Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stoelen in vliegtuig

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Stoelen in vliegtuig

Bericht door SarahB »

Wij vliegen in september met United Airlines naar Amerika, met een overstap. Ik heb alle stoelen vastgelegd via de website van United Airlines en de gegevens die daar staan, kloppen allemaal.

Echter, ik kreeg vandaag onze etickets en daarop kloppen de stoelen voor 1 bepaalde vlucht niet. Ook als ik kijk op de website "checkymtrip" staan daar die verkeerde stoelen.
Op de website van United Airlines, waar ik de stoelen moet reserveren, staan dus wél de juiste stoelen.

Hoe kan ik dit oplossen?
Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

Re: Stoelen in vliegtuig

Bericht door Luc1 »

Wat op de website staat van United is het juiste.
Ik heb deze situatie al verschillende malen tegengekomen.

Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Aha oké, goed nieuws. :thumbup:

Ik dacht dat in eerste instantie ook, maar was even aan het twijfelen omdat op de tickets ook de foute stoelen staan. Bedankt voor de opheldering.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

En anders Bellen met united airlines?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Mijn ervaring met United:
2012: mooi bijna 1 jaar vooraf reservatie gemaakt en stoelen geselecteerd, bij online check-in nog alles OK, aan de incheckbalie krijgen we andere stoelen, mijn zoon (16) en ik zitten 10 rijen uit een en elk aan de andere kant van het vliegtuig! Gelukkig op het vliegtuig met een andere passagier kunnen ruilen (heenvlucht)
2013: een maand voor afreis wordt onze terugvlucht gewijzigd door United, ipv SF-London-Brussel wordt het SF-Chicago-Brussel
Voor de heenvlucht checken we online in, stoelen nog OK, net als vorig jaar aan de incheckbalie andere stoelen gekregen
Nadat ik me kwaad gemaakt heb, toch stoelen naast elkaar gekregen voor het traject London-SF, tussen Brussel en London zaten we niet naast elkaar.
Daarvoor hadden we ook altijd met United gevlogen en nooit problemen gehad.
Dit jaar voor Alaska zijn we met Icelandair gegaan.
Alleen als het niet anders kan, zal ik nog met United vliegen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij vliegen de laatste jaren altijd met United en we hebben nog altijd de vooraf geboekte stoelen gekregen.
Wel wil het in de voorbereiding nog wel eens gebeuren dat men een ander toestel inzet en we niet meer op onze gekozen stoelen zitten maar dat is het een kwestie van inloggen op de Unitedsite en de stoelen kiezen die wij graag hebben en dat is nog altijd gelukt.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit problemen gehad met united. Zelfs een keer betere plekken gekregen omdat er een paar wat oudere mensen niet bij de nooduitgang mochten zitten..
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Wij vlogen dit jaar voor het eerst met United en ik moet zeggen dat ik er niet heel tevreden over ben.

In de periode van boeken tot vliegen heb je ettelijke malen wijzigingen van van alles en nog wat. Hierdoor moet je steeds weer inloggen en nakijken of alles nog klopt en je je plaatsen nog steeds hebt en eventueel opnieuw vastleggen.
Ook vind ik dat United met klanten niet echt goed omgaat als er iets is. Wij hadden een rommelige terugvlucht met twee uur vertraging op de eerste vlucht waardoor we de tweede vlucht misten naar Nederland. Met ons waren er nog vele anderen die hierdoor vluchten hadden gemist en we werden bij vragen en dergelijk behandeld alsof wij met zijn allen schuldig waren aan de vertraging. Ik hoorde om mij heen hier veel commentaar op van de medereizigers.
Op een gegeven moment sprak ik een wel heel aardige mevrouw van United en toen ik haar een beetje de gang van zaken schetste zei ze dat het wel herkende. De service van United is volgens haar de laatste jaren steeds minder geworden door bezuinigingen en hierdoor had zij echt het idee klanten te verliezen. De vergoedingen die wij kregen voor hotel en eten zijn ook steeds lager geworden vertelde zij. Voor het hotel kregen wij 51 dollar (dat was overigens genoeg vanwege de prijsafspraken die zij hebben met Holiday Inn, waar wij werden geplaatst) en voor een maaltijd 7 dollar per persoon, dat is uiteraard niet genoeg.
Ze vreesde voor haar baan als er volgend jaar wederom een reorganisatie aan kwam.

Ik zal niet zeggen dat ik nooit meer met United zal vliegen, maar als ik de keus heb en het scheelt niet meer dan een paar honderd euro op het totaal zal ik voor de ander kiezen.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ondertussen al zes keer met United heen en weer naar amerika gevlogen, nog nooit problemen gehad, tenzij de delen van de vlucht die door Brussels airlines werden uitgevoerd

zelfs toen ons vliegtuig geannuleerd werd vorig jaar, werd alles heel correct en vriendelijk afgehandeld

dit jaar een nurkse stewardess op de terugvlucht, maar die werd na klachten van onze achterbuur terecht gewezen door de purser
onze achterbuur begon trouwens niet zelf de klacht, maar een andere stewardess merkte zijn ongenoegen op en drong er bij hem op aan om te zeggen wat er precies aan de hand was
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat van die service heb ik vaker gelezen, vooral na de fusie met continental bleek wel dat er hele grote verschillen tussen beide organisaties zaten die niet 1,2,3 gelijk te trekken waren. Ik heb met deze beide organisaties in het verleden alleen goede ervaringen gehad (behalve misschien idd veel vluchtwijzigingen). De enige organisaties waar ik eigenlijk 'mindere' ervaring mee heb zijn Arkefly en Iberia.
Richelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Richelle »

Als je een stoel reserveert bij een vliegtuigmaatschappij betekent dit nog geen garantie dat dit jou stoel is en blijft. Zij behouden altijd het recht om je stoel te wijzigen om wat voor reden dan ook. Maakt niet uit met welke maatschappij je dan vliegt, dit doen ze allemaal.
BastiaanB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door BastiaanB »

Wat zegt de app op je telefoon?
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Een app op mijn telefoon heb ik niet.

Ik heb btw wel vertrouwen in United Airlines hoor. Goede en slechte ervaringen vind je sowieso bij elke maatschappij, dus dat zegt me niet zoveel.
jan de korte
Amerikafan

Bericht door jan de korte »

Ik vind het altijd wel grappig dat mensen 'klagen' over de service die minder wordt. Mensen verwachten wel dat jaar op jaar een vliegticket rond de 500 euro kost, en kiezen vrijwel altijd de goedkoopste vlucht. Je kan dan simpelweg ook niet altijd een topservice verwachten. Er zijn altijd uitzonderingen maar in de keren dat wij hebben gevlogen met united, us airways en arke hebben we nooit iets bijzonders mee gemaakt. Natuurlijk is de service, het comfort etc minder dan met bijvoorbeeld een Etihad airways maar het is nog steeds prima vliegen.

Wij vliegen over 2 weken met united naar Houston waar ondertussen al een tal van vluchtwijzigingen op geweest zijn. Heel begrijpelijk want ze gaan voor een maximale vulling en zo efficient mogelijk te vliegen. Als ik dan in de aanloop van 6 maanden 3 a 4 keer moet inloggen om mijn stoelen te controleren dan lig ik daar niet wakker van :D
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik heb er ook alle begrip voor dat er wijzigingen zijn. Dat regelmatig inloggen is ook het probleem niet, heb ik ook gedaan.
Maar...
als je de dag voor vertrek online incheckt en je boardingpassen afdrukt met de juiste stoelen
dan vind ik het niet kunnen dat op de luchthaven (nog geen 24u later) blijkt dat je juist helemaal niet bij elkaar zit!
Bijkomend: het ging niet om 2 volwassenen maar om mijzelf met mijn minderjarig kind.

Wat betreft die prijs van de tickets, United is zeker niet de goedkoopste aanbieder.
Ik koos in het verleden voor hen juist omdat de service goed was (en ik wist dat ik hiervoor meer moest betalen)
Nu ik 2x na elkaar heb vastgesteld dat ik toch niet meer op de goede service kan rekenen, kijk ik ook rond bij andere maatschappijen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

jan de korte schreef:Ik vind het altijd wel grappig dat mensen 'klagen' over de service die minder wordt. Mensen verwachten wel dat jaar op jaar een vliegticket rond de 500 euro kost, en kiezen vrijwel altijd de goedkoopste vlucht.
Ik weet niet waar jij die prijzen vandaan hebt, maar dat zijn niet de prijzen die wij hebben betaald voor de vluchten bij United. Dat was ruim het dubbele voor een vlucht van en naar de US en een binnenlandse vlucht.
En verder vind ik dat de klanten niet zo veel mogen merken van een goedkope manier van werken van een bedrijf. Dat moet voornamelijk uit de interne processen komen.
jan de korte
Amerikafan

michelvd schreef:
jan de korte schreef:Ik vind het altijd wel grappig dat mensen 'klagen' over de service die minder wordt. Mensen verwachten wel dat jaar op jaar een vliegticket rond de 500 euro kost, en kiezen vrijwel altijd de goedkoopste vlucht.
Ik weet niet waar jij die prijzen vandaan hebt, maar dat zijn niet de prijzen die wij hebben betaald voor de vluchten bij United. Dat was ruim het dubbele voor een vlucht van en naar de US en een binnenlandse vlucht.
En verder vind ik dat de klanten niet zo veel mogen merken van een goedkope manier van werken van een bedrijf. Dat moet voornamelijk uit de interne processen komen.
Wij betalen dit jaar 550 euro voor ons ticket met united en mijn ervaring is dat united vaak erg goedkope prijzen heeft.. in ieder geval wel als ik zoek en dat is buiten het hoogseizoen. Je hebt aan de ene kant gelijk dat een klant niets zou moeten merken van een goedkope manier van werken, maar het is simpelweg zo dat als het goedkoper moet, de service daardoor minder wordt.
ingrid14 schreef:Ik heb er ook alle begrip voor dat er wijzigingen zijn. Dat regelmatig inloggen is ook het probleem niet, heb ik ook gedaan.
Maar...
als je de dag voor vertrek online incheckt en je boardingpassen afdrukt met de juiste stoelen
dan vind ik het niet kunnen dat op de luchthaven (nog geen 24u later) blijkt dat je juist helemaal niet bij elkaar zit!
Bijkomend: het ging niet om 2 volwassenen maar om mijzelf met mijn minderjarig kind.

Wat betreft die prijs van de tickets, United is zeker niet de goedkoopste aanbieder.
Ik koos in het verleden voor hen juist omdat de service goed was (en ik wist dat ik hiervoor meer moest betalen)
Nu ik 2x na elkaar heb vastgesteld dat ik toch niet meer op de goede service kan rekenen, kijk ik ook rond bij andere maatschappijen.

Groetjes,

Ingrid

Het veranderen van stoelen is inderdaad niet fijn, en zou ook niet moeten kunnen plaatsvinden als deze vast staan.

Eigenlijk gaan alle Amerikaanse en Europese maatschappijen hard achteruit, kijk naar KLM, dat is de laatste jaren ook echt te droevig voor woorden als je de prijs ernaast legt.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

En hoe vaak vlieg je dan met KLM Jan ? Ik heb met al mn vluchten vorige jaar en dit jaar bij KLM ( 16 in 2013 en 18 tot heden) niet bepaald te klagen gehad. Met de US Maatschappijen vond ik US Airways het minst eb ben ik met Delta tot nu toe vaak tevreden. Heb gelukkig niet vaak met wijzigingen oid te maken. Van stoel ruilen doe ik alleen als het vriendelijk gevraagd wordt en ik een goede plaats terug krijg waar ik ook mn fotospullen kan opbergen.
jan de korte
Amerikafan

Zelf bar weinig met KLM, maar hoor collega's vaak klagen hoe hard de service achteruit gaat. Persoonlijk vind ik de service van arke zelfs nog prima, dus mij hoor je niet zo snel klagen! :)
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Wij vliegen al jaren naar volle tevredenheid met United. Het is wel zo dat je de service echt achteruit ziet gaan, maar dat is met andere maatschappijen ook (ik vlieg ook nog wel eens met een andere maatschappij).
Het is ook erg afhankelijk wie je voor je hebt en of ze met het juiste been uit bed gestapt zijn.

Dat een moeder en haar minderjarige kind uit elkaar gezet word vind ik niet kunnen, maar dat zou ik ook gewoon niet accepteren. Als je dit bij inchecken aangeeft dan zullen ze dit echt wel oplossen.
Ik vind het wel apart dat je zelf bent gaan wisselen met iemand. Soms moet je een beetje vasthoudend zijn. Je hoeft echt niet alles te accepteren. Als de baliemedewerker niet mee wilt werken gewoon naar de supervisor vragen en kijken of je er met hem/haar uit komt. Wij hebben dit ook wel eens meegemaakt en een gesprekje met de supervisor kan zelfs een upgrade tot gevolg hebben. Maar dat is wel afhankelijk van het humeur van die persoon. Maar als je gewoon aardig en redelijk, maar wel vasthoudend blijft dan kom je ver. Boos worden helpt je in ieder geval niet!

Ja alles in de luchtvaart heeft tegenwoordig met kostenbesparing te maken, dus als ze een ander toestel in kunnen zetten waar economischer mee gevlogen kan worden dan zal dit ook gebeuren. In de united app krijg je hier netjes een notificatie van en ook per email.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer