Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

overzetten bagage - hoeveel kilo chocolade

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
metoyou71
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

overzetten bagage - hoeveel kilo chocolade

Bericht door metoyou71 »

Hallo allemaal,

Ben pas lid op deze site en moet nog wat uitzoeken hoe alles werkt. Toch had ik jullie al een paar dingen willen vragen. In september vertrek ik vanuit Zaventem via Washington naar San Diego. Omdat ik bij de tussenvlucht maar een uurtje tijd heb, vroeg ik me af of ik mijn bagage zelf moet overzetten of dit automatisch zal gebeuren. Eveneens vraag ik me af hoeveel kilo chocolade ik mag meenemen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: overzetten bagage - hoeveel kilo chocolade

Bericht door PSVwally »

Een uurtje is normaal gesproken erg kort. Je moet door immigrations, je bagage oppikken, door de douane, je bagage weer afgeven, wrs van terminal wisselen en door de securitycheck wat ook weer tijd kost.

De max hoeveelheid chocolade durf ik niet te zeggen. Dat mag best wel wat zijn trouwens. Je moet het in ieder geval wel op het forumulier wat je in het vliegtuig krijgt aangeven. http://thehague.usembassy.gov/mobile//f ... ragen.html
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik heb afgelopen mei zo'n kleine 2 kg chocolade meegenomen.
Het formulier gewoon ingevuld dat we etenswaren bij hadden maar we mochten gewoon doorlopen bij de douane.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Als je zo weinig tijd hebt zou ik helemaal geen chocolade meenemen, maar alles wat ook maar iets tijd kan kosten vermijden.

Zoek een lekker chocoladewinkeltje in San Diego. In New York en LA zijn er voldoende, dus zal ik San Diego ook wel wat zitten..... :P
Laatst gewijzigd door michelvd op 13 aug 2014, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De bagage moet je maar even oppikken en kan je dan weer afgeven.

Een uur is inderdaad niet ruim, bij Immigratie kan je toch al snel wat tijd verliezen.

Chocolade mag worden ingevoerd. Ik zou de hoeveelheid toch niet overdrijven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hangt ervan af wat topicstarter met kilos chocola moet. Er kan toch het vermoeden rijzen bij de douane dat je die chocola voor handels doeleinden hebt.
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

Ik zou toch echt eens kijken of je de vlucht naar San Diego niet kan herboeken, want 1 uur is BIJZONDER kort voor je POE (point of entry) in de US

In het kort: Je komt van het vliegtuig en moet naar de immigratie hal. Hier is 1u aanschuiven vrij typisch. Daarna kom je in de baggage hal, en je pikt je koffers op. Dan moet je door de douane (Customs) waar je je blauw-witte formuliertje moet afgeven (of je eten, wapens en wat nog allemaal bij hebt). Na customs moet je je koffers terug inleveren voor je verbindingsvlucht. Meestal staan daar ook vertegenwoordigers van de maatschappijen om je vlucht te herboeken, indien je te laat bent. Dan moet je natuurlijk best even wachten om je koffers terug in te leveren, zodat ze er direct een nieuw label op kunnen plakken met je nieuwe vlucht.

Ik zou zelf nooit een verbindingsvlucht op mijn PoE willen met minder dan 2u overstap
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer