Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trein van New York naar Washington

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Trein van New York naar Washington

Bericht door roelb »

Jurgh schreef:Wij maken deze treinreis ook. Ik ben ook wel even benieuwd hoe je je bagage kwijt kan? We hebben toch enkele koffers en tassen bij ons. (2volw en 2 kids) Wij hebben reisbureau laten boeken en dat was €150,- ongeveer voor enkeltje. Is er toevallig ook wifi aan boord van de trein?
Oef, dat is prijzig. Voor een volgende keer: gewoon zelf online boeken via www.amtrak.com, dan kun je een goedkoper tijdstip zoeken en ook nog profiteren van diverse kortingsacties die je her en der kunt vinden. Even googlen doet wonderen. Na het boeken krijg je een PDF'je met de bevestiging. Die print je uit, en met de barcode daarop kun je ter plekke bij een van de ticketing machines op een willekeurig Amtrak station je daadwerkelijke tickets printen.

Bagage is geen issue, er is voldoende ruimte in de trein. Zowel boven je als in elke treinstel bij de deuren in de buurt voor grote koffers.

Roel.
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

ja dat heb ik inmiddels ondervonden, heb trouwens typfautje gemaakt, het moet dollar zijn ipv euro. Dan valt de pijn weer iets mee :) Toch bedankt voor je tips!
oldrik
Amerika-ontdekker

Bericht door oldrik »

Ik ben ook van plan om met de trein van NY naar DC te gaan. Maar is in plaats van een enkeltje het niet handiger een maand pas van Amtrack te kopen?
zijn er mensen met ervaring hiermee? naast een treinreis naar DC willen we ook in Philadelphia stoppen en naar Boston. En wellicht andere locaties maar dat weten we nog niet precies. Internet leert me dat het ongeveer 400 dollar kost een 15 dagen pas (voor 8 segmenten?????)
iemand tips...?
babbeloebaa
Amerikafan

Bericht door babbeloebaa »

Tjee.. goede tips hier joh!!
Volgens jaar gaan wij ook vanaf NY naar Washington DC met de trein. Maar ik denk dat ik nu ook eens aan de mede reizigers de bus ga voorstellen! :mrgreen:
Als dat al zoveel in de kosten scheell, wil ik daar wel 1 uur langer voor reizen :D
En als inderdaad het uitzicht net zo mooi is.. wie ben ik dan om dat niet te doen haha.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Mijn collega was dit weekend van DC naar NY geweest: heen met de bus en terug met de trein, omdat dat sneller was (en ze wilden de avond niet al te laat thuis zijn). Ze hadden er de 110 dollar voor de trein wel voor over. Helaas had de trein 1,5 uur vertraging....dus ze baalde enorm dat ze daar dus 110 dollar voor had betaald, want het was dus niet sneller dan de bus.
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Als ik die prijzen voor treinreizen zo zie dan ga ik de volgende keer wel weer met de bus (www.boltbus.com).
Perfecte zitplaatsen, gratis WiFi, en in +/- 4,5 uur van centrum tot centrum. Prijs vorig jaar: 11 dollar voor 2 personen :') Bolt for a buck :clap:
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Frouck
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Frouck »

Wij willen ook graag vanuit NYC (in december) een dagje naar Washington DC.
Via http://www.amtrak.com kan ik voor 2 personen voor $98,- een retourtje kopen.

Staat de tijd die je invult om terug te gaan vast? Of kun je eventueel ook eerder/later terug? Of moet je dan 'evening' invullen i.p.v. een vaste tijd?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Frouck, weet je zeker dat dit het totale tarief is voor 2 personen? Want het vanaf tarief voor een enkele reis is $49. De voorwaarden kan je bij elk tarief zien. Maar bij dergelijke goedkope tarieven moet je inderdaad reizen in de treinen waarvoor je geboekt hebt. Mis je een trein dan heb je pech en moet je een nieuw ticket kopen tegen vaak forse tarief. De tickets met flexibele boekingsvoorwaarden zijn aanzienlijk duurder.
Frouck
Amerikafan

Bericht door Frouck »

Ja, $49,- per persoon voor een Round-Trip (retour). Dus samen $98,- voor een retourtje. En dat is dan voor een 'saver' plaats. Je hebt oplopend ook nog value, flexible en premium. Saver is prima toch?

Dat is dan dus niet gek begrijp ik. :-)

Hoeveel tijd is fijn om te nemen in Washington DC? Is 7am heen en 7pm terug lang genoeg, of kun je beter later terug?
Wat is daar écht de moeite om te doen in een dagje?
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Ik ben ook een dag geweest en kwam rond 11am aan en vertrok om 9pm. Opzich was dat een mooie tijd om de hele strip van DC te zien en ergens te kunnen eten. Maar denk dat korter daar zijn wel te kort wordt. Dus gewoon zo vroeg mogelijk de trein pakken vanaf NY en zo laat mogelijk weer vertrekken. Ik had de treinen wel vast gezet en betaalde idd ook iets van 100 dollar voor retour. Dus 100 dollor voor retour voor 2 personen is dan een koopje!
Frouck
Amerikafan

Bericht door Frouck »

Dank je Eduard! Je bent straks ook een echte kenner. ;-)

Je mag dan een rugzak meenemen (of is 'no checked baggage' apart reserveren van een rugzak?). Heb je dan een vaste stoel of stap je in en kun je kiezen?
Dan stappen we lekker vroeg op @ Penn Station en gaan we gewoon later terug. Wie doet je wat, vakantie!!
Frouck
Amerikafan

Bericht door Frouck »

Geboekt!

Vertrekken via Amtrak op een dinsdag om 7.17am van Penn Station, New York en vertrekken 9.05pm weer vanuit Union Station, Washington DC.

Is het handig om daar met een georganiseerde tour mee te gaan? Of is het wel te doen om zelfstandig The White House, Capitool, Capitool, Washington Monument, National Mall enz. bij langs te gaan?

Ik lees hier en daar dat musea gratis zijn, welke? Wat is het bezoeken waard? Museum of Natural history, museum of American history, lincoln memorial enz?
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Vraag eens raad aan Petra op het forum, wij hebben deze zomer een tour met haar gedaan en dat is ons heel goed bevallen, ze is heel flexibel over wat je wil zien en wanneer. over Amtrak, wij zijn van Boston naar NY gereisd, vertrek om 09.40, Penn station om 13.50. Uiteindelijk zijn we in NY aangekomen om 1745, kapotte lokomotief, verder totaal geen service meer, geen WiFi, geen A-C, Amerikanen vinden dit allemaal normaal en het gebeurd ook regelmatig blijkbaar, klachten worden genegeerd. Dus stel je niet te veel voor van Amtrak, maar Washington is wel een super leuke stad.
Frouck
Amerikafan

Bericht door Frouck »

Ik hoop niet op zo`n lange vertraging, want we zijn er maar 1 dagje. Dan zouden we bij aankomst direct weer terug naar New York moeten gaan.
Zijn er meer mensen die deze negatieve ervaring hebben met Amtrak en vertragingen (help! ik hoop het toch niet ;-))?
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

De bezienswaardigheden in Washington DC kun je makkelijk zonder tour bezoeken, de meeste liggen in de directe omgeving van de National Mall.
Best is een taxi te nemen tot bvb het Capitool en dan de bezienswaardigheden af te werken tot het Lincoln Memorial (of de omgekeerde richting).

De Smithsonian musea zijn gratis: http://www.si.edu/, het Air & Space en Natural History zijn mijn favorieten.
In de musea zelf kunnen wel betalende gedeelten zijn voor tentoonstellingen of speciale attracties.

Het Witte Huis, Capitool, de Mall en de monumenten zoals Licoln, Jefferson, WO I, WO II, Vietnam, .... zul je enkel langs de buitenzijde kunnen bekijken.
Boek tijdig tickets voor het Washington Monument ! http://www.nps.gov/wamo/index.htm

Als je 2 uurtjes over hebt is Arlington Cemetery zeker een aanrader: http://www.arlingtoncemetery.mil/, makkelijk te bereiken met de metro.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Frouck
Amerikafan

Bericht door Frouck »

Voor het Washington Monument:
Kan ik gewoon de gratis tickets 'Washington Monument' reserveren met een tijd, of moet ik ze dan ook vroegtijdig ophalen?
Wat is het verschil met de 'Washington Monument Staircase Tour' die $12,- kost?

Ik kan het niet helemaal duidelijk opmaken met mijn gebrekkige Engels (zoals ik het nu lees mag je met staircase-ticket wel naar de top en de gewone niet??).
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ofwel kom je 's morgens bij de eerstes aan het loket en heb je gratis tickets. De kans op zo een ticket is in het seizoen echter zeer klein.
De tweede optie is om voor enkele dollars ruim vooraf tickets te reserveren die je dan de dag zelf ophaalt aan het Monument zelf voordat je binnengaat.
Een laatste mogelijkheid is de speciale "staircase tour" waarbij je de ganse hoogte via de trap afdaalt en ondertussen uitgebreid uitleg krijgt.

http://www.recreation.gov/tourDetails.d ... 6370&cat=1

Je gaat echter steeds met de lift naar boven om daar van het uitzicht te genieten.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

lsl schreef:Ofwel kom je 's morgens bij de eerstes aan het loket en heb je gratis tickets. De kans op zo een ticket is in het seizoen echter zeer klein.
De tweede optie is om voor enkele dollars ruim vooraf tickets te reserveren die je dan de dag zelf ophaalt aan het Monument zelf voordat je binnengaat.
Een laatste mogelijkheid is de speciale "staircase tour" waarbij je de ganse hoogte via de trap afdaalt en ondertussen uitgebreid uitleg krijgt.

http://www.recreation.gov/tourDetails.d ... 6370&cat=1

Je gaat echter steeds met de lift naar boven om daar van het uitzicht te genieten.

Luc
Toen ik de tickets een maand van te voren reserveerde kreeg ik ze zelfs opgestuurd naar NL. Maar is inderdaad aan te raden om van te voren te reserveren. Dan loop je niet de kans dat ze alle tickets al weg gegeven hebben, kun je zelf kiezen hoe laat je gaat en hoef je niet te haasten als je in DC ben om eerst snel naar het loket te gaan.
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Chub »

Dit jaar ook gedaan met de Amtrak, alleen niet meer terug naar New York. Is me uitstekend bevallen, heel relaxed. Het wordt wel een lange dag, maar goed besteed. Ik geef je de gouden tip voor Washington. Huur voor een dag een fiets, echt geloof me, je loopt je anders een versuffing. Dan zijn de vele highlights goed te doen. Veel plezier en de trein zal je vast goed bevallen :thumbup:
Frouck
Amerikafan

Bericht door Frouck »

Bedankt voor al deze geweldige tips!

Ga ik even uitzoeken waar ik 2 fietsjes kan huren. ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer