Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Credit Card van vader
Credit Card van vader
Heyyy,
Heb een vraagje i.v.m. Credit Card.
Ik heb 1 CC tot 3500 euro, mijn vriendin is 20 en nog student en zij heeft geen CC.
Haar vader heeft er wel 1tje dat kan gaan tot 5000 Euro.
Mijn vraag is nu of ze regelmatig je ID vragen tijdens een betaling.
Ik heb de hotels geboekt met mijn CC en zal dus ook daar met mij CC betalen.
Het eten en de activiteiten zouden we betalen met cc van haar vader.
Groetjes
Heb een vraagje i.v.m. Credit Card.
Ik heb 1 CC tot 3500 euro, mijn vriendin is 20 en nog student en zij heeft geen CC.
Haar vader heeft er wel 1tje dat kan gaan tot 5000 Euro.
Mijn vraag is nu of ze regelmatig je ID vragen tijdens een betaling.
Ik heb de hotels geboekt met mijn CC en zal dus ook daar met mij CC betalen.
Het eten en de activiteiten zouden we betalen met cc van haar vader.
Groetjes
Re: Credit Card van vader
Er wordt regelmatig een legitimatiebewijs gevraagd, dus de creditcard van haar vader zou ik maar niet gebruiken. Wanneer je echter zelf regelmatig je rekening op de creditcard betaald, is er niks aan de hand en kan je limit dus hoger zijn dan de max. die jij aangeeft. Een gewone bankpas kun je overigens ook regelmatig gebruiken om geld te pinnen, alleen geeft ING problemen bij ATMautomaten.
Mijn ervaring is dat ze wel regelmatig om je ID vragen. Zeker niet overal maar het komt zeker voor. Wat je zou kunnen doen, is vooraf storten op je CC. Stel dat je 1000 euro stort, kan je al tot 4500 besteden op je CC. Dit is ook zeker een optie. Ook kan je gewoon geld pinnen in winkelcentra enzo. Alleen betaal je hier wel altijd een paar euro kosten voor.
Voor andere opties gewoon even contact opnemen met je CC maatschappij. Die zijn meestal erg meedenkend.
Goede reis alvast.
Voor andere opties gewoon even contact opnemen met je CC maatschappij. Die zijn meestal erg meedenkend.
Goede reis alvast.
Danku voor de snelle reacties.
Misschien best dat ik extra geld op mijn CC zet zodat ik meer dan die 3500€ kan opdoen. Ik wist niet dat dit ging, dank u voor de supertip!!!!
Heb dan wel maar 1 CC mee, heb ook wel gewoon maestro mee, maar daarop moeten we dan meer betalen. Voor de zekerheid toch CC meepakken van 5000€? Stel de mijne werkt niet?
Groetjes.
Misschien best dat ik extra geld op mijn CC zet zodat ik meer dan die 3500€ kan opdoen. Ik wist niet dat dit ging, dank u voor de supertip!!!!
Heb dan wel maar 1 CC mee, heb ook wel gewoon maestro mee, maar daarop moeten we dan meer betalen. Voor de zekerheid toch CC meepakken van 5000€? Stel de mijne werkt niet?
Groetjes.
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Inderdaad... je kunt, terwijl je on the move bent, zelfs het limiet verhogen. Banken zijn zo behulpzaam als het gaat om geleend geld.
Tip1: Verhoog je limiet
Tip2: check met je bank of je in Amerika je meastro kunt gebruiken (normaal gesproken geen probleem, muv Angola maar das dan ook niet in amerika).
Tip3: Laat je vriendin een cc nemen (misschien van een ander merk, Visa rules!)
Tip4: Cash! Houd altijd 200 dollar achter de hand voor het geval je cc je toch ff in de steek laat.
Tip5: Maak je niet druk... alles komt goed! Geniet!
Tip1: Verhoog je limiet
Tip2: check met je bank of je in Amerika je meastro kunt gebruiken (normaal gesproken geen probleem, muv Angola maar das dan ook niet in amerika).
Tip3: Laat je vriendin een cc nemen (misschien van een ander merk, Visa rules!)
Tip4: Cash! Houd altijd 200 dollar achter de hand voor het geval je cc je toch ff in de steek laat.
Tip5: Maak je niet druk... alles komt goed! Geniet!
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
-
babarage
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Je kan nog kijken of je een extra credit card op de credit card van pa vriendin op tijd binnen hebt. Wordt wel krap maar is misschien navragen waard.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
We vertekken binnen 18 dagen, dus nu een extra CC aanvragen zal al wat te laat zijn vrees ik.
Ik heb 1700 Dollar cash.
Ik zal eens naar bank bellen om te vragen of het mogelijk is dat ik op voorhand geld geef+ die 3500 euro dan.
Hadden echt gerekend op die 5000 euro van andere CC maarja.
Groetjes Glenn
Ik heb 1700 Dollar cash.
Ik zal eens naar bank bellen om te vragen of het mogelijk is dat ik op voorhand geld geef+ die 3500 euro dan.
Hadden echt gerekend op die 5000 euro van andere CC maarja.
Groetjes Glenn
- TwentseGijs
- Amerikafan
Bel de (Rabo)bank ff... volgensmij kan die binnen 1 week je vriendin een gloedje nieuwe CC geven. Vooral als je de situatie uitlegt.
1 ding is zeker: Nee heb je
1 ding is zeker: Nee heb je
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Er is een reden dat op een creditcard een naam en een handtekening staat. In de VS vraagt men toch wel regelmatig een identificatie.
Als het niet lukt zal je gewoon wat meer cash moeten meenemen.
Als het niet lukt zal je gewoon wat meer cash moeten meenemen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Heb net naar de bank gebeld en kan zoals hierboven gezegd een extra bedrag storten op mijn CC, ik ga dit dan ook doen.
Heb dan nog deel Cash + mijn Maestro kaart.
Bedankt voor de reacties. Weer iets bijgeleerd
Heb dan nog deel Cash + mijn Maestro kaart.
Bedankt voor de reacties. Weer iets bijgeleerd
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Vooral in winkels (outlets) wordt bijna altijd om je ID gevraagd. Hotels ook, maar Bij restaurants weer niet. Betere oplossing is inderdaad wat geld op je cc storten. En je pinpas kun je ook gebruiken om gewoon cash op te nemen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haar vader kan een extra cc op haar naam aanvragen, dat is binnen 2 weken geregeld.
Marianne
Marianne
- TwentseGijs
- Amerikafan
Wat ik me bedenk... je kunt de pinpas van haar vader meenemen. Maar die alleen gebruiken bij een ATM. De eerste automaat die om mijn id vraagt moet ik nog tegenkomen haha. Maar let op! Gebruik m dus niet in een winkel, want als je je niet kunt identificeren kan t behoorlijk fout lopen
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In België kunnen jongeren (en anderen ook natuurlijk) een pre paid credit card aanvragen. Gewoon bij de bank of het postkantoor.
Je reisgenoot zou zo'n kaart kunnen aanvragen en daar dan geld op storten.
hier een voorbeeld met uitleg http://www.bpost.be/site/nl/residential ... bpaid.html
(afgelopen zomer gekeken om zo'n kaart te nemen voor mijn zoon die net 18 is: je krijgt de kaart mee op het postkantoor, je naam staat er niet op, gewoon via overschrijving geld op storten - wij hebben het uiteindelijk niet gedaan omdat ik mijn limiet voor 3 maanden heb laten verhogen)
Groetjes,
Ingrid
Je reisgenoot zou zo'n kaart kunnen aanvragen en daar dan geld op storten.
hier een voorbeeld met uitleg http://www.bpost.be/site/nl/residential ... bpaid.html
(afgelopen zomer gekeken om zo'n kaart te nemen voor mijn zoon die net 18 is: je krijgt de kaart mee op het postkantoor, je naam staat er niet op, gewoon via overschrijving geld op storten - wij hebben het uiteindelijk niet gedaan omdat ik mijn limiet voor 3 maanden heb laten verhogen)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Een nog groter gevaar is, de cc van iemand anders gebruiken.!TwentseGijs schreef:Wat ik me bedenk... je kunt de pinpas van haar vader meenemen. Maar die alleen gebruiken bij een ATM. De eerste automaat die om mijn id vraagt moet ik nog tegenkomen haha. Maar let op! Gebruik m dus niet in een winkel, want als je je niet kunt identificeren kan t behoorlijk fout lopen
Je kunt daarvoor zo maar opgepakt worden.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dat is toch knap, zonder de pin van haar vader te weten. Want ehm, die mag je niet weten heTwentseGijs schreef:Wat ik me bedenk... je kunt de pinpas van haar vader meenemen.
Op het moment dat er iets gebeurd (skimming of iets dergelijks), dan ben je niet verzekerd en ben je al dat geld kwijt...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ik ben net terug van een maand amerika en ik heb m.u.v. de hotels nergens mijn id bij mijn creditcard moeten laten zien.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Nou noem je ook wel een stad 
-
Sassya
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Inderdaad
, maar daarbuiten hebben we ons ook wel eens moeten legitimeren, maar niet zo vaak als in LV
.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht