleem gehad.
Groetjes Sharon.
Groetjes Sharon.
Bekend verhaal, is mij deze zomer in Las Vegas ook gebeurt evenals vorig jaar in Phoenix.
Kom aan met vliegtuig ga naar Alamo en creditcard (mastercard van Ing) wordt geweigerd, gelukkig 2e kaart van Visa en die deed het wel.
Ga vervolgens naar het hotel en bij het inchecken wordt de mastercard wel geaccepteerd. Volgende dag maar eens gebeld met de Ing en er was niks met mijn card aan de hand maar volgens de medewerker van de Ing worden snachts Nederlandse tijd alle creditcard gegevens en betalingen verwerkt en dan kan het voorkomen dat op dat moment je creditcard niet werkt. Zou je het een kwartiertje later weer proberen dan doet ie het wel weer. Vond het wel een vreemd verhaal overigens. Ben de volgende dag naar Alamo terug gegaan om alsnog de auto op de mastercard te zetten en toen ging het wel goed.
Kom aan met vliegtuig ga naar Alamo en creditcard (mastercard van Ing) wordt geweigerd, gelukkig 2e kaart van Visa en die deed het wel.
Ga vervolgens naar het hotel en bij het inchecken wordt de mastercard wel geaccepteerd. Volgende dag maar eens gebeld met de Ing en er was niks met mijn card aan de hand maar volgens de medewerker van de Ing worden snachts Nederlandse tijd alle creditcard gegevens en betalingen verwerkt en dan kan het voorkomen dat op dat moment je creditcard niet werkt. Zou je het een kwartiertje later weer proberen dan doet ie het wel weer. Vond het wel een vreemd verhaal overigens. Ben de volgende dag naar Alamo terug gegaan om alsnog de auto op de mastercard te zetten en toen ging het wel goed.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Vreemd verhaal inderdaad Gompie.
Het gebeurde ons op verschillende tijdstippen, echt niet allemaal om middernacht Nederlandse tijd.
Overigens beaamde ics dat het een veiligheidsmaatregel was.
Banken en fouten toegeven...
Het gebeurde ons op verschillende tijdstippen, echt niet allemaal om middernacht Nederlandse tijd.
Wat heeft die bank fout gedaan dan?
Heb inmiddels meerdere keren contact gehad met de Ing over dit probleem. Ze zeggen dat het met een veiligheidsmaatregel te maken heeft en adviseren om op de dag van vertrek je creditcard te gebruiken op Schiphol zodat men weet dat je op vakantie gaat. Blijf het een vreemde zaak vinden.sharon-vb schreef:Vreemd verhaal inderdaad Gompie.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4888 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-