Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis Europa met stop in Europapark, hulp nodig
Rondreis Europa met stop in Europapark, hulp nodig
mijn vriend zou graag eens wat rondreizen door Europa. Ik wil heel graag eens naar het Europapark wat in Duitsland ligt op ongeveer 6 uur rijden(zonder stops). Ik dacht om misschien in een keer door de rijden naar Rust op de heenweg, dan daar iets van 4 dagen te blijven en dan misschien nog naar Zwitserland wat dan op iets van 2 uur rijden is en weer 4 dagen blijven. Dan misschien ergens oost of noord Frankrijk weer 4 dagen en via Belgie(misschien nog 2 dagen) weer terug naar Nederland. Nu vroeg ik me af of jullie suggesties hebben wat plaatsen zijn of bezichtigingen daar in de buurt waar jullie ervaring mee hebben. Ik wil overigens niet met de auto in hele grote plaatsen als Parijs of Antwerpen. Ik weet ook gewoon niet echt hoe ik nu verder moet beginnen omdat ik echt niet weet wat waar te doen is in die omgevingen :+ We willen het wel budget houden dus misschien een betaalbare B&B of weten jullie andere alternatieven? Ik heb nog nooit gekampeerd, maar wie weet opent het wel ogen om met een tent te gaan, maar het moet niet teveel gedoe geven zoals een puzzeltent of een wc op 1 km lopen oid.
Ik kan ook niet echt een actief forum hiervoor vinden vandaar dat ik het hier vraag.
Ik kan ook niet echt een actief forum hiervoor vinden vandaar dat ik het hier vraag.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Rondreis Europa met stop in Europapark, hulp nodig
Europapark is erg leuk! Wij sliepen in een Appartement in het plaatsje Rust, maar zoals de naam al zegt, er is verder niks te beleven in dat plaatsje. Je zit daar wel vlakbij Freiburg wat toeristisch is. Zelf zou ik dus geen vier dagen in Rust blijven. Wij hebben daar alleen Europapark bezocht.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Ik lees hier even mee, want ik ben deze zomer van plan om samen met een vriendin naar Europapark te gaan. We hebben het idee om er een soort mini-Europa-rondreis van te maken: een rondje België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.
Groeten, Tessah
Met vier dagen bedoel ik daar eigenlijk 1 dag heen reizen dan uitrusten op de 2e en 3e dag naar het park en op de 4e dag verder reizen. In zwitserland en frankrijk willen we dan denk ik wel echt vier hele dagen. @ tessah zwitserland is dus ook echt goed te rijden vanaf het europapark of spreekt je dat niet aan?
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Zwitserland is ook een interessante optie, maar of we dat gaan redden is afhankelijk van het aantal dagen dat we gaan.
Is het trouwens te doen om het gehele park in 2 dagen te bezichtigen?
Is het trouwens te doen om het gehele park in 2 dagen te bezichtigen?
Groeten, Tessah
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
twee dagen europapark is voldoende als het niet suuuper druk is. maar je gaat er sowieso mee toekomen hoor
frankrijk kan je alle kanten uit... provence? cote d'azur?

frankrijk kan je alle kanten uit... provence? cote d'azur?
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In principe zijn 2 dagen genoeg. Wij zijn 3 jaar geleden om 6u aangereden vanuit Eindhoven en we hadden die dag het grootste gedeelte van het park zelfs al gehad. Leuk park, vooral de achtbanen zijn echt geweldig, maar de gewone attracties zijn (vind ik) veel slechter afgewerkt dan bij bv de efteling. Wij hadden ook een huisje in Rust.
Bedankt voor de tips. In frankrijk willen we echt in het oosten of noorden verblijven of als we nog richting het zuiden gaan dan niet meer dan 2 uur rijden. Als ik cote de azur bijvoorbeeld. Google zou dat nog 6 uur vanaf lausanne zijn en we zitten er aan te denken om dus lausanne in zwitserland te bezoeken
andere suggesties voor zwitserland zijn eventueel ook nog mogelijk hoor, maar we willen liever ook niet veel meer dan 2 uur rijden vanaf rust.

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergeet voor zwitserland niet om een snelwegvignet aan te vragen bij de anwb he
- Dr.Phlox
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij zijn er ook geweest met een paar overnachtingen in rust zelf. Het was een net verblijf in http://www.gaestehaus-glaser.eu/ op een kleine 300 meter van de ingang met gratis parkeren. We hebben niets bezocht in de omgeving, maar je had leuke eet tentjes in rust zelf.
Grz ton
Grz ton
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
bourgognestreek of de vogezen zijn dan misschien iets voor frankrijkbembi schreef:Bedankt voor de tips. In frankrijk willen we echt in het oosten of noorden verblijven of als we nog richting het zuiden gaan dan niet meer dan 2 uur rijden. Als ik cote de azur bijvoorbeeld. Google zou dat nog 6 uur vanaf lausanne zijn en we zitten er aan te denken om dus lausanne in zwitserland te bezoekenandere suggesties voor zwitserland zijn eventueel ook nog mogelijk hoor, maar we willen liever ook niet veel meer dan 2 uur rijden vanaf rust.

2009 :: LA - SF
Even een update van ons loshangende plan. Ik had nu uitgezocht om eerst naar Rust te gaan in Duitsland, dan naar Interlaken in Zwitserland, het liefst zou ik doorrijden naar Italie naar Genova (andere suggestie aan een zonnige kust zijn welkom), dan naar Annecey Frankrijk. Daarna willen we vast zo ver naar boven rijden dat het onze laatste stop zal zijn. Echter ben ik buitenom in Disneyland nog nooit in Parijs geweest. Weet iemand een plaats vanaf waar Parijs goed te bereiken is met het openbaar vervoer waar je wel gratis of betaalbaarder kunt parkeren? Voor de overige plaatsen heb ik simpelweg op google maps gekeken naar plaatsen bij natuur/water en vervolgens naar de afbeeldingen gekeken om te zien of het wat voor ons is
suggesties zijn dus nog steeds heel welkom. Ook tips voor B&B/campings of betaalbare hotels.

In omliggende gemeentes rond Parijs zijn veel hotels van goedkopere ketens te vinden. Echter dat zijn vaak niet de leukste en soms veiligste plekken. Heb onlangs in het adagio in Saint Denis Pleyel geslapen. Ligt vlakbij een metrostation. Is een aparthotel met keuken en koelkast in kamer.
Ik ben net terug van Europapark. We hadden 2 dagen in het park. Dit was ruim voldoende, het was namelijk best wel erg druk in het park, al viel het met de wachttijden nog wel redelijk mee, maar het is gewoon een groot park. 1 dag zou te kort zijn geweest.
We hebben overnacht in hotel Heckenrose in Ringsheim (http://hotel-heckenrose.de). Prima hotel, ongeveer 5 km vanaf Europapark. Ze hebben ook een shuttle naar het park.
We hebben overnacht in hotel Heckenrose in Ringsheim (http://hotel-heckenrose.de). Prima hotel, ongeveer 5 km vanaf Europapark. Ze hebben ook een shuttle naar het park.
Groeten, Tessah
Er zijn diverse Formule 1 hotels aan de rand van Parijs, waar je gratis (en bewaakt) kunt parkeren, met de metro om de hoek. Wij zijn een paar keer naar de Formule 1 bij het stadion van St Denis geweest, kost iets van 35 euro per nacht inclusief parkeren. Maar erg gezellig is het daar niet, zeker 's avonds.
Voor het dubbele verbleven wij twee weken geleden in Le Marais (3e arrondissement), in een schattig AirBnB appartement. Toegegeven: zonder parkeren, maar je krijgt op die manier wel veel meer van de stad mee.
PS Een tip: bestel op voorhand je kaartjes voor als je de Eiffeltoren op zou willen. De rijen zijn belachelijk lang, zonder enige beschutting en dan is het nog maar de vraag of het lukt. Wij waren te laat voor zowel de online tickets (met tijdstip) als de losse verkoop. http://ticket.toureiffel.fr/index-css5- ... -lgen.html
Voor het dubbele verbleven wij twee weken geleden in Le Marais (3e arrondissement), in een schattig AirBnB appartement. Toegegeven: zonder parkeren, maar je krijgt op die manier wel veel meer van de stad mee.
PS Een tip: bestel op voorhand je kaartjes voor als je de Eiffeltoren op zou willen. De rijen zijn belachelijk lang, zonder enige beschutting en dan is het nog maar de vraag of het lukt. Wij waren te laat voor zowel de online tickets (met tijdstip) als de losse verkoop. http://ticket.toureiffel.fr/index-css5- ... -lgen.html
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
In Parijs verblijven wij eigenlijk altijd in een Ibis-hotel. Je weet dat schoon is (ik heb nog nooit anders meegemaakt) en de locaties zijn goed. Ze zitten volop aan de rand van de stad, (bijna) altijd in de buurt van een metro-station. De meesten hebben ook een (overdekte) parkeergarage voor ong. 15 euro per nacht.
Laatste keer was ik er met vriendinnetjes en toen ook een app. gehuurd via AirBNB. Parkeren deden we toen in een openbare garage, kosten vielen me nog mee (40 euro voor 3 dagen / 2 nachten).
Laatste keer was ik er met vriendinnetjes en toen ook een app. gehuurd via AirBNB. Parkeren deden we toen in een openbare garage, kosten vielen me nog mee (40 euro voor 3 dagen / 2 nachten).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij (3 personen) zijn ook op zoek naar een hotel bij Parijs waar we de auto veilig kunnen parkeren. Dit aparthotel ziet er wel goed uit, en ik begrijp dat er een parking is. Ik kan echter geen prijs daarvan vinden, heb jij daar gebruik van gemaakt?mtl schreef:In omliggende gemeentes rond Parijs zijn veel hotels van goedkopere ketens te vinden. Echter dat zijn vaak niet de leukste en soms veiligste plekken. Heb onlangs in het adagio in Saint Denis Pleyel geslapen. Ligt vlakbij een metrostation. Is een aparthotel met keuken en koelkast in kamer.
Is de buurt goed genoeg om er 's avonds laat nog van de metro naar het hotel te kunnen lopen?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zijn naar mijn ervaring de slechtste hotels waar ik ooit in heb verbleven.bello schreef:Er zijn diverse Formule 1 hotels aan de rand van Parijs.
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
In Orléans zitten ook veel hotels geclusterd, ik weet alleen niet hoe vandaaruit de bereikbaarheid van Parijs is, het is wel een eindje
Verder sliepen wij eens in de buurt van Versaille, Kyriad St Cyr L'Ecole. Niks te beleven maar gratis parkeren en kleine nette kamers. Je zit daar op 10 minuten lopen van een metro die 30 minuten onderweg is naar Parijs.
Verder sliepen wij eens in de buurt van Versaille, Kyriad St Cyr L'Ecole. Niks te beleven maar gratis parkeren en kleine nette kamers. Je zit daar op 10 minuten lopen van een metro die 30 minuten onderweg is naar Parijs.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Over parkeren weet ik niks aangezien ik er met het OV gekomen ben. Het hotel heeft in de kamers geen wifi, wel internet met draad. Of het metrostation veilig is zodra het donker is weet ik eerlijk gezegd ook niet. Ik zag wel wat hangjeugd overdag bij het metrostation maar ik kreeg niet de indruk dat ze lastig en vervelend waren. Ik heb het hotel gebruikt voor een evenement in het nabij gelegen Stade de France dus ik heb s'avonds de metro niet gebruikt.Martin & Marianne schreef: Wij (3 personen) zijn ook op zoek naar een hotel bij Parijs waar we de auto veilig kunnen parkeren. Dit aparthotel ziet er wel goed uit, en ik begrijp dat er een parking is. Ik kan echter geen prijs daarvan vinden, heb jij daar gebruik van gemaakt?
Is de buurt goed genoeg om er 's avonds laat nog van de metro naar het hotel te kunnen lopen?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 6019 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-