Even een snel vraagje i.v.m. Yosemite.
Ik zie wel eens deze foto's en het lijkt me zo kicken om die ook van mezelf te hebben.
Waar is dit punt?
En daarbij ook nog eens, waar staat de fotograaf dan? En is dit ver?
Moet hiervoor halfdome beklommen worden? Of kan dit ook als viewpunt met de auto bereikt worden?
is bezig met plannen om dit jaar voor het 1st naar west USA te gaan
Dit is inderdaad Half Dome vanaf Half Dome. Doe je dus niet even snel. En zeke niet zonder permit.
Vanaf Glacier Point heb je ook wel mooie viewponts en dat is met de auto te bereiken. Zoek maar eens op Ovehanging Rock.
Zoals ik al aangaf kun je HD niet beklimmen zonder permit, dus als je die niet hebt is dat sowieio geen optie.
Als je een lange wandeling leuk vindt is de Panorama Trail natuurlijk een aanrader (eerst met de bus naar Glacier Point). Of je loopt via de Four Mile Trail omhoog en via de PT naar beneden.
Wij zijn in 2008 ook aan Overhanging Rock geweest maar volgens mij zit die toch wel achter de hekken.
Er gebeuren jaarlijks dodelijke ongevallen met dit soort van 'effe een stoere foto nemen'...
Ik zou het je ook niet echt aanraden hoor!
Juist jullie blog gelezen, erg leuk. Ziet ernaar uit dat jullie een supervakantie gehad hebben. Taft point zijn wij nog nooit geweest, hoewel we al 3x in Yosemite waren. Inderdaad indrukwekkend.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida The world is a book, and those who do not travel read only one page.
PSVwally schreef:hke ik vind trouwens die foto op je blog met onderop al die bomen, dan de half dome en daarboven dat te gekke wolkendek echt prachtig!
thnx.
is inderdaad een erg mooie foto.
credits voor m'n vrouw.
LT1989 schreef:Hke, wat een mooie natuurfoto's op je blog! Mag ik vragen met welke camera ze zijn gemaakt?
natuurlijk.
mijn vrouw draagt al jaren zo'n lowepro tas op haar rug met een 'oudere' olympus e510 dslr camera.
Echter deze camera heeft dit jaar de hele vakantie in haar tas gezeten.
alles is met een kleine olympus XZ-1 gemaakt.
En dan soms rood en blauw wat benadrukken.
Sorry voor het niet vermelden van de plek, ik weet het niet meer exact. Het was in ieder geval tijdens de Upper Yosemite Fall Trail.
Nabij het Columbia Rock punt. We zijn daarna volgens mij nog een stukje naar boven geklommen en daar zagen we toen dit punt waar je op de stenen kon gaan zitten. Geen officieel punt en dat maakte het ook zo bijzonder.
2024: Florida The world is a book, and those who do not travel read only one page.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.