Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Iemand ervaring met rondreis West-kust met Alaska?
Iemand ervaring met rondreis West-kust met Alaska?
Wij zouden graag een rondreis maken aan de west-kust en Alaska erbij nemen..
Is dit haalbaar? Tips?
Is dit haalbaar? Tips?
Juli 2006: Orlando, St. Augustine, Cape Canaveral, Daytona Beach, Fort Lauderdale, Miami, Key West, Everglades NP, St. Petersburg, Orlando
December 2010 - Januari 2011: New York, Washington D.C., Baltimore
Oktober 2012: LV, SF, Honolulu, Maui, LA
December 2010 - Januari 2011: New York, Washington D.C., Baltimore
Oktober 2012: LV, SF, Honolulu, Maui, LA
-
babarage
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Re: Iemand ervaring met rondreis West-kust met Alaska?
Uuuuh, iets meer info is denk ik handig. Hoe lang heb je? Wat wil je aan de westkust zien? Van noord naar zuid is een best eind.
Ik heb me wel eens op alaska georiënteerd, mijn schatting was toen
Vliegen naar Alaska
Rijden door Alaska 7 á 10 dagen
Cruise vanuit Alaska naar Vancouver of Seattle +/- 7 dagen
Dan heb je redelijk wat van Alaska gezien. Meer of minder kan natuurlijk altijd maar dit leek mij een redelijk begin. Dan evt nog een weekje rondom Seattle toevoegen in wat meer 'bewoonde' wereld en vanuit daar terug naar huis vliegen.
Je kan ook rijden naar Alaska (deels gecombineerd met een ferry als je vanuit Vancouver vertrekt). Nadeel is dat je met een auto ook weer terug moet rijden. Met een camper zijn er one way rentals te vinden maar ik heb nog niet helemaal uitgezocht hoe dat kwa kosten zit en of de betreffende verhuurder berekend is op buitenlandse huurders. Je kan het zeg ik uit mijn hoofd in iets van 3 dagen rijden dus als je heen en weer gaat is dat een week. Dan rij je wel door, dus niet veel sightseeing tijd. Weer een dag of 7 a 10 in Alaska dus dan kun je met twee weken klaar zijn. Ik heb zelf het rij-idee niet helemaal weggegooid maar zou dan de rit echt onderdeel van m'n vakantie maken. Dus ik kachel redelijk op m'n gemak er in een week naar toe, ben 10 dagen daar en weer op m'n gemak terug of ik ga vanuit Vancouver 'via' Alaska naar whitehorse of zo.
Maar eigenlijk was mijn conclusie dat Alaska de hoofdmoot van je tijd pakt en je d'r iets bij kan doen rondom Vancouver / Seattle, tenzij je 6 weken hebt of zo. Dan kun je volwaardiger tour westkust doen plus Alaska.
Ik heb me wel eens op alaska georiënteerd, mijn schatting was toen
Vliegen naar Alaska
Rijden door Alaska 7 á 10 dagen
Cruise vanuit Alaska naar Vancouver of Seattle +/- 7 dagen
Dan heb je redelijk wat van Alaska gezien. Meer of minder kan natuurlijk altijd maar dit leek mij een redelijk begin. Dan evt nog een weekje rondom Seattle toevoegen in wat meer 'bewoonde' wereld en vanuit daar terug naar huis vliegen.
Je kan ook rijden naar Alaska (deels gecombineerd met een ferry als je vanuit Vancouver vertrekt). Nadeel is dat je met een auto ook weer terug moet rijden. Met een camper zijn er one way rentals te vinden maar ik heb nog niet helemaal uitgezocht hoe dat kwa kosten zit en of de betreffende verhuurder berekend is op buitenlandse huurders. Je kan het zeg ik uit mijn hoofd in iets van 3 dagen rijden dus als je heen en weer gaat is dat een week. Dan rij je wel door, dus niet veel sightseeing tijd. Weer een dag of 7 a 10 in Alaska dus dan kun je met twee weken klaar zijn. Ik heb zelf het rij-idee niet helemaal weggegooid maar zou dan de rit echt onderdeel van m'n vakantie maken. Dus ik kachel redelijk op m'n gemak er in een week naar toe, ben 10 dagen daar en weer op m'n gemak terug of ik ga vanuit Vancouver 'via' Alaska naar whitehorse of zo.
Maar eigenlijk was mijn conclusie dat Alaska de hoofdmoot van je tijd pakt en je d'r iets bij kan doen rondom Vancouver / Seattle, tenzij je 6 weken hebt of zo. Dan kun je volwaardiger tour westkust doen plus Alaska.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Kijk eens op mijn reisblog wat wij gedaan hebben vorig jaar, misschien iets voor jou ook?
Zie onderschrift.
Zie onderschrift.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als je bedoelt de zuidwestkust + Alaska dan is dit niet onmogelijk, maar zeker niet evident. Als je maar een week of 3 hebt dan is dit denk ik niet aan de orde.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij zijn net terug van Alaska, vertrokken op 09.07 en terug op 05.08.
Gezien de uitgestrektheid van de staat (zo groot als Spanje, Frankrijk, Duitsland en de Benelux samen) hebben wij er zoveel tijd voor uitgetrokken.
Voorgaande jaren al in ZW en rondje Denver met Yellowstone en South Dakota gedaan.
Langs de westkust ben ik nooit hoger dan SF geweest. Daar heb ik ook wel eens voor gekeken. Er is behoorlijk wat te zien dus SF-Seattle zou toch minstens 2 weken zijn.
Het hangt dus van veel factoren af als het mogelijk is:
- hoeveel tijd heb je?
- hoe grondig wil je alles zien?
- wil je ook naar Las Vegas, Grand Canyon, Yosemite, ...?
Van onze laatste 4 reizen staan de verslagen op mijn blog. Misschien kan je er wat ideeën uit halen.
Groetjes,
Ingrid
Gezien de uitgestrektheid van de staat (zo groot als Spanje, Frankrijk, Duitsland en de Benelux samen) hebben wij er zoveel tijd voor uitgetrokken.
Voorgaande jaren al in ZW en rondje Denver met Yellowstone en South Dakota gedaan.
Langs de westkust ben ik nooit hoger dan SF geweest. Daar heb ik ook wel eens voor gekeken. Er is behoorlijk wat te zien dus SF-Seattle zou toch minstens 2 weken zijn.
Het hangt dus van veel factoren af als het mogelijk is:
- hoeveel tijd heb je?
- hoe grondig wil je alles zien?
- wil je ook naar Las Vegas, Grand Canyon, Yosemite, ...?
Van onze laatste 4 reizen staan de verslagen op mijn blog. Misschien kan je er wat ideeën uit halen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- bedeve
- Amerika-expert
Hoef er niet over na te denken om het een hele mooie blog te noemen !ingrid14 schreef:
Komende maand ga ik met mijn oudste zoon de vader / zoon trip Santa Cruz - Alaska bespreken.
( is VV bedoeld )
Kom ik weer terug op jouw blog.
Als je ze al niet kent : kijk ook eens naar de reisverslagen van Marianne&Martin
Monumenten van verslaglegging ; eerst 2 dan opkomend gezin,vol met gezin, en dan weer afbouwend richting 2
De cirkel van reisverslaggeving.
Prachtig
Grtn
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
altijd blij om bijkomende info te geven
@BiKK99
Kijk ook eens naar de reisverslagen van forumlid Kalaman.
Hij is met zijn zoon in Alaska/Yukon geweest.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht